Gå til innhold

Har problemer med å bruke munnbind

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 jeg har briller ser ikke uten og med munnbind  dugger  det  

2 jeg har høreapperater  vanskelig å få på munnbind  rett og bra på uten å miste ha eller ødelegge  de 

3 trange neseveier  .  Det er slitsomt å puste  jeg får helt  Klaus.

4  jeg hører ikke hva andre sier med munnbind  på.  Jeg munnavleser.

Så har noen tips til meg for å gjøre det lettere . Vill  jo være flink og gjøre det rette 

Anonymkode: af048...8ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra på butikken veldig tidlig eller rett før stengetid.

Evt benytt kolonial.no el lignende tjenester.

Anonymkode: eb259...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2 jeg har høreapperater  vanskelig å få på munnbind  rett og bra på uten å miste ha eller ødelegge  de 

Så har noen tips til meg for å gjøre det lettere . Vill  jo være flink og gjøre det rette 

Du er untatt påbud. Hold avstand hvis du må ut.

Anonymkode: d028b...ebd

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Sett på munnbindet korrekt, så dugger det ikke. Du kan bruke tape for å hindre det dugger også, evt kjøpe munnbind som er tilegnet de med briller med antiduggkant.

Du puster ikke bare med nesa, men også munnen. Dårlig unnskyldning.

Har astma, trange neseveier og går fortsatt med munnbind 7.5 timer på jobb. Klarer meg helt fint, da kan du også

Anonymkode: e7dac...ddb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett på munnbindet korrekt, så dugger det ikke. Du kan bruke tape for å hindre det dugger også, evt kjøpe munnbind som er tilegnet de med briller med antiduggkant.

Du puster ikke bare med nesa, men også munnen. Dårlig unnskyldning.

Har astma, trange neseveier og går fortsatt med munnbind 7.5 timer på jobb. Klarer meg helt fint, da kan du også

Det kan dugge selv om du har på riktig altså. Just saying. Særlig nå som det er så kaldt ute dukker det grarantert.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Humle Brumle said:

Det kan dugge selv om du har på riktig altså. Just saying. Særlig nå som det er så kaldt ute dukker det grarantert.

Da er det jo ikke munnbindet som gjør det dugger.....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Svært mange har briller som dugger med munnbindbruk. Bruk tape, eller legg brillene lenger ned på nesa.

2. Skaff deg munnbind med knyting, ikke ørestrikk.

3. Pust med munnen.

4. Det forandres ikke ved at DU ikke bruker munnbind.

Jeg forstår at hørselen er et problem for deg, men jeg kan ikke se at det blir bedre ved at du ikke bruker munnbind. 

Anonymkode: 54f7d...b6a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det jo ikke munnbindet som gjør det dugger.....

Jo når du puster dugger det på brillene.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Svært mange har briller som dugger med munnbindbruk. Bruk tape, eller legg brillene lenger ned på nesa.

3. Pust med munnen.

Jeg forstår at hørselen er et problem for deg, men jeg kan ikke se at det blir bedre ved at du ikke bruker munnbind. 

Du skrev det mye bedre enn meg. Kudos!

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Humle Brumle said:

Jo når du puster dugger det på brillene.

Når det er kaldt og du går ut og inn dugger det på ALLE briller uavhengig om det er munnbind på eller ikke...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det er kaldt og du går ut og inn dugger det på ALLE briller uavhengig om det er munnbind på eller ikke...

Du jeg lever med briller og det har jeg gjort siden første klasse. Når jeg sier at det dugger så gjør det det. Det her er ikke noe å diskutere om en gang. Jeg ser jo selv at det dugger på brillene med munnbind. Jeg er ikke noe i mot munnbind, men vi trenger ikke å nekte for at det er irriterrende og at mange brillebrukere merker at det dugger. Ja jeg vet det dugger når man går inn, men jeg merker også dugging som BARE kommer fra at jeg bruker munnbind.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også høreapparat og synes det er veldig utfordrende i kombinasjon med munnbind. Til vanlig har jeg alltid høye skuldre når jeg er i butikker pga. støy og frykt for å ikke høre hva som blir sagt, kassasituasjon har alltid vært stress. Med munnbind er alt dette forsterket siden jeg er avhengig av munnavlesning. 

Men, jeg bruker uansett munnbind, kunne bare ønske at folk kunne skrudd opp volumet litt når de har på seg munnbind🙆🏼‍♀️

Anonymkode: aee8a...45b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg bruker det. Meeen jeg ville ha noen tips for å gjøre det litt enklere å være meg.  Så dere som skyter fra hofta og er sinte jeg bruker det.  Men jeg unngår  helst å gå ut nå pga av dette . Å isolere seg selv når man er hørselhemmet  er noe man ofte gjør.  Det er så belastning på kroppen og da legg på de problemene  jeg har med å bruke munnbind.  

Ville jo bare ha noen råd. 

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til dugging, jeg har briller og bruker munnbind til vanlig I jobb. Jeg synes det funker best (med medisinske munnbind) å brette munnbindet på midten, så bretter jeg hver "vinge" tilbake slik at det blir en tydelig knekk for nesen. Da får du bunnbindet veldig tett oppå nesen. Så har du brillene litt lenger ned på nesen enn du pleier. Formen på brillene dine vil dog kunne påvirke. 

Ellers så er munnbind som knytes et godt råd noen har kommet med. 

Anonymkode: 06c87...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

3. Pust med munnen.

Dette! Du gjør deg vanskelig ts..

Anonymkode: 37e02...c46

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er å si i fra til de du prater med at du er hørselshemmede. Jeg hadde kunne tatt av meg munnbind for å forklare dette noe, om du beholdt det på :)

Anonymkode: 078ab...9b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg bruker jo det og jo det er vanskelig . Har du to dyre høreapperater   trang nestegang pga den har vært knust og dårlig syn.  Det er faen men ikke lett.  Da holder jeg  meg  heller helt alene hjemme . Og blir deprimert  av å ikke se noen.  For jeg vil jo ikke  være ansvarlig  for noe.  Ikke at  jeg har stor skjangse for å smitte noen  2 meter  avstand har jeg fra før og null sosial  liv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Løsningen er å si i fra til de du prater med at du er hørselshemmede. Jeg hadde kunne tatt av meg munnbind for å forklare dette noe, om du beholdt det på :)

Anonymkode: 078ab...9b9

Tro meg jeg gjør det  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hun spør faktisk bare om råd til å gjøre det enklere å bruke munnbind, hun sier at hun bruker det selv om det er utfordrende. 

Jeg syns du gjør deg lite forståelsesfull og også ute av stand til å lese innlegg slik de er skrevet. 

Anonymkode: 20835...c5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...