Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1221 Del Skrevet 24. mai 2021 Patriotpaula skrev (9 minutter siden): Rart at du ikke har fått beskjed om det. Men når det er sagt, så ønsker jeg deg lykke, lykke til 🥰❤️ Kan fort være jeg har blitt informert om det, men det blir jo litt info så husker nok ikke alt 😂 Takk 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemora123 Skrevet 25. mai 2021 #1222 Del Skrevet 25. mai 2021 Heia. Skal starte på ivf ved neste mens om en uke(Veldig spent). Har opprettet alt på Crypho og registrert meg med bankID og send mld med personnr og navn som det sto. Sendte for snart 2 uker siden, har ikke fått svar. Hva mer skal jeg gjøre? Skulle jeg få svar på den eller skal jeg bare sende mld når jeg får mens. Har fått alt av papirer og både politiattest og samtykkeskjema har de fått for lenge siden. Har fått ark med hvilke medisiner jeg skal hente ut først. bare lurer på om jeg skulle få svar på den Crypho mld jeg sendte med navn og personnr. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 25. mai 2021 #1223 Del Skrevet 25. mai 2021 Hei Hva fikk dere se på første ultralyd kontroll etter oppstart med ivf medisinene? Jeg har første ultralyd i morgen. Tatt Menopur 112,5 i 5 dager nå. Er det forventet at jeg vil se flere egg som har begynt å vokse? Har vanligvis mange egg. Er redd jeg ikke har responert noe på stimuleringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 25. mai 2021 #1224 Del Skrevet 25. mai 2021 Dame1989 skrev (40 minutter siden): Hei Hva fikk dere se på første ultralyd kontroll etter oppstart med ivf medisinene? Jeg har første ultralyd i morgen. Tatt Menopur 112,5 i 5 dager nå. Er det forventet at jeg vil se flere egg som har begynt å vokse? Har vanligvis mange egg. Er redd jeg ikke har responert noe på stimuleringen. Dere vil se hvor tykk slimhinnen er og hvor mange follikler som har begynt å vokse Jeg har mange egg selv og hatt dose tilsvarende din, dette gjør at det oftere blir litt lengre stimuleringstid er min erfaring (for å unngå at det eksploderer med egg). Er jo veldig individuelt på hvordan man responderer, så det er umulig å si, mest sannsynlig vil man kanskje kunne se at noe har begynt å skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 25. mai 2021 #1225 Del Skrevet 25. mai 2021 Patriotpaula skrev (4 minutter siden): Dere vil se hvor tykk slimhinnen er og hvor mange follikler som har begynt å vokse Jeg har mange egg selv og hatt dose tilsvarende din, dette gjør at det oftere blir litt lengre stimuleringstid er min erfaring (for å unngå at det eksploderer med egg). Er jo veldig individuelt på hvordan man responderer, så det er umulig å si, mest sannsynlig vil man kanskje kunne se at noe har begynt å skje Vet du om Menopur gjør at slimhinnen tykner tidligere? Jeg pleier å ha el på cd 16-20 og gyn kontrollen i morgen er på cd 7. Blir uansett spennende å se i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 25. mai 2021 #1226 Del Skrevet 25. mai 2021 Dame1989 skrev (38 minutter siden): Vet du om Menopur gjør at slimhinnen tykner tidligere? Jeg pleier å ha el på cd 16-20 og gyn kontrollen i morgen er på cd 7. Blir uansett spennende å se i morgen Det vet jeg dsv ikke. Er litt ute av detaljene i dette, har ikke hatt slik stimulering siden august -19 Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 25. mai 2021 #1227 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvordan er det med dere og koronavaksine? Noen som har tatt vaksine, 1. Eller 2 dose i mellom stimulering/innsett? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 26. mai 2021 #1228 Del Skrevet 26. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (12 timer siden): Hvordan er det med dere og koronavaksine? Noen som har tatt vaksine, 1. Eller 2 dose i mellom stimulering/innsett? 