Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
anni83 skrev (2 timer siden):

Tatt 2 prøver til i dag som var positive. Hvis det er kjemisk, hvor lenge vil det få positivt utslag? 

Jeg vet ikke helt. Har lest at det kan ta flere uker, sikkert avhengig av flere ting.  For meg tok det 48 t før det ble negativt resultat. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anni83 skrev (3 timer siden):

Tatt 2 prøver til i dag som var positive. Hvis det er kjemisk, hvor lenge vil det få positivt utslag? 

Veldig individuelt hvor mye HCG kroppen har rukket å produsere. Derfor er det ikke så viktig hvilket HCG-nivå blodprøven viser (så lenge man er over et visst nivå), man tar heller to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om nivået synker eller øker på 48t. Så om du kjenner at du trenger å få svar, er blodprøvene det eneste som kan gi deg svar når g-testene er positive. 

Skrevet
anni83 skrev (3 timer siden):

Sist innsett hadde vi kjemisk, da var mensen 9 dager forsinket. Kjemisk betyr at du mister før 5+2 (da hjertet begynner å slå).

• Liker 1
Skrevet

Men jeg ville hatt troa 🤞du må jo bare håpe det går når du får positive tester. Du kan jo evt følge med litt på styrken på testene. Det gjorde jeg. De gangene jeg har hatt kjemisk ble testene svakere. 

Nervepirrende og bare gå å vente. Har du sluttet å blø ?💕

Skrevet
M.F skrev (På 12.9.2021 den 17.06):

Ny på forumet 😊

Min historie:

Prøverør pga kreft hos min mann.

Jeg har høy AMH og problem med litt tynn slimhinne, men er pga mannlig infertilitet vi har brukt prøverør.

Første IVF: 2017

Kort protokoll. 5 egg ut, ingen på frys. Gravid men endte i MA og utskraping i uke 9 (etter 2 omganger med tabletter som ikke fikk ut alt.) Første egguttak var veldig vondt så ventet et helt år før vi prøvde igjen.

Andre IVF/ICSI: 2018

23 egg ut, alle ble befruktet (IVF og ICSI). Andre uttak var absolutt ikke like vondt som første. Totalfrys pga fare for overstimulering. 10 egg på frys. FET mai(?), negativ. FET juli , negativ. FET aug, positiv. Baby E født i mai 2019😍

Slitt med tynn slimhinne ved alle FET forsøk i 2018.

Søskenforsøk: 2021

FET aug/sept: Letrozol, Gonal F, Ovitrelle, Lutinus. Normal slimhinnendenne gangen, pga annen type behandling.                                Innsett av 3 dagers,  6 september. 3 egg klarte ikke opptining dessverre. 3 egg igjen på frys. 
Test om ca 1 uke.

Til dere som opplever brunt utflod etter positiv test. Jeg hadde brunt utflod fra uke 4/5 til uke 10 når jeg var gravid. Var veldig bekymret pga tidligere MA, men det var en bivirkning av Lutinus.

Heia :)

Spennendee med søskenforsøk. Det holder vi også på med. Brukte godt over 5 år på den første. Så har COVID satt en lang stopper på barn nr 2 til nå. Men nå er vi ivertfall i gang. 

Heldig som har hatt så mange å ta av fra frys. Håper det lykkes nå. 

Håper også det går fint med mannen din,mtp kreft.

(Jeg er også ny på forumet her ☺️)

Skrevet
Rebecks skrev (53 minutter siden):

Heia :)

Spennendee med søskenforsøk. Det holder vi også på med. Brukte godt over 5 år på den første. Så har COVID satt en lang stopper på barn nr 2 til nå. Men nå er vi ivertfall i gang. 

Heldig som har hatt så mange å ta av fra frys. Håper det lykkes nå. 

Håper også det går fint med mannen din,mtp kreft.

(Jeg er også ny på forumet her ☺️)

Ja, vi var veldig heldig som fikk så mange på frys andre gang! Ble litt skuffet når de var nødt til å ta opp så mange egg denne gangen her…men hadde jo heldigvis å ta av!

Mannen min har det helt fint nå, takk ❤️

Masse lykke til til dere!

• Liker 1
Skrevet
ne11iker skrev (21 timer siden):

Hva betyr FET?😅

lykke til! Gleder meg til å høre:)

FET er fryseforsøk 😊 Frozen embryo transfer

takk!

Skrevet
Patriotpaula skrev (15 timer siden):

Frozen embryo transfer. Visste ikke at det var en forkortelse man bruker, så måtte google det 🙊 Har kun hørt FER ( Frozen embryo replacement). Så da heter det samme to ting da? 🤷‍♀️

Hehe aner ikke! Er hvertfall fryseforsøk 😆 

Skrevet
Rebecks skrev (1 time siden):

Men jeg ville hatt troa 🤞du må jo bare håpe det går når du får positive tester. Du kan jo evt følge med litt på styrken på testene. Det gjorde jeg. De gangene jeg har hatt kjemisk ble testene svakere. 

Nervepirrende og bare gå å vente. Har du sluttet å blø ?💕

Tar dere blodprøvene hos fastlegen? Det er litt for mye spenning for meg kjenner jeg☺️ mannen ble også så gla, han kommer til å bli såå lei seg hvis det er kjemisk💔 ja, jeg har sluttet å blø heldigvis 🙏

Skrevet
anni83 skrev (1 minutt siden):

Tar dere blodprøvene hos fastlegen? Det er litt for mye spenning for meg kjenner jeg☺️ mannen ble også så gla, han kommer til å bli såå lei seg hvis det er kjemisk💔 ja, jeg har sluttet å blø heldigvis 🙏

Tenker det er er et godt tegn at du har sluttet å blø :) 

Jeg har hatt ganske kraftige akutte blødninger og knipsmerter-lignende de to gangene jeg har vært gravid, første gangen endte med MA, andre gangen endte med baby. Blødning betyr heldigvis ikke garantert at det er en abort på gang, at det er en kjemisk graviditet eller at det er noe annet galt. Skjønner dog at blod er absolutt det siste man vil se når man er gravid 😓 Heier på deg og lille spire ❤️ 

Skrevet (endret)

Hei jenter 🌞

Nå er jeg tilbake etter en god pause (pga. komplikasjoner under forrige uttak) og klar for uttak nr. 3 i løpet av september hvis alt går etter planen. Jeg har brukt ventingen i sommer på å ta koronavaksiner og begynt på metformin. Metformin var forresten ingen spøk, det var som en skikkelig runde omgangssyke de første dagene🤢 Har et håp om at det hjelper på, da. Jeg spotter vanligvis i 7-10 dager før mens, men denne gangen har jeg ikke blødd i det hele tatt, så jeg tar det som et godt tegn. (Eller graviditet /s) 

Tidligere har jeg hatt to uttak med lav dose gonal-f og fyremadel. Totalt 55 egg ut, 23 modne, 2 befruktet med ICSI og 1 innsett (ferskt todagers). Ingen positiv test så langt. Begge ganger på grensen til overstimulert. Jeg har mild PCOS, men ellers er det ikke noen kjente "feil" med noen av oss. Jeg skal ha samme medisiner denne gangen også, men de skal eksperimentere litt med doseringen for å se om det gir litt roligere modning og bedre kvalitet. 

Jeg er så sykt spent nå på å sette igang igjen nå, selv om jeg husker hvor nervøs man blir av hele greia 🙈 Håper virkelig å klare å få et innsett igjen. 

Flere som skal i gang nå framover? 🥰

Endret av Finki
skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Hei alle sammen. Kom tilfeldigvis over denne tråden og er derfor ny her i tråden men har hatt en dagbok her på Kvinneguiden i flere år der jeg har skrevet om prosessen vår for å få barn. Vi begynte i 2009 og prøver nå på fjerde og siste barn. Har hatt to ICSI der begge har gitt et fersk innsett og to på frys. Ble gravid med første fersk, de to fryste ble fryst sammen og bare ett overlevde opptiningen. Det var nok med ett for jeg ble gravid med nr 2. Vi hadde lyst på flere så vi tok kontakt med Hausken i 2018 og hadde et ICSI forsøk der. Ble gravid men hadde MA i uke 7. Hadde fryseforsøk i 2019 og ble gravid med nr.3. Nå skal det siste embryoet brukes og jeg er VELDIG spent på hvordan det kommer til å gå. Føler meg heldig som har blitt gravid på alle innsettinger, selv om det ble en MA en av gangene. Innsetting på torsdag av en tredagers. Jeg har PCO og mannen har dårlig kvalitet. Dårlig, men visstnok ikke umulig, kombinasjon. Derfor ble det ICSI på oss.

• Liker 1
Skrevet
Finki skrev (6 timer siden):

Hei jenter 🌞

Nå er jeg tilbake etter en god pause (pga. komplikasjoner under forrige uttak) og klar for uttak nr. 3 i løpet av september hvis alt går etter planen. Jeg har brukt ventingen i sommer på å ta koronavaksiner og begynt på metformin. Metformin var forresten ingen spøk, det var som en skikkelig runde omgangssyke de første dagene🤢 Har et håp om at det hjelper på, da. Jeg spotter vanligvis i 7-10 dager før mens, men denne gangen har jeg ikke blødd i det hele tatt, så jeg tar det som et godt tegn. (Eller graviditet /s) 

Tidligere har jeg hatt to uttak med lav dose gonal-f og fyremadel. Totalt 55 egg ut, 23 modne, 2 befruktet med ICSI og 1 innsett (ferskt todagers). Ingen positiv test så langt. Begge ganger på grensen til overstimulert. Jeg har mild PCOS, men ellers er det ikke noen kjente "feil" med noen av oss. Jeg skal ha samme medisiner denne gangen også, men de skal eksperimentere litt med doseringen for å se om det gir litt roligere modning og bedre kvalitet. 

Jeg er så sykt spent nå på å sette igang igjen nå, selv om jeg husker hvor nervøs man blir av hele greia 🙈 Håper virkelig å klare å få et innsett igjen. 

Flere som skal i gang nå framover? 🥰

Spennende!

Det første som slo meg her var definitivt å justere på dosen din, tenker at fokuset heller bør være færre egg (og da forhåpentligvis bedre kvalitet!). Håper du får ut mange fine egg denne gangen, og at du får et innsett🥰 

• Liker 1
Skrevet

Undring i natten;

Satte inn blasto forrige Onsdag. Er altså på rugedag 6. Skulle sette inn lutinus i sted, og kjenner at livmortappen er laaangt nede - og steinhard. Får nesten ikke satt inn Lutinusen med fingrene da den plutselig har flyttet seg så langt ned.

Oooog, hva gjør jeg da;  googler.

i følge google så er en lavtliggende, hard livmortapp det man forventer før en mens. Er løpet helt kjørt her eller?.. Har noen andre reagert på dette med livmortapp etter innsett?

Skrevet

Hei alle sammen!

Vi har satt inn for femte gang nå. Andre gangen fikk jeg positive tester fra rugedag 5, men de holdt seg ganske svake over mange dager. Tok siste siste positive test på testdagen, en clearblue plus, der teststreken var sterk, men svakere enn kontrollstreken. Jeg begynte å blø dagen etter, på rugedag 15.

I dag er jeg på rugedag 11, 16 dpo. Hadde tenkt å vente til rugedag 13 med å teste, men hadde mistet litt troen, og da ville jeg bare bli ferdig med dette.. Men jeg har aldri (av de 2-3 gangene det har skjedd) fått så sterk positiv test som i dag!! Teststreken på clearblue er mye sterkere enn kontrollstreken 😍 Krysser fingrene for at det var denne gangen vi skulle få det til 🥰🤞🏼

Anonymkode: b550a...a29

• Liker 2
Skrevet
Patriotpaula skrev (19 timer siden):

Innsett andre fryseforsøk på «jakt» etter barn nr 2 ✔️ Satt inn en blastocyst, testdag om 14 dager 🤞🏻 

Ååå spennende !! Lykke til 🤩

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle sammen!

Vi har satt inn for femte gang nå. Andre gangen fikk jeg positive tester fra rugedag 5, men de holdt seg ganske svake over mange dager. Tok siste siste positive test på testdagen, en clearblue plus, der teststreken var sterk, men svakere enn kontrollstreken. Jeg begynte å blø dagen etter, på rugedag 15.

I dag er jeg på rugedag 11, 16 dpo. Hadde tenkt å vente til rugedag 13 med å teste, men hadde mistet litt troen, og da ville jeg bare bli ferdig med dette.. Men jeg har aldri (av de 2-3 gangene det har skjedd) fått så sterk positiv test som i dag!! Teststreken på clearblue er mye sterkere enn kontrollstreken 😍 Krysser fingrene for at det var denne gangen vi skulle få det til 🥰🤞🏼

Gratulerer 😍

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid St. Olavs bruker på å ringe tilbake på callback? Har planlagt FET-forsøk i styrt syklus grunnet PCOS og overstimulering, og hadde uttak for to uler siden. Skulle ringe opp igjen i går for å få planlegge videre behandling opp mot fryseforsøket, men de ringer meg jo aldri tilbake igjen.. Eier ikke tålmodighet i den prosessen her, vil jo helst starte på medisiner NÅ!😅

Anonymkode: f0ed1...65e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei alle sammen!

Åå, spennende ❤️ Gratulerer med positiv test!

Jeg er på rugedag 6 i dag, har mistet motet helt, har 0 tro på at jeg er gravid. Skal til legen igjen på Fredag, antar at jeg tar en blodprøve da om mens ikke har kommet. Hadde du / har du noen symptomer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen som vet hvor lang tid St. Olavs bruker på å ringe tilbake på callback? Har planlagt FET-forsøk i styrt syklus grunnet PCOS og overstimulering, og hadde uttak for to uler siden. Skulle ringe opp igjen i går for å få planlegge videre behandling opp mot fryseforsøket, men de ringer meg jo aldri tilbake igjen.. Eier ikke tålmodighet i den prosessen her, vil jo helst starte på medisiner NÅ!😅

Anonymkode: f0ed1...65e

Dersom man ringer tidlig på morgenen har de stort sett ringt tilbake ila samme dag. Jeg ringte de selv i går, og har heller ikke hørt noe.. vet det er meget travelt hos de nå, litt overbooking som jeg har forstått det. Du kan nok forvente at de ringer i dag eller i morgen😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...