Marmorape Skrevet 3. oktober 2021 #2661 Skrevet 3. oktober 2021 Snøugla skrev (2 timer siden): Takk for svar, selv om det ikke var det jeg håpet på Det er all denne ventingen som tar knekken på meg og jeg ser mørkt på å muligens gå nok en jul i møte uten en liten spire på vei. For som den pessimisten jeg er, så har jeg ingen tro på den sitter på første innsett. Jeg var også på Medicus Oslo, og jeg ble også mildt overstimulert - fikk ut over 20 egg, men var i fin form. Jeg fikk mast meg til innsett neste syklus. Altså hadde jeg bortfallsblødning noen dager etter uttak, og etter det fikk jeg komme inn på kontroll ca syklusdag 10, der de så at eggstokkene var tilbake til normal str, jeg hadde ikke vann i buken, jeg følte meg i bra form, osv. Så da kjørte vi på med fryseinnsett den syklusen. Men, den syklusen ble veldig lang, har hørt at det er ganske vanlig. Eggløsning kom vel nesten to uker etter det som er vanlig for meg. Så det ble mange kontroller for å finne ut når eggløsning kom til å komme, og det var litt slitsomt. Men verdt det, istedenfor å vente!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2662 Skrevet 3. oktober 2021 Snøugla skrev (2 timer siden): Takk for svar, selv om det ikke var det jeg håpet på Det er all denne ventingen som tar knekken på meg og jeg ser mørkt på å muligens gå nok en jul i møte uten en liten spire på vei. For som den pessimisten jeg er, så har jeg ingen tro på den sitter på første innsett. Jeg pleide å dagdrømme om hvordan det ville være å gå gravid og jeg så for meg hvordan det ville være at jeg var mamma osv. Men jo lenger tid dette tar, jo fjernere virker tanken på at dette er noe som kan skje med meg. Det er så rart, føles nesten ut som en identitetskrise, selv om ordet krise er å ta litt hardt i. En splittelse kanskje? Vet ikke, men rart er det og enda vanskeligere å sette ord på. Nå skjønner jeg hvertfall hva dere mener når dere beskriver prosessen som en emosjonell berg-og-dal-bane. Prøvetiden før IVF var jo også en berg-og-dal-bane hver eneste måned med skuffelser, håp og nye skuffelser. IVF er som den samme berg-og-dal-banen på crack og kokain samtidig. Takk for svar, selv om det er ca. like fristende å slå hodet hardt i en murvegg som å vente i en måned til. Det er ekstra ergerlig fordi jeg var helt i grenseland og allmenntilstanden var jo så bra. Jeg burde kanskje jobbe litt med tålmodigheten min, men jeg har vært så vanvittig verpesjuk i så mange år og vi har alle våre grense. Absolutt lov å spørre Snøuglemannen har tatt to sædprøver med mer enn 3 måneders mellomrom. Den første var under grenseverdien på motilitet. Ikke god, men ikke krise-dårlig heller. Den andre prøven var skikkelig dårlig. Ut i fra jeg kan huske, så var motiliteten delt opp i kategoriene A, B, C og D. De hadde bare satt en strek på alle fire kategorier fordi prøven var så dårlig at det var litt meningsløst å kategorisere svømmerne. Vi vet ikke hvorfor og kan ikke se at det er noen livsstilsfaktorer som kan forklare det. Det var legen som foreslo icsi. Føler virkelig med deg, jeg har selv skrevet et innlegg i denne tråden som var veldig preget av angst og uro. Jeg tror det å prøve å få barn via IVF og ISCI er ekstra vanskelig fordi man jo i mange tilfeller har fått vite at man ikke kan bli gravid naturlig. Og det er fryktelig skremmende å være avhengig av en unaturlig prosess for at naturlige ting skal kunne skje. Jeg er hvertfall veldig skremt og jeg er rett og slett livredd for at det ikke skal klaffe for vår del. Anonymkode: c78a7...a7b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2663 Skrevet 3. oktober 2021 Marmorape skrev (3 minutter siden): Jeg var også på Medicus Oslo, og jeg ble også mildt overstimulert - fikk ut over 20 egg, men var i fin form. Jeg fikk mast meg til innsett neste syklus. Altså hadde jeg bortfallsblødning noen dager etter uttak, og etter det fikk jeg komme inn på kontroll ca syklusdag 10, der de så at eggstokkene var tilbake til normal str, jeg hadde ikke vann i buken, jeg følte meg i bra form, osv. Så da kjørte vi på med fryseinnsett den syklusen. Men, den syklusen ble veldig lang, har hørt at det er ganske vanlig. Eggløsning kom vel nesten to uker etter det som er vanlig for meg. Så det ble mange kontroller for å finne ut når eggløsning kom til å komme, og det var litt slitsomt. Men verdt det, istedenfor å vente! Så du er gravid nå? Anonymkode: c78a7...a7b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2664 Skrevet 4. oktober 2021 For min del, så har jeg respondert veldig dårlig på hormonene, og bestemt meg for at uansett hva som skjer denne runden, kan det ikke bli noen innsett. Dette kan ikke være starten på en eventuell graviditet. Jeg kjenner på at det går ikke for en hvilken som helst pris. Det har kanskje vekket en følelse i meg at jeg kan ikke få barn på bekostning av alt. At jeg er mer verdt som menneske, enn at jeg skal lide for og skape et liv og bli foreldre. Kanskje, kanskje ikke. Jeg har alltid vært redd for at det ikke går og bli gravid og tenkt på hva man går glipp av, hvis det ikke klaffer. Samtidig så føles det godt og faktisk tenke at jeg betyr mer for meg selv enn dette. Jeg klarer nå ikke slutte og tenke på hvor mye er det ikke man går glipp av med at det ikke klaffer? Hvis man prøver 1 år? 3 år? 5 år? Er det verdt det man utsetter seg selv for egentlig? Psykisk og fysisk? Forholdet vårt? Nå kan det være at det er min ufattelig dårlig opplevelse av hormonene som snakker, men om noen hadde fortalt med det var slik, vet jeg ikke om jeg hadde gjort det igjen eller påstartet reisen. Nå står jeg midt oppi det, så får se hvor det går, men jeg er ganske sikker på en ting: det blir ikke en lang prøving på mange år for vår del. Det er jeg helt sikker på. Anonymkode: ee55d...7bc 5
prøver89 Skrevet 4. oktober 2021 #2665 Skrevet 4. oktober 2021 Snøugla skrev (15 timer siden): Takk for svar, selv om det ikke var det jeg håpet på Det er all denne ventingen som tar knekken på meg og jeg ser mørkt på å muligens gå nok en jul i møte uten en liten spire på vei. For som den pessimisten jeg er, så har jeg ingen tro på den sitter på første innsett. Jeg pleide å dagdrømme om hvordan det ville være å gå gravid og jeg så for meg hvordan det ville være at jeg var mamma osv. Men jo lenger tid dette tar, jo fjernere virker tanken på at dette er noe som kan skje med meg. Det er så rart, føles nesten ut som en identitetskrise, selv om ordet krise er å ta litt hardt i. En splittelse kanskje? Vet ikke, men rart er det og enda vanskeligere å sette ord på. Nå skjønner jeg hvertfall hva dere mener når dere beskriver prosessen som en emosjonell berg-og-dal-bane. Prøvetiden før IVF var jo også en berg-og-dal-bane hver eneste måned med skuffelser, håp og nye skuffelser. IVF er som den samme berg-og-dal-banen på crack og kokain samtidig. Takk for svar, selv om det er ca. like fristende å slå hodet hardt i en murvegg som å vente i en måned til. Det er ekstra ergerlig fordi jeg var helt i grenseland og allmenntilstanden var jo så bra. Jeg burde kanskje jobbe litt med tålmodigheten min, men jeg har vært så vanvittig verpesjuk i så mange år og vi har alle våre grense. Absolutt lov å spørre Snøuglemannen har tatt to sædprøver med mer enn 3 måneders mellomrom. Den første var under grenseverdien på motilitet. Ikke god, men ikke krise-dårlig heller. Den andre prøven var skikkelig dårlig. Ut i fra jeg kan huske, så var motiliteten delt opp i kategoriene A, B, C og D. De hadde bare satt en strek på alle fire kategorier fordi prøven var så dårlig at det var litt meningsløst å kategorisere svømmerne. Vi vet ikke hvorfor og kan ikke se at det er noen livsstilsfaktorer som kan forklare det. Det var legen som foreslo icsi. Jeg skjønner deg veldig godt, det er som jeg skulle skrevet det selv. Ventingen gjør meg sprø!! Har ikke tålmodighet til slikt🤯 Har du fått svar på når det blir innsett? Ville ringt inn og spurt hvis ikke. Er jo greit å vite det litt før, tenker jeg. Kan kanskje gjøre ventingen litt lettere🥰 Ok, takk for svar. Vi skal som sagt også bruke icsi neste forsøk, begynte med sprøyter forrige uke. Vi har hatt to uttak men kun et egg er befruktet. Alt er tilsynelatende fint med oss begge. Men de tror eggene mine har vært umodne begge gangene. Da vil ikke icsi hjelpe. Sinnsykt frustrerende!
Finki Skrevet 4. oktober 2021 #2666 Skrevet 4. oktober 2021 Beskjed fra laben i dag: 4 blastoer i fryseren ❤️❤️❤️❤️ Denne gangen hadde de splittet de modne eggene i to grupper og brukt ICSI på den ene gruppen og IVF på den andre, og IVF funket desidert best. Beklager spamming fra meg, men det er en sånn lettelse å endelig ha funnet riktig oppskrift (håper jeg)💃 7
Gjest DNX Skrevet 4. oktober 2021 #2667 Skrevet 4. oktober 2021 Finki skrev (17 minutter siden): Beskjed fra laben i dag: 4 blastoer i fryseren ❤️❤️❤️❤️ Denne gangen hadde de splittet de modne eggene i to grupper og brukt ICSI på den ene gruppen og IVF på den andre, og IVF funket desidert best. Beklager spamming fra meg, men det er en sånn lettelse å endelig ha funnet riktig oppskrift (håper jeg)💃 Så fantastisk 👏❤️ Ellers interresant å vite at IVF fungerte bedre enn ICSI for dere. Vet ikke hva vi ender opp med; sist gang vurderte de prøven som ble levert inn uttaksdagen før de bestemte seg, og da ble det ICSI. Men noen av prøvene under utredning var normale, så ikke godt å si hva det blir. Kjenner det er nervepirrende med all ventingen. Skal på kontroll på fredag og får da vite om det nærmer seg uttak eller om det blir lengre tid med stimulering.
Marmorape Skrevet 4. oktober 2021 #2668 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så du er gravid nå? Anonymkode: c78a7...a7b Ja, det gikk ikke på den syklusen, men på syklusen etter 🙂
prøver89 Skrevet 4. oktober 2021 #2669 Skrevet 4. oktober 2021 Finki skrev (2 timer siden): Beskjed fra laben i dag: 4 blastoer i fryseren ❤️❤️❤️❤️ Denne gangen hadde de splittet de modne eggene i to grupper og brukt ICSI på den ene gruppen og IVF på den andre, og IVF funket desidert best. Beklager spamming fra meg, men det er en sånn lettelse å endelig ha funnet riktig oppskrift (håper jeg)💃 Så spennende å høre! Sa de noe om hva de sorterte ut i fra? ☺️ Hvilken stimulering har du hatt? 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2670 Skrevet 4. oktober 2021 Hei alle fine folk! Jeg skal mest sannsynlig begynne med IVF (Medicus Oslo) neste måned! Hvordan har det vært for dere med sykedager/sykemelding i denne perioden? Tenker egentlig fra alle første dag hvor det skjer ting. Har fått litt lite info syns jeg. Vet ikke om de tenker kort eller lang protokoll, styrt eller naturlig. Skal vel få vite det om noen uker tenker jeg? Jeg jobber i barnehage, og det er sinnsykt stressende og veldig mye å gjøre. Jeg har mistet to ganger før og er livredd for at det skal skje igjen. Vet man hvilke dager man skal inn for å ta ul og sjekke eggposer osv? Jeg kan ikke bare ta "fri" en dag fra jobb. Det må planlegges, slik at de får vikar for meg. Så jeg prøver å finne ut av dette her. Tar jeg kontakt med legen min, slik at jeg kan få sykmelding? Eller er ikke dette vanlig? Anonymkode: 4bf7a...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2671 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei alle fine folk! Jeg skal mest sannsynlig begynne med IVF (Medicus Oslo) neste måned! Hvordan har det vært for dere med sykedager/sykemelding i denne perioden? Tenker egentlig fra alle første dag hvor det skjer ting. Har fått litt lite info syns jeg. Vet ikke om de tenker kort eller lang protokoll, styrt eller naturlig. Skal vel få vite det om noen uker tenker jeg? Jeg jobber i barnehage, og det er sinnsykt stressende og veldig mye å gjøre. Jeg har mistet to ganger før og er livredd for at det skal skje igjen. Vet man hvilke dager man skal inn for å ta ul og sjekke eggposer osv? Jeg kan ikke bare ta "fri" en dag fra jobb. Det må planlegges, slik at de får vikar for meg. Så jeg prøver å finne ut av dette her. Tar jeg kontakt med legen min, slik at jeg kan få sykmelding? Eller er ikke dette vanlig? Anonymkode: 4bf7a...5a5 Du må nesten påregne å få uforutsigbart fraVær framover. Du vet ikke hvilke dager det blir. Noen ganger må du inn flere ganger enn antatt og det avtales for hver gang du er der. Du får sykemelding fra uttaksdag til innsett. Ellers blir det etter behov. Anonymkode: c9990...930 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2672 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei alle fine folk! Jeg skal mest sannsynlig begynne med IVF (Medicus Oslo) neste måned! Hvordan har det vært for dere med sykedager/sykemelding i denne perioden? Tenker egentlig fra alle første dag hvor det skjer ting. Har fått litt lite info syns jeg. Vet ikke om de tenker kort eller lang protokoll, styrt eller naturlig. Skal vel få vite det om noen uker tenker jeg? Jeg jobber i barnehage, og det er sinnsykt stressende og veldig mye å gjøre. Jeg har mistet to ganger før og er livredd for at det skal skje igjen. Vet man hvilke dager man skal inn for å ta ul og sjekke eggposer osv? Jeg kan ikke bare ta "fri" en dag fra jobb. Det må planlegges, slik at de får vikar for meg. Så jeg prøver å finne ut av dette her. Tar jeg kontakt med legen min, slik at jeg kan få sykmelding? Eller er ikke dette vanlig? Anonymkode: 4bf7a...5a5 Det er ikke vanlig å få sykemelding på grunn av oppstart da du stort sett ikke blir syk eller redusert før uttak. Noen resgerer muligens på medisinene da. Legen på klinikken sykmelder deg ved behov. Anonymkode: c9990...930
Patriotpaula Skrevet 4. oktober 2021 #2673 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei alle fine folk! Jeg skal mest sannsynlig begynne med IVF (Medicus Oslo) neste måned! Hvordan har det vært for dere med sykedager/sykemelding i denne perioden? Tenker egentlig fra alle første dag hvor det skjer ting. Har fått litt lite info syns jeg. Vet ikke om de tenker kort eller lang protokoll, styrt eller naturlig. Skal vel få vite det om noen uker tenker jeg? Jeg jobber i barnehage, og det er sinnsykt stressende og veldig mye å gjøre. Jeg har mistet to ganger før og er livredd for at det skal skje igjen. Vet man hvilke dager man skal inn for å ta ul og sjekke eggposer osv? Jeg kan ikke bare ta "fri" en dag fra jobb. Det må planlegges, slik at de får vikar for meg. Så jeg prøver å finne ut av dette her. Tar jeg kontakt med legen min, slik at jeg kan få sykmelding? Eller er ikke dette vanlig? Anonymkode: 4bf7a...5a5 Det er ingenting som heter styrt/naturlig i «vanlige» forsøk/innsett Det er kun fryseforsøk som er styrt/naturlig
Snøugla Skrevet 4. oktober 2021 #2674 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei alle fine folk! Jeg skal mest sannsynlig begynne med IVF (Medicus Oslo) neste måned! Hvordan har det vært for dere med sykedager/sykemelding i denne perioden? Tenker egentlig fra alle første dag hvor det skjer ting. Har fått litt lite info syns jeg. Vet ikke om de tenker kort eller lang protokoll, styrt eller naturlig. Skal vel få vite det om noen uker tenker jeg? Jeg jobber i barnehage, og det er sinnsykt stressende og veldig mye å gjøre. Jeg har mistet to ganger før og er livredd for at det skal skje igjen. Vet man hvilke dager man skal inn for å ta ul og sjekke eggposer osv? Jeg kan ikke bare ta "fri" en dag fra jobb. Det må planlegges, slik at de får vikar for meg. Så jeg prøver å finne ut av dette her. Tar jeg kontakt med legen min, slik at jeg kan få sykmelding? Eller er ikke dette vanlig? Anonymkode: 4bf7a...5a5 Hei på deg:) Jeg hadde første kontroll på syklusdag 9. Fikk inntrykk av at det var standard. Da sjekker de follikelstørrelse og så må man bare ta det derfra. Alle reagerer forskjellig på medisinene og da blir det rett og slett veldig uforutsigbart. Fikk sykemelding ifbm uttak. Standard er tre dager. Kontroller har jeg løst med velferdsperm med lønn. Innsett vet jeg ikke enda. 2
Finki Skrevet 4. oktober 2021 #2675 Skrevet 4. oktober 2021 5 hours ago, DNX said: Så fantastisk 👏❤️ Ellers interresant å vite at IVF fungerte bedre enn ICSI for dere. Vet ikke hva vi ender opp med; sist gang vurderte de prøven som ble levert inn uttaksdagen før de bestemte seg, og da ble det ICSI. Men noen av prøvene under utredning var normale, så ikke godt å si hva det blir. Kjenner det er nervepirrende med all ventingen. Skal på kontroll på fredag og får da vite om det nærmer seg uttak eller om det blir lengre tid med stimulering. Ja, det er nok en type ting de bare ser an i hvert tilfelle. Her var kvaliteten på prøven bra i de første forsøkene, så det ble brukt IVF, men så skjedde det ingenting, og da ble det ICSI på de samme eggene. Det funket 1 gang totalt sett, så ikke spesielt imponerende. Men men, det har jo ikke noe å si for hva som funker for dere 😊 Så spennende med kontroll snart, da! Håper det har gått fint så langt og at det funker fint nå med lav dose 🧡
Finki Skrevet 4. oktober 2021 #2676 Skrevet 4. oktober 2021 3 hours ago, prøver89 said: Så spennende å høre! Sa de noe om hva de sorterte ut i fra? ☺️ Hvilken stimulering har du hatt? Jaaa 🥰 Jeg forstod det sånn at de ikke sorterte etter noe spesielt, det var mer et rent eksperiment der de delte dem tilfeldig. Denne gangen har jeg gått på Gonal-f (variert mellom 75, 125 og 150 IE) med hyppige kontroller, og så har jeg for første gang fått metformin og dostinex i tillegg mot overstimulering. Tidligere har jeg prøvd 125 IE og 112,5 IE Gonal-f, men da ble jeg mildt overstimulert, fikk mange og dårlige egg (henholdsvis 30 og 25 stk) og måtte ha uttak litt tidlig. Kun 1 befruktet her også. Hva er det du får denne gangen?
Gjest DNX Skrevet 4. oktober 2021 #2677 Skrevet 4. oktober 2021 Hei igjen 🙈 Blir man alltid sykmeldt etter uttak? Kjenner man an formen og kan evt. jobbe eller bør man uansett være i ro? Og er man i så fall sykmeldt helt frem til innsett, samme om det blir dag 2/3/5?
prøver89 Skrevet 4. oktober 2021 #2678 Skrevet 4. oktober 2021 DNX skrev (1 minutt siden): Hei igjen 🙈 Blir man alltid sykmeldt etter uttak? Kjenner man an formen og kan evt. jobbe eller bør man uansett være i ro? Og er man i så fall sykmeldt helt frem til innsett, samme om det blir dag 2/3/5? Hei! Jeg ble ikke sykemeldt etter mine to uttak. Men jeg ble ikke dårlig. Blir man overstimulert er det kanskje en annen sak🥰 Og har man en veldig fysisk jobb trenger man det kanskje en dag eller to. Men for meg som har kontorjobb gikk det fint uten sykemelding. 1
Gjest DNX Skrevet 4. oktober 2021 #2679 Skrevet 4. oktober 2021 prøver89 skrev (8 minutter siden): Hei! Jeg ble ikke sykemeldt etter mine to uttak. Men jeg ble ikke dårlig. Blir man overstimulert er det kanskje en annen sak🥰 Og har man en veldig fysisk jobb trenger man det kanskje en dag eller to. Men for meg som har kontorjobb gikk det fint uten sykemelding. Takk for svar 😊
Molly_ Skrevet 4. oktober 2021 #2680 Skrevet 4. oktober 2021 DNX skrev (11 minutter siden): Hei igjen 🙈 Blir man alltid sykmeldt etter uttak? Kjenner man an formen og kan evt. jobbe eller bør man uansett være i ro? Og er man i så fall sykmeldt helt frem til innsett, samme om det blir dag 2/3/5? Jeg ble sykemeldt hvertfall 2 dager (3 dager om man teller med uttaksdagen). Ble ikke overstimulert og har kontrorjobb, men måtte likevel sykemeldes da jeg ikke klarte å sitte pga at det var meget ubehagelig å bruke magemusklene😅 Bevegelse er bra uansett da det hjelper blodgjennomstrømningen, og er man tipp topp så er det jo ikke noe problem å jobbe 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå