Gå til innhold

Mulig kjent Volkswagen problem...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg sitter litt fast her. Jeg har et problem på min Volkswagen Touran 2015 mod med at fjernlysene ikke virker, ikke sigarett tenneren heller. Sjekket alt av sikringer, og sikringene er bra og hele. Har også skiftet lyspærer, uten at fjernlysene virker. Har vært innom 10 forskjellige verkstedet inkludert merkeverksted og ingen klarer å finne ut av feilen. De sier bare at det er sikringer, men de har jeg sjekket. Alt annet elektronisk virker som det skal. Bilen har gått langt, så ingen garanti igjen på den. 
Er det noen her inne som er mekaniker eller peiling på bil som kan ha en liten tanke om hva dette kan være? 
Håper noen der ute som har litt peiling enn det jeg har. Hjeeeelp! 

Anonymkode: e5fca...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
C-girl skrev (1 time siden):

Lysbryteren kan være årsak til at fjernlysene ikke virker, er den sjekket? 

Nei, den er ikke sjekket. Takk skal du ha. Da skal jeg sjekke det 😊
TS 

Anonymkode: e5fca...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikringen kan SE hel ut, bytt den for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 10090...952

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo bytte sikringene, ikke bare se på dem...

Anonymkode: c9c79...a7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpt et digitalt multimeter til rundt femtilappen på billigkjedene (biltema, jula ol.), og test sikringene. Det er superenkelt å bruke, og de fleste multimetere har en egen innstilling kun for å teste om strømmen går fra en ledning til den andre (er sikringen gått, er det ikke noe måte å lede strømmen på).

Høres kanskje vanskelig ut, men det er enkelt. Koster lite, og er kjekt å ha til både et og annet.

Anonymkode: 88abd...29f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står lysbryteren til "på" eller til "auto"?  Står den på "auto" får du ikke tent fjernlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

Står lysbryteren til "på" eller til "auto"?  Står den på "auto" får du ikke tent fjernlysene.

Nå har ikke jeg VW, men fjernlysene virker da når den står på auto. Merkelig påstand

Anonymkode: 63ce0...5cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har ikke jeg VW, men fjernlysene virker da når den står på auto. Merkelig påstand

Ikke på min gamle VW Passat i hvert fall. Ikke på noen eldre bil jeg har kjørt faktisk. 

Anonymkode: 71a13...167

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke på min gamle VW Passat i hvert fall. Ikke på noen eldre bil jeg har kjørt faktisk. 

Anonymkode: 71a13...167

Fungerer ypperlig på min 2012 golf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dillyduzit skrev (51 minutter siden):

Fungerer ypperlig på min 2012 golf. 

Kan du la lysbryter stå på auto, og du har fjernlys når den selv har slått på lysene når det er forhold for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du la lysbryter stå på auto, og du har fjernlys når den selv har slått på lysene når det er forhold for det?

Jepp. Lysbryter står alltid på auto, slår på fjernlysene når jeg kommer til veien hjem hvor det ikke er gatelys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dillyduzit skrev (5 timer siden):

Jepp. Lysbryter står alltid på auto, slår på fjernlysene når jeg kommer til veien hjem hvor det ikke er gatelys. 

Nettopp👍 Noe anna hadde vert litt rart, å ikke kunne la den stå på auto hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...