Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Mia:) skrev (12 timer siden):

Hei

nå dyrker de til blastocyst avhengig av hvor mange egg du får ut. Får du ut mer enn 7-8 ( husker ikke eksakt antall, sorry) og det er godt med befruktning så forsøker de å dyrke til dag 5.

Lykke til:)

hjema skrev (13 timer siden):

Jeg fikk satt inn 2dagers, Riksen. De sa det samme til meg i forkant at det var 2, 3 eller 5 dager. Vet ikke hva som avgjør men jeg har nå 3 stk 2dagers på frys, samt en satt inn som ser ut til å holde. Gravid i uke 4+6 i dag 🥰 (om jeg har skjønt greia riktig. Hvertfall 3 uker siden innsett på lørdag) 

Takk for svar, begge to 😊 Og gratulerer til @hjema! ❤️ Det høres jo bra ut at de vurderer det fra tilfelle til tilfelle.

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristina00 skrev (1 time siden):

Var på UL hos spiren idag, fikk også positiv EL-test idag, så da blir det innsett av en eskimo i naturlig syklus på tirsdag! Håååper så inderlig at denne vill sitte❤️🤞🏻 Dette er vårt tredje fryseforsøk

❤️🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen😊

Har fulgt denne tråden lenge nå, siden jeg er under utredning. Nå er vi forhåpentligvis snart ferdig og kan få sendt henvisning til St.Olavs. Eneste problemet de finner ut er at jeg har for høyt testosteron, er det noen som har opplevd samme? Skal på CT om noen uker og få sjekket binyren, og håper alt er som det skal, men blir jo gal av all venting, og vi har ikke begynt med ivf enda..😅 Alle andre prøver av meg om mannen er heldigvis bra, og vi er ung enda, men som prøvere i allerede 3år, hvor vi snart har brukt 1år på utredning, kjenner jeg at jeg blir rastløs..

Lurer også på om her er noen fra Ålesund området som bruker St.Olavs? Hvordan fungerer det med ul osv, får man ta det "hjemme"? Føler jeg har så sykt mange spørsmål, men ingen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru.Grønn skrev (6 timer siden):

Hei alle sammen😊

Har fulgt denne tråden lenge nå, siden jeg er under utredning. Nå er vi forhåpentligvis snart ferdig og kan få sendt henvisning til St.Olavs. Eneste problemet de finner ut er at jeg har for høyt testosteron, er det noen som har opplevd samme? Skal på CT om noen uker og få sjekket binyren, og håper alt er som det skal, men blir jo gal av all venting, og vi har ikke begynt med ivf enda..😅 Alle andre prøver av meg om mannen er heldigvis bra, og vi er ung enda, men som prøvere i allerede 3år, hvor vi snart har brukt 1år på utredning, kjenner jeg at jeg blir rastløs..

Lurer også på om her er noen fra Ålesund området som bruker St.Olavs? Hvordan fungerer det med ul osv, får man ta det "hjemme"? Føler jeg har så sykt mange spørsmål, men ingen å spørre.

Velkommen ☺️

Skjønner definitivt frustrasjonen over ventingen.. Om det er en trøst har St. Olavs som regel rask oppstart når alt er klart for å begynne☺️

Jeg tar alle ultralyder på sykehuset i Ålesund hos gyn Montzka som har avtale med St. Olavs. Det blir derfor to turer til Trondheim per forsøk, til uttak og innsett. Mannen må bli med på uttak ☺️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru.Grønn skrev (6 timer siden):

Hei alle sammen😊

Hei ! 

Vi bor i Ålesund, vært på st Olavs men har gått over til spiren. De samarbeider med sykehuset her i Ålesund så alt av ultralyd og måling av eggposer/slimhinner skjer her så gir de beskjed videre til st.Olavs.  Masse lykke til ! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet positivt i dag som er testdag, 10 dager etter innsett av blastocyst. Har hatt brunlig utflod de siste dagene og nå har jeg begynt å blø😳 Ligner menstrasjonsblødning. Noen som har hørt eller opplevd lignende? Tror dere alt håp er ute?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rita90 skrev (10 minutter siden):

Vi testet positivt i dag som er testdag, 10 dager etter innsett av blastocyst. Har hatt brunlig utflod de siste dagene og nå har jeg begynt å blø😳 Ligner menstrasjonsblødning. Noen som har hørt eller opplevd lignende? Tror dere alt håp er ute?

Kan være en helt uskyldig svangerskapsblødning, kan også være en kjemisk. Du må nesten bare å vente se hvordan blødningen oppfører seg videre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (18 minutter siden):

Nå er jeg nok brutalt ærlig, men om blødningen tar seg opp til å bli me slitne de blødning så har det mest sannsynlig ikke gått veien, er min erfaring. Men tror det er vesentlig om det er menskramper i tillegg? 😊

(Og det KAN gå veien likevel altså) 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå er jeg nok brutalt ærlig, men om blødningen tar seg opp til å bli me slitne de blødning så har det mest sannsynlig ikke gått veien, er min erfaring. Men tror det er vesentlig om det er menskramper i tillegg? 😊

(Og det KAN gå veien likevel altså) 

Har menskramper😕 Det har jeg hatt hele uken, men får dårlig følelse av det her. Takk for svar💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

om du går på progesteron støtte så kan det også forårsake litt brunlig utflod, og murringer vil du også få i beg av en graviditet. Men med blødning så høres det litt ut som en kjemisk 😌 men håååper virkelig det er en uskyldig blødning. Og kanskje bare skjøre slimhinner. 🤞🤞

💕

Anonymkode: c75b5...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (1 time siden):

Ååå… håper det bare er en uskyldig blødning🤞🏼❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. fryseforsøk og positiv test! ❤️ greier ikke å tro på det, første gang jeg fikk så tidlig sterke tester mistet jeg i uke 8 (det var 1.forsøk), nummer to ble testen først positiv få dager før testdag og jeg burde skjønt at det ikke var noe annet enn kjemisk.. 3. forsøk ble negativt (da testet jeg kun etter 2 uker). Tørr ikke glede meg, tror ikke på at jeg er gravid, forbereder meg psykisk på at dette ikke skal gå slik som tidligere..  De som bare blir gravid og ikke tenker på spontanabort, men bare er lykkelige, naive gravide. Misunner de.. ❤️ kunne ønske det var meg. 

Bare noen tanker .. ❤️ 

Anonymkode: f6c4a...e07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (1 time siden):

Så slitsomt med den usikkerheten! ❤️Håper på det beste🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (Akkurat nå):

Så slitsomt med den usikkerheten! ❤️Håper på det beste🤞 

Tusen takk ❤️❤️❤️ håper dagene kan gå fort 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kan lage barn på naturmetoden innen 1 års tid er sykt heldige, synes jeg 😅🙈 Fint å kunne lufte frustrasjoner med andre i lignende situasjon.  

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (6 minutter siden):

Folk som kan lage barn på naturmetoden innen 1 års tid er sykt heldige, synes jeg 😅🙈 Fint å kunne lufte frustrasjoner med andre i lignende situasjon.  

helt enig!! helt syyykt å tenke på at noen bare har sex og så blir de gravide, mens vi har gyntime etter gyntime, fullt i blodprøver, tester, medisiner, sprøyter, uttak, inntak, mer medisiner.. og likevel står man uten barn :( tenk å være så heldige som de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

helt enig!! helt syyykt å tenke på at noen bare har sex og så blir de gravide, mens vi har gyntime etter gyntime, fullt i blodprøver, tester, medisiner, sprøyter, uttak, inntak, mer medisiner.. og likevel står man uten barn :( tenk å være så heldige som de

Tenk på alle som lager tråder her om at de blir gravide etter ONS. Helt sykt! Ett ligg på kanskje 2 år og de treffer.

Det ble abortert bort 11000 fostre i Norge i 2020. Tenk om det hadde vært så lett at man bare kunne byttet. 

Ønsketenkning fra min side, i know. 😆

(Er ikke imot abort, men de som aborterer og vi som desperat prøver å bli gravide er på hver vår ende av verden føles det ut som. Jeg er glad for at de som ønsker abort tar abort, men det er vondt å tenke på at noen får det til uten å engang prøve...)

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk på alle som lager tråder her om at de blir gravide etter ONS. Helt sykt! Ett ligg på kanskje 2 år og de treffer.

Det ble abortert bort 11000 fostre i Norge i 2020. Tenk om det hadde vært så lett at man bare kunne byttet. 

Ønsketenkning fra min side, i know. 😆

(Er ikke imot abort, men de som aborterer og vi som desperat prøver å bli gravide er på hver vår ende av verden føles det ut som. Jeg er glad for at de som ønsker abort tar abort, men det er vondt å tenke på at noen får det til uten å engang prøve...)

Anonymkode: c78a7...a7b

Ja, det er helt sykt. Jeg har 4 forsøk bak meg og i samme periode har to venninner tatt hver sin abort.. 💔 jeg forstår valgene ut i fra livssituasjonene deres men likevel er det bare så ironisk og vondt at de som ikke vil ha barn blir gravide, mens de som sårt ønsker det ikke blir det 😕 hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er helt sykt. Jeg har 4 forsøk bak meg og i samme periode har to venninner tatt hver sin abort.. 💔 jeg forstår valgene ut i fra livssituasjonene deres men likevel er det bare så ironisk og vondt at de som ikke vil ha barn blir gravide, mens de som sårt ønsker det ikke blir det 😕 hvordan er det mulig?

Man må tenke at dette er ren biolog og ikke noe annet. Selv om det føles urettferdig. 

Blir litt som at noen røyker og får ikke lungekreft, andre røyker ikke en gang og dør av lungekreft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (13 timer siden):

Velkommen ☺️

Skjønner definitivt frustrasjonen over ventingen.. Om det er en trøst har St. Olavs som regel rask oppstart når alt er klart for å begynne☺️

Jeg tar alle ultralyder på sykehuset i Ålesund hos gyn Montzka som har avtale med St. Olavs. Det blir derfor to turer til Trondheim per forsøk, til uttak og innsett. Mannen må bli med på uttak ☺️ 

Det høres bra ut, det blir langt nok å kjøre hvis det blir flere forsøk, noe vi forbereder oss på😅👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...