Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Patriotpaula skrev (3 minutter siden):

Velkommen ❤️ Hatt et egguttak alene (hatt to), gikk helt fint ☺️

Ok takk, da prøver jeg alene :) Gru-gleder meg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må ikke eggene befruktes ? Så du skreiv lang reise vei. At det var grunnen? Jeg var alene inne og tok ut egg .Mannen ventet på venterommet. Og leverte sædprøve.Gikk helt greit. Selvom det var vondt. 😬☺️

Anonymkode: c75b5...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må ikke eggene befruktes ? Så du skreiv lang reise vei. At det var grunnen? Jeg var alene inne og tok ut egg .Mannen ventet på venterommet. Og leverte sædprøve.Gikk helt greit. Selvom det var vondt. 😬☺️

Jeg forstod det slik på Medicus at mannen kan komme noen dager i forkant og levere sædprøve for så å fryse den ned:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (54 minutter siden):

Hei alle sammen! 

Denne tråden vil jeg være med i. Litt om meg: 34 år, har en sønn fra før som ble til på naturligvis. Han er 3 år gammel. Uforklarlig sekundær infertil, men legen min tror det er sammensatt: jeg mangler 1 eggleder, AMH 11 og FSH 11, jeg har 1 keisersnitt bak meg, og mannen har bittelitt dårlige svømmere. Uansett, IVF neste! 

Jeg begynner med Gonal F nå den 15. september, og jeg syntes dosen min var så høy? 250 IE, og så skal jeg bruke Fyremadel i en uke før egguttak. Er det noen som har gjort egguttaket alene? Jeg har så lang reisevei, i tillegg til at det er vanskelig å få barnevakt. Noen som har noen tips, anbefalinger? :)

Hei!

Ser vi har ca. Samme resultater på blodprøver, både ifht AMH og FSH. (Min FSH ble målt til 11,4 når jeg tok blodprøver før IVF). Vi har i tillegg det de kaller alvorlig mannlig faktor, så vi må hente ut sperm operativt også.

Jeg har hatt 6 uttak. Begynte på 150iu og har de siste 3 rundene hatt 300iu. Så, bedre at du begynner med en dose på 250iu, synes det virker ganske så fint ut i fra både AMH og FSH. Får håpe de får ut mange gode egg ❤️ Bare så du ikke blir skremt ifht antall uttak jeg har hatt; vi egghøster (prøver å få flest mulig på frys før vi setter inn).
Jeg har vært alene på alle egguttakene, synes det har vært veldig greit. Det er såpass fort gjort at det i teorien ikke er noen hensikt (for min del) å ha med mannen inn. Dessuten er helsepersonellet så flinke, så du føler deg neppe alene uansett ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (50 minutter siden):

Jeg forstod det slik på Medicus at mannen kan komme noen dager i forkant og levere sædprøve for så å fryse den ned:) 

Ok ,skjønner ☺️☺️det går nok veldig fint og ta ut egg. Jeg personlig syntes det gjør vondt. Men det er jo helt individuelt. På høyre side gikk det helt fint. Men venstre var forferdelig 🙈

Masse lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok ,skjønner ☺️☺️det går nok veldig fint og ta ut egg. Jeg personlig syntes det gjør vondt. Men det er jo helt individuelt. På høyre side gikk det helt fint. Men venstre var forferdelig 🙈

Masse lykke til ☺️

Tusen takk :) Jeg tenker at det kan ikke vere verre enn en fødsel 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høydepunkt1234 skrev (11 minutter siden):

Det er vel bedre med fersk sæd om man kan det, bedre kvalitet da? Jeg fikk hvertfall beskjed om at siden vi brukte frossen sæd så ble det ICSI da sædkvaliteten forringes noe ved nedfrysing.

Ang egguttak så får vel ikke mannen være med, men pga smertestillende du får så kan du ikke kjøre bil etterpå om du er avhengig av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (35 minutter siden):

Hei!

Ser vi har ca. Samme resultater på blodprøver, både ifht AMH og FSH. (Min FSH ble målt til 11,4 når jeg tok blodprøver før IVF). Vi har i tillegg det de kaller alvorlig mannlig faktor, så vi må hente ut sperm operativt også.

Jeg har hatt 6 uttak. Begynte på 150iu og har de siste 3 rundene hatt 300iu. Så, bedre at du begynner med en dose på 250iu, synes det virker ganske så fint ut i fra både AMH og FSH. Får håpe de får ut mange gode egg ❤️ Bare så du ikke blir skremt ifht antall uttak jeg har hatt; vi egghøster (prøver å få flest mulig på frys før vi setter inn).
Jeg har vært alene på alle egguttakene, synes det har vært veldig greit. Det er såpass fort gjort at det i teorien ikke er noen hensikt (for min del) å ha med mannen inn. Dessuten er helsepersonellet så flinke, så du føler deg neppe alene uansett ☺️

Hei! 

Tusen takk for svar! Ja, kanskje det ikke er så høy dose, jeg er bare redd for å "gå for hardt ut" og bli overstimulert. Men jeg regner med di har kontroll :)

Kan jeg spørr hvorfor du egghøster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (19 minutter siden):

Det er vel bedre med fersk sæd om man kan det, bedre kvalitet da? Jeg fikk hvertfall beskjed om at siden vi brukte frossen sæd så ble det ICSI da sædkvaliteten forringes noe ved nedfrysing.

Ang egguttak så får vel ikke mannen være med, men pga smertestillende du får så kan du ikke kjøre bil etterpå om du er avhengig av det....

Okei, det må jeg sjekke opp! Takk for info. 

Jeg tenker at jeg skal bo på hotell en natt. Problemet er om jeg ikke finner veien til hotellet etter uttaket om jeg er helt neddopet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (48 minutter siden):

Okei, det må jeg sjekke opp! Takk for info. 

Jeg tenker at jeg skal bo på hotell en natt. Problemet er om jeg ikke finner veien til hotellet etter uttaket om jeg er helt neddopet ;) 

Du blir ikke sånn neddopet på en måte. Jeg merket kun at jeg var litt trøtt, ellers ingen påvirkning ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (1 time siden):

Hei! 

Tusen takk for svar! Ja, kanskje det ikke er så høy dose, jeg er bare redd for å "gå for hardt ut" og bli overstimulert. Men jeg regner med di har kontroll :)

Kan jeg spørr hvorfor du egghøster? 

Skjønner det, men dosen blir nok fin til deg tenker jeg :) De følger deg godt opp underveis, å dersom du feks utvikler mange follikkler og havner litt i «faresonen», så kan man evnt justere dosen din underveis. Mye man kan gjøre for å unngå overstimulering, men med din AMH så er du ikke direkte i faresonen (men man vet jo aldri hvordan kroppen responderer). 

Egghøster grunnet lav AMH og forholdsvis ung alder. I håp om å kunne få 1-2 barn på de blastoene vi får fryst nå, siden jeg fortsatt er «ung»😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (25 minutter siden):

Du blir ikke sånn neddopet på en måte. Jeg merket kun at jeg var litt trøtt, ellers ingen påvirkning ;) 

Ok, fint, da burde jeg klare å finne frem til hotellet på egenhånd. Om ikke retningssansen min svikter totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg (forhåpentligvis) ha innsett av fersk blasto. Mitt aller første innsett, etter 6 uttak og 9 mnd med IVF. 
Nervene er mildt sagt i HØYSPENN. Sover nesten ikke, og klarer ikke å gjøre annet enn å sjekke telefon hvert 5 sekund. Livredd for at nok et forsøk går i vasken før vi i det heletatt får prøvd å sette inn.

Har noen opplevd å få telefon på dag 5 (bare få timer før innsett), om at det ikke gikk vegen? Sist gang ringte de tidlig på dag 4🥺 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (7 minutter siden):

I morgen skal jeg (forhåpentligvis) ha innsett av fersk blasto. Mitt aller første innsett, etter 6 uttak og 9 mnd med IVF. 
Nervene er mildt sagt i HØYSPENN. Sover nesten ikke, og klarer ikke å gjøre annet enn å sjekke telefon hvert 5 sekund. Livredd for at nok et forsøk går i vasken før vi i det heletatt får prøvd å sette inn.

Har noen opplevd å få telefon på dag 5 (bare få timer før innsett), om at det ikke gikk vegen? Sist gang ringte de tidlig på dag 4🥺 

Hurra! Nå er det endelig din tur! Har en god følelse på at om det først blir, så går det veien. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (7 timer siden):

Hurra! Nå er det endelig din tur! Har en god følelse på at om det først blir, så går det veien. 🤞

Jeg har den følelsen jeg også❤️ Jeg håper dette går, får jeg en dårlig telefon i morgen tidlig da er jeg redd kjelleren er nådd 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Masse lykke til! Sender alle gode tanker til deg og blastoen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
høydepunkt1234 skrev (10 timer siden):

Hei alle sammen! 

Denne tråden vil jeg være med i. Litt om meg: 34 år, har en sønn fra før som ble til på naturligvis. Han er 3 år gammel. Uforklarlig sekundær infertil, men legen min tror det er sammensatt: jeg mangler 1 eggleder, AMH 11 og FSH 11, jeg har 1 keisersnitt bak meg, og mannen har bittelitt dårlige svømmere. Uansett, IVF neste! 

Jeg begynner med Gonal F nå den 15. september, og jeg syntes dosen min var så høy? 250 IE, og så skal jeg bruke Fyremadel i en uke før egguttak. Er det noen som har gjort egguttaket alene? Jeg har så lang reisevei, i tillegg til at det er vanskelig å få barnevakt. Noen som har noen tips, anbefalinger? :)

Heisann! 

Jeg er på vei hjem i kveld fra mitt andre uttak i dag uten samboeren min inne på selve uttaket, men han må være med meg og kjøre (vi har fem timer med bil) fordi jeg ikke kan kjøre hjem selv pga medisinene vi får før /under uttaket.  Mannen må uansett levere sin prøve den dagen det er uttak. 
ønsker deg masse lykke til ! 😍

Endret av Billiegirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Jeg har den følelsen jeg også❤️ Jeg håper dette går, får jeg en dårlig telefon i morgen tidlig da er jeg redd kjelleren er nådd 🥺

Vet dette har vært en lang og tung kamp for deg. Ønsker deg masse lykke til ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (4 timer siden):

Krysser fingrene og lykke til! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (12 timer siden):

Haha nei 😂 går fort over 😄 fikk mensen kramper/ rier etter sist gang. Men tror ikke det er normalt🙈

Lykke til🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...