AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #141 Skrevet 9. januar 2021 Era Vulgaris skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Gi meg EN god grunn. Hvilke "krav" er det greit for en kvinne å ha, mener du? Leser du ikke hva psykolog Thompson, psykolog og samlivsterapeut Sagen, sosialantropolog Pettersen og adferdsbiolog Huseby skriver? Eller var dette disse fagfolkene skriver om bare tull? Kanskje ikke kvalifisert nok til å uttale seg? Det handler ikke kun om konkrete krav heller. Det handler om at kvinner ser alltid oppover. En normal kvinne tar ikke til takke med en normal mann, rett og slett fordi denne normale mannen ikke kan innfri denne normale kvinnens krav. Det er en pakke av forskjellige krav i alt fra sosial status, inntekt, yrke, atferd, holdning, utseende, hårtype, øyefarge, muskelindeks, BMI, vennekrets, aktivitetsnivå, hobbyer osv osv som til syvende og sist veldig få menn kan innfri. Om noen, egentlig. Man glemmer av at mennesker i dag har all verdens med skavanker og bagasjer, og det er ikke nødvendigvis den som tar seg best ut som viser seg å være best å leve med. Ironisk nok så har man gjerne mange skavanker og bagasjer selv når dem jakter, og er langt ifra "perfekt", men jakter likevel motsatt kjønn som tilsynelatende skal være perfekt. Jakten handler mye om å finne noen som egentlig er for god for deg, slik at man skal føle seg beæret og heldig. Men når man konstant jakter noe som er for godt til å være sant, så er det også for godt til å være sant. Jeg tenker at når man som helt normal kvinne ikke klarer å finne seg en mann så bør dem ta seg en runde med seg selv. Rett og slett fordi normale kvinner i dag er veldig ettertraktet blant menn, og ofte kan velge og vrake i stort omfang hvis dem ellers bare er åpen for det. Anonymkode: 4f87b...2bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #142 Skrevet 9. januar 2021 7 minutter siden, Era Vulgaris said: Hvorfor? Gi meg EN god grunn. Hvilke "krav" er det greit for en kvinne å ha, mener du? R E A L I S T I S K E 😂 Anonymkode: c646d...c2b 1
Era Vulgaris Skrevet 9. januar 2021 #143 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leser du ikke hva psykolog Thompson, psykolog og samlivsterapeut Sagen, sosialantropolog Pettersen og adferdsbiolog Huseby skriver? Eller var dette disse fagfolkene skriver om bare tull? Kanskje ikke kvalifisert nok til å uttale seg? Det handler ikke kun om konkrete krav heller. Det handler om at kvinner ser alltid oppover. En normal kvinne tar ikke til takke med en normal mann, rett og slett fordi denne normale mannen ikke kan innfri denne normale kvinnens krav. Det er en pakke av forskjellige krav i alt fra sosial status, inntekt, yrke, atferd, holdning, utseende, hårtype, øyefarge, muskelindeks, BMI, vennekrets, aktivitetsnivå, hobbyer osv osv som til syvende og sist veldig få menn kan innfri. Om noen, egentlig. Man glemmer av at mennesker i dag har all verdens med skavanker og bagasjer, og det er ikke nødvendigvis den som tar seg best ut som viser seg å være best å leve med. Ironisk nok så har man gjerne mange skavanker og bagasjer selv når dem jakter, og er langt ifra "perfekt", men jakter likevel motsatt kjønn som tilsynelatende skal være perfekt. Jakten handler mye om å finne noen som egentlig er for god for deg, slik at man skal føle seg beæret og heldig. Men når man konstant jakter noe som er for godt til å være sant, så er det også for godt til å være sant. Jeg tenker at når man som helt normal kvinne ikke klarer å finne seg en mann så bør dem ta seg en runde med seg selv. Rett og slett fordi normale kvinner i dag er veldig ettertraktet blant menn, og ofte kan velge og vrake i stort omfang hvis dem ellers bare er åpen for det. Anonymkode: 4f87b...2bd Jeg kan i grunnen bare snakke for meg selv, men jeg tror nok det er veldig mange som er i samme kategori som meg; Gjennomsnittlig på de aller fleste områder. Jeg har aldri jaktet på "perfekt", eller siktet oppover. Som de fleste andre, har jeg ønsket meg en partner jeg kan ha det bra sammen med. I den prosessen har jeg vært i forhold med høye, lave, mørke, lyse, tykke, tynne, menn med mye penger, menn med lite penger, menn uten utdanning, jobb eller ambisjoner, menn i høyere stillinger, håndverkere, osv. Det handler jo ikke om å ikke klare å finne en mann, men å finne en mann man fungerer sammen med, og har det bra med. Hvis det ikke klaffer, så klaffer det ikke. Uavhengig av utseende, penger eller hva det måtte være. Jeg kan ikke forstå hvilke krav gjennomsnittskvinnen har, som skal fires på. Man skal altså bare ta til takke med noe, fordi menn innerst inne er uslepne diamanter med krav på å være i forhold? 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #144 Skrevet 9. januar 2021 Hvis kvinner ser oppover ser menn nedover. Jeg var sammen med en mann som var dårligere enn meg til nesten alt. Så han sutret over at jeg ikke så opp til ham, og fant seg en som gjorde det. Jeg er heller alene enn å prøve det igjen. Anonymkode: 42583...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #145 Skrevet 9. januar 2021 Era Vulgaris skrev (37 minutter siden): Jeg kan i grunnen bare snakke for meg selv, men jeg tror nok det er veldig mange som er i samme kategori som meg; Gjennomsnittlig på de aller fleste områder. Jeg har aldri jaktet på "perfekt", eller siktet oppover. Som de fleste andre, har jeg ønsket meg en partner jeg kan ha det bra sammen med. I den prosessen har jeg vært i forhold med høye, lave, mørke, lyse, tykke, tynne, menn med mye penger, menn med lite penger, menn uten utdanning, jobb eller ambisjoner, menn i høyere stillinger, håndverkere, osv. Det handler jo ikke om å ikke klare å finne en mann, men å finne en mann man fungerer sammen med, og har det bra med. Hvis det ikke klaffer, så klaffer det ikke. Uavhengig av utseende, penger eller hva det måtte være. Jeg kan ikke forstå hvilke krav gjennomsnittskvinnen har, som skal fires på. Man skal altså bare ta til takke med noe, fordi menn innerst inne er uslepne diamanter med krav på å være i forhold? For kvinner handler det ikke, som du sier, å klare å finne en mann fordi dette er ikke noe problem for dere. Problemet for menn er at dem faktisk ikke klarer å finne en kvinne. Jeg ser dere motargumenterer med "ta til takke med". Jeg ser faktisk ikke dette argumentet, når du sier at du knapt har krav og har tatt i på hva som helst. Hva er det du tar til "takke med" da? Jeg synes at menn på generelt grunnlag får altfor mye pæs både her og i samfunnet generelt fra kvinner. Norske menn er på generelt grunnlag veloppdratte, likestilte, og godt holdt gjennom utseende, økonomi og væremåte. Klart vi finner noen utskudd på stammen, men det gjelder for øvrig dere kvinner også. Vi snakker for øvrig ikke om utskuddene her. Men om menn på generelt grunnlag. For på generelt grunnlag er ikke en generell norsk mann noe en "tar til takke med". Ser man med utenlandske øyne så er norske menn på generelt grunnlag attraktive for de aller fleste. Selv om dem tilsynelatende ser ut til å falle imellom hos norske kvinner. Enig at kjemi er det viktigste. Men hva hjelper det når veldig få når inn til nåløyet hvor dem for oppleve kjemi? Dating i dag skjer gjennom førsteinntrykk, utvalg, selektering og kast-metoden. Man rekker ikke å måle kjemi engang, for mannen møter kvest og motstand lenge før dette overhodet er mulig. Fordi han f.eks har et skjevt øre, ikke har rett øyefarge, ikke har inntekten som forventes, ikke har utdanningen som forventes, ikke lever opp til den absurde fortellingen alle har på forhånd. Hva med å droppe krav? Hvorfor skal vi gå inn å møte andre mennesker, og potensielt din livs kjærlighet, men en kravliste som er lenger enn Mjøsa? For noen er disse kravlistene bevisste hvor dem publiseres på profiler *spy* , men for mange er dem ubevisste. Blant annet basert på det jeg skrev i mitt første innlegg: Noen har visst såret deg tidligere i livet, du har lært, du tror at alle menn som er slik eller ser slik ut er som han, og du har murt deg selv inne for å ikke bli såret. Vi lever opp mot hverandre. Med lange lister som må oppfylles. Man må hele tiden være bedre enn det du har opplevd tidligere. Man leter med forstørrelsesglass for å finne hverandre feil, skavanker og bagasjer, og sniffer vi en liten ujevnhet så er det rett ut! For her skal ikke du bli såret igjen, ettersom en mann for 15 år siden såret deg med samme feil, skavank eller bagasje. Vi behøver faktisk å droppe fordommer og nullstille hverandre i forhold til hverandre. Vi er individualister som stigmatiserer andre individualister ut ifra erfaringer. Persepsjon kalles det. Og mange har godt av å nullstille persepsjonen sin. Anonymkode: 4f87b...2bd 3
Era Vulgaris Skrevet 9. januar 2021 #146 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For kvinner handler det ikke, som du sier, å klare å finne en mann fordi dette er ikke noe problem for dere. Problemet for menn er at dem faktisk ikke klarer å finne en kvinne. Jeg ser dere motargumenterer med "ta til takke med". Jeg ser faktisk ikke dette argumentet, når du sier at du knapt har krav og har tatt i på hva som helst. Hva er det du tar til "takke med" da? Jeg synes at menn på generelt grunnlag får altfor mye pæs både her og i samfunnet generelt fra kvinner. Norske menn er på generelt grunnlag veloppdratte, likestilte, og godt holdt gjennom utseende, økonomi og væremåte. Klart vi finner noen utskudd på stammen, men det gjelder for øvrig dere kvinner også. Vi snakker for øvrig ikke om utskuddene her. Men om menn på generelt grunnlag. For på generelt grunnlag er ikke en generell norsk mann noe en "tar til takke med". Ser man med utenlandske øyne så er norske menn på generelt grunnlag attraktive for de aller fleste. Selv om dem tilsynelatende ser ut til å falle imellom hos norske kvinner. Enig at kjemi er det viktigste. Men hva hjelper det når veldig få når inn til nåløyet hvor dem for oppleve kjemi? Dating i dag skjer gjennom førsteinntrykk, utvalg, selektering og kast-metoden. Man rekker ikke å måle kjemi engang, for mannen møter kvest og motstand lenge før dette overhodet er mulig. Fordi han f.eks har et skjevt øre, ikke har rett øyefarge, ikke har inntekten som forventes, ikke har utdanningen som forventes, ikke lever opp til den absurde fortellingen alle har på forhånd. Hva med å droppe krav? Hvorfor skal vi gå inn å møte andre mennesker, og potensielt din livs kjærlighet, men en kravliste som er lenger enn Mjøsa? For noen er disse kravlistene bevisste hvor dem publiseres på profiler *spy* , men for mange er dem ubevisste. Blant annet basert på det jeg skrev i mitt første innlegg: Noen har visst såret deg tidligere i livet, du har lært, du tror at alle menn som er slik eller ser slik ut er som han, og du har murt deg selv inne for å ikke bli såret. Vi lever opp mot hverandre. Med lange lister som må oppfylles. Man må hele tiden være bedre enn det du har opplevd tidligere. Man leter med forstørrelsesglass for å finne hverandre feil, skavanker og bagasjer, og sniffer vi en liten ujevnhet så er det rett ut! For her skal ikke du bli såret igjen, ettersom en mann for 15 år siden såret deg med samme feil, skavank eller bagasje. Vi behøver faktisk å droppe fordommer og nullstille hverandre i forhold til hverandre. Vi er individualister som stigmatiserer andre individualister ut ifra erfaringer. Persepsjon kalles det. Og mange har godt av å nullstille persepsjonen sin. Anonymkode: 4f87b...2bd Du mister meg helt når dette er nivået du legger deg på. "At jeg har tatt hva som helst, men det er ikke å ta til takke med...". Altså, når jeg lister opp noe av det som kan kjennetegne de jeg har vært i forhold med, så er det for å illustrere at de alle har vært forskjellige. Ikke at de var "hvem som helst". Alt koker ned til å finne noen man har det bra sammen med. Det handler da ikke om verken fordommer eller persepsjon, men om at jeg heller er singel enn å være i et forhold hvor jeg ikke har det bra. Hva er problemet med det? 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #147 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tredje kvinne? Viva Italia! 🇮🇹🥂🧀🎨 Anonymkode: f137c...aea AnonymBruker skrev (12 timer siden): Siden folk i denne tråden tydeligvis har store problemer med å lese link, der jeg tok HI fra, så legger jeg ved her: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 Ekspertpanelet med oppfordring til single damer: - Mange står i fare for å ikke finne en kjæreste Synes du det er vanskelig å finne en kjæreste? Ekspertene har gode råd. Psykolog Per-Magnus Thompson, psykolog og samlivsterapeut Catrin Sagen, sosialantropolog Lene Pettersen og adferdsbiolog Jens Andreas Huseby. Men ekspertene har ikke bare kunnskap om hva som skal til for å skape en god match. De har også, i løpet av flere titalls dybdeintervju med single nordmenn, fått en unik innsikt i hvordan det er å være singel i Norge i dag. For til tross for at vi aldri har hatt flere plattformer til å finne kjærligheten, er stadig flere single. Ekspertene trekker frem tre utfordringer som kanskje kan forklare hvorfor mange synes det er vanskelig å finne seg en kjæreste. Kvinner sikter oppover Når sosialantropolog Lena Pettersen drar på hjemmebesøk til deltakerne for å finne gode matcher, er hun hovedsakelig opptatt av to ting: Føtter og røtter. Hvor kommer du fra? Og hvor har du vært siden du flyttet hjemmefra? I tillegg matcher hun ut fra prinsippet om at kvinner søker menn med høyere sosial status, et konsept som man i sosialantropologien omtaler som hypergami. - Hvis dama eier en leilighet og tjener så og så mye, så må jeg matche henne med en fyr som er minst på samme nivå - eller høyere. Så finnes det jo ulik kapital. Hvis han ikke har leilighet, for eksempel, så har han kanskje hytte eller bil. Eller en kjendisfaktor, sier Pettersen. Sosialantropologen forteller at hun jevnlig møter motstand fra kvinner som mener at dette ikke lenger er tilfellet. De understreker at de ikke er «gold diggere», og mener at dette er en gammeldags tankegang. - Men hvis vi ser på statistikken, så ser vi at dette er et mønster som fortsatt er gyldig, sier Pettersen. Rent biologisk er det ikke vanskelig å forstå hvorfor kvinner søker oppover. Det handler om at man som kvinne må finne seg en mann som kan forsørge familien, og selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. Men idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, så oppstår det gjerne problemer. - I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle, sier Pettersen, og legger til: - Kvinnene er i overtall. Så hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene. Gruppen ufrivillig barnløse menn øker stadig, og det er tre ganger så mange menn som kvinner i denne gruppen i dag. Høyt utdannede menn med god inntekt og høy sosial status har stor valgfrihet, og ender gjerne opp med å få barn i flere kull. - Så hva skal single kvinner med høy utdanning gjøre, da? - De må, som sagt, gå gjennom kravlista si. De må sette seg ned med lista og se på hva som er viktigst for dem - og så må de prioritere. Hvis ikke står vi i fare for at det er veldig mange som ikke finner seg noen, sier Pettersen. Tips til single Helen Fisher, en amerikanske sosialantropologen som har studert kjærlighet i 40 år, har følgende råd til de som ønsker seg en kjæreste: Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter, sier Fisher til Nettavisen. Kjærlighetseksperten råder oss derfor til å stoppe opp etter maks ni ulike dates. Så velger man seg en eller to av dem, og inviterer på flere dates. - Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse, sier Fisher, og legger til: - Husk, over femti prosent av etablerte par sier de ikke opplevde noen særlig kjemi på første date, og heller ikke spesielt mye på andre date. Det kan ta tid før det oppstår. Psykolog Per-Magnus Thompson har tidligere kommet med følgende råd til single som går fra date til date - uten å finne en kjæreste: Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for deg. - Vi mennesker er «suckers» for alt som er ekte, så med en gang vi ser noe som er mer menneskelig enn perfekt så får vi gjerne en slags godhet for det. Hvis noen forteller om noe som er litt sårbart, flaut eller vanskelig, så vekker det en omsorg i oss. Dette kan også utløse romantiske følelser, som igjen gir en følelse av at man har kjemi, har Thompson tidligere sagt til Nettavisen. Anonymkode: cfbf9...c04 Menn ligger for mine føtter men jeg VELGER SELV å være singel nettopp pga det jeg skrev lengre opp. Sånn er det bare. Trenger ingen mann når jeg har det mye bedre som singel Anonymkode: 6eae0...732 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #148 Skrevet 9. januar 2021 Era Vulgaris skrev (6 minutter siden): Du mister meg helt når dette er nivået du legger deg på. "At jeg har tatt hva som helst, men det er ikke å ta til takke med...". Altså, når jeg lister opp noe av det som kan kjennetegne de jeg har vært i forhold med, så er det for å illustrere at de alle har vært forskjellige. Ikke at de var "hvem som helst". Alt koker ned til å finne noen man har det bra sammen med. Det handler da ikke om verken fordommer eller persepsjon, men om at jeg heller er singel enn å være i et forhold hvor jeg ikke har det bra. Hva er problemet med det? Nivået, eller slet du med å forsvare det? Jeg stiller spørsmålstegn ved at du kan si "ta til takke med hvem som helst" når man snakker om normale generelle menn som faller utenfor fordi kvinner ikke synes dem er god god. Finne noen man har det bra med. Enig. Her kommer persepsjon inn. Mer persepsjon enn krav, faktisk. La meg illustrere dette. Kvinner har gjerne et bilde om at jo mer velholdt, utdannet, sosial, og pen mannen er, jo bedre valg er det for dem. Jo bedre dem fremstår jo bedre er dem. Kvinner må jo ikke "ta til takke med" noe annet bare for å gjøre det. OK. Men er det ikke slik at jo mer velholdt, utdannet, sosial og pen mannen er, jo større ego, selvtillit og handlekraft får han? Jo større er faren for å møte på en med personlighetsforstyrrelser, eller å bli utsatt for utroskap eller bli dumpet så snart du selv ikke leverer? Jeg vil absolutt si det. Ergo, de aller beste forholdene med de aller beste partnerne finner man ikke på øverste hylle, men dem som faktisk elsker det dem har. Altså, normale menn som har en atferd og en oppførsel på bakkenivå, som er villig til å strekke seg langt for kvinnen dem er sammen med. Så kanskje det var en god idé å ta "til takke med" den nest beste? Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #149 Skrevet 9. januar 2021 Era Vulgaris skrev (17 minutter siden): Det handler da ikke om verken fordommer eller persepsjon, men om at jeg heller er singel enn å være i et forhold hvor jeg ikke har det bra. Hva er problemet med det? Forresten. At du velger å være singel fordi du selv foretrekker det er en helt grei kalkulasjon. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å engasjere deg i tråden, hvis dette er et nøye valg du har tatt. Men er det fordi du har muret deg inne fordi du tilsynelatende har blitt såret flere ganger, og ufrivillig er singel som følge av det, så bør du faktisk ta en runde eller to med deg selv. Alle menn er ikke menn du har møtt. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #150 Skrevet 9. januar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Men uærlighet er jo det mest fremtredende trekket hos menn, det er jo ingen ære eller moralsk integritet å finne der. Anonymkode: f137c...aea Du får ingen kred fra meg, siden jeg gjentatte ganger har sagt jeg er kvinne. Føler det er på samme nivå som kvinner føler når de sier nei gjentatte ganger og menn ikke hører etter. 🤦🏼♀️ Anonymkode: cfbf9...c04 1
Ytdhd Skrevet 9. januar 2021 #151 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kvinner har gjerne et bilde om at jo mer velholdt, utdannet, sosial, og pen mannen er, jo bedre valg er det for dem. Jo bedre dem fremstår jo bedre er dem. Kvinner må jo ikke "ta til takke med" noe annet bare for å gjøre det. OK. Men er det ikke slik at jo mer velholdt, utdannet, sosial og pen mannen er, jo større ego, selvtillit og handlekraft får han? Jo større er faren for å møte på en med personlighetsforstyrrelser, eller å bli utsatt for utroskap eller bli dumpet så snart du selv ikke leverer? Jeg vil absolutt si det. Anonymkode: 4f87b...2bd Hvorfor konkluderer du med dette? Personlighetsforstyrrelser har vel heller lite med disse faktorene å gjøre. Personlighetsforstyrrelser er en kombinasjon av mange ting og suksess i livet er neppe det utslagsgivende for om man utvikler en personlighetsforstyrrelse eller ei. Du har heller ikke grunnlag for å si at menn med disse karakteristikkene er oftere utro. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #152 Skrevet 9. januar 2021 Ytdhd skrev (2 minutter siden): Hvorfor konkluderer du med dette? Personlighetsforstyrrelser har vel heller lite med disse faktorene å gjøre. Personlighetsforstyrrelser er en kombinasjon av mange ting og suksess i livet er neppe det utslagsgivende for om man utvikler en personlighetsforstyrrelse eller ei. Du har heller ikke grunnlag for å si at menn med disse karakteristikkene er oftere utro. Så du mener ikke at folk som tjener mye penger, har veldig god utdannelse, er suksessrike og ser fantastisk ut ikke har en tendens til å bli litt høy på pæra? Litt høy på seg selv? Har risiko for større ego enn normen menn i gata? Selvfølgelig er sjansen større for det. Det er også større sjanse for å møte på folk med personlighetstyper som kan minne om personlighetsforstyrrelser også her. Tenk deg godt om. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #153 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 10.14): Biologisk sett søker mange kvinner oppover. Man vil som kvinne finne seg en mann som kan forsørge familien. Selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. Idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, oppstår det gjerne problemer. I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Dersom alle disse skal matches oppover, vil det ikke være nok menn til alle. Kvinnene er i overtall. Hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene. Dvs, du må gå gjennom kravlisten din. Du må sette deg ned med listen og se på hva som er viktigst for deg – og så må du prioritere. Hvis ikke står du i fare for at du er en av veldig mange som ikke finner seg noen. Et annet problem er at man skrur ikke av leteren inni seg, selv om man egentlig har funnet en kandidat. Hvis man aldri slutter å lete, får man heller aldri gitt noen en ordentlig sjanse. Det er viktig å stenge av og gjøre seg utilgjengelig når man dater noen, og det innebærer å stenge andre ute. Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter. Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse. Det kan ta tid før kjemi oppstår. Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for dem. Anonymkode: cfbf9...c04 Tror heller du skal slutte å se på MGTOW-filmer på yotube, jeg. Vend oppmerksomheten mot noe som kan gagne samfunnet istedenfor! Hvis du ønsker å få mer napp hos damene, må du øke din egen tiltrekniningskraft på et vis (feks bli mer fysisk attraktiv, hyggeligere, mer oppmerksom på andres behov, få mer tro på deg selv, eller hva som enn mangler hos deg). Ikke skyld på damene, det er ikke hos dem feilen ligger. Anonymkode: dbd73...a93 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #154 Skrevet 9. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Tror heller du skal slutte å se på MGTOW-filmer på yotube, jeg. Vend oppmerksomheten mot noe som kan gagne samfunnet istedenfor! Hvis du ønsker å få mer napp hos damene, må du øke din egen tiltrekniningskraft på et vis (feks bli mer fysisk attraktiv, hyggeligere, mer oppmerksom på andres behov, få mer tro på deg selv, eller hva som enn mangler hos deg). Ikke skyld på damene, det er ikke hos dem feilen ligger. Anonymkode: dbd73...a93 VÆR SÅ SNILL OG LES MER ENN BARE HI. Jeg er ingen mann, jeg er ei dame. Dette har jeg gjentatt FLERE GANGER ALLEREDE! 🤦🏼♀️ Jeg er også i et forhold. Anonymkode: cfbf9...c04 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #155 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): VÆR SÅ SNILL OG LES MER ENN BARE HI. Jeg er ingen mann, jeg er ei dame. Dette har jeg gjentatt FLERE GANGER ALLEREDE! 🤦🏼♀️ Jeg er også i et forhold. Anonymkode: cfbf9...c04 Uhørt av deg å være dame i denne tråden! Dreper jo all diskusjon... Anonymkode: 4f87b...2bd 1
Ytdhd Skrevet 9. januar 2021 #156 Skrevet 9. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så du mener ikke at folk som tjener mye penger, har veldig god utdannelse, er suksessrike og ser fantastisk ut ikke har en tendens til å bli litt høy på pæra? Litt høy på seg selv? Har risiko for større ego enn normen menn i gata? Selvfølgelig er sjansen større for det. Det er også større sjanse for å møte på folk med personlighetstyper som kan minne om personlighetsforstyrrelser også her. Tenk deg godt om. Anonymkode: 4f87b...2bd Du kan ikke sidestille et stort ego med personlighetsforstyrrelser. En personlighetsforstyrrelse er ganske mye mer, og det finnes uttallige personlighetsforstyrrelser der personligheten til personer med disse ikke samsvarer med trekkene til de mennene du beskriver. Litt av poenget mitt er at man skal være forsiktig med å si at noen har en personlighetsforstyrrelse når man ikke kan diagnostisere vedkommende. Menn med karakteristikkene har nok større muligheter for å være utro pga. mer valgmuligheter når det gjelder partnere, men det betyr ikke at de oftere handler på mulighetene. Det kan du faktisk ikke vite. Endret 9. januar 2021 av Ytdhd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #157 Skrevet 9. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uhørt av deg å være dame i denne tråden! Dreper jo all diskusjon... Anonymkode: 4f87b...2bd Tydeligvis ikke, skal vi tro antall sider. Dessuten er det vel kjekt å se at det er forskjell på kvinner. Anonymkode: cfbf9...c04
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #158 Skrevet 9. januar 2021 Ytdhd skrev (Akkurat nå): Du kan ikke sidestille et stort ego med personlighetsforstyrrelser. Litt av poenget mitt er at man skal være forsiktig med å si at noen har en personlighetsforstyrrelse når man tross alt ikke er utdannet psykolog og ikke kan diagnostisere vedkommende. Menn med karakteristikkene har nok større muligheter for å være utro pga. mer valgmuligheter når det gjelder partnere, men det betyr ikke at de oftere handler på mulighetene. Det kan du faktisk ikke vite. Nei, jeg gjør ikke det heller. Jeg snakker indirekte om personlighetstyper som ligner narsissistisk, sosiopatisk og psykopatisk atferd, men jeg ønsket å unnlate å bruke disse ordene egentlig. Rett og slett for, som du sier, jeg kan ikke diagnosere dem. Men man kan i det minste se at der skjer en atferd som ikke er sunn, altså, en ustabil personlighetstype med stort ego lignende slike diagnoser. Jeg poengterer, igjen, at jo mer ressurssterk du er jo større er sjansen for mer egosentrerte typer med "holdningsproblemer". Dem ser råflott ut på papiret og i sosiale lag, men når det kommer til parforhold så blir du behandlet ut ifra deres ressurssterke personlighetstyper. Vi snakker om egoisme, selvopptatthet, spisse albuer, arroganse, dårlige holdninger, lite samarbeidsvillig, sta, egen, overlegen osv. Sjansen er større for å møte på slike personer jo mer ressurssterk dem blir. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
Ytdhd Skrevet 9. januar 2021 #159 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg gjør ikke det heller. Jeg snakker indirekte om personlighetstyper som ligner narsissistisk, sosiopatisk og psykopatisk atferd, men jeg ønsket å unnlate å bruke disse ordene egentlig. Rett og slett for, som du sier, jeg kan ikke diagnosere dem. Men man kan i det minste se at der skjer en atferd som ikke er sunn, altså, en ustabil personlighetstype med stort ego lignende slike diagnoser. Jeg poengterer, igjen, at jo mer ressurssterk du er jo større er sjansen for mer egosentrerte typer med "holdningsproblemer". Dem ser råflott ut på papiret og i sosiale lag, men når det kommer til parforhold så blir du behandlet ut ifra deres ressurssterke personlighetstyper. Vi snakker om egoisme, selvopptatthet, spisse albuer, arroganse, dårlige holdninger, lite samarbeidsvillig, sta, egen, overlegen osv. Sjansen er større for å møte på slike personer jo mer ressurssterk dem blir. Anonymkode: 4f87b...2bd Nå begynte du plutselig å snakke om narsissister, sosiopater og psykopater. Man kan ha et stort ego uten å være en narsissist. Hvis vi snakker eksklusivt om hvordan personer med de tre personlighetsforstyrrelsene nevnt ovenfor oppfører seg i parforhold, så er jeg enig i at de ikke er de beste partnerne ja pga. de personlige egenskapene. Tvert i mot. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #160 Skrevet 9. januar 2021 Ytdhd skrev (1 minutt siden): Nå begynte du plutselig å snakke om narsissister, sosiopater og psykopater. Man kan ha et stort ego uten å være en narsissist. Hvis vi snakker eksklusivt om hvordan personer med de tre personlighetsforstyrrelsene nevnt ovenfor oppfører seg i parforhold, så er jeg enig i at de ikke er de beste partnerne ja pga. de personlige egenskapene. Tvert i mot. Nei det gjorde jeg ikke. Jeg prøvde å unngå det. Men dem kan likevel ha personlighetstrekk som ligner, selv om man ikke er det. Ja ikke sant. Og det jeg skrev hang litt sammen med teorien min hvor kvinner ofte tror at jo mer ressurssterk og bedre en mann fremstår, jo bedre er disse mennene for dem. Det mener jeg er feil, for sjansen er større for å få et dårligere forhold jo mer ressurssterk mannen blir, basert på dette med personlighetstrekk og fremtoning. Og med ressurser mener jeg innenfor økonomi, makt, yrkesliv, utdanning, status og/eller utseende. Så kanskje det var smart å "ta til takke med" den nest beste mannen heller? Sjansen er større for å finne god, trygg og stabil mann som gir deg et bedre forhold i denne gruppen sammenlignet med den øverste gruppen. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå