Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må legge til at jeg snuset i 25 år så snusen var på en måte en del av meg og min identitet, så kanskje derfor jeg fortsatt føler savn. 

Anonymkode: 83397...58b

Jeg blir imponert av at du har sluttet etter så lang tid. Hva var din viktigste motivasjon for å slutte?

ser den, man føler nærmest at man har mistet en bestevenn. Så håpløst. 

Anonymkode: aa973...21c

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!
Tenkte å komme med en liten oppdatering. Delvis for dere andre og delvis for at jeg vet at om jeg begynner igjen en gang, og skal slutte på ny en kommer jeg til å lure på hvordan det var å slutte.. 😅

Vel, jeg er nå på dag 120 uten snus. 4 måneder! Dette er rekord, foruten om de gangene jeg har sluttet pga graviditet. Denne gangen var det av egen fri vilje. 

Ting er definitivt lettere nå enn for to måneder siden. Jeg bruker ikke lenger nikotinfri snus og vanen med å ha noe under leppen er ikke like tilstede. Jeg kan ha en kopp kaffe og føle litt kos i den.

Men! Ting er ikke over enda. Jeg har ikke enda hatt én dag uten at tanken på snus har streifet meg, og det har overrasket meg litt. Hadde virkelig ikke trodd at det skulle sitte i så lenge. Jeg satt faktisk i stand og lekte med tanken på å kjøpe snus og begynne igjen, for å heller slutte igjen en annen gang 🤯

Det hadde vært så digg med snus!! Men samtidig så vet jeg jo at det egentlig ikke er så digg lengre. Jeg hadde mest sannsynlig bare blitt svimmel og fått sinnsykt dårlig samvittighet ovenfor meg selv.

Nå venter jeg egentlig bare på å komme i den ubevisste tilstanden, hvor man ikke lengre tenker på snus i det daglige. 

Tvi tvi til dere andre ☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å snuse for 5 uker siden. Det hele begynte med Hawken for 35 år siden og min siste snus var G3#1.

Lovet meg selv at før jeg fyller 50 så skal jeg være snusfri og at BMI skal ned på 23/24. 

Anonymkode: fdfa2...c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er den mildeste snusen på markedet? Som man kan trappe ned med?

Anonymkode: 82dc7...671

AnonymBruker
Skrevet
Superkattene skrev (16 timer siden):

Hei hei!
Tenkte å komme med en liten oppdatering. Delvis for dere andre og delvis for at jeg vet at om jeg begynner igjen en gang, og skal slutte på ny en kommer jeg til å lure på hvordan det var å slutte.. 😅

Vel, jeg er nå på dag 120 uten snus. 4 måneder! Dette er rekord, foruten om de gangene jeg har sluttet pga graviditet. Denne gangen var det av egen fri vilje. 

Ting er definitivt lettere nå enn for to måneder siden. Jeg bruker ikke lenger nikotinfri snus og vanen med å ha noe under leppen er ikke like tilstede. Jeg kan ha en kopp kaffe og føle litt kos i den.

Men! Ting er ikke over enda. Jeg har ikke enda hatt én dag uten at tanken på snus har streifet meg, og det har overrasket meg litt. Hadde virkelig ikke trodd at det skulle sitte i så lenge. Jeg satt faktisk i stand og lekte med tanken på å kjøpe snus og begynne igjen, for å heller slutte igjen en annen gang 🤯

Det hadde vært så digg med snus!! Men samtidig så vet jeg jo at det egentlig ikke er så digg lengre. Jeg hadde mest sannsynlig bare blitt svimmel og fått sinnsykt dårlig samvittighet ovenfor meg selv.

Nå venter jeg egentlig bare på å komme i den ubevisste tilstanden, hvor man ikke lengre tenker på snus i det daglige. 

Dette er så sjukt bra!! Ikke fall for fristelsen igjen, du kommer til å angre ila få sekunder😄

Har du merket noen endringer på vekta etter du sluttet?

Skrevet (endret)

Det er ganske mange penger å spare på å ikke snuse, har jeg hørt. Dette hadde vært grunn nok for meg ti å slutte.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 12.57):

Jeg blir imponert av at du har sluttet etter så lang tid. Hva var din viktigste motivasjon for å slutte?

ser den, man føler nærmest at man har mistet en bestevenn. Så håpløst. 

Jeg har prøvd utrolig mange ganger å slutte tidligere, og denne gangen var det en kombinasjon av jobb, penger, helse, og fremforalt at jeg gikk lei av å være avhengig og lei av å slutte. Så da tenkte jeg at det er siste gang jeg slutter og det har også holdt meg unna, at jeg ikke ønsker å begynne igjen fordi jeg ikke ønsker å gå igjennom det å slutte igjen, og jeg vil måtte eller ønske å slutte igjen. 

Anonymkode: 83397...58b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Snuser allerede Skruf Fresh nr 2, så da er den allerede en av de mildeste på markedet? Finnes det ikke noe mildere? Vil trappe ned, ikke kutte cold turkey, så trenger en mild som kan gjøre gradvis avvenning lettere.

Anonymkode: 82dc7...671

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en krise. Jeg har begynt igjen, og jeg hadde HOLDT MEG I 5 (FEM) måneder!!! 😭 Nå har jeg snus i 3 uker.. begynte fordi det oppstod alvorlig sykdom i familien, og jeg gikk rundt så stressa st jeg til slutt bare måtte ha noe for å lette på stresset, så da kjøpte jeg snus. Og det hjalp mye.. følte angsten/stresset roet seg ned vært fall 40%. 

Men nå er sykdom og det greiene forbi og nå må jeg jo slutte igjen.. jeg har ikke turt å fortelle en sjel at jeg har begynt igjen. Jeg her skjult det for alle. Tenker det er en skam at jeg har begynt igjen etter så mange mnd uten. Samboeren min hadde klikka hadde han visst det. Han var i utgangspunktet SÅ imot at jeg snuste og var så stolt når jeg hadde sluttet. 

Og nå skal vi (meg og samboer) på en to ukers lang sommerferie og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg kan jo ikke ta med snus, det kommer han til å se med en gang, og jeg vil jo egentlig slutte igjen.. men orker liksom ikke tanken på å begynne helt på nytt igjen med abstinenser på ferie osv. 😣😣 Ville liksom nyte snusen litt til når jeg først har sprukket. 

ååååårrh

Anonymkode: fef2f...5de

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 13.36):

Herregud for en krise. Jeg har begynt igjen, og jeg hadde HOLDT MEG I 5 (FEM) måneder!!! 😭 Nå har jeg snus i 3 uker.. begynte fordi det oppstod alvorlig sykdom i familien, og jeg gikk rundt så stressa st jeg til slutt bare måtte ha noe for å lette på stresset, så da kjøpte jeg snus. Og det hjalp mye.. følte angsten/stresset roet seg ned vært fall 40%. 

Men nå er sykdom og det greiene forbi og nå må jeg jo slutte igjen.. jeg har ikke turt å fortelle en sjel at jeg har begynt igjen. Jeg her skjult det for alle. Tenker det er en skam at jeg har begynt igjen etter så mange mnd uten. Samboeren min hadde klikka hadde han visst det. Han var i utgangspunktet SÅ imot at jeg snuste og var så stolt når jeg hadde sluttet. 

Og nå skal vi (meg og samboer) på en to ukers lang sommerferie og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg kan jo ikke ta med snus, det kommer han til å se med en gang, og jeg vil jo egentlig slutte igjen.. men orker liksom ikke tanken på å begynne helt på nytt igjen med abstinenser på ferie osv. 😣😣 Ville liksom nyte snusen litt til når jeg først har sprukket. 

ååååårrh

Anonymkode: fef2f...5de

Hvordan gikk ferien uten snus? Eller har du fortsatt? Alle som slutter, og som jobber med å slutte, imponerer meg. Jeg har ikke klart å slutte helt, men har trappet betraktelig ned. Planlegger å slutte helt om ikke altfor lenge.

Noen flere som skal slutte i nærmeste framtid og som vil være med på å motivere hverandre her? 
Vil gjerne høre masse positivt om det å slutte!! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Superkattene skrev (På 3.5.2025 den 21.07):

Hei hei!

Jeg tenker på snus daglig etter 4 år… tror aldri det går over. Er som andre avhengigheter.

Anonymkode: cba34...eb7

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke snust snus med nikotin på 38 dager. Men snuser ennå mye nikotinfri snus. Må snart slutte med det også. Skjer nok denne uken. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...