Gå til innhold

IVF offentlig i rogaland, noen som kan svare?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg snakket med Medicus klinikken i Stavanger, og forsto det sånn at OFFENTLIG ivf er det kun i Haugesund de utfører dette, stemmer det? Medicus klinikken utfører kun privat IVF-behandling om jeg forsto riktig. Noen som har gjort dette og kan forklare meg hvordan det foregår?😅 reiser man til Haugesund og må bli der over lengre tid eller? Da må jeg isåfall ha fri fra jobb, og i den nye jobben som jeg har nå, så må man skrive seg på ferie 1 år før man skal ha fri.. så håper ikke dette blir vanskelig å få til.. har en veeldig streng sjef dessverre

Anonymkode: 4edc4...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg snakket med Medicus klinikken i Stavanger, og forsto det sånn at OFFENTLIG ivf er det kun i Haugesund de utfører dette, stemmer det? Medicus klinikken utfører kun privat IVF-behandling om jeg forsto riktig. Noen som har gjort dette og kan forklare meg hvordan det foregår?😅 reiser man til Haugesund og må bli der over lengre tid eller? Da må jeg isåfall ha fri fra jobb, og i den nye jobben som jeg har nå, så må man skrive seg på ferie 1 år før man skal ha fri.. så håper ikke dette blir vanskelig å få til.. har en veeldig streng sjef dessverre

I stavanger området er det haugesund ja. Først er det en forsamtale. Når du starter opp reiser du opp for uttak, så får du sykemelding om du ønsker det. Så settes egg inn på enten dag 2,3 eller 5. du får sykemelding frem til innsett. Så noen dager blir det jo. Men veldig fornøyd med haugesund :) masse lykke til 

Anonymkode: 902fd...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også gjort det i Haugesund , vi sov over på hotel etter uttak.

Må bare si at de ansatte på sykehuset var helt fantastiske , vi er så fornøyd ❤️

Anonymkode: ffa37...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må få henvisning fra lege eller gynekolog :)

Anonymkode: 3c97c...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 16.16):

I stavanger området er det haugesund ja. Først er det en forsamtale. Når du starter opp reiser du opp for uttak, så får du sykemelding om du ønsker det. Så settes egg inn på enten dag 2,3 eller 5. du får sykemelding frem til innsett. Så noen dager blir det jo. Men veldig fornøyd med haugesund :) masse lykke til 

Anonymkode: 902fd...2ad

Ååja! En sykemelding høres jo bra ut, da slipper jeg å stresse med å ha feriedager de dagene jeg er der 😊 tusentakk!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du må få henvisning fra lege eller gynekolog :)

Anonymkode: 3c97c...c81

Ja skal få henvisning av Medicus av gynekolog der 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har også gjort det i Haugesund , vi sov over på hotel etter uttak.

Må bare si at de ansatte på sykehuset var helt fantastiske , vi er så fornøyd ❤️

Åja! Så bra da 😍kan jeg spør om du fikk sykemelding mens du var der? Håper jeg får det så jeg slipper å stresse med å bruke feriedager osv. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Åja! Så bra da 😍kan jeg spør om du fikk sykemelding mens du var der? Håper jeg får det så jeg slipper å stresse med å bruke feriedager osv. 

ts

Sykemelding får man ved Egguttak og som regel frem til innsett (er ikke automatisk/alltid, men be om det!) men forsamtale må du bruke fridag.

jeg ble faktisk også sykemeldt noen dager før egguttak, men det var for eggstokkene mine var svære.

vi reiste til Haugesund søndag, egguttak mandag, sov på på hotel fra Søn-Tirsdag.

reiste hjem tirsdag og reiste tilbake torsdag for innsett. Innsett er smertefritt og uproblematisk så reiste hjem samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere sove over anbefaler jeg Clarion Collection Hotel Amanda, vi gikk til sykehuset både før/etter uttak (tar ti min) hotellet har mat i nærheten , koselig bar med peise etc og det er inkludert frokost OG middag.

Har du Coop MasterCard kan du sjekke om de har tilbud , eventuelt andre medlemskap :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsgivere har et permisjonssystem for legetime, som f.eks forsamtale er. Noen arb.givere gir permisjon med lønn, noen uten lønn - men du skal ikke behøve å bruke feriedager til legebesøk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 10.1.2021 den 17.10):

De fleste arbeidsgivere har et permisjonssystem for legetime, som f.eks forsamtale er. Noen arb.givere gir permisjon med lønn, noen uten lønn - men du skal ikke behøve å bruke feriedager til legebesøk. 

Nei håpet ikke det.. blir mest sannsynlig permisjon uten lønn på meg da, men det er bedre enn å bruke feriedager. Jeg får ikke fri med lønn for å gå på legetime siden jeg har 80% stilling, i steden for 100% stilling har jeg forstått.. så jeg prøver alltid å få legetime den ene dagen i uka som jeg har fri. 😕 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 16.44):

Sykemelding får man ved Egguttak og som regel frem til innsett (er ikke automatisk/alltid, men be om det!) men forsamtale må du bruke fridag.

jeg ble faktisk også sykemeldt noen dager før egguttak, men det var for eggstokkene mine var svære.

vi reiste til Haugesund søndag, egguttak mandag, sov på på hotel fra Søn-Tirsdag.

reiste hjem tirsdag og reiste tilbake torsdag for innsett. Innsett er smertefritt og uproblematisk så reiste hjem samme dag :)

Hvem kan jeg be om det ? Klinikken i Haugesund der alt skal foregå eller vanlig fastlege?😅 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 16.47):

Skal dere sove over anbefaler jeg Clarion Collection Hotel Amanda, vi gikk til sykehuset både før/etter uttak (tar ti min) hotellet har mat i nærheten , koselig bar med peise etc og det er inkludert frokost OG middag.

Har du Coop MasterCard kan du sjekke om de har tilbud , eventuelt andre medlemskap :)

Takk for tips!😊 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvem kan jeg be om det ? Klinikken i Haugesund der alt skal foregå eller vanlig fastlege?😅 

Ts

Du snakker med sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...