🧐 Har ikke fått tilbud om vaksine enda. Hadde uttak for noen uker siden med overstimulering og totalfrys, nå venter jeg på fryseinnsett, mest sannsynlig i begynnelsen av juli. Venter og ser når jeg får tilbud om vaksine, men med mindre det blir når jeg ruger, så tror jeg jeg kommer til å ta den, selv om det er kort tid før innsett. Tviler på at jeg får tilbud om vaksine før innsett hvis det blir på denne siden av sommeren, men hvis jeg må vente til etter sommeren eller hvis det første fryseinnsett blir negativt er det jo en sjanse for at jeg får tatt den før neste forsøk. Er ikke så redd for at vaksinen skal gjøre noen skade, men kommer til å snakke med klinikken om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1229 Del Skrevet 26. mai 2021 Marmorape skrev (1 time siden): Har ikke fått tilbud om vaksine enda. Hadde uttak for noen uker siden med overstimulering og totalfrys, nå venter jeg på fryseinnsett, mest sannsynlig i begynnelsen av juli. Venter og ser når jeg får tilbud om vaksine, men med mindre det blir når jeg ruger, så tror jeg jeg kommer til å ta den, selv om det er kort tid før innsett. Tviler på at jeg får tilbud om vaksine før innsett hvis det blir på denne siden av sommeren, men hvis jeg må vente til etter sommeren eller hvis det første fryseinnsett blir negativt er det jo en sjanse for at jeg får tatt den før neste forsøk. Er ikke så redd for at vaksinen skal gjøre noen skade, men kommer til å snakke med klinikken om det. Fikk svar av klinikken. Måtte vente to uker etter siste sprøyte 💉, før man kan begynne på stimulering. Holder til i Porsgrunn. Skulle fått sprøyte 4.juni, men det vil jeg jo ikke, for da må jeg vente 6-12 uker før andre stikk og 8-16 uker før oppstart pga syklusen min ikke er optimal i forhold til når sprøyten kan settes 🤦♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1230 Del Skrevet 26. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 time siden): Fikk svar av klinikken. Måtte vente to uker etter siste sprøyte 💉, før man kan begynne på stimulering. Holder til i Porsgrunn. Skulle fått sprøyte 4.juni, men det vil jeg jo ikke, for da må jeg vente 6-12 uker før andre stikk og 8-16 uker før oppstart pga syklusen min ikke er optimal i forhold til når sprøyten kan settes 🤦♀️ Takk for at deler svaret du fikk, jeg har lurt på dette selv. Gjelder ventetid på to uker både ved fersk og fryseforsøk? Kanskje du kan ta første vaksinedose og få til et forsøk mens du venter på siste vaksinedosen? FHI sier jo at vaksinering er trygt for gravide. Jeg har tenkt mye på om jeg ville takket ja til vaksine som gravid, og har landet på at jeg ville nok takket ja (men full respekt for de som ikke ønsker det, så klart). Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1231 Del Skrevet 26. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takk for at deler svaret du fikk, jeg har lurt på dette selv. Gjelder ventetid på to uker både ved fersk og fryseforsøk? Kanskje du kan ta første vaksinedose og få til et forsøk mens du venter på siste vaksinedosen? FHI sier jo at vaksinering er trygt for gravide. Jeg har tenkt mye på om jeg ville takket ja til vaksine som gravid, og har landet på at jeg ville nok takket ja (men full respekt for de som ikke ønsker det, så klart). Anonymkode: 5e5fd...a70 De sa ingenting om dette. Men det er fryseforsøk jeg har. Skal sette i blastocyst nå i juni. Så her var de veldig strenge vil jeg si. Har hørt noe om at man ikke bør vaksineres helt i begynnelsen av svangerskapet, men at det er bedre i 2.trimester? Det jeg hadde håpet at jeg kunne satt første, men da mente de at jeg måtte vente to uker etter siste sprøyte. Så da blir det alt for lenge å vente i såfall 🤨. Får heller vurdere å ta vaksine, som gravid i såfall 🤷♀️ Endret 26. mai 2021 av Førstegangsprøvene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1232 Del Skrevet 26. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (23 minutter siden): De sa ingenting om dette. Men det er fryseforsøk jeg har. Skal sette i blastocyst nå i juni. Så her var de veldig strenge vil jeg si. Har hørt noe om at man ikke bør vaksineres helt i begynnelsen av svangerskapet, men at det er bedre i 2.trimester? Det jeg hadde håpet at jeg kunne satt første, men da mente de at jeg måtte vente to uker etter siste sprøyte. Så da blir det alt for lenge å vente i såfall 🤨. Får heller vurdere å ta vaksine, som gravid i såfall 🤷♀️ Aha, da forstår jeg at du heller venter med vaksineringen. Jepp, det med å vente med vaksinering til 2. trimester har jeg også hørt. Det er fryseforsøk jeg også skal ha. Jeg har innsett i morgen og håper selvfølgelig å bli gravid, og da blir det i så fall vaksine som gravid, men det går nok fint. Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 26. mai 2021 #1233 Del Skrevet 26. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden): Fikk svar av klinikken. Måtte vente to uker etter siste sprøyte 💉, før man kan begynne på stimulering. Holder til i Porsgrunn. Skulle fått sprøyte 4.juni, men det vil jeg jo ikke, for da må jeg vente 6-12 uker før andre stikk og 8-16 uker før oppstart pga syklusen min ikke er optimal i forhold til når sprøyten kan settes 🤦♀️ Oi, det var veldig strengt ja synes jeg. Min klinikk (privat) sa litt vagt at det anbefales å vente et par uker fra vaksine til man blir gravid, men jeg fikk inntrykk av at vi kan se det an. Jeg kommer heller til å vente med vaksine enn å vente med IVF-behandlingen, vil heller være gravid og fortsatt isolert enn vaksinert og ugravid! Jeg har som a70 over her landet på at jeg tror jeg vil ta vaksine som gravid hvis jeg kan, og tror ikke helt på at det kan skade å ta vaksine kort tid før innsett heller. Det er uansett verre å få korona.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 26. mai 2021 #1234 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg hadde uttak forrige syklus med mange egg ut og begynnende overstimulering, derfor ble det ikke noe ferskinnsett. Fikk mange blastocyster på frys. Det har vært litt fram og tilbake når det kan bli innsett, men nå har jeg klart å mase meg til å prøve å få det i denne første syklusen etter uttaket, og det blir i helt naturlig syklus. Noen som har erfaring med fryseinnsett i syklusen etter uttak? Vi finner jo ut på ultralyd om kroppen er i balanse og det i det hele tatt lar seg gjøre. Hvordan har kroppene og syklusen deres vært etter uttak? Kommer eggløsning omtrent til normal tid? Kan hende det blir en litt slitsom syklus med mye ultralyder og venting på eggløsning, men heller det enn å potensielt måtte vente til over sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 26. mai 2021 #1235 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg har tatt første dose med vaksine for 2 måneder siden. Har utsatt dose 2 pga ivf. Jeg var til første gyn kontroll i dag etter 5 dager med Menopur 112.5. Mange små egg på begge sider (det har jeg alltid). Kanskje 1 som hadde vokst litt (10mm). Gynekolog var ikke bekymret og skal tilbake på mandag. Skal også begynne med Fyremadel i morgen. Skal fortsette med samme dose Menopur. Har noen erfaring med lite stimulering på første gyn kontroll og flere egg som har begynt å vokse på neste kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1236 Del Skrevet 26. mai 2021 Marmorape skrev (51 minutter siden): Oi, det var veldig strengt ja synes jeg. Min klinikk (privat) sa litt vagt at det anbefales å vente et par uker fra vaksine til man blir gravid, men jeg fikk inntrykk av at vi kan se det an. Jeg kommer heller til å vente med vaksine enn å vente med IVF-behandlingen, vil heller være gravid og fortsatt isolert enn vaksinert og ugravid! Jeg har som a70 over her landet på at jeg tror jeg vil ta vaksine som gravid hvis jeg kan, og tror ikke helt på at det kan skade å ta vaksine kort tid før innsett heller. Det er uansett verre å få korona.. Helt enig! Men må vel bare forholde meg til hva de sier. Hadde begynt stimulering og vaksine om hverandre nå, om jeg skulle satt i gang. Mensen kommer denne uka, og vaksinen skulle blitt tatt neste fredag. Så litt synd, men orker ikke vente mange måneder med stimulering om de er så strenge 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 26. mai 2021 #1237 Del Skrevet 26. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (Akkurat nå): Helt enig! Men må vel bare forholde meg til hva de sier. Hadde begynt stimulering og vaksine om hverandre nå, om jeg skulle satt i gang. Mensen kommer denne uka, og vaksinen skulle blitt tatt neste fredag. Så litt synd, men orker ikke vente mange måneder med stimulering om de er så strenge 😬 Æsj, så kjedelig med så dårlig timing. Skjønner godt at du ikke orker å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1238 Del Skrevet 26. mai 2021 Dame1989 skrev (27 minutter siden): Jeg har tatt første dose med vaksine for 2 måneder siden. Har utsatt dose 2 pga ivf. Jeg var til første gyn kontroll i dag etter 5 dager med Menopur 112.5. Mange små egg på begge sider (det har jeg alltid). Kanskje 1 som hadde vokst litt (10mm). Gynekolog var ikke bekymret og skal tilbake på mandag. Skal også begynne med Fyremadel i morgen. Skal fortsette med samme dose Menopur. Har noen erfaring med lite stimulering på første gyn kontroll og flere egg som har begynt å vokse på neste kontroll? Også hørt at det går an, men må forholde meg til hva klinikken min sier 😬. Når det gjelder Menopur så var mine også sene, men hentet vel ut allerede dag 9 🤔. Da var en på 21mm, så da kunne de ikke vente over helgen og se an de andre 🤷♀️ fikk bare ut ett egg, så det var nok den eggposen den var egg i 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1239 Del Skrevet 26. mai 2021 Marmorape skrev (Akkurat nå): Æsj, så kjedelig med så dårlig timing. Skjønner godt at du ikke orker å vente! Ja, sa det til samboeren også. Det klarer jeg faktisk ikke å utsette med vilje. Har måtte utsatt med jul, påske, og med overstimulering 😬. Endelig innsett av frys nå. Vårt første innsett, så nå gleder jeg meg så til å bli ruger 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 26. mai 2021 #1240 Del Skrevet 26. mai 2021 Marmorape skrev (53 minutter siden): Jeg hadde uttak forrige syklus med mange egg ut og begynnende overstimulering, derfor ble det ikke noe ferskinnsett. Fikk mange blastocyster på frys. Det har vært litt fram og tilbake når det kan bli innsett, men nå har jeg klart å mase meg til å prøve å få det i denne første syklusen etter uttaket, og det blir i helt naturlig syklus. Noen som har erfaring med fryseinnsett i syklusen etter uttak? Vi finner jo ut på ultralyd om kroppen er i balanse og det i det hele tatt lar seg gjøre. Hvordan har kroppene og syklusen deres vært etter uttak? Kommer eggløsning omtrent til normal tid? Kan hende det blir en litt slitsom syklus med mye ultralyder og venting på eggløsning, men heller det enn å potensielt måtte vente til over sommeren! Jeg måtte vente enda en sykluss etter mild overstimulering. Har du satt blodfortynnende? Ville kanskje ha ventet så kroppen kommer seg. Jeg var skakkjørt etterpå og syklusen min nå har også vært ganske rar 🤨🤔. Nå er det 5 uker siden uttak, men bare 2 siden jeg sluttet på blodfortynnende 🙃. Skal først i gang nå når mensen kommer, mest sannsynlig i slutten av uka 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå