Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
hjema skrev (2 timer siden):

På innsett til meg så husker jeg legen spurte om vi i hele tatt hadde prøvd selv da alt så så veldig bra ut. Supre egg og super sperm. Jeg bare, jepp, 2 år. Jeg tenkte også at dette aldri kommer til å gå, siden at om alt ser så bra ut og det likevel ikke går, så må det jo være en skjult årsak. Men nå sitter jeg her, 8 uker etter innsett (første forsøk) og er gravid!! 🧡

Men over til noe jeg bekymrer meg for nå, hehe, det tar aldri slutt. Jeg var litt kvalm et par-tre dager i uke 6 og hadde store blodtrykksfall da jeg reiste meg, men kjenner nå absolutt ingenting til graviditeten. Mulig litt mer trøtt enn vanlig... Vet jo dette er veldig individuelt, men noen som har vært gravide før her som også har kjent så lite? Blir bekymret for at fosteret ikke lever lenger... samtidig som jeg vet at jeg nok sikkert bare er heldig. Var på første samtale med fastlege denne uka, og følte virkelig at jeg bare faket hele greia og lurer helsevesenet med at jeg er gravid, haha, klarer ikke forstå det 🙈

Det gir litt håp ❤️ Jeg har et barn fra før, og jeg ble gravid med han på første forsøk for ca 4 år siden.. 

når jeg var gravid med første, så kjente jeg abselutt ingenting før jeg fikk bekkenløsning i uke 20 😅

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som vet om St.Olav har åpnet for partner å være med på uttak? 😬

Anonymkode: 60546...2d7

Ååå, dette lurer jeg også på! Skal ha innsett om ca en mnd, håper sambo kan få være med meg inn da ❤️🤞🏼

Skrevet

Ryddet for lenke til pengeinnsamling.

Chantielle mod.

Skrevet (endret)
høydepunkt1234 skrev (14 timer siden):

I dag har jeg hatt mitt aller første innsett. De satt inn en blastocyste av tipptoppkvalitet, pluss at jeg fikk 3 blasto av topp kvalitet på frys. 

Jeg har likevell en dårlig magefølelse på at dette ikke kommer til å gå, og tankene spinner.. hvorfor skal ivf hjelpe oss, når vi ikke klarer å bli gravide på egenhånd? alt er tilsynelatende fint med oss begge? Egglederene mine er åpne, mannen sin sperm er i tipptopp og befruktning er tydeligvis ikke et problem.. Jeg føler at jeg burde være glad og spent, nå som jeg er ruger, men det er bare en mørk sky over meg.. 

Er det noen som er uforklarlige barnløse og har lykkes? 

Jeg tenker faktisk motsatt🤷‍♀️, at ved uforklarlig barnløshet kan man ha gode sjanser, fordi det ikke trenger å være noe skjult problem, men faktisk kan være bare uflaks! Og at IVF kan være det lille dyttet man trenger for at det skal klaffe 🥰 I alle fall klaffet det på første forsøk her - vi var uforklarlig barnløse, men med mulig mannlig faktor (noen prøver var fine, andre litt under grensa, men ikke noe som skulle tilsi at det aldri kan gå naturlig med tiden til hjelp).

Når det er sagt, skjønner godt at de vanskelige tankene kommer snikende!! Ikke lett å unngå i disse prosessene; jeg synes fortsatt det er kjipt å tenke på hvor mange år av livet vi har brukt på å prøve å få barn, selv om vi nå har et barn.. 

Endret av DNX
Skrevet
DNX skrev (1 time siden):

Jeg tenker faktisk motsatt🤷‍♀️, at ved uforklarlig barnløshet kan man ha gode sjanser, fordi det ikke trenger å være noe skjult problem, men faktisk kan være bare uflaks! Og at IVF kan være det lille dyttet man trenger for at det skal klaffe 🥰 I alle fall klaffet det på første forsøk her - vi var uforklarlig barnløse, men med mulig mannlig faktor (noen prøver var fine, andre litt under grensa, men ikke noe som skulle tilsi at det aldri kan gå naturlig med tiden til hjelp).

Når det er sagt, skjønner godt at de vanskelige tankene kommer snikende!! Ikke lett å unngå i disse prosessene; jeg synes fortsatt det er kjipt å tenke på hvor mange år av livet vi har brukt på å prøve å få barn, selv om vi nå har et barn.. 

Jeg er også litt enig.min mann har en Robertsonsk translokasjon. Så selvom jeg har blastoer på frys. Kan disse være syke. Så må bare håpe på det beste. 

Vi har også 1 barn. Og jeg kjenner på det samme. Brukt 5 år på å få han. Følte jeg gikk glipp av mye. Selvom jeg prøvde leve tilnærmet normalt. Men mange sykemeldinger. Sykehus innleggelser. ++ kunne ikke reise i forhold til planlegging. Vanskelig å pla legge bryllup . Så lei av å være den personen som alltid må slite ekstra for ting. Brukt ca 1.5 år nå på barn nr 2. Føler jeg ikke har rett til å klage siden vi har 1 barn. Men mange av de samme følelsene kommer. Men det kan jo ikke sammenlignes. Føler vi vil gi det 1 år til. Men. Det har nesten 10 år av livet bestått av det. Så da føler jeg meg ferdig. Mannen også. Han er egenltig ferdig nå. 😅men føler vi har vært veldig flinke til å nyte han vi har. Alltid tenkt at dette er kanskje siste. 😊

Skrevet
aishaaa skrev (2 timer siden):

Ååå, dette lurer jeg også på! Skal ha innsett om ca en mnd, håper sambo kan få være med meg inn da ❤️🤞🏼

Nei dessverre. De skal lovfeste at man ikke får ha med partner med på verken uttak og innsett 😔

Skrevet
ne11iker skrev (9 minutter siden):

Nei dessverre. De skal lovfeste at man ikke får ha med partner med på verken uttak og innsett 😔

Hva i alle dager? Hvorfor skal de lovfeste noe sånt? Tenk hvor viktig partner er for kvinnen som går gjennom dette 😣

• Liker 1
Skrevet
ne11iker skrev (39 minutter siden):

Hvor har du hørt dette? Hørtes jo meget snodig ut.

• Liker 3
Skrevet

Å kunne LOVFESTE en slik «nektelse» av partner tviler jeg på, men kanskje de vil ha interne regler som gjør at du som hovedregel må møte alene…?

Jeg har måttet gå gjennom alt alene, som så mange andre av dere, og kjenner stor medfølelse for alle de som skulle ønske de hadde partner med - det ønsket jeg også, særlig under uttak❤️

Skrevet

Jeg er faktisk GRAVID (bekreftet via blodprøve i dag), og har fått time til TUL. Må klype meg selv i armen… Vet at veien fram er lang enda, men. Angrer ikke på at vi valgte Medicus mtp effektivitet og ivaretakelse underveis 🌸

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei!

Har noen tatt vaksine tett opp mot innsett? Er det noen «regel» om hvor lenge etter dosen er satt til man kan få innsett? Forventer innsett innen de neste 2-3 ukene.

Har avventet vaksine pga. denne prosessen, men siden FHI anbefaler den også for de under fertilitetsbehandling vil jeg gjerne ta den.

https://www.fhi.no/nyheter/2021/oppdatert-vaksineanbefaling-for-gravide/

Anonymkode: 77228...00b

Jeg fikk beskjed at det var nødt til å gå 4 uker etter siste dose før jeg begynte behandlingen.

Kan jo være nye regler nå da 😊

Skrevet
BlåSwix skrev (6 minutter siden):

Jeg er faktisk GRAVID (bekreftet via blodprøve i dag), og har fått time til TUL. Må klype meg selv i armen… Vet at veien fram er lang enda, men. Angrer ikke på at vi valgte Medicus mtp effektivitet og ivaretakelse underveis 🌸

Gratulerer 🧡

• Liker 2
Skrevet

Så fantastisk 🥰🥰🥰 nå er det bare og glede seg til ultralyd.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, ne11iker said:

Høres jo ut som verdens dummeste idé. Nå som jeg fikk ha med meg partner på siste uttak i motsetning til de forrige, så merket jeg hvor mye positivt det var med det. Det var en god støtte for meg, det var supert for ham å endelig være litt involvert og slippe å bekymre seg for den "farligste" delen av behandlingen, pluss at da hadde jeg en assistent med klart hode som kunne ta til seg og gi informasjon når jeg lå der litt susete av stress og medisiner. De stilte meg for eksempel spørsmål om medisinene jeg hadde tatt og tidspunkt, og jeg bare "øøøøøhhhhhhh", så da skjøt han inn med det riktige svaret med en gang. Og da vi kom hjem husket han alle beskjedene, mens jeg hadde glemt en hel del 😅

Skrevet
17 minutter siden, BlåSwix said:

Hurra! Gratulerer 🥰

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 17.48):

Hvis du hår privat synes jeg du skal få nok info! Hvilken klinikk et det? 😬 

Og hvilken løsning har dere valgt? Enkeltpakke eller to for en-pakke?

Masse lykke til! For meg gjorde uttaket vondt, men det går fort! 🤗 Hadde ikke vondt etterpå. 🤗

Anonymkode: c78a7...a7b

Medicus. Fått noe info men vært litt usikre hele veien på prosessen. Men ellers er de jo flinke nok.. Men til den prisen litt mangelfullt. 

Vi har valgt en enkeltpakke. Så det blir spennende. 

Og takk for det :) Skal sette inn egg om noen uker nå, så der blir spennende. 

Skrevet
DNX skrev (5 timer siden):

Det var egentlig en veldig fin refleksjon! Takk🥰

Skrevet
M.F skrev (3 timer siden):

Jeg fikk beskjed at det var nødt til å gå 4 uker etter siste dose før jeg begynte behandlingen.

Kan jo være nye regler nå da 😊

Ja, tror de endret fra 4 til 2 uker, etter hvert som man visste mer basert på gravide i andre land 😊

Skrevet
5 hours ago, ne11iker said:

Men hvorfor skal de "lovfeste" å ikke ha partner med? Hvor har du lest/hørt dette fra? 

Anonymkode: 83eaf...19d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...