Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra! Krysser! 🤞🏼 
Hvordan synes du det var? Hele prosessen så langt? Skal i gang i høst, og er spent.. hører så mye negativt om dette 😬

Anonymkode: 60546...2d7

Takk :)

Selve stimuleringen med sprøyter gikk greit, jeg hadde lav dose. Synes egentlig at ventetiden var værst. Vil noen egg utvikle seg, fikk jeg ut noen egg, blir noen befruktet, dele seg riktig osv. Blir jeg ikke gravid nå må jeg også igang igjen i høst. Ivf er ikke bare bare, men synes at første runde gikk greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dame1989 skrev (8 timer siden):

Takk :)

Selve stimuleringen med sprøyter gikk greit, jeg hadde lav dose. Synes egentlig at ventetiden var værst. Vil noen egg utvikle seg, fikk jeg ut noen egg, blir noen befruktet, dele seg riktig osv. Blir jeg ikke gravid nå må jeg også igang igjen i høst. Ivf er ikke bare bare, men synes at første runde gikk greit :)

Okei, godt å høre at det er gjennomførbart.. Fikk du en lav dose pga at du har eggløsning av deg selv? 
Håper det går bra at jeg spør 🙈 

Krysser fingrene for at det klaffer på første forsøk 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Nå blir det uttak nr 2 i morgen på meg. Jeg gikk på veldig lav dose denne gangen for å trekke ut prosessen og få litt færre og bedre egg, men det virker ikke som eggstokkene lystrer, for jeg står på nytt i fare for overstimulering. Formen er helt fin så langt, da, så jeg håper det fortsetter 🤞

Nå har jeg satt ovitrelle 2 timer tidligere enn sist for å se om det hjelper på kvaliteten. Syns det er litt rart at det skal ha noe å si. Noen som har prøvd noe lignende? 

Merker jeg er ganske spent, men mye roligere enn sist. Forventningene er jo skrudd litt ned nå, og jeg skjønner at det ikke er om å gjøre med flest mulig egg. Jeg tenker at blir det et befruktet egg, så skal jeg være fornøyd, og hvis ikke så har jeg vel fremdeles forsøket til gode, så vidt jeg har forstått. 

Endret av Finki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg satt ovitrelle 2 timer tidligere enn sist for å se om det hjelper på kvaliteten. Syns det er litt rat at det skal ha noe å si. Noen som har prøvd noe lignende? 

Hadde du mange tomme eggposer og umodne egg sist? Isåfall er det kanskje derfor du skal sette Ovitrelle tidligere, så de får et par timer ekstra å modnes på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei, godt å høre at det er gjennomførbart.. Fikk du en lav dose pga at du har eggløsning av deg selv? 
Håper det går bra at jeg spør 🙈 

Krysser fingrene for at det klaffer på første forsøk 🤞🏼

Jeg har eggløsning av meg selv. Jeg fikk lav dose fordi jeg har høy amh verdi og mye egg. Da er det større sjanse for overstimulering. Blir nok litt større dose evt neste gang da jeg kun fikk ut 5 egg denne gangen :)

Bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marmorape said:

Hadde du mange tomme eggposer og umodne egg sist? Isåfall er det kanskje derfor du skal sette Ovitrelle tidligere, så de får et par timer ekstra å modnes på?

Jeg fikk aldri oppgitt noe antall poser annet enn "mange", men jeg tror de fant egg i nesten alle. Over halvparten av eggene var tydelig umodne, og resten unntatt ett gikk i stykker da de ble forsøkt befruktet. Legen sa også at det kunne være noen gamle egg i miksen som har ligget der lenge. Tanken er nok å gi dem litt mer tid til å modnes, ja, jeg bare syns det er så merkelig at timingen er så nøyaktig at noen få timer i forskjell kan ha innvirkning 😊

Endret av Finki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finki skrev (21 minutter siden):

Jeg fikk aldri oppgitt noe antall poser annet enn "mange", men jeg tror de fant egg i nesten alle. Over halvparten av eggene var tydelig umodne, og resten unntatt ett gikk i stykker da de ble forsøkt befruktet. Legen sa også at det kunne være noen gamle egg i miksen som har ligget der lenge. Tanken er nok å gi dem litt mer tid til å modnes, ja, jeg bare syns det er så merkelig at timingen er så nøyaktig at noen få timer i forskjell kan ha innvirkning 😊

De er jo veldig nøye på timingen av Ovitrelle, så et par timer kan sikkert gi utslag, ja! Blir spennende å se 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (På 4.6.2021 den 18.09):

Takk 🥰 Ja det har det forsåvidt. 1 1/2 år. Tre uttak, to av dem avbrutt og det siste gav to egg. Et innsett fersk som ble kjemisk og nå dette. Så jeg håper det holder hele veien 🤞

For en reise! Og for et positivt resultat etter så kort tid da!! 🥰 Gratulerer!!!

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (15 timer siden):

Jeg så på testen jeg tok i går på nytt noen timer senere. Så en antydning til strek. Tok da to tester til - alle tre viste positiv!

så fra skikkelig nedtur i går på morgenen til verdens opptur! Første uttaket og kun ett egg som ble en blastocyst. Føler meg så takknemlig ❤️

Gratulerer så mye!!! 🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så bra! Krysser! 🤞🏼 
Hvordan synes du det var? Hele prosessen så langt? Skal i gang i høst, og er spent.. hører så mye negativt om dette 😬

Hva negativt hører du?

Jeg for min del synes det har gått greit.

Det som var stress var å huske å ta alle medisinene hver dag og flere ganger om dagen til riktig tid. Og i tillegg skule det for folk rundt meg. 😅

Jeg har ikke følt så mye ekstra på at jeg er hormonell.

Det vondeste var å hente ut egg, det var rett og slett grusomt synes jeg.

Det andre som er ikle er all uvissheten. Man vet ikke om eggene utvikler seg riktig, man vet ikke hvor mange man får, hvor bra de er, hvor mange som overlever, hvor mange som utvikler seg og tilslutt hvor mange som kan brukes og om de/det på frysen overlever opptining hvis det man fikk satt inn ikke går. 🤪

Man møter både hyggelige og uhyggelige mennesker overalt i samfunnet, men man er kanskje ekstra utsatt i noen prosesser, som IVF. Jeg har truffet på engler og demoner og demonene må man bare prøve å glemme. Så lenge de gjør jobben de skal så får man bare overbære at de er uhyggelige og nedlatende. 😅

Jeg hadde innsett forrige uke og håper jeg får positivt test neste uke! Kommer til å teste i helgen, selv om jeg vet det er dumt. Men er forberedt på negativ test da og kommer til å ha håp helt til dag 14 etter innsett hvor man skal ta blodprøve på sykehuset for å se om det gikk bra.

Det er vel ca oppsummert slik jeg har opplevd prosessen. :) Ikke direkte negativt, men litt for mye tanker og usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gratulerer så mye!!! 🥰🥰🥰

Tusen takk❤️ Så snilt av deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg lurer litt på dette med Covid-vaksine og IVF. Jeg skal etter planen i gang med nytt forsøk i juli, og regner med at jeg er neste i vaksinekøen rundt samme tidspunkt eller litt etter. Er det noen her som har snakket med fastlegen om dette? Jeg venter absolutt fint på min tur altså og er ikke interessert i å snike i køa, men ser jo at det hadde vært fint å få vaksinen før neste forsøk siden den ikke kan tas når man er gravid. Andre som har lurt på det samme og hørt noe om dette er en type prioritering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (2 minutter siden):

Hei dere! Jeg lurer litt på dette med Covid-vaksine og IVF. Jeg skal etter planen i gang med nytt forsøk i juli, og regner med at jeg er neste i vaksinekøen rundt samme tidspunkt eller litt etter. Er det noen her som har snakket med fastlegen om dette? Jeg venter absolutt fint på min tur altså og er ikke interessert i å snike i køa, men ser jo at det hadde vært fint å få vaksinen før neste forsøk siden den ikke kan tas når man er gravid. Andre som har lurt på det samme og hørt noe om dette er en type prioritering? 

Hei. Vaksinen kan tas som gravid: https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-aktuelt-for-gravide-uten-andre-risikofaktorer/

Her jeg bor (Oslo) blir man på ingen måte prioritert som IVF-er/prøver. Min fastlege anbefaler meg å takke ja til vaksine etter første trimester er overstått.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellepelle skrev (1 time siden):

Jeg har fått beskjed om å ikke ta vaksinen når jeg begynner med stimulering. Før det og etter forsøket går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (2 timer siden):

Hei. Jeg er prioritert pga underliggende sykdom. Min klinikk sa at jeg skulle ta begge vaksinene og så vente 2 uker før stimulering. Ringte vaksinekontoret å de sa at de ikke anbefalte vaksine om man var gravid 🤔

Og i såfall skulle man snakke med fastlegen. Andre trimester anbefaler man da i såfall 🙂

Jeg venter da til etter forsøket, og tar eventuelt vaksine i juli om jeg ikke blir gravid denne runden 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 timer siden):

Jeg har fått beskjed om å ikke ta vaksinen når jeg begynner med stimulering. Før det og etter forsøket går fint :)

Pga jobb har jeg fått første dose med vaksine. Vis jeg ikke blir gravid denne gangen tar jeg andre dose når jeg før mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor mye koffein det er i Sunniva Iste zero fersken? Fått litt dilla på det og kom på at det kanskje er litt koffein i det? Står ikke at det er koffein i på flasken, men er laget fra ekstrakt av sort te. 

Ellers prøver jeg å drikke max 1 kopp kaffe om dagen og 1 boks pepsi max :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (27 minutter siden):

Noen som vet hvor mye koffein det er i Sunniva Iste zero fersken? Fått litt dilla på det og kom på at det kanskje er litt koffein i det? Står ikke at det er koffein i på flasken, men er laget fra ekstrakt av sort te. 

Når skal du teste? Så spennende 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Når skal du teste? Så spennende 🙌

Tror første test blir søndag. Da er jeg 11 dpo og 6 dager etter innsett :) Da slipper første test å være tidlig før jobb mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 time siden):

Det er rundt 3 % av koffein i den pga den sorte teen som du nevner 😉Men du kan fint drikke den men med måte 🤘

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...