Finki Skrevet 18. september 2021 #2361 Skrevet 18. september 2021 8 hours ago, høydepunkt1234 said: Noen her som vet om man kan bade i svømmehallen under stimulering? Fra OUS sine nettsider: Hva slags trening kan man gjøre? All trening som ikke medfører hopp er i orden. Tunge løft over hode er heller ikke å anbefale da dette kan strekke eggstokkene og medføre at de vrir seg. Gå, sykle, styreketrening, ski, svømme (med unntak av etter egguttak) er ok. Virker ut ifra dette som at det er greit fram til uttak 🏊♀️ 1
Viktoria85 Skrevet 19. september 2021 #2362 Skrevet 19. september 2021 Jeg oppdaterer dagboka mi her på Kvinneguiden hver dag fremover mot IKM dersom det er noen som vil følge med der. 😀 Legger ut bilder fra testen jeg tar hver morgen + skriver litt om den. Er i dag 6 DPO. Jeg har skrevet i den fra når vi prøvde å få barn på egenhånd og gjennom alle forsøkene vi har hatt, så dersom du kun vil lese om det siste forsøket så blar du bare til den siste siden. Velkommen inn i dagboka mi HER😊 4
høydepunkt1234 Skrevet 19. september 2021 #2363 Skrevet 19. september 2021 Finki skrev (16 timer siden): Fra OUS sine nettsider: Hva slags trening kan man gjøre? All trening som ikke medfører hopp er i orden. Tunge løft over hode er heller ikke å anbefale da dette kan strekke eggstokkene og medføre at de vrir seg. Gå, sykle, styreketrening, ski, svømme (med unntak av etter egguttak) er ok. Virker ut ifra dette som at det er greit fram til uttak 🏊♀️ Tusen takk for svar ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2364 Skrevet 19. september 2021 brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Anonym - 25 år - St. Olavs - 0 - 1 - 2 - 1 Aaishaa - 28 år - St.Olavs - 0 - 6 - 1 - 4 Hjema - 32år - Riksen - 0 - 1- 1- 3 Er nå gravid i uke 7 etter første innsett 🧡 Kristina00 - 30 år - Spiren - 1 - 1 - 4 - 3 Høydepunkt 1234 - 34 år- Medicus Trondheim - 1 - 0 - 0 - 0 (første forsøk) AB3 - 30 år - UNN - 1 - 2 - 2 - 0 Solstråle1984 -37 år - fertilitetssenteret - 0 - 1 - 1 - 2 Er gravid etter første innsett, uke 19♥️ FrkBie - 32 år -St.Olavs - 0 - 0 - 0 - 0 Første forsøk i Oktober 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Anonym...a7b. 36år. Riksen. 0 - 1 - 1 - 1. DNX - 34 år - Riksen - 1 - 1 - 1 - 0 (søskenforsøk oktober) prøver89 - 32 år - St. Olavs- 0 - 2 - 0 - 1 🌸 Anonym .. 930 -32 år- Medicus/ Riksen-1 i magen laget på Riksen- 2- 3-1 Annie83 - 38 år- Hausken - 0-1-1-4 Viktoria85 - 36 år - Hausken - 3 - 2 - 5 (ruger nå) - 0 Anonym - 30 år - St. Olavs - 0 - 0 - 0 - 0 (mulig oppstart oktober) Anonymkode: 88dcf...11a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2365 Skrevet 19. september 2021 Hei. Er det slik at man som regel - så fremt man ikke blir overstimulert og at noen egg blir befruktet og utvikler seg bra, får innsett samme mnd som uttak? Eller avventer man til neste mnd? Anonymkode: 60546...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2366 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Er det slik at man som regel - så fremt man ikke blir overstimulert og at noen egg blir befruktet og utvikler seg bra, får innsett samme mnd som uttak? Eller avventer man til neste mnd? Anonymkode: 60546...2d7 Vanlig med ferskforsøk ja. Jeg fikk innsett 2 dager etter uttak, men man kan også vente 3 eller 5 dager (blasto). Anonymkode: c78a7...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2367 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vanlig med ferskforsøk ja. Jeg fikk innsett 2 dager etter uttak, men man kan også vente 3 eller 5 dager (blasto). Anonymkode: c78a7...a7b Takk for svar. Første forsøk neste mnd, og er så nervøs 😖 Anonymkode: 60546...2d7
Rebecks Skrevet 19. september 2021 #2368 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Første forsøk neste mnd, og er så nervøs 😖 Anonymkode: 60546...2d7 Om det blir fryseforsøk så er det ikke sikkert du får det måneden etter. Det kommer an på hvilket sykehus du tilhører og ventetid. Desverre 😬 Det kommer nok til å gå kjempefint. Eggutakk er vondt for noen og andre merker veldig lite. Du får beroligende tabletter i forkant. Og også bedøvelse før de begynner på eggene.sprøyten de tar ut egg med er veldig lang og litt tykk. Så om ikke du liker sprøyter ville jeg sakt at du ikke vil se sprøyten:) Det er som regel fort gjort. Så ligger du og hviler litt i en seng etterpå. Jeg pleier ta det med ro den dagen. Vil anbefale deg og gå helt i isolasjon etter eggutakk og frem til du får satt inn(om du skal sette inn i fersk forsøk ) jeg var ute 2 timer på kvelden, men klarte da og ende opp som nærkontakt både jeg og mannen.så da fikk jeg ikke sette inn pga karantene. (fikk også påvist korona dagen etter opprinnelig innsett. Det gikk så fort. Traff kun 1 person. Men non ganger er det så lite som skal til. Så anbefaler deg å ikke treffe noen før du får satt inn igjen. 🙈) Masse lykke til🎉 1
Mia:) Skrevet 19. september 2021 #2369 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Anonym - 25 år - St. Olavs - 0 - 1 - 2 - 1 Aaishaa - 28 år - St.Olavs - 0 - 6 - 1 - 4 Hjema - 32år - Riksen - 0 - 1- 1- 3 Er nå gravid i uke 7 etter første innsett 🧡 Kristina00 - 30 år - Spiren - 1 - 1 - 4 - 3 Høydepunkt 1234 - 34 år- Medicus Trondheim - 1 - 0 - 0 - 0 (første forsøk) AB3 - 30 år - UNN - 1 - 2 - 2 - 0 Solstråle1984 -37 år - fertilitetssenteret - 0 - 1 - 1 - 2 Er gravid etter første innsett, uke 19♥️ FrkBie - 32 år -St.Olavs - 0 - 0 - 0 - 0 Første forsøk i Oktober 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Anonym...a7b. 36år. Riksen. 0 - 1 - 1 - 1. DNX - 34 år - Riksen - 1 - 1 - 1 - 0 (søskenforsøk oktober) prøver89 - 32 år - St. Olavs- 0 - 2 - 0 - 1 🌸 Anonym .. 930 -32 år- Medicus/ Riksen-1 i magen laget på Riksen- 2- 3-1 Annie83 - 38 år- Hausken - 0-1-1-4 Viktoria85 - 36 år - Hausken - 3 - 2 - 5 (ruger nå) - 0 Anonym - 30 år - St. Olavs - 0 - 0 - 0 - 0 (mulig oppstart oktober) Anonymkode: 88dcf...11a Mia:)- 37 år- Fertilitetssentret/Riksen- 1-4-7 (imorgen forhåpentligvis)- 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2370 Skrevet 19. september 2021 Rebecks skrev (1 time siden): Om det blir fryseforsøk så er det ikke sikkert du får det måneden etter. Det kommer an på hvilket sykehus du tilhører og ventetid. Desverre 😬 Det kommer nok til å gå kjempefint. Eggutakk er vondt for noen og andre merker veldig lite. Du får beroligende tabletter i forkant. Og også bedøvelse før de begynner på eggene.sprøyten de tar ut egg med er veldig lang og litt tykk. Så om ikke du liker sprøyter ville jeg sakt at du ikke vil se sprøyten:) Det er som regel fort gjort. Så ligger du og hviler litt i en seng etterpå. Jeg pleier ta det med ro den dagen. Vil anbefale deg og gå helt i isolasjon etter eggutakk og frem til du får satt inn(om du skal sette inn i fersk forsøk ) jeg var ute 2 timer på kvelden, men klarte da og ende opp som nærkontakt både jeg og mannen.så da fikk jeg ikke sette inn pga karantene. (fikk også påvist korona dagen etter opprinnelig innsett. Det gikk så fort. Traff kun 1 person. Men non ganger er det så lite som skal til. Så anbefaler deg å ikke treffe noen før du får satt inn igjen. 🙈) Masse lykke til🎉 Okei 😬 Håper vi får innsett på samme syklus som uttak.. Skal isolere med totalt å bruke munnbind hele tiden 😂 Bare domt mannen jobber i den prehospitale tjenesten.. håper han har fri i den perioden! Såå utrolig kjipt å bli smittet 😞 det må ja vært et skikkelig slag i tryne! Håper du får innsett snart igjen ❤️ Anonymkode: 60546...2d7 1
