prøver89 Skrevet 26. oktober 2021 #2981 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): GRATULERER!!! 🥰🥰 Men hvorfor fikk du ny runde med uttak før innsett av den siste blastoen fra forrige uttak? 🤔 Anonymkode: c78a7...a7b Tusen takk🎉🎉 Endelig en deilig følelse😃 Det har jeg egentlig ikke fått noe godt svar på. Det første uttaket ble avbrutt, begrunnet med «akkumulering». Var ikke overstimulert, og har gode eggreserver. Fikk da 1 på frys. Det andre uttaket resulterte i 0 på frys. Tror kanskje de ville høste flere slik at jeg har noen å gå på både nå og ved eventuelle søskenforsøk, for å prøve å gjøre seg ferdig med uttak? Jeg er 32 år. Så mulig det var det de tenkte. 🤷🏼♀️🤔☺️ Men jeg er ikke helt sikker!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2982 Del Skrevet 26. oktober 2021 Selv om eskimoer ikke er barn og ting kan gå galt, er det noen andre som går rundt og tenker på hvor sykt det er at man har små potensielle mini-me’s på frys? Jeg har liksom ikke helt kommet over det. Måtte dele det for jeg har tenkt ofte på mine 4, og nå ble hele den tanken veldig forsterket - tenk og ha 17! Et helt eget fotballag liksom - hvor ofte kan man si det?! 😍 Anonymkode: ee55d...7bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2983 Del Skrevet 27. oktober 2021 Teller ned: 2 dager til testdag 🤞 Og leker fortsatt med tanken på å teste før det, selv om jeg tenker at jeg burde/skal la være. Vinglepetter! Blir så glad av alle de gode nyhetene her for tiden 😁 Det gir håp! Samtidig som det er fint dele nedturene og føle seg mindre alene i denne prosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2984 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selv om eskimoer ikke er barn og ting kan gå galt, er det noen andre som går rundt og tenker på hvor sykt det er at man har små potensielle mini-me’s på frys? Jeg har liksom ikke helt kommet over det. Måtte dele det for jeg har tenkt ofte på mine 4, og nå ble hele den tanken veldig forsterket - tenk og ha 17! Et helt eget fotballag liksom - hvor ofte kan man si det?! 😍 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg har tenkt på det. Og særlig det å vite at det var akkurat det egget som ble satt inn som nå er 2 år. Ingen av mine nedfryste egg (6 stk) fra den runden overlevde opptining ved søskenforsøk. Det var overraskende for både oss og sykehuset, men så tenker jeg faktisk at om jeg får et barn etter det nye uttaket så kommer det til å føles riktig; at det var akkurat der barnet jeg skulle få. Håper vi alle får de barna vi lengter etter 🥰 Endret 27. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2985 Del Skrevet 27. oktober 2021 prøver89 skrev (11 timer siden): Et godt poeng, man har godt av en pausemnd etter uttak. Spesielt i ditt tilfelle, når du har så vondt. Jeg hadde det likt som deg etter mitt forrige uttak. Det gikk over etter 5-6 dager. Håper det gjør det med deg også! ☺️ Husk å drikk mye vann/væske💦💦 Jeg derimot føler meg klar for innsett nå, og kunne gjerne kjørt på! Men får vel høre på fagfolkene🤷🏼♀️😂 Jeg har også veldig regelmessig syklus til vanlig. Jeg tipper du får blødning nå en av de nærmeste dagene☺️ Du får holde meg oppdatert da, så skal jeg gjøre det samme☺️ spennende å følge andre som er i samme løp 🤗☺️ Ja prøver å drikke mye, tenkte også at å gå tur skulle gjøre godt - men får bare mer vondt og blir andpusten av alt så da holder jeg meg i ro noen dager ekstra 😅 Ja vi må oppdatere her, veldig spennende å ha noen i akkurat samme løp 🥰 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2986 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv om eskimoer ikke er barn og ting kan gå galt, er det noen andre som går rundt og tenker på hvor sykt det er at man har små potensielle mini-me’s på frys? Jeg har liksom ikke helt kommet over det. Måtte dele det for jeg har tenkt ofte på mine 4, og nå ble hele den tanken veldig forsterket - tenk og ha 17! Et helt eget fotballag liksom - hvor ofte kan man si det?! 😍 Anonymkode: ee55d...7bc Ja jeg tenker slik allerede, bare noen timer etter vi fikk beskjeden om at vi fikk så mange på frys 😅🥰 En av disse 17 mååå jo bli barne vårt😭❤️ Å få så mange tar jeg virkelig ikke forgitt altså! Tenk - et helt fotballag 😅 50/50 meg og mannen! Blir helt tussete! Anonymkode: 60546...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #2987 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selv om eskimoer ikke er barn og ting kan gå galt, er det noen andre som går rundt og tenker på hvor sykt det er at man har små potensielle mini-me’s på frys? Jeg har liksom ikke helt kommet over det. Måtte dele det for jeg har tenkt ofte på mine 4, og nå ble hele den tanken veldig forsterket - tenk og ha 17! Et helt eget fotballag liksom - hvor ofte kan man si det?! 😍 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg tenker også sånn! Vi har tre på frys, og ja, jeg tenker jo at de som er der kan bli barna våre i fremtiden 💕 men, noe jeg glemte å spørre om da jeg var til behandling, er det sånn at de som er fryst ned sammen også må tines opp sammen og settes inn? Vi har nemlig en som er fryst ned alene, mens to er fryst ned sammen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 27. oktober 2021 #2988 Del Skrevet 27. oktober 2021 hjema skrev (1 time siden): Jeg tenker også sånn! Vi har tre på frys, og ja, jeg tenker jo at de som er der kan bli barna våre i fremtiden 💕 men, noe jeg glemte å spørre om da jeg var til behandling, er det sånn at de som er fryst ned sammen også må tines opp sammen og settes inn? Vi har nemlig en som er fryst ned alene, mens to er fryst ned sammen... Det lurer jeg også på! Har hørt noe om at «flere fryses på ett strå», men vet ikke hva det betyr.🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2989 Del Skrevet 27. oktober 2021 hjema skrev (1 time siden): men, noe jeg glemte å spørre om da jeg var til behandling, er det sånn at de som er fryst ned sammen også må tines opp sammen og settes inn? Vi har nemlig en som er fryst ned alene, mens to er fryst ned sammen... prøver89 skrev (54 minutter siden): Det lurer jeg også på! Har hørt noe om at «flere fryses på ett strå», men vet ikke hva det betyr.🤔 På Riksen er det i alle fall slik: De må tine opp begge om de ligger i samme strå. Dersom begge overlever opptining kan man velge å få satt inn begge eller fryse ned det ene igjen - gitt at det ikke er noe som tilsier at man med høy sannsynlig kommer til å få komplikasjoner ved et eventuelt tvillingsvangerskap. Fryses det ned igjen vil det redusere sjansen noe for at det overlever opptining neste gang, men det er jo verdt det om man vil være (så å si) sikret å unngå tvillinger. Og sjansen for graviditet generelt øker ikke drastisk ved innsett av to (lurer på om det var snakk om 5-6% større sjanse for gravditet ved innsett av to). Hvis man først blir gravid er det vel rundt 25% sjanse for at begge fester seg og begge overlever. De sa det var helt opp til oss å ta det valget, og at vi kunne ombestemme oss helt til vi var på rommet for innsett. At flere er fryst i samme strå betyr at de er fryst ned i samme reagensrør, slik jeg har forstått det - de ligger altså i samme beholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 27. oktober 2021 #2990 Del Skrevet 27. oktober 2021 DNX skrev (2 timer siden): På Riksen er det i alle fall slik: De må tine opp begge om de ligger i samme strå. Dersom begge overlever opptining kan man velge å få satt inn begge eller fryse ned det ene igjen - gitt at det ikke er noe som tilsier at man med høy sannsynlig kommer til å få komplikasjoner ved et eventuelt tvillingsvangerskap. Fryses det ned igjen vil det redusere sjansen noe for at det overlever opptining neste gang, men det er jo verdt det om man vil være (så å si) sikret å unngå tvillinger. Og sjansen for graviditet generelt øker ikke drastisk ved innsett av to (lurer på om det var snakk om 5-6% større sjanse for gravditet ved innsett av to). Hvis man først blir gravid er det vel rundt 25% sjanse for at begge fester seg og begge overlever. De sa det var helt opp til oss å ta det valget, og at vi kunne ombestemme oss helt til vi var på rommet for innsett. At flere er fryst i samme strå betyr at de er fryst ned i samme reagensrør, slik jeg har forstått det - de ligger altså i samme beholder. Er 99,9% sikker på at klinikkene / sykehusene i dag IKKE fryser ned to- og to blastocyster i ett og samme strå. Noen fryser jo fortsatt 2-3 dagers egg sammen. St.Olavs fryser i alle fall ikke to blastocyster sammen. Alt fryses ett og ett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 27. oktober 2021 #2991 Del Skrevet 27. oktober 2021 aishaaa skrev (3 minutter siden): Er 99,9% sikker på at klinikkene / sykehusene i dag IKKE fryser ned to- og to blastocyster i ett og samme strå. Noen fryser jo fortsatt 2-3 dagers egg sammen. St.Olavs fryser i alle fall ikke to blastocyster sammen. Alt fryses ett og ett. Synes jeg leser om det titt og ofte jeg, at folk har fått fryst ned flere i et strå. I morgen har jeg ei venninne som skal sette inn to blastocyster som er fryst ned i samme strå 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 27. oktober 2021 #2992 Del Skrevet 27. oktober 2021 Patriotpaula skrev (21 minutter siden): Synes jeg leser om det titt og ofte jeg, at folk har fått fryst ned flere i et strå. I morgen har jeg ei venninne som skal sette inn to blastocyster som er fryst ned i samme strå 🤷♀️ Da tipper jeg at de har vært fryst i et år eller to, det er ikke vanlig praksis hos de fleste nå til dags🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2993 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Ble visst dobbelt opp av meldingene🙈 Endret 27. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2994 Del Skrevet 27. oktober 2021 aishaaa skrev (46 minutter siden): Er 99,9% sikker på at klinikkene / sykehusene i dag IKKE fryser ned to- og to blastocyster i ett og samme strå. Noen fryser jo fortsatt 2-3 dagers egg sammen. St.Olavs fryser i alle fall ikke to blastocyster sammen. Alt fryses ett og ett. Jeg fikk så sent som onsdag fryst ned 2 blasto sammen ( 2+1 på dag 5 og 1 på dag 6) 😊🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 27. oktober 2021 #2995 Del Skrevet 27. oktober 2021 aishaaa skrev (24 minutter siden): Da tipper jeg at de har vært fryst i et år eller to, det er ikke vanlig praksis hos de fleste nå til dags🤷🏼♀️ Neida, de ble fryst ned i august hausken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 27. oktober 2021 #2996 Del Skrevet 27. oktober 2021 aishaaa skrev (51 minutter siden): Er 99,9% sikker på at klinikkene / sykehusene i dag IKKE fryser ned to- og to blastocyster i ett og samme strå. Noen fryser jo fortsatt 2-3 dagers egg sammen. St.Olavs fryser i alle fall ikke to blastocyster sammen. Alt fryses ett og ett. Jeg håper virkelig det er slik! Når man kjemper så mye for å få gode blasto på frys, føles det helt meningsløst å måtte tine flere samtidig hvis man bare skal sette inn et om gangen. Jeg har 8 blasto på frys nå og hadde tenkt at det medfører 8 innsett. Men nå ble jeg usikker. Skal spørre de på St. Olavs neste gang jeg snakker med de☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2997 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) prøver89 skrev (27 minutter siden): Jeg håper virkelig det er slik! Når man kjemper så mye for å få gode blasto på frys, føles det helt meningsløst å måtte tine flere samtidig hvis man bare skal sette inn et om gangen. Jeg har 8 blasto på frys nå og hadde tenkt at det medfører 8 innsett. Men nå ble jeg usikker. Skal spørre de på St. Olavs neste gang jeg snakker med de☺️ Jeg kan som sagt bare si hva de gjør på Riksen. Nå har noen andre her svart at de aldri fryser ned to og to blasto på St. Olavs, så da kan du få slippe å lure/bekymre deg for det 😊 Endret 27. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2998 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg har et litt.... det er flaut å spørre/ta det opp men det er ikke vits å late som at jeg spør for en venn. Her er det; Er det noen her som har prøvd å få orgasme når de har kommet hjem etter innsett? Det sies at orgasme eller sex gjør at blodet strømmer til underlivet og kan gjøre det enklere å bli gravid. Før vi fant ut at mannen var problemet hos oss så stimulere jeg meg alltid til et par ekstra orgasmer etter at han hadde kommet fordi jeg har hørt at det er bra. Så er det noen som bevisst har gått inn for å få en eller flere orgasmer når man kommer seg hjem etter innsett? Med suksess? Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 27. oktober 2021 #2999 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har et litt.... det er flaut å spørre/ta det opp men det er ikke vits å late som at jeg spør for en venn. Her er det; Er det noen her som har prøvd å få orgasme når de har kommet hjem etter innsett? Det sies at orgasme eller sex gjør at blodet strømmer til underlivet og kan gjøre det enklere å bli gravid. Før vi fant ut at mannen var problemet hos oss så stimulere jeg meg alltid til et par ekstra orgasmer etter at han hadde kommet fordi jeg har hørt at det er bra. Så er det noen som bevisst har gått inn for å få en eller flere orgasmer når man kommer seg hjem etter innsett? Med suksess? Anonymkode: c78a7...a7b Så langt jeg har hørt kan orgasme hjelpe svømmerne med å komme seg dit de skal, så da har det nok ikke noe for seg når egget allerede er befruktet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 27. oktober 2021 #3000 Del Skrevet 27. oktober 2021 Patriotpaula skrev (3 timer siden): Neida, de ble fryst ned i august hausken Så utrolig snodig… det gir jo faktisk en noe lavere sjanse for graviditet (om man ikke får sette inn begge to selvfølgelig).. dette trodde jeg var helt utdatert. Takk gud for at St.Olavs har sluttet med dette😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå