Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Kristina00 skrev (3 timer siden):

Hei! Lenge siden jeg har postet noe her inne nå, men vi er forhåpentligvis straks igang med søskenforsøk da TR kom idag!🤗 Vi var veldig heldige i 2019, fikk ut 12 egg - alle befruktet og tilslutt 7 blastocyst hvor den ene er en gutt på over 1 år🥰 så vi har 6 eskimoer liggende på frys og håper en av disse vill bli mageboer snart🤞🏻

Skikkelig lykkehistorie jo! 🥰 Det liker vi!

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er kanskje lenge å ligge stille i 9 måneder ja. 🤣

Men 9 dager er vel innafor? 😅

Skal på jobb i morgen, så blir vel mer 9 timer. 😁

Bra du deler det du har lest, da håper jeg at bittelillemini hadde best av å komme seg inn så fort som mulig. 🤗

Alt er innafor tenker jeg! om man vil ta det skikkelig med ro eller om man vil leve normalt virker ikke til å påvirke sjansene veldig, hadde det påvirker veldig så hadde vel klinikkene gitt beskjed om hva som var best 😂 Tenker det beste er å gjøre det man selv er komfortabel med, så kan man ikke I ettertid lure på om det eller det gjorde at det ikke ble graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Tusen takk for svar!! 🤗

Jeg fikk ut 12 egg, 8 var modne, 5 ble befruktet, 3 overlevde, 2 utviklet seg bra nok og ett ble satt inn i dag og et annet ligger på frys. Phew!

Nå er det bare å satse på at det gikk fint! 🤗 Jeg ligger på sofaen og er livredd for å bevege meg. Men så ble jeg usikker på om det var best å være i bevegelse eller hva man burde gjøre. 😅 Jeg tenker for mye.

Merket at jeg er ganske nervøs! :)

Akkurat slik var jeg for to år siden også, hadde innsett mai 2019 og et par dager etterpå hoppet jeg mageplask oppi senga da jeg var så sliten å tenkte DER var det forsøket ødelagt!😂 

Det sies jo at der egget legges inni livmor er som en svær dal, så veldig vanskelig for egget å «komme seg ut», fester det seg ikke er det ikke noe du har gjort feil! du skal leve som vanlig.🤗 
men skal innrømme jeg var svært rolig selv, dreiv med hest å ridning, men turte ikke ri🙊 var så redd for det lille gullegget, så jeg skjønner deg godt.🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skikkelig lykkehistorie jo! 🥰 Det liker vi!

Takk🥰 begynte 2017 og hadde tre forsøk med inseminering først, men uten hell. Ble tilslutt med IVF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I likhet med Marmorape så fikk jeg ta livmorhalsprøven hos gynekologen ved en sjekk av slimhinnen før fryseinnsett. Veldig raskt og greit gjort, så kanskje det det er en mulighet?

Lykke til med innsett. Håper virkelig det går veien denne gangen😊

Anonymkode: 5e5fd...a70

Tusen takk ❤️ Jeg skal sjekke litt opp når jeg er der 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er søskenforsøk tråden fortsatt i bruk? 

Anonymkode: 87a16...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kor lang tid tok det eigentleg for dykk å få henvisningspapira frå gynekologen? Eg har venta i to veker på mine no ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager på overtid og ingen mens. Testet senest i dag med tidligtest, fordi jeg ikke vet når eggløsning har vært, blenda. Men tempen min viser fra 37, 1-37,6 siden mandag. Så ser ikke ut som mensen har tenkt å komme heller. Tenker å kontakte gynekolog til mandag, kontoret var stengt i dag 😬. Hva ville dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (5 minutter siden):

10 dager på overtid og ingen mens. Testet senest i dag med tidligtest, fordi jeg ikke vet når eggløsning har vært, blenda. Men tempen min viser fra 37, 1-37,6 siden mandag. Så ser ikke ut som mensen har tenkt å komme heller. Tenker å kontakte gynekolog til mandag, kontoret var stengt i dag 😬. Hva ville dere gjort? 

Kan jo selvsagt ta en ultralyd for å se, men undersøkelsen kan bare si om du har hatt eggløsning eller ikke, så kanskje litt bortkastet penger? Du har jo alltid primolut da, for å provosere frem mensen. Men det tar jo gjerne to uker før det blir blødning. Er du i hastverk for å nå behandling før sommeren? Jeg har også alltid vært forsinket etter stimulering 😕 

edit: du hører vel til st Olavs? De vil at mest mulig skal være naturlig så det skal en del til for at de går med på å fremprovosere mensen, så lenge du har egen syklus vel og merke. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (19 minutter siden):

Kan jo selvsagt ta en ultralyd for å se, men undersøkelsen kan bare si om du har hatt eggløsning eller ikke, så kanskje litt bortkastet penger? Du har jo alltid primolut da, for å provosere frem mensen. Men det tar jo gjerne to uker før det blir blødning. Er du i hastverk for å nå behandling før sommeren? Jeg har også alltid vært forsinket etter stimulering 😕 

edit: du hører vel til st Olavs? De vil at mest mulig skal være naturlig så det skal en del til for at de går med på å fremprovosere mensen, så lenge du har egen syklus vel og merke. 

Hører til Porsgrunn, og ja, har 6 blasto på frys som jeg gjerne vil begynne på. Det at tempen er høy, indikerer vel at eggløsningen har vært? 🤷‍♀️

Så da får vi vel bare vente og se når mensen dukker opp da 🙄. Så lenge jeg kommer inn før sommeren, så er det helt greit. Tror Porsgrunn har siste åpningsdag 10.juli. Noen som vet? 

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (6 minutter siden):

Hører til Porsgrunn, og ja, har 6 blasto på frys som jeg gjerne vil begynne på. Det at tempen er høy, indikerer vel at eggløsningen har vært? 🤷‍♀️

Så da får vi vel bare vente og se når mensen dukker opp da 🙄. Så lenge jeg kommer inn før sommeren, så er det helt greit. Tror Porsgrunn har siste åpningsdag 10.juli. Noen som vet? 

Det med tempen blir egentlig bare gjetning så lenge du ikke har tempoet fra før eggløsning, at på den måten har sett en stigning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Det med tempen blir egentlig bare gjetning så lenge du ikke har tempoet fra før eggløsning, at på den måten har sett en stigning? 

Vet jo ikke når eggløsning var nei, men kjenner kroppen og mer enn 37 har jeg aldri om det ikke har vært eggløsning eller jeg er syk. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte jeg ikke dy meg lenger. 12 dager siden Innsett av frys i naturlig syklus. Tror ikke på det kjenner jeg 🤞🥰

20210604_170654.jpg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Molly_ said:

Nå klarte jeg ikke dy meg lenger. 12 dager siden Innsett av frys i naturlig syklus. Tror ikke på det kjenner jeg 🤞🥰

20210604_170654.jpg

Gratulerer med positiv test! Så spennende ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (25 minutter siden):

20210604_170654.jpg

Fantastisk🤩 Ingen tvil om at den er positiv!! Gratulerer så mye🥰 Har det vært en lang vei?

Stor klem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (21 minutter siden):

Gratulerer med positiv test! Så spennende ❤️ 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fantastisk🤩 Ingen tvil om at den er positiv!! Gratulerer så mye🥰 Har det vært en lang vei?

Stor klem

Takk 🥰 Ja det har det forsåvidt. 1 1/2 år. Tre uttak, to av dem avbrutt og det siste gav to egg. Et innsett fersk som ble kjemisk og nå dette. Så jeg håper det holder hele veien 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Molly_ skrev (1 time siden):

20210604_170654.jpg

Ååå gratulerer så mye😍👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er på rugedag nr 6.  Imorgen er det en uke siden jeg hadde innsett av en 5-dagers blastocyst. Har så fryktelig lyst å teste. Har noen her testet så tidlig og fått rett svar? Er sååååå spent😍😍😍

Endret av ne11iker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (1 minutt siden):

Hei!

jeg er på rugedag nr 6. Imorgen er det en uke siden jeg hadde innsett. Har så fryktelig lyst å teste. Har noen her testet så tidlig og fått rett svar? Er sååååå spent😍😍😍

Innsett av hva da ? 2 dager, 5 dager? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...