AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Del Skrevet 6. januar 2021 Hei! Trenger litt hjelp fra dere som er god på dette. jeg er veldig glad i å trene og trener så ofte jeg har mulighet innimellom jobb og familieliv. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og har ikke noen store mål annet enn å bli både sterkere og mer utholdende. «Problemet» er jo at jeg trener variert og at det da er vanskelig å bli bedre, spesielt på styrketrening hvor jeg føler jeg har stagnert og ikke kommer meg noen vei. Jeg har slitt med en udefinert skade i rygg/hofte i et par år som gjør at jeg ikke tør å belaste kroppen med mere løping, jeg tenker derfor nå å trene 2 ganger løping (1 rolig langkjøring og 1 intervall/terskeløkt) og 3 styrkeøkter.Får jeg til mer blir det nok en fjelltur eller rolig løpetur. styrketreningene blir liksom litt hummer og kanari og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge opp øktene. Til nå har det vært fullkropp 2 ganger i uka, hvor jeg varierer mellom 1 og 1 ølvelse og sett på 2 og 2 øvelser. Varighet 60-70 min. 8-10 reps, men prøver å ha på mer vekter og ned i 6 reps på noen øvelser. Føler ofte jeg må legge inn så mange øvelser som mulig for å bli sliten overalt, og at det kanskje blir litt lite variasjon (ikke sikkert det er et must??). finnes det noen sider med gode treningsprogrammer og veiledning for oss som har trent litt styrke? Hvordan legger dere opp øktene deres? Øvelser/reps etc. Tenker kanskje det er mulig å få til kortere og mer effektive økter, men likevel få godt utbytte. Jeg vet bare ikke hvordan😆 Anonymkode: 15485...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. januar 2021 #2 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 9.45): Hei! Trenger litt hjelp fra dere som er god på dette. jeg er veldig glad i å trene og trener så ofte jeg har mulighet innimellom jobb og familieliv. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og har ikke noen store mål annet enn å bli både sterkere og mer utholdende. «Problemet» er jo at jeg trener variert og at det da er vanskelig å bli bedre, spesielt på styrketrening hvor jeg føler jeg har stagnert og ikke kommer meg noen vei. Jeg har slitt med en udefinert skade i rygg/hofte i et par år som gjør at jeg ikke tør å belaste kroppen med mere løping, jeg tenker derfor nå å trene 2 ganger løping (1 rolig langkjøring og 1 intervall/terskeløkt) og 3 styrkeøkter.Får jeg til mer blir det nok en fjelltur eller rolig løpetur. styrketreningene blir liksom litt hummer og kanari og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge opp øktene. Til nå har det vært fullkropp 2 ganger i uka, hvor jeg varierer mellom 1 og 1 ølvelse og sett på 2 og 2 øvelser. Varighet 60-70 min. 8-10 reps, men prøver å ha på mer vekter og ned i 6 reps på noen øvelser. Føler ofte jeg må legge inn så mange øvelser som mulig for å bli sliten overalt, og at det kanskje blir litt lite variasjon (ikke sikkert det er et must??). finnes det noen sider med gode treningsprogrammer og veiledning for oss som har trent litt styrke? Hvordan legger dere opp øktene deres? Øvelser/reps etc. Tenker kanskje det er mulig å få til kortere og mer effektive økter, men likevel få godt utbytte. Jeg vet bare ikke hvordan😆 Anonymkode: 15485...86c Hei! Blir litt vanskelig å legge opp noe spesifikt opplegg over et forum, og det virker som om du har mange spesifikke spørsmål som kan ha nytte av en god muntlig diskusjon! Kan ikke du sende meg en mail på tor (at) sandumpt.no eller en privat melding her på forumet med nummeret ditt (eller så skal du få mitt), så kan jeg ringe deg i kveld for å snakke litt om dette? Jeg synes sånt er uhyre interessant! PS: Dette er ikke noe salgsgreier. Jeg har ikke tid til å ta kunder akkurat nå, og vil bare hjelpe (noe som er lettere muntlig) Vil bare hjelpe deg litt mer spesifikt enn vi kanskje får til her. Håper du ser dette før det eventuelt slettes på grunn av "reklame". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå