Gjest DNX Skrevet 14. september 2021 #2221 Skrevet 14. september 2021 anni83 skrev (12 timer siden): Tar dere blodprøvene hos fastlegen? Det er litt for mye spenning for meg kjenner jeg☺️ mannen ble også så gla, han kommer til å bli såå lei seg hvis det er kjemisk💔 ja, jeg har sluttet å blø heldigvis 🙏 Har ikke tatt selv, men de jeg kjenner som har hatt SA har gjort det hos fastlegen. Noen fastleger sier kanskje man bare skal vente en stund og se, og da må man kanskje være litt «på» for å få det (fokusere på at det tærer veldig)🤷♀️ Jeg er av dem som tåler bedre en dårlig nyhet enn usikkerhet, så jeg skjønner godt at du vil ta blodprøve. Håpet er ikke ute ennå🤞 Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2222 Skrevet 14. september 2021 aishaaa skrev (1 time siden): Åå, spennende ❤️ Gratulerer med positiv test! Jeg er på rugedag 6 i dag, har mistet motet helt, har 0 tro på at jeg er gravid. Skal til legen igjen på Fredag, antar at jeg tar en blodprøve da om mens ikke har kommet. Hadde du / har du noen symptomer? Vet hvordan det er.. Jeg har hatt tunge og ømme pupper, som jeg også har hatt de gangene jeg har hatt kjemisk og positiv test. Har hatt høy kroppstemperatur, og sovnet fort om kvelden. Ellers har jeg hatt ilinger i lysken og murringer i magen, men vet jeg får det av cyclogest. Anonymkode: b550a...a29
aishaaa Skrevet 14. september 2021 #2223 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vet hvordan det er.. Jeg har hatt tunge og ømme pupper, som jeg også har hatt de gangene jeg har hatt kjemisk og positiv test. Har hatt høy kroppstemperatur, og sovnet fort om kvelden. Ellers har jeg hatt ilinger i lysken og murringer i magen, men vet jeg får det av cyclogest. Anonymkode: b550a...a29 Åå❤️ Har ikke ømme pupper heller, tror kanskje løpet er kjørt. Fader altså. Jaja, om det blir negativt denne gangen så rekker vi heldigvis et fryseforsøk før jul🤞🏼 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2224 Skrevet 14. september 2021 2 hours ago, aishaaa said: Dersom man ringer tidlig på morgenen har de stort sett ringt tilbake ila samme dag. Jeg ringte de selv i går, og har heller ikke hørt noe.. vet det er meget travelt hos de nå, litt overbooking som jeg har forstått det. Du kan nok forvente at de ringer i dag eller i morgen😌 Ringte 07:32, så hadde håpt de skulle ringe i løpet av dagen 😅🙈 Da krysser jeg fingrene for at de ringer oss begge to i dag! 🤞 Anonymkode: f0ed1...65e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2225 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ringte 07:32, så hadde håpt de skulle ringe i løpet av dagen 😅🙈 Da krysser jeg fingrene for at de ringer oss begge to i dag! 🤞 Anonymkode: f0ed1...65e Samboeren min ringte dem fordi vi skulle avlyse forsøket, men de ringte ikke opp igjen.. Turte ikke annet enn å gjennomføre forsøket, siden vi ikke hadde sagt fra i god tid. For på crypho svaret de fort.. Anonymkode: b550a...a29
Viktoria85 Skrevet 14. september 2021 #2226 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei alle sammen! Vi har satt inn for femte gang nå. Andre gangen fikk jeg positive tester fra rugedag 5, men de holdt seg ganske svake over mange dager. Tok siste siste positive test på testdagen, en clearblue plus, der teststreken var sterk, men svakere enn kontrollstreken. Jeg begynte å blø dagen etter, på rugedag 15. I dag er jeg på rugedag 11, 16 dpo. Hadde tenkt å vente til rugedag 13 med å teste, men hadde mistet litt troen, og da ville jeg bare bli ferdig med dette.. Men jeg har aldri (av de 2-3 gangene det har skjedd) fått så sterk positiv test som i dag!! Teststreken på clearblue er mye sterkere enn kontrollstreken 😍 Krysser fingrene for at det var denne gangen vi skulle få det til 🥰🤞🏼 Anonymkode: b550a...a29 Gratulerer! 🥳 1
hjema Skrevet 14. september 2021 Forfatter #2227 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei alle sammen! Vi har satt inn for femte gang nå. Andre gangen fikk jeg positive tester fra rugedag 5, men de holdt seg ganske svake over mange dager. Tok siste siste positive test på testdagen, en clearblue plus, der teststreken var sterk, men svakere enn kontrollstreken. Jeg begynte å blø dagen etter, på rugedag 15. I dag er jeg på rugedag 11, 16 dpo. Hadde tenkt å vente til rugedag 13 med å teste, men hadde mistet litt troen, og da ville jeg bare bli ferdig med dette.. Men jeg har aldri (av de 2-3 gangene det har skjedd) fått så sterk positiv test som i dag!! Teststreken på clearblue er mye sterkere enn kontrollstreken 😍 Krysser fingrene for at det var denne gangen vi skulle få det til 🥰🤞🏼 Anonymkode: b550a...a29 Gratulerer, krysser alt jeg har for at denne sitter! 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2228 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei alle sammen! Vi har satt inn for femte gang nå. Andre gangen fikk jeg positive tester fra rugedag 5, men de holdt seg ganske svake over mange dager. Tok siste siste positive test på testdagen, en clearblue plus, der teststreken var sterk, men svakere enn kontrollstreken. Jeg begynte å blø dagen etter, på rugedag 15. I dag er jeg på rugedag 11, 16 dpo. Hadde tenkt å vente til rugedag 13 med å teste, men hadde mistet litt troen, og da ville jeg bare bli ferdig med dette.. Men jeg har aldri (av de 2-3 gangene det har skjedd) fått så sterk positiv test som i dag!! Teststreken på clearblue er mye sterkere enn kontrollstreken 😍 Krysser fingrene for at det var denne gangen vi skulle få det til 🥰🤞🏼 Anonymkode: b550a...a29 Gratulerer så mye!! 🎉 Anonymkode: c78a7...a7b 2
frk.bie Skrevet 14. september 2021 #2229 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som vet hvor lang tid St. Olavs bruker på å ringe tilbake på callback? Har planlagt FET-forsøk i styrt syklus grunnet PCOS og overstimulering, og hadde uttak for to uler siden. Skulle ringe opp igjen i går for å få planlegge videre behandling opp mot fryseforsøket, men de ringer meg jo aldri tilbake igjen.. Eier ikke tålmodighet i den prosessen her, vil jo helst starte på medisiner NÅ!😅 Anonymkode: f0ed1...65e Tok 5 virkedager sist jeg ringte 🙈 Venter på call back jeg også, utålmodig😳 1
frk.bie Skrevet 14. september 2021 #2230 Skrevet 14. september 2021 Finki skrev (16 timer siden): Hei jenter 🌞 Nå er jeg tilbake etter en god pause (pga. komplikasjoner under forrige uttak) og klar for uttak nr. 3 i løpet av september hvis alt går etter planen. Jeg har brukt ventingen i sommer på å ta koronavaksiner og begynt på metformin. Metformin var forresten ingen spøk, det var som en skikkelig runde omgangssyke de første dagene🤢 Har et håp om at det hjelper på, da. Jeg spotter vanligvis i 7-10 dager før mens, men denne gangen har jeg ikke blødd i det hele tatt, så jeg tar det som et godt tegn. (Eller graviditet /s) Tidligere har jeg hatt to uttak med lav dose gonal-f og fyremadel. Totalt 55 egg ut, 23 modne, 2 befruktet med ICSI og 1 innsett (ferskt todagers). Ingen positiv test så langt. Begge ganger på grensen til overstimulert. Jeg har mild PCOS, men ellers er det ikke noen kjente "feil" med noen av oss. Jeg skal ha samme medisiner denne gangen også, men de skal eksperimentere litt med doseringen for å se om det gir litt roligere modning og bedre kvalitet. Jeg er så sykt spent nå på å sette igang igjen nå, selv om jeg husker hvor nervøs man blir av hele greia 🙈 Håper virkelig å klare å få et innsett igjen. Flere som skal i gang nå framover? 🥰 Jeg skal i gang om 2.5 uker på St.Olavs! Første forsøk…. Ingen kjente feil med oss heller, annet enn at jeg er på grensen til å ha diabetes. Og går på metformin pga det. Metformin er noe dritt - bokstaveligtalt!! Jeg var dårlig med diare og oppkast de første 4-5 mnd så vet alt om det! 😂 Er veldig veldig spent på forsøkene vi skal igjennom! Vil mest bare komme i gang, men samtidig er det veldig skummelt. Vi bor øde å må reise både sør og nord under forsøket for ultralyd og innsett.. 1
Kristina00 Skrevet 14. september 2021 #2231 Skrevet 14. september 2021 Innsett tredje fryseforsøk idag, satt inn en fin blasto som vi håper blir lillebror/lillesøster!🤞🏻❤️ 8
Rebecks Skrevet 14. september 2021 #2232 Skrevet 14. september 2021 M.F skrev (På 12.9.2021 den 17.06): Ny på forumet 😊 Min historie: Prøverør pga kreft hos min mann. Jeg har høy AMH og problem med litt tynn slimhinne, men er pga mannlig infertilitet vi har brukt prøverør. Første IVF: 2017 Kort protokoll. 5 egg ut, ingen på frys. Gravid men endte i MA og utskraping i uke 9 (etter 2 omganger med tabletter som ikke fikk ut alt.) Første egguttak var veldig vondt så ventet et helt år før vi prøvde igjen. Andre IVF/ICSI: 2018 23 egg ut, alle ble befruktet (IVF og ICSI). Andre uttak var absolutt ikke like vondt som første. Totalfrys pga fare for overstimulering. 10 egg på frys. FET mai(?), negativ. FET juli , negativ. FET aug, positiv. Baby E født i mai 2019😍 Slitt med tynn slimhinne ved alle FET forsøk i 2018. Søskenforsøk: 2021 FET aug/sept: Letrozol, Gonal F, Ovitrelle, Lutinus. Normal slimhinnendenne gangen, pga annen type behandling. Innsett av 3 dagers, 6 september. 3 egg klarte ikke opptining dessverre. 3 egg igjen på frys. Test om ca 1 uke. Til dere som opplever brunt utflod etter positiv test. Jeg hadde brunt utflod fra uke 4/5 til uke 10 når jeg var gravid. Var veldig bekymret pga tidligere MA, men det var en bivirkning av Lutinus. Heia Spennendee med søskenforsøk. Det holder vi også på med. Brukte godt over 5 år på den første. Så har COVID satt en lang stopper på barn nr 2 til nå. Men nå er vi ivertfall i gang. Heldig som har hatt så mange å ta av fra frys. Håper det lykkes nå. Håper også det går fint med mannen din,mtp kreft. (Jeg er også ny på forumet her ☺️)
Rebecks Skrevet 14. september 2021 #2233 Skrevet 14. september 2021 Kristina00 skrev (58 minutter siden): Innsett tredje fryseforsøk idag, satt inn en fin blasto som vi håper blir lillebror/lillesøster!🤞🏻❤️ Så spennende ,lykke til 💕 1
Finki Skrevet 14. september 2021 #2234 Skrevet 14. september 2021 13 hours ago, aishaaa said: Spennende! Det første som slo meg her var definitivt å justere på dosen din, tenker at fokuset heller bør være færre egg (og da forhåpentligvis bedre kvalitet!). Håper du får ut mange fine egg denne gangen, og at du får et innsett🥰 Da er du enig med legene mine, for nå er vi nede i 75 IE. Jaja, det blir i det minste billig på apoteket. Takk for fine ord. Håper det går veien for deg også nå, selv om jeg ser du ikke har troa ❤️ 1
Finki Skrevet 14. september 2021 #2235 Skrevet 14. september 2021 19 hours ago, Viktoria85 said: Hei alle sammen. Kom tilfeldigvis over denne tråden og er derfor ny her i tråden men har hatt en dagbok her på Kvinneguiden i flere år der jeg har skrevet om prosessen vår for å få barn. Vi begynte i 2009 og prøver nå på fjerde og siste barn. Har hatt to ICSI der begge har gitt et fersk innsett og to på frys. Ble gravid med første fersk, de to fryste ble fryst sammen og bare ett overlevde opptiningen. Det var nok med ett for jeg ble gravid med nr 2. Vi hadde lyst på flere så vi tok kontakt med Hausken i 2018 og hadde et ICSI forsøk der. Ble gravid men hadde MA i uke 7. Hadde fryseforsøk i 2019 og ble gravid med nr.3. Nå skal det siste embryoet brukes og jeg er VELDIG spent på hvordan det kommer til å gå. Føler meg heldig som har blitt gravid på alle innsettinger, selv om det ble en MA en av gangene. Innsetting på torsdag av en tredagers. Jeg har PCO og mannen har dårlig kvalitet. Dårlig, men visstnok ikke umulig, kombinasjon. Derfor ble det ICSI på oss. Oj, tre og kanskje fire prøverørsbarn er det nok ikke mange som har. Så heldig du har vært, og ikke minst utholdende. Selv har jeg i løpet av prosessen så langt bestemt meg for at ett barn er nok 😅 Så fint å vite at det kan gå bra også, selv om MA er vondt. Lykke til med nr 4 😊 1
Finki Skrevet 14. september 2021 #2236 Skrevet 14. september 2021 4 hours ago, frk.bie said: Jeg skal i gang om 2.5 uker på St.Olavs! Første forsøk…. Ingen kjente feil med oss heller, annet enn at jeg er på grensen til å ha diabetes. Og går på metformin pga det. Metformin er noe dritt - bokstaveligtalt!! Jeg var dårlig med diare og oppkast de første 4-5 mnd så vet alt om det! 😂 Er veldig veldig spent på forsøkene vi skal igjennom! Vil mest bare komme i gang, men samtidig er det veldig skummelt. Vi bor øde å må reise både sør og nord under forsøket for ultralyd og innsett.. 4-5 mnd, ja... Da tror jeg nok jeg slapp billig unna, selv om jeg var dum nok til å begynne rett på med full dose 🙈 Så spennende med første forsøk snart! Stress å reise så mye, da. Får håpe du slipper unna uten mange UL og tester. Vet du hva slags behandling de har planlagt for deg på st Olavs?
frk.bie Skrevet 14. september 2021 #2237 Skrevet 14. september 2021 Finki skrev (1 time siden): 4-5 mnd, ja... Da tror jeg nok jeg slapp billig unna, selv om jeg var dum nok til å begynne rett på med full dose 🙈 Så spennende med første forsøk snart! Stress å reise så mye, da. Får håpe du slipper unna uten mange UL og tester. Vet du hva slags behandling de har planlagt for deg på st Olavs? Ja det var noen harde mnd! 😂 Ja håper det går greit, men må jeg reise mye så får det bare være… 😮💨 Jegg skal ha kort protokoll og med 150E Gonal-F til å begynne med. Er så spent og småredd! Har litt helseangst, så alt av undersøkelser osv er et helvette for psyken🙈 men etter 1 år med utredning og hormonbehandling har jeg fått mye eksponeringstrening!😂
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2238 Skrevet 14. september 2021 Vi har både kø i offentlige og har startet dialog med private. Men jeg leser nå på offentlig sine sider: det står man kan oppleve at man påstarter en stimulering, og at det er fullt for uttak en uke. Eller at man må vente tre blødninger hvis man ikke får positiv innsett. Har noen opplevd det? Anonymkode: ee55d...7bc
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2239 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har både kø i offentlige og har startet dialog med private. Men jeg leser nå på offentlig sine sider: det står man kan oppleve at man påstarter en stimulering, og at det er fullt for uttak en uke. Eller at man må vente tre blødninger hvis man ikke får positiv innsett. Har noen opplevd det? Anonymkode: ee55d...7bc Nei, det hørtes rart ut 🤷🏼♀️ Anonymkode: b550a...a29 1
Neutral90 Skrevet 15. september 2021 #2240 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har både kø i offentlige og har startet dialog med private. Men jeg leser nå på offentlig sine sider: det står man kan oppleve at man påstarter en stimulering, og at det er fullt for uttak en uke. Eller at man må vente tre blødninger hvis man ikke får positiv innsett. Har noen opplevd det? Anonymkode: ee55d...7bc Dersom du starter stimulering så passer de på at det er ledig kapasitet til uttak. Det de kanskje mener er at dersom innsett blir negativ, kan det være noen sykluser å vente til neste innsett/uttak
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå