Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lerkeliten skrev (22 minutter siden):

Er matlyst en bivirkning av cyclogest, eller er det bare meg som overspiser? 😂

Ikke merket noe til det her hvertfall, men cyclogest påvirker jo mage/ tarm så det kan jo fort gi det utslaget hos deg. Hvor lenge siden er det du satt inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
Lerkeliten skrev (27 minutter siden):

Er matlyst en bivirkning av cyclogest, eller er det bare meg som overspiser? 😂

Jeg får skikkelig matlyst av progesteron. Vet ikke om det er psykisk eller om det er medisinen som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (27 minutter siden):

Ikke merket noe til det her hvertfall, men cyclogest påvirker jo mage/ tarm så det kan jo fort gi det utslaget hos deg. Hvor lenge siden er det du satt inn? 

Satt inn for 5 dager siden ☺️

Mumlehumle skrev (22 minutter siden):

Jeg får skikkelig matlyst av progesteron. Vet ikke om det er psykisk eller om det er medisinen som gjør det. 

Kan helt sikkert være psykiske årsaker til at jeg spiser mye også.. Kroppen skal hvertfall ha nok energi til å lage baby 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (14 timer siden):

Fantastisk❤️ Så godt å høre at det faktisk kan gå på første innsett🥰  Men i alle dager, hvordan kunne det gå fra 1 egg til 21? Har du pcos, eller var det bare feilmedisinering? 

Jeg har litt høy AMH, den ligger på 48, og jeg er nå 33 år, så de har nesten ikke tørt å medisinere meg. Første forsøk var menopur 112,5. Reagerte på denne, fikk muskelverk i armen. Så ba da om å få bytte medisin neste forsøk. Fikk da Bemfola 150, som måtte nedjusteres til 137,5. Så dette gjorde underverker 🙊.

Mannlig faktor her, så vet ikke om det er en avgjørende faktor på at vi ble gravide "fort" 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (14 timer siden):

Så hyggelig med positive tester her! Gratulerer 💕

Tusen takk ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig! Nå blir det ISCI i august, lang protokoll. Skal starte med Synarela nesespray i juli. Fikk beskjed om å ta denne 3 ganger per dag, men står på resepten og ellers at den tas 2 ganger per dag? Jeg kommer til å ta den 3 altså siden det ble gjentatt flere ganger, men noen som vet hvorfor jeg skal ha mer evt (vekt, pga helt stabil syklus nå, andre årsaker)?

Jeg ringer ikke opp igjen for å spørre kun av nysgjerrighet når ventetiden på tlf er som den er...skal få behandling på Riksen :)

Endret av hjema
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (13 timer siden):

Har tatt en på tirsdag og en idag og begge er dessverre veldig blanke😭 så tror ikke det går veien for meg denne gangen, blåholder meg fast i håpet.. men er nok dessverre lite håp🙁 veldig koselig å se din positive test da🥳💜

Ånei! En kjemisk da kanskje 🤷‍♀️? Testen bør vel holde seg lik, eller bli sterkere? 😐 Men håper for din del at det skjer et lite mirakel uansett 🤞❤️

Her begynner det å synke inn at drømmen vi har jobbet for i to år endelig kan gå i oppfyllelse 😭, også er mannen så himla gira, så føler meg takknemlig sånn sett. Han har liksom fått sykt mye tid å bli klar på nå, så kanskje tida vi har måtte vente har gjort han godt, og mer forberedt på livet som far 😅🤞 Føler menn sjeldent er så klar 🙊

Endret av Førstegangsprøvene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 minutt siden):

Ånei! En kjemisk da kanskje 🤷‍♀️? Testen bør vel holde seg lik, eller bli sterkere? 😐 Men håper for din del at det skjer et lite mirakel uansett 🤞❤️

Her begynner det å synke inn at drømmen vi har jobbet for i to år endelig kan gå i oppfyllelse 😭, også er mannen så himla gira, så føler meg takknemlig sånn sett. Han har liksom fått sykt mye tid å bli klar på nå, så kanskje tida vi har måtte vente har gjort han godt, og mer forberedt på livet som far 😅🤞 Føler men sjeldent er så klar 🙊

Vi har også prøvd i 2 år, uten så mye som 1 positiv test... Skal få ISCI i august, og her er også mannen supergira nå. Han gleder seg så utrolig mye og det er så fint å se 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hjema skrev (4 minutter siden):

Endelig! Nå blir det ISCI i august, lang protokoll. Skal starte med Synarela nesespray i juli. Fikk beskjed om å ta denne 3 ganger per dag, men står på resepten og ellers at den tas 2 gange per dag? Jeg kommer til å ta den 3 altså siden det ble gjentatt flere ganger, men noen som vet hvorfor jeg skal ha mer evt (vekt, pga helt stabil syklus nå, andre årsaker)?

Jeg vet ikke, men jeg har også gått på synarela ifbm icsi og lang protokoll, og mener jeg tok den 3 ganger daglig :) 

Anonymkode: f56e0...81e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Førstegangsprøvene said:

Her begynner det å synke inn at drømmen vi har jobbet for i to år endelig kan gå i oppfyllelse 😭, også er mannen så himla gira, så føler meg takknemlig sånn sett. Han har liksom fått sykt mye tid å bli klar på nå, så kanskje tida vi har måtte vente har gjort han godt, og mer forberedt på livet som far 😅🤞 Føler menn sjeldent er så klar 🙊

Tok imårrest også, negativ, så da er det bare å prøve å nyte ferien å vente på nytt forsøk i august❣️ Selv om det er litt kjipt! 

Så deilig, føler sånn med deg, her tok det også 5 år før første barn ble til❤️ En føler seg så takknemlig når det endelig går🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (1 time siden):

Vi har også prøvd i 2 år, uten så mye som 1 positiv test... Skal få ISCI i august, og her er også mannen supergira nå. Han gleder seg så utrolig mye og det er så fint å se 🧡

Herlig! Ja, det blir jo sånn når de får litt tid. ❤️ Har troa på ICSI og at det hjelper dere også når dere kommer i gang 🤞🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (51 minutter siden):

Tok imårrest også, negativ, så da er det bare å prøve å nyte ferien å vente på nytt forsøk i august❣️ Selv om det er litt kjipt! 

Så deilig, føler sånn med deg, her tok det også 5 år før første barn ble til❤️ En føler seg så takknemlig når det endelig går🥰 

Dere har en fra før? 🙂🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjema skrev (1 time siden):

Endelig! Nå blir det ISCI i august, lang protokoll. Skal starte med Synarela nesespray i juli. Fikk beskjed om å ta denne 3 ganger per dag, men står på resepten og ellers at den tas 2 ganger per dag? Jeg kommer til å ta den 3 altså siden det ble gjentatt flere ganger, men noen som vet hvorfor jeg skal ha mer evt (vekt, pga helt stabil syklus nå, andre årsaker)?

Jeg ringer ikke opp igjen for å spørre kun av nysgjerrighet når ventetiden på tlf er som den er...skal få behandling på Riksen :)

Under mitt første forsøk på Riksen skulle jeg ta Synerela 2 ganger pr. dag. Det var i januar. Under mitt forsøk nå som startet i mai skulle jeg ta den tre ganger pr. dag. Legen sa at de hadde hatt flere tilfeller av kvinner som hadde hatt spontan eggløsning, og det vil de selvfølgelig unngå. Derfor har de satt opp dosen, og ser visst i tillegg på andre preparater som skal ha bedre virkning. Jeg har hatt 0 bivirkninger av Synerela, så for meg var det uproblematisk med høyere dose.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Førstegangsprøvene said:

Dere har en fra før? 🙂🙃

Ja, en gutt født februar 2020🥰 ble til med hjelp av IVF, så nå prøver vi søskenforsøk med de blastoene vi har igjen på frys!☺️ Vi går privat hos spiren i Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hjema skrev (2 timer siden):

Det samme skjedde meg. De så en klar fordel med 3 ganger og har endret rutinene. :)

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det samme skjedde meg. De så en klar fordel med 3 ganger og har endret rutinene. :)

Riksen her også forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansken skrev (1 time siden):

Under mitt første forsøk på Riksen skulle jeg ta Synerela 2 ganger pr. dag. Det var i januar. Under mitt forsøk nå som startet i mai skulle jeg ta den tre ganger pr. dag. Legen sa at de hadde hatt flere tilfeller av kvinner som hadde hatt spontan eggløsning, og det vil de selvfølgelig unngå. Derfor har de satt opp dosen, og ser visst i tillegg på andre preparater som skal ha bedre virkning. Jeg har hatt 0 bivirkninger av Synerela, så for meg var det uproblematisk med høyere dose.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Melder meg inn her 👋🏻

Første samtale i august. Har bestemt oss for og gå privat for og få fortgang i prosessen, da det virker det kan være en del ventetid i det offentlige. Har fått beskjed vi kan starte rett fra første syklus. Vi har litt dårlig tid av medisinske årsaker.

Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om covid-vaksinen? Er veldig usikker om jeg bør vente siden vi har et kort tidsvindu og prøve på som er veldig usikkert i seg selv 🙃

Takk til alle som deler; det hjelper og lese gjennom alle disse erfaringene!

Anonymkode: ee55d...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Melder meg inn her 👋🏻

Første samtale i august. Har bestemt oss for og gå privat for og få fortgang i prosessen, da det virker det kan være en del ventetid i det offentlige. Har fått beskjed vi kan starte rett fra første syklus. Vi har litt dårlig tid av medisinske årsaker.

Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om covid-vaksinen? Er veldig usikker om jeg bør vente siden vi har et kort tidsvindu og prøve på som er veldig usikkert i seg selv 🙃

Takk til alle som deler; det hjelper og lese gjennom alle disse erfaringene!

Anonymkode: ee55d...7bc

Jeg har tatt den denne uken. Vi skal riktignok i gang med søskenforsøk privat og skal «bare» sette inne en eskimo. Men tror jeg hadde tatt vaksinen hvis jeg hadde vært utenom forsøk, hvis det var jeg som skulle starte helt forfra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...