hjema Skrevet 20. september 2021 Forfatter #2371 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-17 den 19.05): Jeg blir skikkelig rørt av dere som er gravide, selv om det gjør så uendelig vondt samtidig. Vil si gratulerer til dere som viser positive tester og selvfølgelig er verdens lykkeligste akkurat nå! Dere fortjener det virkelig! ❤ Men hvorfor skal det være så vanskelig å se andre klare det? All ventingen begynner å tære skikkelig på meg. Nå fikk jeg jo en dårlig beskjed i går da, at innsettet kanskje ikke kan gjennomføres. Det slo meg ikke ordentlig før i dag. Har også sett uvanlig mange med barnevogner på vei hjem fra jobb. Det er vel bare fordi jeg legger ekstra merke til det i dag.., men det er så VONDT! Alt jeg ønsker meg er en liten en... 💔 Forbudte tanker, jeg vet. Jeg er ikke bedre enn som så... Ikke i kveld. Ikke meningen å forsure tråden, jeg er bare helt oppløst i fortvilelse i kveld. Og sikkert litt hormonell pga pillene. 🥲 I morgen er en ny dag. I kveld skal jeg tillate meg å være lei meg, gråte og føle på det vonde. Men ikke i morgen. I morgen skal jeg tenke positivt igjen! 🤗 Anonymkode: c78a7...a7b Jeg forstår også denne veldig godt! Har vært så glad hver gang søster eller venninner har blitt gravide, men klarer ikke holde igjen tårene pga sårhet for egen barnløshet. I sommer var vi på tur med flere vennepar hvor det ene sa de ventet barn nr 2. De fikk barn nr 1 etter at vi hadde startet prøvingen. Alle ble kjempeglade, og jeg sa også gratulerer entusiastisk, men måtte så late som jeg måtte på do for å kunne gå ut og gråte. Slike episoder har det vært mange av. Nå er jeg endelig gravid selv, selv om det fortsatt er tidlig så er jeg innstilt på at den nå skal holde seg helt ut🤞. Men, jeg fikk faktisk beskjed om at en venninne var gravid nå nylig og at det klaffet på første syklus, og kjente at, selv om jeg nå er gravid, en liten bitterhet for at de klarte det med en gang.... Og jeg er jo ikke bitter, men man blir jo så lei seg og fortvilet... 1
Finki Skrevet 20. september 2021 #2372 Skrevet 20. september 2021 1 hour ago, hjema said: Jeg forstår også denne veldig godt! Har vært så glad hver gang søster eller venninner har blitt gravide, men klarer ikke holde igjen tårene pga sårhet for egen barnløshet. I sommer var vi på tur med flere vennepar hvor det ene sa de ventet barn nr 2. De fikk barn nr 1 etter at vi hadde startet prøvingen. Alle ble kjempeglade, og jeg sa også gratulerer entusiastisk, men måtte så late som jeg måtte på do for å kunne gå ut og gråte. Slike episoder har det vært mange av. Nå er jeg endelig gravid selv, selv om det fortsatt er tidlig så er jeg innstilt på at den nå skal holde seg helt ut🤞. Men, jeg fikk faktisk beskjed om at en venninne var gravid nå nylig og at det klaffet på første syklus, og kjente at, selv om jeg nå er gravid, en liten bitterhet for at de klarte det med en gang.... Og jeg er jo ikke bitter, men man blir jo så lei seg og fortvilet... On 9/17/2021 at 7:05 PM, AnonymBruker said: Jeg blir skikkelig rørt av dere som er gravide, selv om det gjør så uendelig vondt samtidig. Vil si gratulerer til dere som viser positive tester og selvfølgelig er verdens lykkeligste akkurat nå! Dere fortjener det virkelig! ❤ Men hvorfor skal det være så vanskelig å se andre klare det? All ventingen begynner å tære skikkelig på meg. Nå fikk jeg jo en dårlig beskjed i går da, at innsettet kanskje ikke kan gjennomføres. Det slo meg ikke ordentlig før i dag. Har også sett uvanlig mange med barnevogner på vei hjem fra jobb. Det er vel bare fordi jeg legger ekstra merke til det i dag.., men det er så VONDT! Alt jeg ønsker meg er en liten en... 💔 Forbudte tanker, jeg vet. Jeg er ikke bedre enn som så... Ikke i kveld. Ikke meningen å forsure tråden, jeg er bare helt oppløst i fortvilelse i kveld. Og sikkert litt hormonell pga pillene. 🥲 I morgen er en ny dag. I kveld skal jeg tillate meg å være lei meg, gråte og føle på det vonde. Men ikke i morgen. I morgen skal jeg tenke positivt igjen! 🤗 Anonymkode: c78a7...a7b Skjønner også dette så godt, og det er fint å vite at man ikke et alene om å ha det sånn. Jeg tror ikke det har noe for seg å skamme seg over hva man tenker og føler. Det er så mye hormoner, stress og bekymringer i den prosessen her at det ikke er rart at følelsene tar overhånd noen ganger. Når ting går dårlig, så trenger jeg å la meg selv være ordentlig lei meg og bitter før jeg kan bite tennene sammen og fortsette i hverdagen. For min del hjelper det å holde meg mest mulig opptatt med andre ting, som jobben og hobbyer, for da blir det ikke så mye tid til grubling. Jeg var den første i gjengen min som begynte å prøve, og nå er vi bare to igjen som ikke har barn. Alle de andre har forsvunnet inn i mammaboblen og gir ikke andre livstegn fra seg enn babysnaps. Hun ene er til og med oppe i to barn nå. Selvfølgelig er jeg glad på deres vegne, men det stikker innmari hardt også. Jeg håper hun siste venter lenge, slik at jeg ikke blir helt ensom. På den annen side blir jeg bare glad av å lese om folk her inne eller andre som har prøvd lenge som blir gravide. Det gir håp ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2373 Skrevet 20. september 2021 hjema skrev (4 timer siden): Jeg forstår også denne veldig godt! Har vært så glad hver gang søster eller venninner har blitt gravide, men klarer ikke holde igjen tårene pga sårhet for egen barnløshet. I sommer var vi på tur med flere vennepar hvor det ene sa de ventet barn nr 2. De fikk barn nr 1 etter at vi hadde startet prøvingen. Alle ble kjempeglade, og jeg sa også gratulerer entusiastisk, men måtte så late som jeg måtte på do for å kunne gå ut og gråte. Slike episoder har det vært mange av. Nå er jeg endelig gravid selv, selv om det fortsatt er tidlig så er jeg innstilt på at den nå skal holde seg helt ut🤞. Men, jeg fikk faktisk beskjed om at en venninne var gravid nå nylig og at det klaffet på første syklus, og kjente at, selv om jeg nå er gravid, en liten bitterhet for at de klarte det med en gang.... Og jeg er jo ikke bitter, men man blir jo så lei seg og fortvilet... Finki skrev (2 timer siden): Skjønner også dette så godt, og det er fint å vite at man ikke et alene om å ha det sånn. Jeg tror ikke det har noe for seg å skamme seg over hva man tenker og føler. Det er så mye hormoner, stress og bekymringer i den prosessen her at det ikke er rart at følelsene tar overhånd noen ganger. Når ting går dårlig, så trenger jeg å la meg selv være ordentlig lei meg og bitter før jeg kan bite tennene sammen og fortsette i hverdagen. For min del hjelper det å holde meg mest mulig opptatt med andre ting, som jobben og hobbyer, for da blir det ikke så mye tid til grubling. Jeg var den første i gjengen min som begynte å prøve, og nå er vi bare to igjen som ikke har barn. Alle de andre har forsvunnet inn i mammaboblen og gir ikke andre livstegn fra seg enn babysnaps. Hun ene er til og med oppe i to barn nå. Selvfølgelig er jeg glad på deres vegne, men det stikker innmari hardt også. Jeg håper hun siste venter lenge, slik at jeg ikke blir helt ensom. På den annen side blir jeg bare glad av å lese om folk her inne eller andre som har prøvd lenge som blir gravide. Det gir håp ❤️ Takk til dere begge for forståelse. Og det er godt å vite at slike ranket er normalt, at man ikke er verdens verste person for å føle sorg i møte med livets største mirakler. At andre får barn er jo bare positivt, men det setter i gang visse prosesser hos en selv også når man står utenfor og ikke vet om man noen gang får oppleve det samme. 💔 Men i dag fikk jeg en god beskjed, kanskje jeg får innsettet likevel ettersom eggposen som var for stor der inne har kollapset! 👏 Slimhinnen er fortsatt tynn, men jeg skal jo gå ei uke til på Progynova og velger å tenke positivt! ❤ Nå har vi også vært hos privat klinikk og dersom det ikke går denne gangen heller så går vi privat. Jeg risikerer ikke å vente et år til med bare ett innsett offentlig når jeg er 35år... her er det bare å kjøre på! 😅 Men jeg vet ikke om vi skal velge enkeltpakke eller to for én-pakke privat? Kan noen fortelle hva de har trengt av uttak og innsett privat før det klaffet? Er jo snakk om enten 50 eller 100 tusen kroner... Vi har råd til å kjøpe to for én pakken, men man risikerer jo å betale en hinsides pris hvis det skulle gå fort. 😅 Barnet er verdt hvert krone, men det er lov å være smart med pengene sine også. 🤭 Anonymkode: c78a7...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2374 Skrevet 20. september 2021 Hei! Hadde egguttak i august, men innsettet ble avbrutt pga tegn til overstimulering. Mensen kom bare noen dager etterpå. Nå er jeg på CD15 og bruker alltid å ha EL et sted mellom CD12-16. Har testet med strimler to ganger om dagen nå i flere dager, men den viser ikke tegn til å bli positiv, bare veeeldig svak strek som verken blir sterkere eller svakere. Har heller ikke tegn til EL-slim som jeg bruker å ha dagene rundt EL. Er det noen andre som har opplevd at EL har blitt forskjøvet/forsinket etter avbruddsblødningen? Syklusene mine har gått som ei klokke tidligere, så dette er litt uvant for meg. Skal på hysteroskopi i dag så sånn sett er det ok at EL er forsinket, for man skal vel ikke ha sex i dagene etter inngrepet. Kanskje EL blir såpass forsinket at vi rekker å prøve litt likevel 🤞 😊 Anonymkode: e9aae...173
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2375 Skrevet 20. september 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Hadde egguttak i august, men innsettet ble avbrutt pga tegn til overstimulering. Mensen kom bare noen dager etterpå. Nå er jeg på CD15 og bruker alltid å ha EL et sted mellom CD12-16. Har testet med strimler to ganger om dagen nå i flere dager, men den viser ikke tegn til å bli positiv, bare veeeldig svak strek som verken blir sterkere eller svakere. Har heller ikke tegn til EL-slim som jeg bruker å ha dagene rundt EL. Er det noen andre som har opplevd at EL har blitt forskjøvet/forsinket etter avbruddsblødningen? Syklusene mine har gått som ei klokke tidligere, så dette er litt uvant for meg. Skal på hysteroskopi i dag så sånn sett er det ok at EL er forsinket, for man skal vel ikke ha sex i dagene etter inngrepet. Kanskje EL blir såpass forsinket at vi rekker å prøve litt likevel 🤞 😊 Anonymkode: e9aae...173 Jeg opplevde dette i flere sykluser etter overstimulering i sommer. Har også alltid hatt regelmessig EL CD 12-14, men etter overstimulering fikk jeg ikke EL før CD 27-30. Og da fikk jeg to ganger ikke innsett pga at slimhinna hadde normal syklus og sånnsett lå foran i løypa. Skjønte aldri helt hvorfor det var et problem egentlig, kanskje din klinikk ser annerledes på det om det samme er tilfelle for deg. Enda på visa for min del ble styrt syklus. Litt kjedelig å måtte ta en drøss med hormoner når man i utgangspunktet har hatt regelmessig syklus, men verdt det for å få komme i gang etter å ha vært tvunget til stått over flere sykluser. Anonymkode: bd31e...e50 1
Patriotpaula Skrevet 20. september 2021 #2376 Skrevet 20. september 2021 Rugedag 7 - jeg er GRAVID 😭😭😭😭 11
Kristina00 Skrevet 20. september 2021 #2377 Skrevet 20. september 2021 Just now, Patriotpaula said: Rugedag 7 - jeg er GRAVID 😭😭😭😭 Herregud!!! Gratulerer sååå mye😍❤️❤️❤️❤️ 1
Patriotpaula Skrevet 20. september 2021 #2378 Skrevet 20. september 2021 Kristina00 skrev (2 minutter siden): Herregud!!! Gratulerer sååå mye😍❤️❤️❤️❤️ Takk ❤️❤️
TiiBii Skrevet 20. september 2021 #2379 Skrevet 20. september 2021 @PatriotpaulaGRATULERER!!! Wææ, gud så fantastiske nyheter! Sitter her med gåsehud på dine vegne😍😍😍😍 1
Patriotpaula Skrevet 20. september 2021 #2380 Skrevet 20. september 2021 TiiBii skrev (Akkurat nå): @PatriotpaulaGRATULERER!!! Wææ, gud så fantastiske nyheter! Sitter her med gåsehud på dine vegne😍😍😍😍 Åh, takk kjære fine gode deg ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå