Patriotpaula Skrevet 1. september 2021 #1981 Del Skrevet 1. september 2021 prøver89 skrev (7 minutter siden): Er det forresten noen som har hatt god egg- og sædkvalitet, og som har fått beskjed om dårlig genetisk match, men likevel har fått til befruktningen en eller flere ganger? Og evt. det som det har lyktes med ? Tilsynelatende gode egg og sædceller her. Ingen feil funnet hos noen av oss, men svikter ved befruktning. Derfor ble det icsi på andre uttak hos oss (da IVF ved første uttak ga dårlig uttelling). Icsi ble redningen vår. Har en datter 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 1. september 2021 #1982 Del Skrevet 1. september 2021 prøver89 skrev (9 minutter siden): Jeg går og venter på oppstart på ny kort protokoll etter et avbrutt forsøk som resulterte i 17 egg ut, ingen befruktede. Fikk det de kaller "avbruddsblødning" til normal tid i syklusen. Venter nå på neste vanlige mens etter avbruddsblødningen. Fikk dere den "til vanlig" tid, eller før/etter? Jeg hadde avbruttblødning etter et avbrutt forsøk i midten av Juli og. venter ennå på vanlig mensen men har blitt fortalt av gynekolog at begge deler er normalt, det er veldig inviduelt men det er mest normalt at den kommer til normal tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 1. september 2021 #1983 Del Skrevet 1. september 2021 prøver89 skrev (13 minutter siden): Er det forresten noen som har hatt god egg- og sædkvalitet, og som har fått beskjed om dårlig genetisk match, men likevel har fått til befruktningen en eller flere ganger? Og evt. det som det har lyktes med ? Det kommer veldig ann på, har en venninne som ble fortalt at hun og partneren ikke var en god genetisk match men det fikk det til etter 6 forsøk og har nå en sønn som er 3 år men de har valgt å ikke prøve igjen ettersom det tok en del tid og masse forskjellige medisiner og sjansene er ganske lave for å klare det. Dere kan ta en kromosom test (blodprøver) for å finne ut dette, det var det som hjalp venninnen min, når de fant ut hva som var galt, kunne de gi henne medisiner basert på dette. Jeg og samboeren har blitt fortalt at det ikke noe som er galt med oss men vi har det samme problemet som mange andre har, nemlig befruktningen, det er der noe går galt dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. september 2021 #1984 Del Skrevet 1. september 2021 Saschi skrev (3 minutter siden): Det kommer veldig ann på, har en venninne som ble fortalt at hun og partneren ikke var en god genetisk match men det fikk det til etter 6 forsøk og har nå en sønn som er 3 år men de har valgt å ikke prøve igjen ettersom det tok en del tid og masse forskjellige medisiner og sjansene er ganske lave for å klare det. Dere kan ta en kromosom test (blodprøver) for å finne ut dette, det var det som hjalp venninnen min, når de fant ut hva som var galt, kunne de gi henne medisiner basert på dette. Jeg og samboeren har blitt fortalt at det ikke noe som er galt med oss men vi har det samme problemet som mange andre har, nemlig befruktningen, det er der noe går galt dessverre. Takk for god info. Har lyst til å be om en slik kromosomtest, men vet ikke når i prosessen de begynner med slike undersøkelser. Alt er fint med oss begge og ingen i familien har slitt med å bli gravid. Så derfor har jeg begynt å frykte at vi bare er en dårlig genetisk match. Har dere prøvd ICSI? Det skal vi prøve neste gang. Spent på å se hvordan befruktningen går da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. september 2021 #1985 Del Skrevet 1. september 2021 Patriotpaula skrev (13 minutter siden): Tilsynelatende gode egg og sædceller her. Ingen feil funnet hos noen av oss, men svikter ved befruktning. Derfor ble det icsi på andre uttak hos oss (da IVF ved første uttak ga dårlig uttelling). Icsi ble redningen vår. Har en datter 🌸 Så utrolig godt å høre en slik solskinnshistorie! 🥰 Vi har fått til en befruktning, så vi har et fryst blasto. Alle andre egg har ikke blitt befruktet. Siden vi ikke har satt inn enda, er jeg også spent på hvordan resten skal gå. Har hørt om mange som har slitt med befruktningen, som også sliter med at det ikke fester seg og at blastoet ikke overlever inni der. Er veldig spent på å teste innsett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 1. september 2021 #1986 Del Skrevet 1. september 2021 prøver89 skrev (8 minutter siden): Takk for god info. Har lyst til å be om en slik kromosomtest, men vet ikke når i prosessen de begynner med slike undersøkelser. Alt er fint med oss begge og ingen i familien har slitt med å bli gravid. Så derfor har jeg begynt å frykte at vi bare er en dårlig genetisk match. Har dere prøvd ICSI? Det skal vi prøve neste gang. Spent på å se hvordan befruktningen går da. Har vært gjennom 2 forsøk. Det første fikk jeg ut 18 egg ut, hvor ble 9 befruktet men kun en ble blastocyst. Så vi gjorde det andre forsøket med ICSI og 17 egg ut hvor ble 8 befruktet men forsøket ble avbrutt dessverre. Det var her at de fikk bekreftet at når det kommer til befruktningen, så går det galt. og ble henvist til å ta en kromosom test, dette er noe som du kan ta gratis på sykehuset der du bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. september 2021 #1987 Del Skrevet 1. september 2021 Saschi skrev (2 minutter siden): Har vært gjennom 2 forsøk. Det første fikk jeg ut 18 egg ut, hvor ble 9 befruktet men kun en ble blastocyst. Så vi gjorde det andre forsøket med ICSI og 17 egg ut hvor ble 8 befruktet men forsøket ble avbrutt dessverre. Det var her at de fikk bekreftet at når det kommer til befruktningen, så går det galt. og ble henvist til å ta en kromosom test, dette er noe som du kan ta gratis på sykehuset der du bor Ok, skjønner. Da får vi se hvordan ICSI-forsøket går neste mnd. Lykke til med kromosomtesten. Krysser fingrene ☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 1. september 2021 #1988 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) hjema skrev (På 31.8.2021 den 7.15): Takk ❤️ ❤️ Første icsi-forsøk og aldri sett så mye som en skyggestrek på 2,5år. Veien har vært mildt sagt humpete fra avslag på prøverør i vinter til nå med positiv test❤️😭 Hurra! Vi ble også gravid første innsett med ICSI. 12 uker nå ❤️. Er det mannlig faktor hos dere også? 🙃 Endret 1. september 2021 av Førstegangsprøvene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. september 2021 Forfatter #1989 Del Skrevet 1. september 2021 Førstegangsprøvene skrev (59 minutter siden): Hurra! Vi ble også gravid første innsett med ICSI. 12 uker nå ❤️. Er det mannlig faktor hos dere også? 🙃 Alt ser bra ut for oss begge, men mannen fikk cellegift i vinter så vi måtte bruke frossen sperm som han lagret ned før dette (må vente 1 år med å bruke egen sperm/prøve naturlig etter cellegift 😜). Men god kvalitet. De sa at ved frossen sperm så blir det ICSI uansett Håper-håper at det lykkes videre for oss også. Kjenner jeg nok er litt pessimistisk på at det skal holde hele veien, og har ikke fått tatt blodprøve enda som bekrefter graviditeten. Skal juble høyt etter den, og etter at første UL er lovende om den er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1990 Del Skrevet 1. september 2021 hjema skrev (5 timer siden): De fryser hvertfall ned kun sperm, vi brukte frossen sperm nå da mannen min fikk cellegift i vinter (frøs ned før cellegiften) så vi ikke kunne bruke den han har nå enda.... Dette spurte jeg også om på sykehuset på mandag. De sa at de ikke fryser ned sæd med mibdre det er slike tilfeller som @hjema nevner over her. Anonymkode: 067e1...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1991 Del Skrevet 1. september 2021 Hei! Hadde innsett av blasto for cirka 2,5 uke siden og har fått positiv test. Har brukt cyclogest, men St. Olavs sier jeg kan slutte nå. Noen som har dårlig erfaring med å slutte med progesteron-støtte så tidlig? Livredd for at dette skal gå skeis.. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. september 2021 Forfatter #1992 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette spurte jeg også om på sykehuset på mandag. De sa at de ikke fryser ned sæd med mibdre det er slike tilfeller som @hjema nevner over her. Anonymkode: 067e1...e74 Aha, feil av meg:) men, nå forringes vel ikke sædkvaliteten på en mann på samme måte som eggkvalitet på en kvinne så det er kanskje ikke noe poeng å fryse ned for menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 1. september 2021 #1993 Del Skrevet 1. september 2021 Hallo👋🏼 11.september begynner jeg på Synarela. Skal ha lang protokoll slik som vi har vært igjennom før på Riksen. Veldig glad for at Hausken har trua på det denne gangen. Dette blir mitt 6.uttak og 10ende innsett 🤞🏼💉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 1. september 2021 #1994 Del Skrevet 1. september 2021 hjema skrev (2 timer siden): Alt ser bra ut for oss begge, men mannen fikk cellegift i vinter så vi måtte bruke frossen sperm som han lagret ned før dette (må vente 1 år med å bruke egen sperm/prøve naturlig etter cellegift 😜). Men god kvalitet. De sa at ved frossen sperm så blir det ICSI uansett Håper-håper at det lykkes videre for oss også. Kjenner jeg nok er litt pessimistisk på at det skal holde hele veien, og har ikke fått tatt blodprøve enda som bekrefter graviditeten. Skal juble høyt etter den, og etter at første UL er lovende om den er det! Spennende, ble fryseforsøk her også pga overstimulering under ferskforsøket ☺️. Så gøy om det går hele veien. Aldri noeb garanti. Trodde ikke den kom til å sitte første innsett her heller, men da først testen var positiv, så fikk jeg roen ❤️ hadd det siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1995 Del Skrevet 1. september 2021 Hei alle sammen! Lurer på deres erfaring med St. Olavs etter uttak. Hadde uttak mandag, fikk 15 egg. Har PCOS, ble ganske overstimulert og defor totalfrys. Men jeg var konjekturer i helt i ørska etter uttaket og husker ikle hva sykepleieren sa. Når kan jeg forvente å høre fra de om hvordan det går med befrukting og deling? Leser her inne at folk som er i lignende situasjoner som meg ikke får noen befruktedede egg, så jeg er litt på tuppa 🤯 Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. september 2021 #1996 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei alle sammen! Lurer på deres erfaring med St. Olavs etter uttak. Hadde uttak mandag, fikk 15 egg. Har PCOS, ble ganske overstimulert og defor totalfrys. Men jeg var konjekturer i helt i ørska etter uttaket og husker ikle hva sykepleieren sa. Når kan jeg forvente å høre fra de om hvordan det går med befrukting og deling? Leser her inne at folk som er i lignende situasjoner som meg ikke får noen befruktedede egg, så jeg er litt på tuppa 🤯 Anonymkode: f0ed1...65e Dersom det er noe å fryse gjør de det lørdag, men jeg ville ikke forventet at de ringer lørdag. Mandag ringer de nok. Dersom de ringer før er det dessverre fordi det er dårlige nyheter. Du får ingen oppdatering fra uttak til de er fryst Endret 1. september 2021 av Neutral90 Skrev feil dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1997 Del Skrevet 1. september 2021 1 minutt siden, Neutral90 said: Dersom det er noe å fryse gjør de det fredag, men jeg ville ikke forventet at de ringer fredag. Mandag ringer de nok. Dersom de ringer før er det dessverre fordi det er dårlige nyheter. Du får ingen oppdatering fra uttak til de er fryst Tusen takk for svar! Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. september 2021 #1998 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tusen takk for svar! Anonymkode: f0ed1...65e Samme her. Hadde uttak tirsdag. Skulle ikke få høre fra de før mandag, for det var først lørdag eller søndag(husker ikke) de fryste. De ringte imidlertid torsdag med dårlig nytt. Ingen av de 17 eggene de hentet ut hadde blitt befruktet. De så det allerede dagen etter, men ville gi det en ekstra dag. Torsdag så de at det va no chance. Krysser fingrene for deg🤞🏼🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1999 Del Skrevet 1. september 2021 prøver89 skrev (8 timer siden): Er det forresten noen som har hatt god egg- og sædkvalitet, og som har fått beskjed om dårlig genetisk match, men likevel har fått til befruktningen en eller flere ganger? Og evt. det som det har lyktes med ? Hei ☺️ Husker mitt aller første forsøk, vi fikk beskjed om at det var icsi som skulle bli utført. Glemmer aldri den tlf jeg fikk der ingen av eggene ble befruktet!! Var helt i fra meg å skikkelig lei. Fant ut at di hadde utført ivf og ikke icsi som di sa pga di syns at kvaliteten på sæden var bra. Så ringte det en lege dagen etter for en liten samtale, han sa til meg at vi var nok ikke noe match 🤯🤯 husker jeg ble helt i fra meg å gråt å gråt etter samtalen. Etter det avbrutte forsøket hadde jeg 3 forsøk til det klaffet. Fikk ut først 19 egg, men kun 2 av di delte seg som det skulle. Andre fikk jeg ut 14, da var det kun 2 igjen som va bra nok, begge ble satt inn. Så på siste forsøk fikk jeg bare 6 egg ut! Igjen, kun 2 som var brukbar! Da ble jeg gravid 🙌🏻🙌🏻 Så var vi i gang med søskenforsøk, tenkte at denne sitter med en gang! Fikk ut 17 egg 🙌🏻 Meeeeen neida, ingen befruktet selv med icsi 🤯 så på neste forsøk fikk jeg bare ut 5 egg å kun 1 av dem delte seg! Ble gravid 🙌🏻🙌🏻 Er i uke 31 imorgen ❤️ Det som jeg ville frem til med min historie er at min erfaring har resultatet hvert best med få egg. Å at det er mest sannsynlig at dere ikke er en dårlig match pga ingen befruktning ☺️ Dette er berg og dalbane med opp turer og nedturer. Ender som regel bra til slutt ❤️ Masse lykke til på neste forsøk 🤞🏻☺️ Anonymkode: f37d4...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2000 Del Skrevet 1. september 2021 TiiBii skrev (5 timer siden): Hallo👋🏼 11.september begynner jeg på Synarela. Skal ha lang protokoll slik som vi har vært igjennom før på Riksen. Veldig glad for at Hausken har trua på det denne gangen. Dette blir mitt 6.uttak og 10ende innsett 🤞🏼💉 Hei Lykke til. Hadde du mange forsøk på riksen før du gikk over til Hausken? Anonymkode: 48380...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå