Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 18.50):

Takk for at du prøver å se det positive i situasjonen og muntre meg opp. 🥰

Er det noen andre her som også har respondert dårlig på Progynova? Jeg gikk første uke på 6mg daglig deretter økte vi til 8mg daglig andre uke. Jeg hadde null, null, effekt av dette. Slimhinnen min var like tynn som da jeg startet på Progynova... Hvilke andre medisiner kan jeg be om neste stimulering? Hvis det finnes alternativer da... håper noen har noen tanker, tips, idéer eller erfaringer å dele. 🤗

Anonymkode: c78a7...a7b

Er det fryseforsøk?

Hvis det er fryseforsøk så hadde jeg et ganske nytt opplegg fra Haukeland. Slet med tynn slimhinne på mine 3 tidligere fryseforsøk (da med progynova). Dette forsøket fikk jeg Letrozol, Gonal-f og eggløsningssprøyten Ovitrelle. Jeg fikk altså en egen eggløsning for å så sette inn et opptint egg noen dager etterpå.
Jeg responderte veldig godt på denne behandlingen, slimhinnen ble mye tykkere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BlåSwix skrev (1 time siden):

Skal ta blodprøve kommende torsdag. Tør ikke teste selv før det🙈

Samme her 😅 Ingen hjemmetest sist, kun blodprøve. Har vurdert om jeg «burde» teste ut Ovitrelle siden jeg fikk en del tester av en venninne, men igjen føles det enklest/tryggest å vente på blodprøvesvar 🙈

Skrevet
DNX skrev (35 minutter siden):

Samme her 😅 Ingen hjemmetest sist, kun blodprøve. Har vurdert om jeg «burde» teste ut Ovitrelle siden jeg fikk en del tester av en venninne, men igjen føles det enklest/tryggest å vente på blodprøvesvar 🙈

Jeg har generelt ikke testet før tidligst dagen før testdag, men etter denne runden hvor jeg testet positivt på testdag for så å få negativ test to dager etterpå så får jeg lyst til å ikke teste hjemme i det hele tatt og bare ta blodprøve😕 Man kan liksom bli «lurt» på så mange tidspunkt. Det er så mye usikkerhet i denne prosessen😳 

Skrevet
Rita90 skrev (20 minutter siden):

Jeg har generelt ikke testet før tidligst dagen før testdag, men etter denne runden hvor jeg testet positivt på testdag for så å få negativ test to dager etterpå så får jeg lyst til å ikke teste hjemme i det hele tatt og bare ta blodprøve😕 Man kan liksom bli «lurt» på så mange tidspunkt. Det er så mye usikkerhet i denne prosessen😳 

Ja, det er akkurat det det er, mer enn nok usikkerhet. Må være ekstra vondt å få positiv og så negativ igjen! 😞

Skrevet
M.F skrev (2 timer siden):

Er det fryseforsøk?

Hvis det er fryseforsøk så hadde jeg et ganske nytt opplegg fra Haukeland. Slet med tynn slimhinne på mine 3 tidligere fryseforsøk (da med progynova). Dette forsøket fikk jeg Letrozol, Gonal-f og eggløsningssprøyten Ovitrelle. Jeg fikk altså en egen eggløsning for å så sette inn et opptint egg noen dager etterpå.
Jeg responderte veldig godt på denne behandlingen, slimhinnen ble mye tykkere.

Kan du si noe om når du tok Letrozol, Gonal-f og Ovitrelle? 

Altså hvilken syklusdag begynte du på det ene og det andre og hvor lenge?

Håper du kan fortelle litt. :) Jeg måtte selv avbryte forsøket jeg egentlig skulle igjennom i morgen pga tynn slimhinne etter Progynova... :(

• Liker 1
Skrevet
BlåSwix skrev (5 timer siden):

Ja, kanskje litt naivt å bare være lykkelig og stresset uvitende, hehe ;)

Nei, ikke naivt syns jeg. Bare deilig! Nyt det 😀😀😀

Skrevet

Syklusdag 23 (av 30) og dagene sneeeegler seg avgårde… Jeg skal starte med gonal-F på CD2.. og er så nervøs!! Hvordan blir jeg med så mye hormoner, hvordan blir samboer å takle det, må jeg reise alene, får vi noen egg? Blir gal av dette 😒😒😒

Anonymkode: 60546...2d7

Skrevet (endret)

Nå greide jeg ikke leve i min lille «jeg-skal-ikke-teste-verden» mer 😂 tok en sånn strips-test. Den ser jo positiv ut?? Jeg er ikke så trent på de telle-greiene, men tror det er 12 DPO/rugedag 7. Måtte ta en digital en etterpå også… Blir spennende frem mot torsdag nå gitt, om dette virkelig er sant og om det holder seg der…

4812F1CF-1E36-4348-933A-22015EBAFA74.jpeg

3B105980-2CDF-4677-B3BA-767782EC9FBC.jpeg 

Endret av BlåSwix
  • Liker 5
Skrevet
1 hour ago, BlåSwix said:

Nå greide jeg ikke leve i min lille «jeg-skal-ikke-teste-verden» mer 😂 tok en sånn strips-test. Den ser jo positiv ut?? Jeg er ikke så trent på de telle-greiene, men tror det er 12 DPO/rugedag 7. Måtte ta en digital en etterpå også… Blir spennende frem mot torsdag nå gitt, om dette virkelig er sant og om det holder seg der…

Åh, så gøy! Gratulerer med positiv test😍😍

• Liker 1
Skrevet
BlåSwix skrev (1 time siden):

Så gøy 🥳 Gratulerer 🥰❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan du si noe om når du tok Letrozol, Gonal-f og Ovitrelle? 

Altså hvilken syklusdag begynte du på det ene og det andre og hvor lenge?

Håper du kan fortelle litt. :) Jeg måtte selv avbryte forsøket jeg egentlig skulle igjennom i morgen pga tynn slimhinne etter Progynova... :(

Dette er jeg også spent på. Skal ha forsøk i november med progynova. Og aldri prøvd det før. Men har tatt letrozol mange ganger og vet at jeg responderer veldig bra på det. Da kommer eggløsningen alltid på tiden. Men poenget med og ta progynova når det er fryseforsøk er at de kan regulere nå jeg skal komme inn til de. Om jeg har forstått det riktig ivertfall. Dette pga for mange kunder. 🙄 Men syntes jo det er kjipt når jeg hører så mange av dere må vente og at det ikke funker med progynova. 😬

Skrevet
3 hours ago, BlåSwix said:

Ååå, gratulerer! 🥰

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Syklusdag 23 (av 30) og dagene sneeeegler seg avgårde… Jeg skal starte med gonal-F på CD2.. og er så nervøs!! Hvordan blir jeg med så mye hormoner, hvordan blir samboer å takle det, må jeg reise alene, får vi noen egg? Blir gal av dette 😒😒😒

Så spennende at du snart er i gang! Det er ikke sikkert det er så mye å bekymre seg for, altså. Mange har ikke store reaksjoner på hormonene. Selv har jeg begynt å glede meg til de gangene jeg skal gjennom behandling, for da gjør man endelig noe med saken i stedet for å bare sitte og vente. (Sprøyter og sånt blir du fort vant til.) 

Skrevet
BlåSwix skrev (3 timer siden):

Gratulerer, dette ser jo lovende ut!!

• Liker 1
Skrevet
Finki skrev (9 minutter siden):

Så spennende at du snart er i gang! Det er ikke sikkert det er så mye å bekymre seg for, altså. Mange har ikke store reaksjoner på hormonene. Selv har jeg begynt å glede meg til de gangene jeg skal gjennom behandling, for da gjør man endelig noe med saken i stedet for å bare sitte og vente. (Sprøyter og sånt blir du fort vant til.) 

Jeg var også sånn, at jeg ble veldig avslappet da vi først var i gang. Jeg ble vel ikke påvirket av hormonene i hele tatt, så det eneste kjipe for min del var at jeg ikke fikk løpe/jogge/hoppe osv, så ble endel sofaligging 😜

• Liker 1
Skrevet
BlåSwix skrev (3 timer siden):

Gratulerer så mye 🎉🎉🎉🥰🥰🥰

• Liker 1
Skrevet
Finki skrev (35 minutter siden):

Veldig spennende!  
Høres jo egentlig veldig greit ut at det først skjer noe ja 🙈 Er så redd de skal oppdage noe som ikke har blitt oppdaget tidligere 😬 

Skrevet
Rebecks skrev (1 time siden):

Dette er jeg også spent på. Skal ha forsøk i november med progynova. Og aldri prøvd det før. Men har tatt letrozol mange ganger og vet at jeg responderer veldig bra på det. Da kommer eggløsningen alltid på tiden. Men poenget med og ta progynova når det er fryseforsøk er at de kan regulere nå jeg skal komme inn til de. Om jeg har forstått det riktig ivertfall. Dette pga for mange kunder. 🙄 Men syntes jo det er kjipt når jeg hører så mange av dere må vente og at det ikke funker med progynova. 😬

Jeg responderte godt på Progynova, men det blir liksom ikke naturlig å rope ut at man var fornøyd med Progynova når folk spør om tips til annet fordi det ikke fungerte for dem😅 Poenget: Vi er nok mange (et flertall) som har hatt ønsket effekt uten at det har vært skrevet om det her 😊

Lykke til!

Skrevet

Heihei! 👋😁

Jeg hiver meg inn i denne gruppa jeg også, etter snart ett år som prøvere har vi omsider fått vite hvorfor vi ikke har lyktes på egenhånd: livmora mi har avvikende form, og kun én av to eggledere har kontakt med livmora. Det gjør jo at vi har litt færre sjanser til å lykkes hver mnd. Veien videre blir derfor IVF, så er det jo lov å håpe på at vi skal få det til naturlig også 🤞 

Jeg hadde egguttak i slutten av august og skulle egentlig ha innsett 5 dager etter. Det ble avbrutt pga tegn til overstimulering, i tillegg til at de ville sende meg på hysteroskopi for å sjekke om jeg har den type livmor de mistenker. Hysteroskopien er overstått, og jeg har fått vite at vi kan få innsett i oktober. Men nå virker det som syklusen min er heeelt på bærtur! Fra å ha syklus, eggløsning og mens som "ei klokke" så har jeg nå fått eggløsning ei uke seinere enn det som er normalt for meg. Er det andre som har opplevd dette etter avbrutt innsett? 

Det er jo helt umulig å vite når jeg kan forvente mens denne gangen her, og det gjør det også umulig å si noe om når innsettet i oktober blir. 

Syklusen min er slik at eggløsning er midt imellom oppstart av to sykluser. Betyr det at jeg nå kan forvente at jeg får mensen på CD42 (EL på CD21)? Har aldri hatt så lang syklus før... Eller kanner forvente at mensen kommer 12-14 dager etter EL, slik den vanligvis gjør..? Sikkert umulig for dere å svare på, men om noen har erfaringer: fyr løs! 

Takknemlig for denne tråden og at det finnes andre i samme situasjon! 💕

Skrevet
EXB1987 skrev (2 timer siden):

Heihei! 👋😁

Jeg hiver meg inn i denne gruppa jeg også, etter snart ett år som prøvere har vi omsider fått vite hvorfor vi ikke har lyktes på egenhånd: livmora mi har avvikende form, og kun én av to eggledere har kontakt med livmora. Det gjør jo at vi har litt færre sjanser til å lykkes hver mnd. Veien videre blir derfor IVF, så er det jo lov å håpe på at vi skal få det til naturlig også 🤞 

Jeg hadde egguttak i slutten av august og skulle egentlig ha innsett 5 dager etter. Det ble avbrutt pga tegn til overstimulering, i tillegg til at de ville sende meg på hysteroskopi for å sjekke om jeg har den type livmor de mistenker. Hysteroskopien er overstått, og jeg har fått vite at vi kan få innsett i oktober. Men nå virker det som syklusen min er heeelt på bærtur! Fra å ha syklus, eggløsning og mens som "ei klokke" så har jeg nå fått eggløsning ei uke seinere enn det som er normalt for meg. Er det andre som har opplevd dette etter avbrutt innsett? 

Det er jo helt umulig å vite når jeg kan forvente mens denne gangen her, og det gjør det også umulig å si noe om når innsettet i oktober blir. 

Syklusen min er slik at eggløsning er midt imellom oppstart av to sykluser. Betyr det at jeg nå kan forvente at jeg får mensen på CD42 (EL på CD21)? Har aldri hatt så lang syklus før... Eller kanner forvente at mensen kommer 12-14 dager etter EL, slik den vanligvis gjør..? Sikkert umulig for dere å svare på, men om noen har erfaringer: fyr løs! 

Takknemlig for denne tråden og at det finnes andre i samme situasjon! 💕

Det kan ikke jeg svare på, men lurer på det samme selv. Jeg hadde også avbrutt forsøk etter uttak. Har veldig stabil syklus. Avbruddsblødningen kom til vanlig tid ut i fra syklus. Venter nå på neste mens for oppstart av ny runde. Har vanligvis syklus på 29-30 dager, er nå på syklusdag 37 og mens er ikke kommet. Det blir helt umulig å vite når eggløsning/mens er. Frustrerende!!:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...