Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Billiegirl skrev (2 timer siden):

Lykke til 😍 så kjekt å høre at det endelig er din tur !! Ååå nå ble jeg glad ! 

Jeg har testdato i morgen. Har ikke testet noe enda og ikke fått mens. 
Spent oh yes 😅

Wow! Så gøy. Da har du nok store sjangser på at det går veien 🙂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått 50% sjangse ved blasto frys har de sagt til meg 🤔

Jeg fikk også 50% sjanse ved fryseforsøk med blasto. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (5 timer siden):

Hei😊 jeg henger meg på her. Vi er i pp 14 uten noe resultat, så vi blir henvist til riksen nå. Tok blodprøver på fredag, så satser på at henvisningen blir sendt til uka. Jeg er allerede utålmodig på å komme i gang 🙈 Alt er bra hos meg, men ikke hos samboer. Eller på sædprøven så de at sædcellene klumper seg sammen, noe som kanskje gjør at de ikke kommer frem dit de skal. Han skal ta ny sædprøve, men selvsagt har han som skal analysere sædprøven ferie i 7 uker. 

Men jeg har et par spørsmål. Vi har jo 2,5 time å kjøre til riksen ca. Er det sånn at alle undersøkelser foregår der? Alle ultralyder og sånn? Eller kan det foregå på lokalt sykehus? 

Også har jeg lest at egenerklæring må sendes med henvisning. Det nevnte gynekologen på volvat (er han som henviser oss) ingenting om. Men han spurte oss om vi røyker, alkoholvaner osv. Men vet ikke om vi må fylle ut et sånt skjema selv?🤔 Beklager langt innlegg 😊

Det er gynekolog /fastlege, den som henviser, som skal se de det skjemaet inn. Men det er lurt å purre på om det har gjort. Det tok en ekstra måned her, da hun hadde glemt det her 🤷‍♀️

Hun henviste først til sædprøve for mannen og tok tester av meg på klinikken. Så fikk jeg prøve letrozol et par sykluser før hun henviste. Vi hadde da vært prøvere ca 1 år da vi kom til Porsgrunn. Men her var det mannlug faktor, såpass at det var lite trolig å få det til på egenhånd 🙃

Ultralyder underveis i stimulering, og i forkant, kan du ta hos gynekologen for eksempel. Det har jeg gjort, hos hun som henviste. Det er trygt og greit 🙂

Må nok ha sædprøve i orden før de henviser. Politiattest må dere ha, det kan dere bestille selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (5 minutter siden):

Takk for info 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, noen som vet noe om ventetiden i Porsgrunn nå? Ser det står 26 uker til utredning + 4 til behandling, men de spesifiserer at de fleste får langt kortere ventetid. Noen som er henvist dit i det siste som kan dele erfaring?

Anonymkode: ed5c2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (5 timer siden):

Wow! Så gøy. Da har du nok store sjangser på at det går veien 🙂❤️

Jeg tror grunn til jeg ikke har fått mens er at jeg går på stor dose med progynova men håper jo veldig at det skal gå vår vei. Ble fortalt ved første innsett at vi har like stor sjanse som alle andre, men da vi satt inn siste egg ble jeg helt paff da de sa det ikke er sikkert at vi får flere forsøk selv om dette er første forsøk vi er i nå.  Siden livmorslimhinnen min er så dårlig… 

Kjente jeg ble lei meg fordi vi har blitt lovt tre forsøk da vi kom i gang og ble bare paff. Dersom egget ikke sitter nå vil de vurdere om vi får nytt uttak. Så mye frem og tilbake. Og veldig kjipt å ikke få ha med samboeren min når de kom med den beskjeden. 
Vi har spart opp til å gå privat om de ikke vil mer, men kjipt uansett syns jeg. 
Tenker at om det ikke sitter denne gangen så trenger jeg en ferie fra nedturer. 

Vet du når du skal i gang ? 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (28 minutter siden):

Jeg tror grunn til jeg ikke har fått mens er at jeg går på stor dose med progynova men håper jo veldig at det skal gå vår vei. Ble fortalt ved første innsett at vi har like stor sjanse som alle andre, men da vi satt inn siste egg ble jeg helt paff da de sa det ikke er sikkert at vi får flere forsøk selv om dette er første forsøk vi er i nå.  Siden livmorslimhinnen min er så dårlig… 

Kjente jeg ble lei meg fordi vi har blitt lovt tre forsøk da vi kom i gang og ble bare paff. Dersom egget ikke sitter nå vil de vurdere om vi får nytt uttak. Så mye frem og tilbake. Og veldig kjipt å ikke få ha med samboeren min når de kom med den beskjeden. 
Vi har spart opp til å gå privat om de ikke vil mer, men kjipt uansett syns jeg. 

Hadde innsett i dag ❤️🙂. Så nå ruger jeg på en liten eskimo 🥶😅🤩. Så håper bare det går hele veien 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere alle som har hatt innsett og snart skal ha🤞🏼🤞🏼 lenge siden jeg har skrevet her nå, men jeg skulle egentlig ha vært midt i mitt siste forsøk nå, men selvfølgelig er syklusen helt på bærtur etter 5 stimuleringer og 4 uttak på 6 mnd.. Skulle egentlig ha hatt mens for 1 uke siden, men den har ikke dukket opp. Så nå må jeg vente i 2 laaange mnd på siste stimulering, som igjen betyr at det tar lang tid før jeg får et innsett.. All den ventinga er slitsom nok i seg selv. Heldigvis kan det hende jeg får et ferskinnsett etter uttak i August ❤️🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (55 minutter siden):

Hadde innsett i dag ❤️🙂. Så nå ruger jeg på en liten eskimo 🥶😅🤩. Så håper bare det går hele veien 🤞

Åå fantastisk ! Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (14 minutter siden):

Krysser fingrene for dere alle som har hatt innsett og snart skal ha🤞🏼🤞🏼 lenge siden jeg har skrevet her nå, men jeg skulle egentlig ha vært midt i mitt siste forsøk nå, men selvfølgelig er syklusen helt på bærtur etter 5 stimuleringer og 4 uttak på 6 mnd.. Skulle egentlig ha hatt mens for 1 uke siden, men den har ikke dukket opp. Så nå må jeg vente i 2 laaange mnd på siste stimulering, som igjen betyr at det tar lang tid før jeg får et innsett.. All den ventinga er slitsom nok i seg selv. Heldigvis kan det hende jeg får et ferskinnsett etter uttak i August ❤️🤞🏼

Klem til deg ! Snart er det din tur 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Krysser fingrene! 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Billiegirl said:

Huff, for en brutal beskjed å få midt i innsettet. Det virker forhastet å gi deg opp når de akkurat har startet, syns de må prøve litt til hvis det trengs. Håper virkelig at det blir rom for å ha med partner mer til høsten. Vet det er mulighet for videotime, men det funker litt dårlig når man gjerne også skal ha ultralyd 😕

Imponerende at du har klart å vente så lenge med å teste, da! Krysser fingrene for deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å følge med på dere som prøver nå 😊 Masse lykke til! 

Jeg hadde andre uttak for to uker siden, men ingen av eggene klarte seg til innsett. Allikevel mente de på laben at kvaliteten stort sett hadde bedret seg noe siden runden før, så nå har de en ide om hva som funker og ikke. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at det blir nytt uttak i september, og da skal de prøve mye nytt, blant annet endrede doser, flere medisiner og andre tidspunkter for UL og eggløsning. Håper virkelig at det skal gjøre en forskjell, for nå er jeg så lei av dårlig form og elendige egg 🙈

Ser vi er flere som skal ha en pause til september her. Får håpe det gjør godt med en liten ferie selv om det er kjipt å vente ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (2 timer siden):

Huff, for en brutal beskjed å få midt i innsettet. Det virker forhastet å gi deg opp når de akkurat har startet, syns de må prøve litt til hvis det trengs. Håper virkelig at det blir rom for å ha med partner mer til høsten. Vet det er mulighet for videotime, men det funker litt dårlig når man gjerne også skal ha ultralyd 😕

Imponerende at du har klart å vente så lenge med å teste, da! Krysser fingrene for deg 🥰

Tusen takk for fine ord ❤️ Lykke til for deg også!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, skikkelig forvirret her nå, prøver meg på litt bakgrunnsinfo og håper noen av dere har svar;

Vi har prøvd naturlig en god stund, og ble etterhvert henvist til gynekolog av min fastlege. Der har vi blitt utredet (utfordringen ligger hos meg, lavt progesteron-nivå, så da blir vi henvist til ivf.) Vi bor rett utenfor Oslo. Vi ønsker selvsagt fortgang i dette, så har sjekket litt ventetider.

Når man søker på helse sør-øst får man opp Oslo (riksen), Oslo (Ullevål) og Porsgrunn. Hos Porsgrunn står det 26 uker ventetid utredning og 4 uker dagbehandling. (totalt 30 uker). På riksen står det 21 uker (dagbehandling) og på Ullevål står det 12 uker (utredning).

Betyr det at hvis vi søker i Oslo så er det først 12 ukers ventetid til utredning på Ullevål, og så 21 uker å vente etter det på faktisk behandling?

På Porsgrunn sine sider står det at de fleste blir innkalt til utredning mye tidligere enn ventetiden indikerer, så lenge man setter seg på ringeliste.

Forstår jeg det riktig at hvis vi søker i oslo må vi først til utredning på Ullevål, og så vente på behandling på riksen? Eller er vi allerede "ferdig utredet"? I så fall er jo Porsgrunn veldig relevant med 4 uker å vente på dagbehandling..

Gynekologen min visste ikke, så håper noen her har svar.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (1 time siden):

Innsett av en blasto idag, så offisielt ruger!🥰🤞🏻

Her også ❤️. Lykke til 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Molly_ skrev (15 timer siden):

Det er ikke blasto, men 2-dagers... 😭

Kan de tine opp og så utvikler den seg i 3 dager før innsett? Slik at man tiner 2-dagers men setter inn blasto?

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Førstegangsprøvene skrev (9 timer siden):

Åh, så spennende!!!

Masse lykke til!!!

Tenk om du snart kan opprette en dagbok eller ny konto her inne som heter "førstegangsmamma"? ❤😭

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...