Finki Skrevet 31. mai 2021 #1281 Del Skrevet 31. mai 2021 53 minutter siden, Molly_ said: Min aller største nedtur var å sette ovitrelle en dag for sent, tok 6 eggposer før de skjønte feilen min,da det ikke var egg i noen av eggposene. 100% min feil, men har aldri vært så frustrert på alt. Covid har vel gjort at jeg har brukt straks 1 1/2 år på det andre bruker 6 mnd på, så det har vært mange vanskelige stunder hvor tålmodigheten var lav. Men ja, jeg takler hvertfall ting litt bedre for hver gang, så får vi se når neste store nedtur kommer(er ruger nå, så en del av meg håper jo at denne går hele veien). Høres ut som du har funnet en måte å takle det så godt som det går på, ikke undervurder distraksjon, det er gull! Nå er det sol og sommer og, det hjelper alltid litt ekstra på humøret ❤️ Åhh nei uff, litt av en historie med den ovitrellen 😨 Fort gjort da. Så spennende tid du er inne i nå da, det hadde jeg ikke fått med meg. Det må være lov å håpe selv om de fleste av oss må gjennom en god del uflaks først, sjansen er jo der ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isse95 Skrevet 1. juni 2021 #1282 Del Skrevet 1. juni 2021 Førstegangsprøvene skrev (På 31.5.2021 den 15.00): Har du fått mensen igjen? Det har ikke jeg enda, men aner ikke når eggløsning var heller. 🤦♀️ Den har kommet!💃🏼 Ca. 14 dager senere enn gjennomsnittlig syklus. Hvordan ligger du an nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 1. juni 2021 #1283 Del Skrevet 1. juni 2021 Isse95 skrev (44 minutter siden): Den har kommet!💃🏼 Ca. 14 dager senere enn gjennomsnittlig syklus. Hvordan ligger du an nå da? Å huff! Jeg er 7 dager over i dag 🙄. Håper bare jeg rekker innsett før sommeren nå 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1284 Del Skrevet 1. juni 2021 Hei! Jeg har ikke skrevet noe sted om prosessen jeg er i, dette er min første post som prøver, men har hentet ut egg i dag. Jeg prøver å holde meg så distansert til dette som overhodet mulig. Det er ikke funnet noe galt med meg, men jeg lurer jo på hva sjansen er for at det skal gå bra? Finnes det noen statistikk? De hentet ut 12 egg. Er så nervøs for at ingen av dem skal kunne brukes! Jeg er 36år, så har ikke så god tid... Men hva er sannsynligheten for at det sitter på første forsøk? Legen jeg var hos sa at hun var veldig positiv på våre vegne, men det er vel bare noe de sier til alle? Blir oddsene dårligere etter frysing? Jeg orker ikke all denne usikkerheten jeg, men må igjennom det for å få et etterlengtet lite nurk... 🥰 Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 1. juni 2021 #1285 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har ikke skrevet noe sted om prosessen jeg er i, dette er min første post som prøver, men har hentet ut egg i dag. Jeg prøver å holde meg så distansert til dette som overhodet mulig. Det er ikke funnet noe galt med meg, men jeg lurer jo på hva sjansen er for at det skal gå bra? Finnes det noen statistikk? De hentet ut 12 egg. Er så nervøs for at ingen av dem skal kunne brukes! Jeg er 36år, så har ikke så god tid... Men hva er sannsynligheten for at det sitter på første forsøk? Legen jeg var hos sa at hun var veldig positiv på våre vegne, men det er vel bare noe de sier til alle? Blir oddsene dårligere etter frysing? Jeg orker ikke all denne usikkerheten jeg, men må igjennom det for å få et etterlengtet lite nurk... 