Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

DNX skrev (1 minutt siden):

Foreslår at du oppretter en eksklusiv gruppe der det står i gruppereglene at kun de uten barn kan være med (for det stod det faktisk ingenting om her). Vipps, så er du kvitt oss som driver med søskenforsøk. 

Du fremstår veldig ufin nå. 

Anonymkode: 87a16...897

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNX skrev (15 minutter siden):

Hvordan kan du si at du faktisk unner meg dette når du ikke engang gidder å gratulere - og kun prøver å skvise meg ut av gruppa? 

Jeg forstår at det sårt og lett å kjenne på bitterhet når andre blir gravide. Har vært der mange år selv. Men det er ikke greit å behandle andre mennesker på den måten for det.

Og ja, jeg forstår at du skulle ønske vi var i en egen tråd, men det er ikke sånn at det er lett å gjennomgå ivf bare fordi man har et barn fra før. Og det ble nå bare sånn at folk samlet seg her fremfor i den tråden jeg opprettet for søskenforsøk (jeg opprettet den faktisk i frykt for sånne som deg og var først redd for å si at det er søskenforsøk vi skal ha da jeg ble med her..) Jeg fant ikke de svarene og det fellesskapet som jeg trengte i den andre gruppa, og var da glad for å kunne bli med her. 

Skulle ønske det gikk an å støtte hverandre fremfor å sette hverandre i båser. Jeg skal oppriktig vurdere å melde meg ut her, for dette tapper meg for glede og energi.. 

Helt enig med deg! Helt sjokkert over måten noen her snakker.. Utrolig lite forståelse. Og du, gratulerer så mye med graviditet!! Ikke bry deg om den småligheten de viser. Herregud.. du har slitt, og nå er du gravid!! En sånn "oss" og "dem" holdning er jo helt på jordet! Vi har jo vært gjennom akkurat det samme! De samme følelsene, den samme frykten for at det aldri skal skje. Men.. så skjedde det da, tilslutt.. for noen av oss. Men, det å være ufrivillig barnløs bærer vi faktisk med oss lenge etter at barnet er født. Vi glemmer ikke alt vi har vært igjennom. Og når man vil ha barn igjen dukker den samme gamle frykten opp.. Vil vi klare det igjen? Vil vil klare å gi barnet et søsken? Lysten på barn er like sterk med nummer to. 

Å kaste noen ut fordi de blir gravide, eller fordi de har klart det før.. Jeg har ikke ord. Håper du/dere er rausere enn det dere viser her nå. 

Anonymkode: c7e62...448

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du fremstår veldig ufin nå. 

Endelig er vi enige om noe: Det ER ufint å be noen forlate gruppen! Slik du ba meg og andre som driver med søskenforsøk om å forlate gruppen. Du har ikke noe mer rett til å være her enn meg. 

Anonymkode: 09404...b0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endelig er vi enige om noe: Det ER ufint å be noen forlate gruppen! Slik du ba meg og andre som driver med søskenforsøk om å forlate gruppen. Du har ikke noe mer rett til å være her enn meg. 

Ikke meningen å skrive som anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 minutter siden):

Ikke meningen å skrive som anonym..

Takk for at du drepte denne tråden for meg som er ufrivillig barnløs og har behov for et samhold! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig, det er så frekt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig med deg! Helt sjokkert over måten noen her snakker.. Utrolig lite forståelse. Og du, gratulerer så mye med graviditet!! Ikke bry deg om den småligheten de viser. Herregud.. du har slitt, og nå er du gravid!! En sånn "oss" og "dem" holdning er jo helt på jordet! Vi har jo vært gjennom akkurat det samme! De samme følelsene, den samme frykten for at det aldri skal skje. Men.. så skjedde det da, tilslutt.. for noen av oss. Men, det å være ufrivillig barnløs bærer vi faktisk med oss lenge etter at barnet er født. Vi glemmer ikke alt vi har vært igjennom. Og når man vil ha barn igjen dukker den samme gamle frykten opp.. Vil vi klare det igjen? Vil vil klare å gi barnet et søsken? Lysten på barn er like sterk med nummer to. 

Å kaste noen ut fordi de blir gravide, eller fordi de har klart det før.. Jeg har ikke ord. Håper du/dere er rausere enn det dere viser her nå. 

Takk, trengte en hyggelig melding nå❤️ 

Det er akkurat det: Sorgen og de vanskelige tankene går ikke bort bare fordi man har fått et barn, og rippes opp i ved søskenforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det god stemning på en fredag! 

Gratulerer med graviditet @DNX

Og jeg tror kanskje vi ser her hvorfor det opprinnelig var to tråder, en for de som enda ikke har lykkes og en for søskenforsøk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (4 minutter siden):

Takk, trengte en hyggelig melding nå❤️ 

Det er akkurat det: Sorgen og de vanskelige tankene går ikke bort bare fordi man har fått et barn, og rippes opp i ved søskenforsøk. 

❤ Til deg! Ja, og behovet for å prate med noen som vet hva en går igjennom blir heller ikke mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for at du drepte denne tråden for meg som er ufrivillig barnløs og har behov for et samhold! 

Gratulerer, du har lykkes i å skvise meg ut, for dette orker jeg ikke mer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (1 minutt siden):

Tross alt er du nå gravid med er søsken så forstår at behovet for et samhold i en slik tråd ikke er like presserende for deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tross alt er du nå gravid med er søsken så forstår at behovet for et samhold i en slik tråd ikke er like presserende for deg :)

Herregud hva slags menneske sier sånn! Og du skal bli mor en gang! Skjerp deg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte bare logge meg på igjen for å si: Hva er det dere holder på med her inne??? Denne tråden har vært det varmeste stedet på hele KG med bare støtte og hjelp, og så begynner dere å krangle nå over ingenting? Jeg forstår veldig godt fortvilelsen over å ikke vite om man kan få barn noensinne (og hvordan følelsene trigges av babyer og gravide), men det står ikke står noe sted i beskrivelsen eller starten av tråden om at denne tråden bare gjelder for barnløse. 

Jeg håper virkelig dere klarer å holde tråden gående, og at dette fortsetter å være et sted å komme til for de som er fortvilet eller trenger råd. (Kanskje det går galt for meg og jeg blir med som fast medlem igjen.) Dere som er på søskenforsøk har ofte mye erfaring å dele av, og det har hjulpet meg i alle fall. Tusen takk! Men husk at dere er de heldige her inne, så det skader ikke å ta hensyn. 

Gratulerer så mye, DNX 🥰

Klem til alle sammen, jeg unner alle å lykkes til slutt og få alle barna dere ønsker dere 💛

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, DNX said:

Kjære @DNX

Please, ikke hør på disse folka! Du er nå gravid!! Du klarte det!!😊❤ du trenger bare positive og kjærlige tanker nå, ikke hør på dem!

Jeg hadde ønsket å ha litt av den samme følelsen. Vi var på utredning på Porsgrunn ikke lenge siden og de ga oss nesten ikke håp. De sa at det er veldig lite sjanse for oss til å bli gravid selv med IVF pga av masse cyster jeg har i livmoren (myomer) Likevel sa de at vi skal prøve kun med ett forsøk. Det føles så meningsløst, men jeg går på behandling nå (jeg er den på tråden om Synarela, og du var så snill å svare på mine spørsmål om nysing og saltvannspray😆

Vi er klare over at det skal ikke lykkes med oss. Jeg er i den prosessen for å akseptere det nå. Likevel skal jeg gå gjennom hele ivf prosessen med 99% sjansen for å ikke lykkes. Det gjør vondt og den sorgen jeg har er uendelig stor. Jeg vet ikke hvorfor jeg har akseptert å gå gjennom dette, kanskje dypt inne i meg har jeg en liten håp?

Jeg forstår de kvinnene her som blir sur på deg... på en måte. Men damer, sånne oppførsel er ikke greit. Vi går gjennom dette og noen lykkes og noen ikke lykkes, thats life i guess, men ingen sin feil! Det hjelper ingen å sende så forferdelig meldinger.

Jeg ble så glad på dine vegne DNX da jeg leste at du er gravid 😍🎉 så fortsett med den gode følelsen, klem barnet ditt, kos deg med din partner, nyt øyeblikket! Du fortjener det fordi du klarte det!💪🏽

Vi som ikke kan skal heie på deg hele veien! Ha en fin fredagskveld ❤

Anonymkode: 83eaf...19d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.., hvis vi vil bevare den gode stemningen her så må vi vise raushet alle veier.

Du, anonym, som får sterke reaksjoner når folk blir gravide med søsken... kan kanskje heller logge deg av nettet eller snakke med mannen din om følelsene du har enn å skrive de her hvor folk faktisk får drømmene sine oppfylt. Ikke gi dem en bitter ettersmak etter å ha delt noe så fantastisk som et barn på vei. 

Og så håper jeg at dere som blir gravide klarer å glede dere mer over barnet i magen enn dere blir irriterte på en frustrert og bitter anonym som dessverre deler forbudte følelser. Selv om dere sikkert er bra mennesker som ikke skrev ut frustrasjonen her som kan stikke andre, så vet vi alle hvor dypt disse forbudte følelsene går.

Jeg har tidligere i tråden ytret min bitterhet og sårhet over at andre lykkes og ikke jeg. Jeg fikk ikke annet enn støtte og folk åpnet seg opp om egne forbudte følelser. Vi er mange som føler det sårt at andre lykkes. Men som dere kan se av anonymkodene har jeg ikke gjort annet enn å si gratulerer til de som blir gravide.

Jeg blir oppriktig glad på deres vegne, men også så lei meg av at det ikke er meg at jeg begynner å gråte. På ekte. Jeg tørker tårene mine når jeg gratulerer. Jeg skriver det bare ikke...

Den anonyme som nå har skapt "splittelse" her i gruppen har sagt sine helt innerste og mest grusomste følelser. Men det er følelser som jeg ikke tror er totalt ukjente for andre i samme situasjon.

Det er veldig sant at andres graviditeter oppleves voldsomt for ufrivillig barnløse, både på godt og vondt. Man blir oppriktig glad på de som lykkes sine vegne og man får håp om at man kan lykkes selv!

Men, selv om det å være barnløs og det å være søskenløs er mye av det samme er det også totalt ulikt. Lengselen etter noe man ikke har, knuste håp, ventingen, usikkerheten... det er likt. Men å ikke ha noe, og ha halvparten av det man ønsker seg er uendelig forskjell, det er ikke sammenlignbart i så måte.

Så dere som har søsken i magen, jeg håper dere klarer å gi f i den anonyme som ordla seg ufølsomt. Barnet i magen deres betyr vel såpass mye at ukjente mennesker i en forumtråd vel ikke kan bety så mye? Klarer dere vende det andre kinnet til, og bli værende i tråden?

Så lenge det ikke er to forskjellige tråder her så får vi prøve å omgåes. Men jeg ser helt klart fordelen av å ha to tråder. Kanskje de som er ekstra sensitive til søskenforsøk burde opprette egen tråd? Jeg ønsker å spørre flest mulig folk når jeg skriver innlegg, for da har man best sjanse til å få riktig svar, så jeg forblir i denne tråden hvor flest folk er. :) De med barn fra før vet også ganske mye mer enn oss som bare har hatt ett uttak og ett innsett. 😛 Gode velinformerte svar veier tyngre en såre følelser. For meg.

Vet ikke om jeg gjør meg forstått jeg, men jeg vil bare så gjerne at vi skal klare å komme over ens alle sammen.

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er mange som ikke syntes dette var akseptabelt eller greit. Denne gruppen er for folk som sliter med å bli gravide på ene eller andre måten. Vær greie med hverandre. Hei på dem som lykkes, føl med dem som ikke lykkes. 

Å være ufrivillig barnløs er så uendelig tungt mange ganger. Vi trenger hverandre. Vær et medmenneske. Vi har alle ulik historie og opplevelser rundt dette. Ingen har rett til å "kaste noen ut" av gruppen. I alle fall ikke fordi noen endelig har klart det vi alle drømmer om! Kanskje har de som har klart det noen gode råd? Tips på veien?! 

Lykke til med resten av graviditeten kjære deg som ble så urettferdig behandlet her i kveld❤ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg logger meg inn igjen for å beklage for i går. Ble oppriktig veldig lei meg for det anonym skrev, deretter både trist og provosert over formuleringene fra anonym, og det tok jeg ikke på den beste måten. Skulle bare ha ignorert det alle første innlegget om temaet, men det gjorde jeg ikke. Beklager det.

Jeg vet hvor heldig jeg er, og har også gitt uttrykk for det her. Jeg vet også hvor kjipt det er alle de årene man står utenfor foreldreskapet, har på ingen måte glemt følelsen. 

Hadde egentlig ikke lyst til å svare på hvor mange forsøk vi trengte, nettopp pga. frykt for reaksjoner. Men jeg tenkte at her har vi vært ærlige med hverandre, vært rause og heiet hverandre frem. Som noen skrev, den varmeste gruppen på KG. Og for meg har det gitt håp å høre om andre som lykkes, til tross for utfordringene, så jeg skrev det på ingen måte for å gni det inn.

Jeg ønsker ikke å dra denne diskusjonen videre. Jeg blir værende i gruppa hvis vi kan legge denne ballen død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (16 timer siden):

Kjapt spørsmål: når sykehuset har behandlet henvisningen og det står venter på å få tildelt time - hvor lang tid tar det ca å få tildelt time? 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skal ha fryseforsøk neste uke, noen som vet om vi får ha mannen med på insett nå? 

Disse meldingene druknet vel i alt det andre i går. Noen som kan svare?

Svar på begge spørsmålene er vel avhengig av hvilket sykehus det er snakk om. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 timer siden):

Disse meldingene druknet vel i alt det andre i går. Noen som kan svare?

Svar på begge spørsmålene er vel avhengig av hvilket sykehus det er snakk om. 

Det spørs veldig hvilket sykehus/klinikk det gjelder?

På St. Olavs får mannen være med på innsett😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...