Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk positiv eggløsningstest i dag. Har fryst blastocyst (5dagers) på St Olavs. Noen som vet når innsettet blir da? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ne11iker skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg fikk positiv eggløsningstest i dag. Har fryst blastocyst (5dagers) på St Olavs. Noen som vet når innsettet blir da? 

Du fikk positiv EL-test på Lørdag? Da blir det innsett på Torsdag☺️ 5 dager etter EL. 

Skrevet
ne11iker skrev (9 timer siden):

Torsdag! Jeg fikk positiv test i dag og satser på innsett på fredag 😁 Lykke til! 

Skrevet
aishaaa skrev (8 timer siden):

Du fikk positiv EL-test på Lørdag? Da blir det innsett på Torsdag☺️ 5 dager etter EL. 

Takk🥰 er du og på St Olavs?

Skrevet
EXB1987 skrev (7 timer siden):

Torsdag! Jeg fikk positiv test i dag og satser på innsett på fredag 😁 Lykke til! 

Herlig! Tenk om vi blir gravide begge to😍

• Liker 1
Skrevet
ne11iker skrev (2 timer siden):

Takk🥰 er du og på St Olavs?

Jaa, stemmer det :) skal ha fryseinnsett i Desember ❤️ Hadde innsett i September som ikke satt (fersk), og kjente at jeg måtte ha en liten pause nå.

Skrevet (endret)

Flere som venter på testdag? 🤞

5 dager føles så kort og lenge på en gang 😅 skikkelig trøtt for tiden, men det er jo like gjerne pga. Crinone og at jeg har blitt vekka 5:00/5:30 hele uka 😝

Tror ikke jeg tør å teste hjemme før det, fordi jeg hører om de med kjemiske graviditeter.. Hvis det er tilfelle vil vel hcg være såpass lav at blodprøven viser ikke gravid på testdag, så man unngår opptur før nedtur og «bare» får beskjed om at det ikke klaffet? Eller har jeg misforstått? Kan man ha helt normale hcg-verdier 4+0 og så miste f.eks. 4+6?

Endret av DNX
Skrevet
DNX skrev (2 timer siden):

5 dager føles så kort og lenge på en gang 😅 skikkelig trøtt for tiden, men det er jo like gjerne pga. Crinone og at jeg har blitt vekka 5:00/5:30 hele uka 😝

Tror ikke jeg tør å teste hjemme før det, fordi jeg hører om de med kjemiske graviditeter.. Hvis det er tilfelle vil vel hcg være såpass lav at blodprøven viser ikke gravid på testdag, så man unngår opptur før nedtur og «bare» får beskjed om at det ikke klaffet? Eller har jeg misforstått? Kan man ha helt normale hcg-verdier 4+0 og så miste f.eks. 4+6?

Det er absolutt smart å vente til testdag. En kjemisk vil kunne fanges opp før testdag, men du vil evt slippe den oppturen for så å teste negativt på testdag - HVIS kjemisk. Og ja, dessverre. Tidlige hcg-nivåer kan være helt fine, ingen garanti for at man ikke mister senere. 

Skrevet
aishaaa skrev (12 timer siden):

Jaa, stemmer det :) skal ha fryseinnsett i Desember ❤️ Hadde innsett i September som ikke satt (fersk), og kjente at jeg måtte ha en liten pause nå.

Ja stemmer det. Har fulgt deg lenge💕 godt med pause. Vi har hatt pause siden starten av juni etter at vi mistet i uke 6. 

Skrevet
DNX skrev (10 timer siden):

Lurt å vente til testdag for det vil bringe med seg så mye usikkerhet å teste før. Vi skal vente til testdag etter vårt innsett for sist gjorde vi det ikke. Og det ga oss bare masse usikkerhet. Mistet i uke 6 uansett. Men skal ha nytt innsett nå uken her 😊

Skrevet
Patriotpaula skrev (8 timer siden):

Det er absolutt smart å vente til testdag.

ne11iker skrev (9 minutter siden):

Lurt å vente til testdag for det vil bringe med seg så mye usikkerhet å teste før.

Tusen takk for svar! Da gjør jeg som planlagt og venter 😊 Føler det er så mange på forumet som «tester ut» Ovitrelle og tester før testdag, at jeg lurte på om jeg var i overkant forsiktig som tenkte å vente 😅

Skrevet
DNX skrev (52 minutter siden):

Tusen takk for svar! Da gjør jeg som planlagt og venter 😊 Føler det er så mange på forumet som «tester ut» Ovitrelle og tester før testdag, at jeg lurte på om jeg var i overkant forsiktig som tenkte å vente 😅

Også inntrykk av at mange tester ut Ovitrelle, da vet man jo at en strek på det og det tidspunktet er baby og ikke Ovitrelle - men ingen garanti for kjemisk likevel. Og det jeg også tror det er delte meninger om, er om det er bedre med en negativ test enn at mensen plutselig kommer, eller å heller ta mensen hvis den kommer og unngå skuffelsen ved negativ test. Jeg selv testet på RD7 denne gangen, og fikk positiv (ingen Ovitrelle) 😶 Men skjønner godt at du vil vente 🥰

Skrevet
Patriotpaula skrev (42 minutter siden):

Også inntrykk av at mange tester ut Ovitrelle, da vet man jo at en strek på det og det tidspunktet er baby og ikke Ovitrelle - men ingen garanti for kjemisk likevel. Og det jeg også tror det er delte meninger om, er om det er bedre med en negativ test enn at mensen plutselig kommer, eller å heller ta mensen hvis den kommer og unngå skuffelsen ved negativ test. Jeg selv testet på RD7 denne gangen, og fikk positiv (ingen Ovitrelle) 😶 Men skjønner godt at du vil vente 🥰

En del av meg vil jo teste fremfor å vente😄 Bare tipper jeg kommer til å bli usikker på resultatet frem til testdag uansett 🙈

Skrevet

Når på dagen på dag 5/6 har dere fått tlf fra laben ang hvordan eggene ligger an(St.Olavs).

Venter på svar og er så spent🥺 Ekstra spent siden befruktningen har vært dårlig tidligere 🥲

Skrevet
prøver89 skrev (2 minutter siden):

Når på dagen på dag 5/6 har dere fått tlf fra laben ang hvordan eggene ligger an(St.Olavs).

Venter på svar og er så spent🥺 Ekstra spent siden befruktningen har vært dårlig tidligere 🥲

🤞 Kan dessverre ikke svare, ville bare si: Nervepirrende prosess vi alle her må igjennom! Håper det har gått bedre denne gang 🥰

Skrevet (endret)

Noen som vet ca. hvor mye større sjanse det er for graviditet når man setter inn 5-dagers fremfor 3-dagers? 🤔 Bare fått satt inn 3-dagers før. Vet ikke hvilke studier jeg skal stole på, så har noen fått beskjed om sjanse for graviditet med blasto fra klinikk/sykehus?

Endret av DNX
Skrevet
25 minutter siden, DNX said:

Noen som vet ca. hvor mye større sjanse det er for graviditet når man setter inn 5-dagers fremfor 3-dagers? 🤔 Bare fått satt inn 3-dagers før. Vet ikke hvilke studier jeg skal stole på, så har noen fått beskjed om sjanse for graviditet med blasto fra klinikk/sykehus?

Jeg har fått høre at sjansen er 50/50 med 5-dagers av min klinikk.

Anonymkode: bd31e...e50

Skrevet
DNX skrev (29 minutter siden):

Har lest at Riksen og Medicus er uenige i forskningen sin. Medicus mener at de som først blir femdagers blastocyst  er større sjans at blir noe, mens Riksen mener at flere kan bli noe fordi de har det best i livmor. 

For min del ble deg en baby som forøvrig godt kan komme ut nå ( 3 dager på overtid) med to dagers egg. Trodde det bare var tullball å sette inn todagers og var fryktelig frustrert da jeg reiste fra klinikken. Hadde fra før satt inn to femdagers egg som hadde god kvalitet som ikke ble noe av. Jeg har nå derfor  selvfølgelig fått troen på at man ikke er dødsdømt med egg tidligere enn fem dager sammen lang protokoll. Det er muligheter for at det var veldig tilfeldig at det gikk akkurat den gangen da. 

Anonymkode: f004b...ab9

Skrevet (endret)
DNX skrev (46 minutter siden):

🤞 Kan dessverre ikke svare, ville bare si: Nervepirrende prosess vi alle her må igjennom! Håper det har gått bedre denne gang 🥰

uff, ja! Alt for nervepirrende. Jeg mister konsentrasjonen helt på jobb slike «ventedager». Ikke sikkert jeg får tlf i dag en gang..

Tusen takk❤️

Endret av prøver89
Skrevet
prøver89 skrev (2 minutter siden):

uff, ja! Alt for nervepirrende. Jeg mister konsentrasjonen helt på jobb slike «ventedager». Ikke sikkert jeg får tlf i dag en gang..

Tusen takk❤️

Kjenner så altfor godt til konsentrasjonsproblemer på jobb - som nå🙈 Lykke til og håper du hører fra dem i dag, så du slipper enda en ventedag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...