Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ruger og ruger her. Hadde 1. dag i siste mens den 2/9, uttak 15/9 og innsett 5dg-blasto den 20/9. Hvordan skal man beregne ca termin, ut fra mens-datoen eller «unnfangelse»? 

Anonymkode: 31f5f...305

Tror de fleste regner 14d+antall dager embryoet er. Når det blir satt inn er en blasto 2+5. Så uttak er «EL»

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første uttak overstått med gode resultater. Spent på hva som skjer videre. Vi ønsker helst ikke innsett nå og håper på eskimoer ♥️ 

Min opplevelse er at selve uttaket var fint: lokalbedøvelsen merket jeg ikke noe til etter jeg fikk beroligende. Det var ubehagelig med resten, men jeg reflekterte veldig over mens jeg lå der at dette var kun knyttet til min egen problematikk knyttet til undersøkelser og panikk av den minste berøringen. 🤭 Hvis jeg var en «helt vanlig person» uten noen bagasje hadde jeg opplevd det som en utrolig trygg og rolig opplevelse. En helt vanlig gynekologisk undersøkelse. Om noe ubehag, i form av en veldig rask mensenkrampe. Det gikk så raskt! Ett stikk på hver side, poff, ferdig. Jeg tenkte et øyeblikk: «Er dere helt sikre vi er ferdig?» og de måtte be meg gå ned to ganger. 10 minutter estimert tid var egentlig maks 30 sekunder - 1 minutt på hver side. 

Min anbefaling etter opplevelsen: ikke les på nettet om alle skrekkhistorier. Ikke søk opp informasjon. Lettere sagt enn gjort, men jeg tror mange som deler er med dårlige opplevelser eller at man leser for mye i det som skrives. Sannheten er at ingen kan vite hvordan det vil være for deg; og det er ikke noe du kan forberede deg på. Det bare skjer, og det som skjer, uansett opplevelse, er så kortvarig at jeg er sikker på at de aller fleste - det finnes jo unntak - takler det superbra! :hug: 

Hadde lett blitt trillet inn igjen og gjort det igjen om de sa de måtte gjøre det på nytt nå. Jeg husker knapt hvordan det var noen timer senere - og tenk så mye tid jeg brukte på og grue meg :laugh: 

Anonymkode: ee55d...7bc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Første uttak overstått med gode resultater. Spent på hva som skjer videre. Vi ønsker helst ikke innsett nå og håper på eskimoer ♥️ 

Min opplevelse er at selve uttaket var fint: lokalbedøvelsen merket jeg ikke noe til etter jeg fikk beroligende. Det var ubehagelig med resten, men jeg reflekterte veldig over mens jeg lå der at dette var kun knyttet til min egen problematikk knyttet til undersøkelser og panikk av den minste berøringen. 🤭 Hvis jeg var en «helt vanlig person» uten noen bagasje hadde jeg opplevd det som en utrolig trygg og rolig opplevelse. En helt vanlig gynekologisk undersøkelse. Om noe ubehag, i form av en veldig rask mensenkrampe. Det gikk så raskt! Ett stikk på hver side, poff, ferdig. Jeg tenkte et øyeblikk: «Er dere helt sikre vi er ferdig?» og de måtte be meg gå ned to ganger. 10 minutter estimert tid var egentlig maks 30 sekunder - 1 minutt på hver side. 

Min anbefaling etter opplevelsen: ikke les på nettet om alle skrekkhistorier. Ikke søk opp informasjon. Lettere sagt enn gjort, men jeg tror mange som deler er med dårlige opplevelser eller at man leser for mye i det som skrives. Sannheten er at ingen kan vite hvordan det vil være for deg; og det er ikke noe du kan forberede deg på. Det bare skjer, og det som skjer, uansett opplevelse, er så kortvarig at jeg er sikker på at de aller fleste - det finnes jo unntak - takler det superbra! :hug: 

Hadde lett blitt trillet inn igjen og gjort det igjen om de sa de måtte gjøre det på nytt nå. Jeg husker knapt hvordan det var noen timer senere - og tenk så mye tid jeg brukte på og grue meg :laugh: 

Så fint at du hadde en god opplevelse, det var helt lik mitt egguttak- brukte mye tid på å grue meg, helt uten grunn! Når jeg kom tilbake til innsett, så husket jeg ikke at jeg hadde vært der før 😂😂 hilste på legen på nytt, han bare lo av meg. Masse lykke til 🥰

• Liker 1
Skrevet

Jeg starter på gonal f i går, og har hatt veldig hodepine og vært trøtt i dag..  Kan det komme så fort? 😂

Skrevet
frk.bie skrev (48 minutter siden):

Jeg starter på gonal f i går, og har hatt veldig hodepine og vært trøtt i dag..  Kan det komme så fort? 😂

Jeg tenkte det samme på dag 2 😂 Så det kan nok det!

Skrevet
DNX skrev (16 minutter siden):

Jeg tenkte det samme på dag 2 😂 Så det kan nok det!

Okei! Kan jeg ta paracet tro? 🙈 jeg er vant med hodepine/migrene - men dette er en annen type vondt 😬 Redd paracet skal på virke eggkvaliteten 😂

Skrevet
frk.bie skrev (4 minutter siden):

Okei! Kan jeg ta paracet tro? 🙈 jeg er vant med hodepine/migrene - men dette er en annen type vondt 😬 Redd paracet skal på virke eggkvaliteten 😂

Paracet kan du ta, ikke overstig dagsdose bare. Er nsaid man skal holde seg unna(dog fikk jeg ok til å ta en fordi jeg hadde så vondt, men spurte klinikken først) , ibux og naproxen f eks er nsaid 😊

• Liker 1
Skrevet
frk.bie skrev (8 minutter siden):

Paracet er ok, unngå Ibux, fikk jeg beskjed om 😊

Skrevet
Molly_ skrev (2 minutter siden):

Paracet kan du ta, ikke overstig dagsdose bare. Er nsaid man skal holde seg unna(dog fikk jeg ok til å ta en fordi jeg hadde så vondt, men spurte klinikken først) , ibux og naproxen f eks er nsaid 😊

DNX skrev (Akkurat nå):

Paracet er ok, unngå Ibux, fikk jeg beskjed om 😊

Tusen takk! ❤️ Skal prøve å begrense meg 🙂 håper det ikke varer hele veien nå 😬🤞🏼

Skrevet
frk.bie skrev (3 timer siden):

Tusen takk! ❤️ Skal prøve å begrense meg 🙂 håper det ikke varer hele veien nå 😬🤞🏼

God bedring😊 

Skrevet

Da har jeg hatt samtale med legen, og vi ble enige om et fryseforsøk i neste syklus - og dersom det blir negativt blir det henvisning til lapraskopi. Fikk henvisning nå dersom jeg ønsket, men vil gi det en sjanse til (vi har jo bare 1 negativt innsett av blasto bak oss).

Men, jeg kjenner på mye (!) murringer nå. Kjennes ut som menssmerter, noe det åpenbart ikke er da jeg er midt i syklus. Antar det kan være noen form for betennelse, kjennes sånn ut. Tenkte å spørre om jeg kan få prednisolon ifbm. Fryseinnsettet da jeg ser mange med endo har god effekt. 

Har noen av dere forsøkt med prednisolon? Hadde det noen effekt?

• Liker 3
Skrevet
aishaaa skrev (19 minutter siden):

Da har jeg hatt samtale med legen, og vi ble enige om et fryseforsøk i neste syklus - og dersom det blir negativt blir det henvisning til lapraskopi. Fikk henvisning nå dersom jeg ønsket, men vil gi det en sjanse til (vi har jo bare 1 negativt innsett av blasto bak oss).

Men, jeg kjenner på mye (!) murringer nå. Kjennes ut som menssmerter, noe det åpenbart ikke er da jeg er midt i syklus. Antar det kan være noen form for betennelse, kjennes sånn ut. Tenkte å spørre om jeg kan få prednisolon ifbm. Fryseinnsettet da jeg ser mange med endo har god effekt. 

Har noen av dere forsøkt med prednisolon? Hadde det noen effekt?

Har prøvd Prednisolon, men jeg har ikke endo. Men ble forsøkt for å prøve noe nytt. Ble nå gravid :)  

Skrevet

Er det noen her som har sluttet på cyklogest etter mange uker (pos test) og opplever mindre symptomer, evt mindre vann i kroppen, ømme bryst etc? 

Anonymkode: c17b2...e82

Skrevet (endret)

11 DPO😍

Jeg har vært så spent at jeg ikke har klart å følge bruksanvisninger da 🙈

Jeg så to streker i går også på babyplan, men det var veldig svakt og jeg glemte å sjekke om de kom innenfor tidsfristen. Derfor ble det 2 stk tester i dag for å være sikker. 

I dag klarte jeg å bruke clearblue feil og måtte dyppe to ganger, så resultatet er vel egentlig ikke gyldig, men babyplan sin strek er tydeligere i virkeligheten enn den ser ut på bildet.

Håper dette holder seg de neste dagene. Har aldri fått positivt før, så bare det er liksom en seier. 

IMG_20211008_072403.jpg

Endret av Finki
  • Liker 7
Skrevet
Finki skrev (51 minutter siden):

11 DPO😍

Jeg så to streker i går også på babyplan, men det var veldig svakt og jeg glemte å sjekke om de kom innenfor tidsfristen. Derfor ble det 2 stk tester i dag for å være sikker. 

I dag klarte jeg å bruke clearblue feil og måtte dyppe to ganger, så resultatet er vel egentlig ikke gyldig, men babyplan sin strek er tydeligere i virkeligheten enn den ser ut på bildet.

Håper dette holder seg de neste dagene. Har aldri fått positivt før, så bare det er liksom en seier. 

IMG_20211008_072403.jpg

Gratulerer 💕

• Liker 1
Skrevet
Finki skrev (2 timer siden):

11 DPO😍

IMG_20211008_072403.jpg

Gratulerer 🌸

• Liker 1
Skrevet
Patriotpaula skrev (11 timer siden):

Har prøvd Prednisolon, men jeg har ikke endo. Men ble forsøkt for å prøve noe nytt. Ble nå gravid :)  

Jeg brukte også prednisolon etter to mislykkede innsett, ble også gravid på det. Uten at det trengte ha noe med prednisolonen å gjøre. Tok lavdose på egenhånd da , uten en lege i bakhånd. 

Anonymkode: c9990...930

Skrevet
Finki skrev (2 timer siden):

11 DPO😍

IMG_20211008_072403.jpg

Gratulerer så mye. Så gøy med positiv test🎉🎉🎉 uansett hvor mye du dypper den pinnen i glasset så vil den ikke vise 2 streker så lenge du ikke er gravid. Ikke tenk på bruksanvisningen. Du er gravid 😍😍håååper de neste dagene bare vil vise sterkere og sterkere streker. Den følelsen er den beste. Spesielt etter å ha tatt utallige tester med kun en sterk😅😅(snakker for meg selv ivertfall)

• Liker 2
Skrevet
Finki skrev (4 timer siden):

11 DPO😍

IMG_20211008_072403.jpg

Gratulerer så mye!!! 🥰🥰

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Skrevet
Finki skrev (4 timer siden):

11 DPO😍

IMG_20211008_072403.jpg

Gratulerer ❤️❤️🌱

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...