Førstegangsprøvene Skrevet 14. juni 2021 #1441 Del Skrevet 14. juni 2021 Vært så nervøs, men det gikk akkurat. ☺️. Eggløsningssprøyte i kveld, så da blir det eggløsning onsdag og innsett mandag 😭🤩. Har 6 blasto på frys, så regner med at vi i allefall får satt inn 🙌🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 14. juni 2021 #1442 Del Skrevet 14. juni 2021 Dame1989 skrev (På 12.6.2021 den 21.59): Innsett av blasto på mandag. Ovitrelle tatt for 12 dager siden. Tror jeg kanskje kan si at jeg er gravid? 😍😀 Hadde kjemisk forrige måned hvor jeg hadde positive tester i 1 uke før de ble svakere og så negativ igjen så holder litt igjen på gleden. Blodprøve på fredag, det blir spennende å se om hcg er innenfor normalen Gratulerer ❤️. Håper vi er mange som følger etter deg 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 14. juni 2021 #1443 Del Skrevet 14. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk! Jeg satte inn dag 2 og det er 11 dager siden. Legen min ba meg faktisk vente med blodprøve til minst dag 18(?). Så det er kanskje håp, men jeg er overbevist om at dette ikke gikk. Håper jeg får begynne på nesespray i juli og innsett i august. Men hva er sjansen for det, når det er noe alle vil? 😜 Er offentlig sykehus, vet ikke om de har fri i juli slik de private har da men? Tipper jo det oga ferieavvikling? Anonymkode: c78a7...a7b Jeg tipper legene anbefaler å vente litt ekstra lenge for å være helt sikker på resultatet. For noen tar det jo kjempelang tid før de får en positiv test. Men det er jo ikke lett å vente, jeg har brent gjennom mange sånne tester selv. Bra de billigmerkene fins 😅 Jeg vet ikke hva som er lettest, om det er å være optimistisk eller ikke. Vi har nok alle våre egne måter å takle prosessen på. Jeg hadde uttak i forrige uke (totalfrys) og fikk beskjed om at jeg kunne få innsett igjen tidligst i august / september. Sikkert både kø og ferieavvikling. Dette er på riksen. Så bra at du har flere sjanser i fryseren da 😊 Var dette første innsett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1444 Del Skrevet 14. juni 2021 Finki skrev (31 minutter siden): Jeg tipper legene anbefaler å vente litt ekstra lenge for å være helt sikker på resultatet. For noen tar det jo kjempelang tid før de får en positiv test. Men det er jo ikke lett å vente, jeg har brent gjennom mange sånne tester selv. Bra de billigmerkene fins 😅 Jeg vet ikke hva som er lettest, om det er å være optimistisk eller ikke. Vi har nok alle våre egne måter å takle prosessen på. Jeg hadde uttak i forrige uke (totalfrys) og fikk beskjed om at jeg kunne få innsett igjen tidligst i august / september. Sikkert både kø og ferieavvikling. Dette er på riksen. Så bra at du har flere sjanser i fryseren da 😊 Var dette første innsett? Ja, det var første innsett. Har én på frys. Oj, det er jo så lenge til september!!! 🤣 Huff, det blir en lang sommer! Hvorfor satte de ikke inn fersk hos deg? Hvorfor fryse alle? Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 14. juni 2021 #1445 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen her som har måttet vente mer enn én syklus på fryseforsøk etter overstimulering? Jeg fikk ut over 30 egg for et par uker siden og innsett ble da naturligvis utsatt. Det var en nedtur for jeg var så innstilt på å komme i gang med nytt forsøk etter å ha mistet i april. Har fått litt forskjellige tilbakemeldinger på når innsett blir, men virker som de er mest innstilte på å hoppe over neste eggløsning. Da blir det i såfall å vente til august med innsett ettersom klinikken er stengt i juli. Vet at legene gjør det de mener er best for helsa mi, men har et lite håp om innsett før ferien så jeg slipper å gå flere måneder uten at noe skjer. Får vite mer på ultralyd i neste uke, men i mellomtiden hører jeg gjerne om andre sine erfaringer. Anonymkode: bd31e...e50 Jeg fikk innsett syklusen etter overstimulering, men jeg var ikke veldig overstimulert og kom raskt tilbake i normal form igjen. Jeg tror det vanligste er å hoppe over en syklus, men forskningen sier at det ikke er noen mindre sjanse for graviditet hvis man ikke gjør det ( https://rbej.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12958-019-0560-1 ). Jeg måtte være ganske på og mase litt for å få det, men jeg er på privatklinikk og føler jeg har rett til å mase litt og få rask behandling, det er jo noe av grunnen til at jeg velger å betale så mye istedenfor å gå offentlig. Hvis man er på sykehus tror jeg i større grad man bare må innrette seg etter hva som passer dem. Det ble en ganske lang syklus og vanskelig å forutse når innsettet kunne bli, jeg måtte på 4 ultralyder. Så vær forberedt på at ting kan være litt ute av balanse og at det kan ta tid. Hvis du skal på ultralyd neste uke betyr det kanskje at de prøver å få deg inn nå før sommeren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1446 Del Skrevet 15. juni 2021 Noen som har fått positiv eggløsningstest tirsdag, men likevel fått innsett? St. Olavs. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. juni 2021 #1447 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen som har fått positiv eggløsningstest tirsdag, men likevel fått innsett? St. Olavs. Anonymkode: 77228...00b Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1448 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har fått positiv eggløsningstest tirsdag, men likevel fått innsett? St. Olavs. Anonymkode: 77228...00b Kommer ikke det an på hva du skal sette inn? Blasto går jo ikke siden de ikke er åpen på helg, men fryser de ned 2/3dagers, så ville kanskje det ha gått? Anonymkode: 8b67f...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 15. juni 2021 #1449 Del Skrevet 15. juni 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det var første innsett. Har én på frys. Oj, det er jo så lenge til september!!! 🤣 Huff, det blir en lang sommer! Hvorfor satte de ikke inn fersk hos deg? Hvorfor fryse alle? Anonymkode: c78a7...a7b Så bra, det er en veldig fin start og da har du nok mange sjanser igjen 😊 Det var ikke planlagt å fryse alt, men på grunn av komplikasjoner var det ikke forsvarlig med innsett denne syklusen. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at ingen av eggene utviklet seg til blastocyst, så da avbrytes hele forsøket uansett. Får prøve på nytt etter sommeren, så kanskje jeg får noen medisiner som funker bedre. Akkurat nå er jeg litt lei og syns det er greit med en pause. Kan godt hende dere andre ikke må vente like lenge som jeg trodde på neste innsett, da. Som det ble skrevet over, så er det tydeligvis vanlig å vente litt ekstra når man har vært overstimulert, så det var kanskje derfor jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente så lenge. Har ikke hørt med sykehuset om når de har ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1450 Del Skrevet 15. juni 2021 10 hours ago, Marmorape said: Jeg fikk innsett syklusen etter overstimulering, men jeg var ikke veldig overstimulert og kom raskt tilbake i normal form igjen. Jeg tror det vanligste er å hoppe over en syklus, men forskningen sier at det ikke er noen mindre sjanse for graviditet hvis man ikke gjør det ( https://rbej.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12958-019-0560-1 ). Jeg måtte være ganske på og mase litt for å få det, men jeg er på privatklinikk og føler jeg har rett til å mase litt og få rask behandling, det er jo noe av grunnen til at jeg velger å betale så mye istedenfor å gå offentlig. Hvis man er på sykehus tror jeg i større grad man bare må innrette seg etter hva som passer dem. Det ble en ganske lang syklus og vanskelig å forutse når innsettet kunne bli, jeg måtte på 4 ultralyder. Så vær forberedt på at ting kan være litt ute av balanse og at det kan ta tid. Hvis du skal på ultralyd neste uke betyr det kanskje at de prøver å få deg inn nå før sommeren? Takk for svar. Så flott at du kjapt kom deg og fikk innsett! Jeg går også privat av lignende årsaker som deg. Ultralyden neste uke var det jeg som maste meg til etter at legen egentlig hadde sagt at vi venter til august. Var nok i grenseland til å bli alvorlig overstimulert. Hadde skikkelig vondt i 7-8 dager og måtte på blodfortynnende, men nå er formen fin og har fått mens så krysser fingrene. Har ikke lyst å gå inn i ferien fortsatt i ventemodus. Er sikkert ekstra utålmodig pga alder og etter å ha gått gravid til 11. uke før jeg mistet for et par måneder siden. Hver måned kjennes utrolig dyrebar ut, men sånn er det vel for alle. Godt å vite at forskningen er på min side om jeg skulle få innsett nå hvertfall! Anonymkode: bd31e...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 15. juni 2021 #1451 Del Skrevet 15. juni 2021 Positiv eggløsningstest idag, så da blir det innsett av blasto i helgen🤗🤞🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1452 Del Skrevet 15. juni 2021 Kristina00 skrev (59 minutter siden): Positiv eggløsningstest idag, så da blir det innsett av blasto i helgen🤗🤞🏻 Spennende! Lykke til! 🤞🤞🤞 Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 15. juni 2021 #1453 Del Skrevet 15. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Så flott at du kjapt kom deg og fikk innsett! Jeg går også privat av lignende årsaker som deg. Ultralyden neste uke var det jeg som maste meg til etter at legen egentlig hadde sagt at vi venter til august. Var nok i grenseland til å bli alvorlig overstimulert. Hadde skikkelig vondt i 7-8 dager og måtte på blodfortynnende, men nå er formen fin og har fått mens så krysser fingrene. Har ikke lyst å gå inn i ferien fortsatt i ventemodus. Er sikkert ekstra utålmodig pga alder og etter å ha gått gravid til 11. uke før jeg mistet for et par måneder siden. Hver måned kjennes utrolig dyrebar ut, men sånn er det vel for alle. Godt å vite at forskningen er på min side om jeg skulle få innsett nå hvertfall! Anonymkode: bd31e...e50 Jeg skjønner deg veldig godt! De ser sikkert på ultralyd neste uke om kroppen er i gjenge igjen, og hvis den er det får du fortsette å være tydelig på at det er veldig viktig for deg å få innsett nå. Det betyr så mye bare å komme seg litt videre i prosessen! Forresten; de setter jo ofte inn i ferskforsøk hos folk som er på grensen til å være overstimulert, så kroppen din er sikkert uansett mer i balanse nå enn hos veldig mange andre som får ferskinnsett. Endret 15. juni 2021 av Marmorape Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 15. juni 2021 #1454 Del Skrevet 15. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har fått positiv eggløsningstest tirsdag, men likevel fått innsett? St. Olavs. Anonymkode: 77228...00b Jeg fikk negativ test mandag og fikk eggløsningsprøyte å sette i går kveld. Så da jukset de på en måte til at eggløsningen kommer onsdag, dvs at eggløsningstesten ville vært positiv i dag 🙂. I Porsgrunn setter de in 5 eller 6 dagers blasto 🙃 Endret 15. juni 2021 av Førstegangsprøvene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 15. juni 2021 #1455 Del Skrevet 15. juni 2021 2 hours ago, Kristina00 said: Positiv eggløsningstest idag, så da blir det innsett av blasto i helgen🤗🤞🏻 Fikk annen beskjed nå, eggløsningen skjedde før forventet pga eggposen var bare 16mm så skal sette ovitrelle idag også blir det innsett mandag 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. juni 2021 #1456 Del Skrevet 15. juni 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 time siden): Jeg finn negativ test mandag og fikk eggløsningsprøyte å sette i går kveld. Så da jukset de på en måte til at eggløsningen kommer onsdag, dvs at eggløsningstesten ville vært positiv i dag 🙂. I Porsgrunn setter de in 5 eller 6 dagers blasto 🙃 St Olavs gir ikke ovitrelle for å fremprovosere eggløsning dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 15. juni 2021 #1457 Del Skrevet 15. juni 2021 Neutral90 skrev (1 minutt siden): St Olavs gir ikke ovitrelle for å fremprovosere eggløsning dessverre. Synes det er så rart at det offentlige har så forskjellige rutiner. Privat skjønner jeg de forskjellige klinikkene opererer forskjellig, men offentlig burde de gjort likt for å gjort det enkelt for seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1458 Del Skrevet 15. juni 2021 Førstegangsprøvene skrev (3 timer siden): Jeg finn negativ test mandag og fikk eggløsningsprøyte å sette i går kveld. Så da jukset de på en måte til at eggløsningen kommer onsdag, dvs at eggløsningstesten ville vært positiv i dag 🙂. I Porsgrunn setter de in 5 eller 6 dagers blasto 🙃 Fikk ikke sette inn pga. positiv test i dag, så da blir innsett utsatt til over sommeren.. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 15. juni 2021 #1459 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fikk ikke sette inn pga. positiv test i dag, så da blir innsett utsatt til over sommeren.. Anonymkode: 77228...00b Å så kjedelig ! Håper går bra med deg. Sommeren går heldigvis fortere enn vi tror og da håper jeg det sitter for deg rett over sommeren. Klem til deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1460 Del Skrevet 15. juni 2021 4 hours ago, Marmorape said: Jeg skjønner deg veldig godt! De ser sikkert på ultralyd neste uke om kroppen er i gjenge igjen, og hvis den er det får du fortsette å være tydelig på at det er veldig viktig for deg å få innsett nå. Det betyr så mye bare å komme seg litt videre i prosessen! Forresten; de setter jo ofte inn i ferskforsøk hos folk som er på grensen til å være overstimulert, så kroppen din er sikkert uansett mer i balanse nå enn hos veldig mange andre som får ferskinnsett. Ja, krysser fingrene og stålsetter meg samtidig for mer venting. Laben på sykehuset ringte imidlertid nettopp og var bekymret for blodprøvene mine og blodpropp, så tror sjansene sank betraktelig. Går på blodfortynnende så er neppe noen fare sånn sett, men sikkert ikke ideelt om jeg skulle bli gravid. Vil komme med oppfordring til dere som har mye vondt etter uttak om å ikke slå dere til ro med at det er normale smerter, men heller be om en ekstra undersøkelse. Tok meg 1 uke med smerter før jeg ba om å få komme inn, og da hadde jeg fått vondt i skuldre og armer. Selv om sjansen for blodpropp er veldig liten, føler jeg risikoen er underkommunisert. Mulig det bare er jeg som har fulgt dårlig med i timen.🙈 Anonymkode: bd31e...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå