Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Heisann damer ! 

jeg skal til på mitt fjerde innsett nå på tirsdag, ny mulighet. Dette er fjerde innsettet siden februar så her har det egentlig gått slag i slag med innsett på hver syklus. Er veldig takknemlig for at jeg får sjansen til det men begynner å bli sliten av å gå på medisiner. Går på 10 mg progynova hver dag, syns det egentlig har gått greit men merker humøret er veldig opp og ned, gråter bare jeg ser en pusekatt 😅

Jeg har bare et liiite spørsmål. Jeg har fått innkalling til livmorhalsprøve, og jeg vil så klart ta denne så fort så mulig. Men det er vel ikke lurt å begynne å rote opp i der nå etter innsettet? Også tenker jeg på om jeg nå skulle være så heldig å bli gravid, kan jeg ta den evt da ? 
Kanskje noen vet ? 

Håper alle her inne har det bra, tenker masse på alle dere  som er her inne i forumet og håper sånn vi lykkes  til slutt ❤️

Klem fra meg 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billiegirl skrev (7 minutter siden):

Heisann damer ! 

jeg skal til på mitt fjerde innsett nå på tirsdag, ny mulighet. Dette er fjerde innsettet siden februar så her har det egentlig gått slag i slag med innsett på hver syklus. Er veldig takknemlig for at jeg får sjansen til det men begynner å bli sliten av å gå på medisiner. Går på 10 mg progynova hver dag, syns det egentlig har gått greit men merker humøret er veldig opp og ned, gråter bare jeg ser en pusekatt 😅

Jeg har bare et liiite spørsmål. Jeg har fått innkalling til livmorhalsprøve, og jeg vil så klart ta denne så fort så mulig. Men det er vel ikke lurt å begynne å rote opp i der nå etter innsettet? Også tenker jeg på om jeg nå skulle være så heldig å bli gravid, kan jeg ta den evt da ? 
Kanskje noen vet ? 

Håper alle her inne har det bra, tenker masse på alle dere  som er her inne i forumet og håper sånn vi lykkes  til slutt ❤️

Klem fra meg 😊

Jeg personlig hadde aldri i verden tatt en livmorhalsprøve etter innsett, heller ikke tidlig i svangerskapet. Men det sies at det er greit å gjøre det, medisinsk er det ingen grunn for å vente 👍🏼 Får man innkalling i andre eller tredje trimester, sies det at man kan vente til barnet er ute 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (15 minutter siden):

Jeg personlig hadde aldri i verden tatt en livmorhalsprøve etter innsett, heller ikke tidlig i svangerskapet. Men det sies at det er greit å gjøre det, medisinsk er det ingen grunn for å vente 👍🏼 Får man innkalling i andre eller tredje trimester, sies det at man kan vente til barnet er ute 

Tusen takk for svar 🌸Jeg tar nok samme valg som deg 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/5 egg ble befruktet og det planlegges innsett på mandag. Nå må iallefall 1 egg dele seg riktig og holde ut til mandag :) 🤞

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (2 timer siden):

Heisann damer ! 

Kanskje noen vet ? 

Klem fra meg 😊

Gynekologen min tok en livmorhalsprøve da jeg var på UL for å sjekke ståa før fryseinnsett. Jeg sa jeg hadde fått brev og hun gjorde det i samme slengen, det tok 1 minutt. Så hvis du skal på flere kontroller før innsettet er kanskje det en mulighet? Eller kanskje de kan gjøre det i forbindelse med innsettet, men da hadde jeg nok selv vært litt mer skeptisk til å ta sjansen, selv om jeg tror ikke det skal ha noe å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 time siden):

3/5 egg ble befruktet og det planlegges innsett på mandag. Nå må iallefall 1 egg dele seg riktig og holde ut til mandag :) 🤞

Så bra! 🥳🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (3 timer siden):

Heisann damer ! 

Kanskje noen vet ? 

Klem fra meg 😊

I likhet med Marmorape så fikk jeg ta livmorhalsprøven hos gynekologen ved en sjekk av slimhinnen før fryseinnsett. Veldig raskt og greit gjort, så kanskje det det er en mulighet?

Lykke til med innsett. Håper virkelig det går veien denne gangen😊

Anonymkode: 5e5fd...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har postet noe her inne nå, men vi er forhåpentligvis straks igang med søskenforsøk da TR kom idag!🤗 Vi var veldig heldige i 2019, fikk ut 12 egg - alle befruktet og tilslutt 7 blastocyst hvor den ene er en gutt på over 1 år🥰 så vi har 6 eskimoer liggende på frys og håper en av disse vill bli mageboer snart🤞🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (4 timer siden):

Så bra resultat! Håper du får innsett ❤️🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (42 minutter siden):

Hei! Lenge siden jeg har postet noe her inne nå, men vi er forhåpentligvis straks igang med søskenforsøk da TR kom idag!🤗 Vi var veldig heldige i 2019, fikk ut 12 egg - alle befruktet og tilslutt 7 blastocyst hvor den ene er en gutt på over 1 år🥰 så vi har 6 eskimoer liggende på frys og håper en av disse vill bli mageboer snart🤞🏻

Krysser fingrene :)🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (På 1.6.2021 den 20.33):

Så bra med 12 egg, da vil jeg tro du har gode odds på å få innsett. Du vil vel de neste dagene få mer beskjed om hvordan det går med eggene dine, hvilke som befruktes og videre deler seg 🙂? Så spennede! Blir gøy å følge med! Er veldig tilfeldig om hvordan det går med folk, uavhengig om det er noen utfordringer som er forklaring, eller ikke 🤷‍♀️ kommer an på kvalitet på eggene, og det kan være ulikt fra hver syklus også. Så tror du bare må stålsett deg på at det kan ta tid, men juble om du er en av de heldige som det fungerer for fort 🙌😃

Hei!

Tusen takk for svar!! 🤗

Jeg fikk ut 12 egg, 8 var modne, 5 ble befruktet, 3 overlevde, 2 utviklet seg bra nok og ett ble satt inn i dag og et annet ligger på frys. Phew!

Nå er det bare å satse på at det gikk fint! 🤗 Jeg ligger på sofaen og er livredd for å bevege meg. Men så ble jeg usikker på om det var best å være i bevegelse eller hva man burde gjøre. 😅 Jeg tenker for mye.

Merket at jeg er ganske nervøs! :)

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (6 timer siden):

Lurer på hvorfor de bare venter to dager i mitt tilfelle og du får fem dager?

Hvorfor er det så forskjellig praksis? Jeg leser at sjansen er større for å lykkes etter fem dager. 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (6 timer siden):

Masse lykke til!!! 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei!

Tusen takk for svar!! 🤗

Jeg fikk ut 12 egg, 8 var modne, 5 ble befruktet, 3 overlevde, 2 utviklet seg bra nok og ett ble satt inn i dag og et annet ligger på frys. Phew!

Nå er det bare å satse på at det gikk fint! 🤗 Jeg ligger på sofaen og er livredd for å bevege meg. Men så ble jeg usikker på om det var best å være i bevegelse eller hva man burde gjøre. 😅 Jeg tenker for mye.

Så gøy! Gratulerer som ruger ❤️. Håper at det holder hele veien, da er det samme av de hvor mange som holdt til frys 🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei!

Tusen takk for svar!! 🤗

Krysser fingrene 🤞kjenner følelsen så sykt 😂 Prøv å lev som vanlig minus heftig trening og tunge løft. Ved forrige innsett var jeg så forsikring når jeg beveget meg, uten ar det hjalp noe 😂 denne gangen har jeg levd som vanlig, tenker mer at sitter det så sitter det. Orker ikke ligge helt stille i 9 mnd om jeg skulle være gravid 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det så forskjellig praksis? Jeg leser at sjansen er større for å lykkes etter fem dager. 😟

I Porsgrunn kommer det, for meg hvertfall, ann på hvilken dag man henter du. Har lest litt diverse og noen egg trives best i livmoren og derfor er lurt å sette inn så fort som mulig, men andre fint kan bli blasto 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Til meg sa de at vis kun 1 ble befruktet ville de sette det inn etter 2 dager. Men siden 3 ble befruktet håper de å kunne sette inn 1 etter 5 dager. Faren er jo stor for at jeg blir sittende igjen med null egg over helgen. Men jeg har også hørt at det er bedre sjanser vis man setter inn en 5 dagers (vis noen deler seg riktig).

Når har du innsett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Tusen takk for svar!! 🤗

Gratulerer med innsett og 1 på frys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (52 minutter siden):

Krysser fingrene 🤞kjenner følelsen så sykt 😂 Prøv å lev som vanlig minus heftig trening og tunge løft. Ved forrige innsett var jeg så forsikring når jeg beveget meg, uten ar det hjalp noe 😂 denne gangen har jeg levd som vanlig, tenker mer at sitter det så sitter det. Orker ikke ligge helt stille i 9 mnd om jeg skulle være gravid 😅 

Det er kanskje lenge å ligge stille i 9 måneder ja. 🤣

Men 9 dager er vel innafor? 😅

Skal på jobb i morgen, så blir vel mer 9 timer. 😁

Bra du deler det du har lest, da håper jeg at bittelillemini hadde best av å komme seg inn så fort som mulig. 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (9 minutter siden):

Til meg sa de at vis kun 1 ble befruktet ville de sette det inn etter 2 dager. Men siden 3 ble befruktet håper de å kunne sette inn 1 etter 5 dager. Faren er jo stor for at jeg blir sittende igjen med null egg over helgen. Men jeg har også hørt at det er bedre sjanser vis man setter inn en 5 dagers (vis noen deler seg riktig).

Når har du innsett? :)

Takk for svar!

Hadde innsett i dag. 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...