🥰 Anonymkode: c78a7...a7b Så bra med 12 egg, da vil jeg tro du har gode odds på å få innsett. Du vil vel de neste dagene få mer beskjed om hvordan det går med eggene dine, hvilke som befruktes og videre deler seg 🙂? Så spennede! Blir gøy å følge med! Er veldig tilfeldig om hvordan det går med folk, uavhengig om det er noen utfordringer som er forklaring, eller ikke 🤷♀️ kommer an på kvalitet på eggene, og det kan være ulikt fra hver syklus også. Så tror du bare må stålsett deg på at det kan ta tid, men juble om du er en av de heldige som det fungerer for fort 🙌😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 2. juni 2021 #1286 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 9.48): Har riksen sommerferie? Noen som vet hvilke uker? Anonymkode: b2fff...d78 AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 17.49): Det lurer jeg også på:) Anonymkode: 7ea55...d6c Ja, de har sommerferie noen uker i juli. Slik jeg skjønte det var det bare stimulering og uttak som ikke kunne gjøres, innsett var greit, så er vel ikke 100% stengt. Jeg har planlagt forsøk i begynnelsen av juli og er helt på grensa til å rekke det. Tror det måtte være uttak senest 16 juli. Endret 2. juni 2021 av Ellepelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1287 Del Skrevet 2. juni 2021 Av de 5 store eggposene som ble sett på mandag ble det i dag tatt ut 5 egg 🙂 Vet ikke hvor mange jeg kan forvente blir befruktet, men håper på 4 befruktede egg Uttaket gikk greit. Vondt/ubehagelig, men varte bare noen minutter Blir spennende å høre hvor mange som blir befruktet i morgen. I morgen vil jeg også få vite om det blir innsett på fredag eller mandag. Jeg håper på mandag for 5 dagers (blastocytt?) er vel best? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 2. juni 2021 #1288 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (9 minutter siden): Av de 5 store eggposene som ble sett på mandag ble det i dag tatt ut 5 egg 🙂 Vet ikke hvor mange jeg kan forvente blir befruktet, men håper på 4 befruktede egg Uttaket gikk greit. Vondt/ubehagelig, men varte bare noen minutter Blir spennende å høre hvor mange som blir befruktet i morgen. I morgen vil jeg også få vite om det blir innsett på fredag eller mandag. Jeg håper på mandag for 5 dagers (blastocytt?) er vel best? Ved frys er i allefall blastocyste best. Spørs helt på eggene hvor mange som lar seg befruktet, også skal de jo dele seg rett til 3 Eller 5 dagdrs som du sier. Mye kan skje på veien med eggene. Hørt en generell regel at ca halvparten av eggene som hentes ut blir befruktet, og av de igjen halvparten deler seg rett til innsett 🤷♀️. Men så trenger ikke det å stemme i ditt tilfelle. Kanskje du har 5 superegg🙌🙂 blir spennede å følge med. Jeg venter fremdeles på mens for fryseforsøk av blasto. 8 dager på overtid 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1289 Del Skrevet 2. juni 2021 Førstegangsprøvene skrev (3 minutter siden): Ved frys er i allefall blastocyste best. Spørs helt på eggene hvor mange som lar seg befruktet, også skal de jo dele seg rett til 3 Eller 5 dagdrs som du sier. Mye kan skje på veien med eggene. Hørt en generell regel at ca halvparten av eggene som hentes ut blir befruktet, og av de igjen halvparten deler seg rett til innsett 🤷♀️. Men så trenger ikke det å stemme i ditt tilfelle. Kanskje du har 5 superegg🙌🙂 blir spennede å følge med. Jeg venter fremdeles på mens for fryseforsøk av blasto. 8 dager på overtid 🤯 Mhm Jeg satser iallefall på 1 5 dagers, så får resten være bonus Er det vanlig for deg med forsinket mens? Eller hadde du uttak denne syklusen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 2. juni 2021 #1290 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) Dame1989 skrev (4 minutter siden): Mhm Jeg satser iallefall på 1 5 dagers, så får resten være bonus Er det vanlig for deg med forsinket mens? Eller hadde du uttak denne syklusen? Ikke vanlig. Den pleier å være på mellom 27 og 29. Sist mensen etter uttak, som var i januar, var den 32, men dette er pp'n etter stimulering ja og fikk ut 21 egg. Ble overstimulert 😬. Blodfortynnende i 20 dager, men ingen sykehusinnleggelse. Mye vondt og en del sliten. Så kroppen jobber vel på 🙊. Fikk ut 21 egg, men bare 13 ble befruktet og 6 ende på frys, alle blasto-5 dager. Så har har to avbrutt forsøk selv. Håper snart på å få satt inn 🙃🙂 Endret 2. juni 2021 av Førstegangsprøvene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1291 Del Skrevet 2. juni 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 minutt siden): Ikke vanlig. Den pleier å være på mellom 27 og 29. Sist mensen etter uttak, som var i januar, var den 32, men dette er pp'n etter stimulering ja og fikk ut 21 egg. Ble overstimulert 😬. Blodfortynnende i 20 dager, men ingen sykehusinnleggelse. Mye vondt og en del sliten. Så kroppen jobber vel på 🙊. Fikk ut 21 egg, men bare 13 ble befruktet og 6 ende på frys, alle blasto-5 dager. Så har harr to avbrutt forsøk selv. Håper snart på å få satt inn 🙃🙂 Da får vi håpe du får mensen snart så du får innsett. Supert med 6 blasto på frys, det må være beroligende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 2. juni 2021 #1292 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (Akkurat nå): Da får vi håpe du får mensen snart så du får innsett. Supert med 6 blasto på frys, det må være beroligende Første gang hadde jeg 4 eggposer, men kun ett egg ut. Som ble befruktet, men datt av på veien...så har liksom opplevd begge deler 🙊 Ja, ventetiden er forferdelig. Men håper jo at vi har en sjangse med de små eskimoene 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 2. juni 2021 #1293 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (2 timer siden): Av de 5 store eggposene som ble sett på mandag ble det i dag tatt ut 5 egg 🙂 Vet ikke hvor mange jeg kan forvente blir befruktet, men håper på 4 befruktede egg Uttaket gikk greit. Vondt/ubehagelig, men varte bare noen minutter Blir spennende å høre hvor mange som blir befruktet i morgen. I morgen vil jeg også få vite om det blir innsett på fredag eller mandag. Jeg håper på mandag for 5 dagers (blastocytt?) er vel best? Så spennende, krysser fingrene for at noen går hele veien 🤞 om det skulle være slik at det ikke går, så husk at første runde med hormoner ofte er en testkjøring, så håper er absolutt ikke ute om det skulle bli avbrutt. Solskinnshistorien jeg kan spe på med etter det er en bekjent som fikk ut 6 egg, kun ett gikk hele veien og han blir 5 år til sommeren. Så det er ikke antall egg ut som betyr noe nødvendigvis 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1294 Del Skrevet 2. juni 2021 Molly_ skrev (1 minutt siden): Så spennende, krysser fingrene for at noen går hele veien 🤞 om det skulle være slik at det ikke går, så husk at første runde med hormoner ofte er en testkjøring, så håper er absolutt ikke ute om det skulle bli avbrutt. Solskinnshistorien jeg kan spe på med etter det er en bekjent som fikk ut 6 egg, kun ett gikk hele veien og han blir 5 år til sommeren. Så det er ikke antall egg ut som betyr noe nødvendigvis 🥰 Jeg fikk kun ut 3 egg der det ene var forventet at ikke kom til å bli befruktet. 1 er 22 uker i magen det andre er fryst ned. Anonymkode: f004b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1295 Del Skrevet 2. juni 2021 Molly_ skrev (5 minutter siden): Så spennende, krysser fingrene for at noen går hele veien 🤞 om det skulle være slik at det ikke går, så husk at første runde med hormoner ofte er en testkjøring, så håper er absolutt ikke ute om det skulle bli avbrutt. Solskinnshistorien jeg kan spe på med etter det er en bekjent som fikk ut 6 egg, kun ett gikk hele veien og han blir 5 år til sommeren. Så det er ikke antall egg ut som betyr noe nødvendigvis 🥰 Vet at det er en mulighet for at det ikke blir innsett, men håper virkelig at det blir det. Ellers blir det ikke oppstart av neste forsøk før i slutten av august. Er heldigvis kun 1 godt egg man trenger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1296 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk kun ut 3 egg der det ene var forventet at ikke kom til å bli befruktet. 1 er 22 uker i magen det andre er fryst ned. Anonymkode: f004b...ab9 Så fint å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1297 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg har et spørsmål til dere mer erfarne ivfere Når man setter inn en 5 dagers (blastocytt) vil det tilsvare 5 dpo? Jeg ser at det er ønskelig med en hcg blodprøve rundt 14 dager etter innsett. Det blir vel egentlig rundt 19 dpo? Hvorfor ikke litt tidligere ? Jeg vet av Ovitrelle kan sitte igjen i 10 dager og noen ganger enda lengre. Men Ovitrelle settes som regel 2 dager før uttak. Vis jeg får innsett med 5 dagers kommer jeg sikkert til å begynne å teste ca 1 uke etter innsett - 12 dager etter uttak og 14 dager etter Ovitrelle. (Vet det er lurt å vente mtp kjemisk osv, men ikke så lett å vente med testing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1298 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Jeg har ikke skrevet noe sted om prosessen jeg er i, dette er min første post som prøver, men har hentet ut egg i dag. Jeg prøver å holde meg så distansert til dette som overhodet mulig. Det er ikke funnet noe galt med meg, men jeg lurer jo på hva sjansen er for at det skal gå bra? Finnes det noen statistikk? De hentet ut 12 egg. Er så nervøs for at ingen av dem skal kunne brukes! Jeg er 36år, så har ikke så god tid... Men hva er sannsynligheten for at det sitter på første forsøk? Legen jeg var hos sa at hun var veldig positiv på våre vegne, men det er vel bare noe de sier til alle? Blir oddsene dårligere etter frysing? Jeg orker ikke all denne usikkerheten jeg, men må igjennom det for å få et etterlengtet lite nurk... 🥰 Anonymkode: c78a7...a7b Statistisk sett er det anslagsvis 1 av 3 som lykkes per forsøk. Ullevål sykehus skriver på sine sider: "Sannsynligheten for å få barn etter å ha fått tilbakeført befruktede egg etter IVF/ICSI behandling hos oss var gjennomsnittlig 26% per påbegynt behandling." I flere av studier har man tilsvarende tall, bl.a. denne studien (https://www.bmj.com/content/370/bmj.m2519).Her var det også 27-29 % som ble gravide. Også vil selvfølgelig individuelle faktorer hos deg og mannen din spille inn. Hvis legen sier at dere har en god sjanse mener hun helt sikkert det. Så vidt jeg vet er det ørlite større sannsynlighet for graviditet ved fersk, men det er veldig liten forskjell. Lykke til, og husk at de aller fleste lykkes tilslutt😊 Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1299 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (3 timer siden): Jeg har et spørsmål til dere mer erfarne ivfere Når man setter inn en 5 dagers (blastocytt) vil det tilsvare 5 dpo? Jeg ser at det er ønskelig med en hcg blodprøve rundt 14 dager etter innsett. Det blir vel egentlig rundt 19 dpo? Hvorfor ikke litt tidligere ? Jeg vet av Ovitrelle kan sitte igjen i 10 dager og noen ganger enda lengre. Men Ovitrelle settes som regel 2 dager før uttak. Vis jeg får innsett med 5 dagers kommer jeg sikkert til å begynne å teste ca 1 uke etter innsett - 12 dager etter uttak og 14 dager etter Ovitrelle. (Vet det er lurt å vente mtp kjemisk osv, men ikke så lett å vente med testing Hei. Hvis jeg har forstått det riktig så vil en 5 dagers blasto tilsvare 5 dpo, ja. Ved min klinikk tar man blodprøve 10 dager innsett, men dette varierer kanskje fra sted til sted. Kjempevanskelig å vente med testingen, ja😄 Jeg hadde lovet meg selv å ikke teste før blodprøven, men har allerede tatt 3 tester, og bestilt enda flere som jeg venter i posten... Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #1300 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Hvis jeg har forstått det riktig så vil en 5 dagers blasto tilsvare 5 dpo, ja. Ved min klinikk tar man blodprøve 10 dager innsett, men dette varierer kanskje fra sted til sted. Kjempevanskelig å vente med testingen, ja😄 Jeg hadde lovet meg selv å ikke teste før blodprøven, men har allerede tatt 3 tester, og bestilt enda flere som jeg venter i posten... Anonymkode: 5e5fd...a70 Veldig vanskelig å vente med å teste ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå