Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Billiegirl skrev (13 timer siden):

Hei ! 

Vi bor i Ålesund, vært på st Olavs men har gått over til spiren. De samarbeider med sykehuset her i Ålesund så alt av ultralyd og måling av eggposer/slimhinner skjer her så gir de beskjed videre til st.Olavs.  Masse lykke til ! 

Takk for svar, håper dere lykkes snart😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må tenke at dette er ren biolog og ikke noe annet. Selv om det føles urettferdig. 

Blir litt som at noen røyker og får ikke lungekreft, andre røyker ikke en gang og dør av lungekreft. 

Anonymkode: c9990...930

Enig i det. Men tror mange har lettere for å forstå at det er tøft å få en kreftdiagnose enn at man er ufrivillig barnløs. Mener ikke å sidestille de to mtp. alvorlighet siden kreft kan være dødelig, men tror det kan være lettere å føle seg ensom/alene med sorgen som barnløs fordi ikke alle forstår at det er en sorg 🤷‍♀️ Bare en tanke; ikke sikkert en med kreft ville tenkt at det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (1 time siden):

Enig i det. Men tror mange har lettere for å forstå at det er tøft å få en kreftdiagnose enn at man er ufrivillig barnløs. Mener ikke å sidestille de to mtp. alvorlighet siden kreft kan være dødelig, men tror det kan være lettere å føle seg ensom/alene med sorgen som barnløs fordi ikke alle forstår at det er en sorg 🤷‍♀️ Bare en tanke; ikke sikkert en med kreft ville tenkt at det stemmer. 

En med kreft ville tenkt at hva da stemmer? 

Ellers er jeg enig , akkurat som mye annet som går på psyken som ikke syns. Pluss at barnløshet ikke er sånn man snakker åpent om kanskje like mye som feks kreft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En med kreft ville tenkt at hva da stemmer? 

Ellers er jeg enig , akkurat som mye annet som går på psyken som ikke syns. Pluss at barnløshet ikke er sånn man snakker åpent om kanskje like mye som feks kreft. 

At en med kreft ikke nødvendigvis ville tenkt det føles mindre ensomt å være «i de skoene», men ja, dårlig formulering som jeg fint kunne droppa 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 3, kjenner absolutt ingen verdens ting. Det er sikkert alt for tidlig for å kjenne på noe uansett, og man blir jo litt overanalyserende i disse rugedagene - men, leser om så mange som opplever festesmertet ila. De to første dagene etter innsett.. festeblødning også. Og, jeg har som nevnt ingen symptomer.

Kjente dere som har blitt gravide noe i selve rugetiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (35 minutter siden):

Rugedag 3, kjenner absolutt ingen verdens ting. Det er sikkert alt for tidlig for å kjenne på noe uansett, og man blir jo litt overanalyserende i disse rugedagene - men, leser om så mange som opplever festesmertet ila. De to første dagene etter innsett.. festeblødning også. Og, jeg har som nevnt ingen symptomer.

Den gangen jeg faktisk ble gravid etter innsett kjente jeg ingenting. Prøv å gjør noe hyggelig i dag for å få tankene over på noe annet, krysser fingrene for deg 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (31 minutter siden):

Den gangen jeg faktisk ble gravid etter innsett kjente jeg ingenting. Prøv å gjør noe hyggelig i dag for å få tankene over på noe annet, krysser fingrene for deg 🤞

Jaa, må prøve å få tankene over på noe helt annet kjenner jeg. Spørs om det blir en liten shoppingtur i dag🥰 Testet du noe før testdato eller klarte du å holde deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (2 minutter siden):

Jaa, må prøve å få tankene over på noe helt annet kjenner jeg. Spørs om det blir en liten shoppingtur i dag🥰 Testet du noe før testdato eller klarte du å holde deg?

Jeg dro på telttur, med tung sekk å greier 😂 shopping er ikke dumt! Spise en god lunsj og nye klær er aldri feil 🥰 Jeg var gjennom en Berg og dalbane på første innsett, ente med kjemisk. Så på fryseforsøket klart jeg å holde meg til dag 12, så om du klarer så vil jeg anbefale å vente så lenge du klarer. Leve i mellomtrua er bedre enn å teste og være superusikker på svaret, for meg hvertfall 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Kjente absolutt ingenting. Tror egentlig det er mer vanlig enn å merke at egget fester seg - litt typisk at de som kjenner det synes det er gøy å fortelle om det, så da virker det som at «alle» i et forum kjenner det. Ikke se mørkt på rugingen av den grunn ❤️🤞

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, aishaaa said:

Jeg kjente ingenting, hadde heller ikke festeblødning, men på RD9 oppdaget jeg at areola rundt nippelen hadde blitt mye større - tok test og fikk positiv!☺️💙 dette var i 2019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

De to gangene jeg har blitt gravid, så har jeg hatt veldig ømme pupper. Utenom graviditet så er de bare større enn normalt etter EL/etter oppstart av progesteron. Siste gang fikk jeg også kvalmeblaff noen dager før jeg testet positiv test, var egentlig det som fikk meg til å tenke at jeg kanskje var gravid :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (5 timer siden):

Kjente ingenting i rugetiden. Fikk brunlig utfood på IKM, var mest sannsynlig festeblødning, siden mensen aldri kom. Fra IKM så la jeg merke til at areola hadde blitt mye større, og puppene hadde blitt fyldigere. De var ømme i tillegg. Resten av graviditetssymptomer kom i uke 6-7. Lykke til😊 

Anonymkode: 1d561...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler oss godt ivaretatt hos Medicus så langt. Hyggelige folk som tar seg god tid og alltid er «fremoverlente». 

Noen her i tråden som har hatt planlagt totalfrys? Ligger ann til det hos oss fordi jeg har mange egg og er på grensa til overstimulert.. Satte dere inn i neste syklus da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg helt sikker på at det ikke gikk denne gangen.. Har hatt 3 dager med blødning nå.. Håpet det var festeblødning, men nå har jeg mistet troa. Har lyst til å slutte på cyclogest, men de anbefaler at jeg fortsetter til testdato på tirsdag... Så kjipt😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (7 timer siden):

Da er jeg helt sikker på at det ikke gikk denne gangen.. Har hatt 3 dager med blødning nå.. Håpet det var festeblødning, men nå har jeg mistet troa. Har lyst til å slutte på cyclogest, men de anbefaler at jeg fortsetter til testdato på tirsdag... Så kjipt😔

Så leit at du har mistet troen😔 hvis klinikken anbefaler å fortsette med medisiner til testdato er det kanskje et lite håp🤞🏻 Man kan jo ha blødning tidlig i svangerskapet av flere grunner. Men forstår at du får lyst til å gi opp💔

Selv testet jeg positivt på fredag og var så glad. Måtte til og med fortelle det til noen på jobben da jeg jobber på dyreklinikk og ikke kunne bli med på røntgen. Nå har jeg blødd siden fredag ettermiddag og testen i morges var negativ, kanskje en skyggestrek, men det er vel det samme som negativ test. Må vel innse at dette var en kjemisk graviditet. Føler meg dum og litt lurt, at jeg ikke tenkte at det kunne være kjemisk. Gleden var så kortvarig🥺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 18.20):

4. fryseforsøk og positiv test! ❤️ greier ikke å tro på det, første gang jeg fikk så tidlig sterke tester mistet jeg i uke 8 (det var 1.forsøk), nummer to ble testen først positiv få dager før testdag og jeg burde skjønt at det ikke var noe annet enn kjemisk.. 3. forsøk ble negativt (da testet jeg kun etter 2 uker). Tørr ikke glede meg, tror ikke på at jeg er gravid, forbereder meg psykisk på at dette ikke skal gå slik som tidligere..  De som bare blir gravid og ikke tenker på spontanabort, men bare er lykkelige, naive gravide. Misunner de.. ❤️ kunne ønske det var meg. 

Bare noen tanker .. ❤️ 

Anonymkode: f6c4a...e07

Gratulerer med positiv test ❤️ jeg er som deg, er i uke 6 nå, men tror liksom ikke helt det skal holde. Livredd 😬🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Jeg har hatt en lang sommerferie fra ivf, men i dag fikk jeg satt inn en fin blasto 😍 Håper det sitter denne gangen 😍 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny på forumet 😊

Min historie:

Prøverør pga kreft hos min mann.

Jeg har høy AMH og problem med litt tynn slimhinne, men er pga mannlig infertilitet vi har brukt prøverør.

Første IVF: 2017

Kort protokoll. 5 egg ut, ingen på frys. Gravid men endte i MA og utskraping i uke 9 (etter 2 omganger med tabletter som ikke fikk ut alt.) Første egguttak var veldig vondt så ventet et helt år før vi prøvde igjen.

Andre IVF/ICSI: 2018

23 egg ut, alle ble befruktet (IVF og ICSI). Andre uttak var absolutt ikke like vondt som første. Totalfrys pga fare for overstimulering. 10 egg på frys. FET mai(?), negativ. FET juli , negativ. FET aug, positiv. Baby E født i mai 2019😍

Slitt med tynn slimhinne ved alle FET forsøk i 2018.

Søskenforsøk: 2021

FET aug/sept: Letrozol, Gonal F, Ovitrelle, Lutinus. Normal slimhinnendenne gangen, pga annen type behandling.                                Innsett av 3 dagers,  6 september. 3 egg klarte ikke opptining dessverre. 3 egg igjen på frys. 
Test om ca 1 uke.

Til dere som opplever brunt utflod etter positiv test. Jeg hadde brunt utflod fra uke 4/5 til uke 10 når jeg var gravid. Var veldig bekymret pga tidligere MA, men det var en bivirkning av Lutinus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...