Gå til innhold

Tips til bra ullundertøy?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pierre Robert kom ut med nytt ullundertøy nå, to fager i stilongsene burgunder og blå, veldig fin passform og ull som avgir varme, i tillegg er det mykt, finnes ikke bedre.

Kari Traa er stiv ull, sammen med andre idrettsutøvere med millioner på bok som selger ull ekstra dyrt så unngår jeg det.

Anonymkode: 38c03...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker tufte! Eneste ulltrøya som jeg bare kan lufte. Har og en del janus, de holder formen godt og varmer tilstrekkelig. 

Husk å sjekke at det er ren ull. Noen er blandet med annet materiale og vil funke deretter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Kari Traa og Aclima best. Av billigere varianter liker jeg Janus, Cubus og Pierre Robert. Jeg mener at de billige er like gode som de dyre, liker bare designet bedre på de dyre.

Anonymkode: 477d3...f26

Skrevet

Jeg ville styrt unna Kari Traa- pent å se på, ja. Men kvaliteten synes jeg er helt elendig.. Revner veldig fort.

God erfaring med tufte(dog en del modeller som ikke er supervarme, men nydelige til mye turbruk) og grei erfaring med Devold(men også det kunne vart noen flere sesonger)...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 22.03):

Hei. Jeg starter i ny jobb som innebærer mye uteaktivitet, og jeg trenger derfor anbefalinger til bra ull undertøy (mtp det er minusgrader nå). Jeg har sett at f.ek.s Devold er veldig populært og skal varme godt, men jeg lurte på om det finnes tilsvarende bra produkter til en (litt) lavere pris? Er ikke så merkefiksert, så lenge det er bra kvalitet. 

Setter pris på alle anbefalinger

Anonymkode: 08a63...4d7

Skal du være mye i aktivitet? Hva skal du ha over (skallbekledning, softshell)? Jeg er veldig glad i Aclima sitt Woolnett (eller Brynje) under annet undertøy, eller Ullvang sitt Rav. Foretrekker litt tykkere løst undertøy, spesielt under skallbekledning, og synes det er varmere. Har også noe Arc'teryx som er veldig behagelig, og det tykkeste til Helly Hansen :) 

Så for skall ytterbekledning ville jeg hatt to lag for å lage et varmere luftrom, hvis du har polstret yttertøy trenger du ikke det. 

Anonymkode: cf4a2...62b

Skrevet

Smartwool.

Anonymkode: 006e0...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...