Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Uttak i morgen og gruer med så fælt 😢 

Noen som har råd? Erfaringer? Redd samboer ikke får være med inn eller at det er noe feil med meg 

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har råd? Erfaringer? Redd samboer ikke får være med inn eller at det er noe feil med meg 

Jeg hadde absolutt ingen smerter ved uttak. Du får jo smertestillende, så tenker du kan slappe av med bekymringene (vet det er lettere sagt enn gjort). Du kjenner jo at de holder på, men ja, de fleste har vel lite smerter. Jeg fulgte bare godt med på skjermen hele tiden da det var så fascinerende å se da de tok de ut. Veldig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer med det samme som meg? 

Jeg merker masse etter innsett, ømme bryter, hormonendringer, oppblåst, litt murring i magen.. Etter 4-5 dager kjenner jeg ikke noe særlig lenger. Vet jo det er tidlig å kjenne noe sånnsett, men synes bare det er rart jeg kjente så mye, for så å kjenne så lite igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter på EL nå, skal ha fryseinnsett i naturlig syklus neste uke. Frykter EL havner på mandag eller tirsdag slik at innsettet blir avbrutt (stengt på helg). Forrige innsett ble også avbrutt pga tegn til overstimulering, så jeg er litt utålmodig nå siden tiden går uten at vi har fått et eneste innsett enda. 

Til dere som har satt Ovitrelle før innsett i naturlig syklus: hvilken dag satt dere sprøyta i forhold til innsett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, EXB1987 said:

Hei!

Jeg venter på EL nå, skal ha fryseinnsett i naturlig syklus neste uke. Frykter EL havner på mandag eller tirsdag slik at innsettet blir avbrutt (stengt på helg). Forrige innsett ble også avbrutt pga tegn til overstimulering, så jeg er litt utålmodig nå siden tiden går uten at vi har fått et eneste innsett enda. 

Til dere som har satt Ovitrelle før innsett i naturlig syklus: hvilken dag satt dere sprøyta i forhold til innsett?

Jeg hadde innsett egentlig en søndag, men da jeg satt ovitrelle ble det utsatt til mandag. Naturlig syklus. 

Anonymkode: df8ac...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (5 minutter siden):

Hei!

Samme her, tester etter eggløsning og skal sette inn et 5 dagers i naturlig syklus. Ingen har sagt noe til meg om at det kan bli avbrutt dersom eggløsning havner på en mandag eller tirsdag? Gjelder det alle steder? De burde vel sagt det dersom det var en mulighet? Klinikken har jo stengt i helgen her og.

Jeg skal ikke sette ovietrelle. Innsett ble 7 dager etter positiv eggløsningstest. ALT for spennende dette her! 

Lykke til! :)

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (3 timer siden):

Blastocyst satt inn i dag, så nå kan jeg senke skuldrene og se frem mot testdag 🤗 

Skal snart sette inn en blastocyst jeg og, gruer meg så mye til venteperioden. Lykke-lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skal snart sette inn en blastocyst jeg og, gruer meg så mye til venteperioden. Lykke-lykke til!! :)

Takk, du også! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde innsett egentlig en søndag, men da jeg satt ovitrelle ble det utsatt til mandag. Naturlig syklus. 

Hvor mange dager før mandag satt du ovitrelle da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Samme her, tester etter eggløsning og skal sette inn et 5 dagers i naturlig syklus. Ingen har sagt noe til meg om at det kan bli avbrutt dersom eggløsning havner på en mandag eller tirsdag? Gjelder det alle steder? De burde vel sagt det dersom det var en mulighet? Klinikken har jo stengt i helgen her og.

Jeg skal ikke sette ovietrelle. Innsett ble 7 dager etter positiv eggløsningstest. ALT for spennende dette her! 

Lykke til! :)

Dette er hos St Olavs, der blir innsett avbrutt dersom EL er på mandag eller tirsdag siden innsett da blir på lørdag eller søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har hatt 3 uttak, synes ikke det er så gale. Du får smertestillende, beroligende og lokalbedøvelse. Ubehagelig er det, men ikke vondt.

Det siste uttaket mitt var det vondeste(men ikke så gale altså). Da var legen veldig sånn «nå stikker jeg her og der, nå kommer du til å kjenne et stikk, nå kommer det til å bli litt trykk/ ubehagelig» osv), og dette sa han i god tid før det skjedde. Det fungerte dårlig for meg, for da klarte jeg ikke å slappe av og ble veldig anspent. Bedre å slappe av, da kjenner man mindre. De to andre uttakene gjorde de det bare, det var bedre etter min smak. Det eneste forvarselet jeg fikk da var når de stakk lokalbedøvelsen.

Det var nok godt ment fra hans side, men det fungerte dårlig for meg. Men der er vi sikkert forskjellige. Så kanskje noen vil ha det sånn☺️

Ikke meningen å skremme, for det var virkelig overkommelig. Bare hakket bedre de to gangene før🥰 Synes uttak alt i alt er en fin opplevelse. De er flinke og gode på St. Olavs. Føler meg godt ivaretatt.

Regelen er dessverre fremdeles at samboer ikke får være med på uttak på St. Olavs hvertfall, jeg spurte spesifikt om dette i dag og fikk nei. Han får bli med på laben i forkant og han får bli med inn på det rommet med sengene under forsamtalen med sykepleier før selve uttaket. Så må han ut dessverre🤯🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (12 minutter siden):

Jeg har hatt 3 uttak, synes ikke det er så gale. Du får smertestillende, beroligende og lokalbedøvelse. Ubehagelig er det, men ikke vondt.

Det siste uttaket mitt var det vondeste(men ikke så gale altså). Da var legen veldig sånn «nå stikker jeg her og der, nå kommer du til å kjenne et stikk, nå kommer det til å bli litt trykk/ ubehagelig» osv), og dette sa han i god tid før det skjedde. Det fungerte dårlig for meg, for da klarte jeg ikke å slappe av og ble veldig anspent. Bedre å slappe av, da kjenner man mindre. De to andre uttakene gjorde de det bare, det var bedre etter min smak. Det eneste forvarselet jeg fikk da var når de stakk lokalbedøvelsen.

Det var nok godt ment fra hans side, men det fungerte dårlig for meg. Men der er vi sikkert forskjellige. Så kanskje noen vil ha det sånn☺️

Ikke meningen å skremme, for det var virkelig overkommelig. Bare hakket bedre de to gangene før🥰 Synes uttak alt i alt er en fin opplevelse. De er flinke og gode på St. Olavs. Føler meg godt ivaretatt.

Regelen er dessverre fremdeles at samboer ikke får være med på uttak på St. Olavs hvertfall, jeg spurte spesifikt om dette i dag og fikk nei. Han får bli med på laben i forkant og han får bli med inn på det rommet med sengene under forsamtalen med sykepleier før selve uttaket. Så må han ut dessverre🤯🥺

Off, jeg hadde håpet han fikk være med 😢 Hva skjer på labben først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, EXB1987 said:

Hvor mange dager før mandag satt du ovitrelle da?

6. var egentlig 5, men satt ovitrelle for å booste eggløsningen litt å da ble det 6 dager pga ovitrelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Off, jeg hadde håpet han fikk være med 😢 Hva skjer på labben først? 

Ja , jeg vet. Jeg også håpte det! Er det på St. Olavs du skal? Hvis du er veldig nervøs/redd, så kan du be om det. Tror de KAN gjøre unntak. Så hør, og forklar hvorfor😊 De får jo være med på innsett, som er i samme rommet(hvis jeg har forstått riktig), så det er jo plass der inne.

På laben får du snakke med en biotekniler på laben. Der leverer mannen sædprøven sin, de sjekker den(man får se svømmerne på en skjerm), de registrerer dere inn. De sjekker legitimasjon til dere begge, og du får et behandlingskort, som de bruker til å registrere sædprøven og eggene på, for å sørge for at de vet hvem de tilhører. De legger sædprøven på et reagensrør.

Og du leverer signert samtykkeskjema. Så forklarer bioteknikeren litt om prosessen på uttak og på laben etterpå😊 Veldig informativt. Men, de er ikke leger, så de kan ikke svare så mye på medisinske spørsmål/behabdlingsplan osv.

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (3 minutter siden):

Ja , jeg vet. Jeg også håpte det! Er det på St. Olavs du skal? Hvis du er veldig nervøs/redd, så kan du be om det. Tror de KAN gjøre unntak. Så hør, og forklar hvorfor😊 De får jo være med på innsett, som er i samme rommet(hvis jeg har forstått riktig), så det er jo plass der inne.

På laben får du snakke med en biotekniler på laben. Der leverer mannen sædprøven sin, de sjekker den(man får se svømmerne på en skjerm), de registrerer dere inn. De sjekker legitimasjon til dere begge, og du får et behandlingskort, som de bruker til å registrere sædprøven og eggene på, for å sørge for at de vet hvem de tilhører. De legger sædprøven på et reagensrør.

Og du leverer signert samtykkeskjema. Så forklarer bioteknikeren litt om prosessen på uttak og på laben etterpå😊 Veldig informativt. Men, de er ikke leger, så de kan ikke svare så mye på medisinske spørsmål/behabdlingsplan osv.

Skal på St.Olavs ja! 
Skal høre om han får være med, jeg er LIVredd 😖 Kommer ikke til å få sove i natt..  😢 Er overstimulert med over 38 eggposer. 

Men hjelper på at du forklarer meg hva som skal skje.. Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal på St.Olavs ja! 
Skal høre om han får være med, jeg er LIVredd 😖 Kommer ikke til å få sove i natt..  😢 Er overstimulert med over 38 eggposer. 

Bare spør! ❤️ Men virkelig, ikke være redd! Det kommer til å gå kjempebra🤞🏼❤️ 
 Prøv å sov i natt(lettere sagt enn gjort, ja)! Du kommer til å bli overrasket over hvor greit det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (10 timer siden):

Dette er hos St Olavs, der blir innsett avbrutt dersom EL er på mandag eller tirsdag siden innsett da blir på lørdag eller søndag. 

Hvorfor setter de ikke inn feks 2 dagers da?

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor setter de ikke inn feks 2 dagers da?

Anonymkode: be2d8...3f6

Jeg har 5-dagers på frys, ikke 2-dagers 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal på St.Olavs ja! 

Hvordan gikk det i dag?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...