AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #61 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De kan bortvise deg dersom du ikke vil bruke det, når det er påbudt, men det er selvsagt ikke greit å bli ufin. Jeg handler en del i Lørenskog, og der har det vært påbudt på butikker og kjøpesentre uavhengig av avstand, og de gangene jeg har glemt det har betjeningen spurt om jeg har en medisinsk grunn til å ikke bruke det, og når jeg har svart nei har jeg blitt bedt om å ta det på, og blitt nektet betjening dersom jeg har glemt det. Det går an å gjøre dette på en hyggelig måte, så jeg hadde klagd til ledelsen. Og til dere som mener at folk med medisinsk grunn skal drite i å handle et helt år kan ta dere ei bolle. Så lenge de holder seg hjemme når de har symptomer så er det faktisk akkurat som med vaksinering. Vi andre som er friske bruker munnbind nettopp for å beskytte de som ikke kan. Anonymkode: 168aa...431 Helt enig. Anonymkode: 497d4...9aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #62 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sint! Hun var sint. Søstra mi gråt og skalv. Man reagerer ikke sånn når ansatt snakker rolig. Anonymkode: 497d4...9aa Men hva er det så vanskelig med å få på munnbindet da? Hvorfor svarer du ikke på hvorfor hun ikke kan ta det på? Anonymkode: 34f5b...497 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #63 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva er det så vanskelig med å få på munnbindet da? Hvorfor svarer du ikke på hvorfor hun ikke kan ta det på? Anonymkode: 34f5b...497 Fordi hun bare forteller halve sannheten. Anonymkode: 57054...6d1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #64 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi hun bare forteller halve sannheten. Anonymkode: 57054...6d1 Skam deg. Anonymkode: 497d4...9aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #65 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hva er det så vanskelig med å få på munnbindet da? Hvorfor svarer du ikke på hvorfor hun ikke kan ta det på? Anonymkode: 34f5b...497 Fordi det er ikke det som er poenget. Anonymkode: 497d4...9aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #66 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og hun sto cirka 4 meter unna den ansatte. Anonymkode: 497d4...9aa Men er det påbud fra kommunen? Anonymkode: 3cb13...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #67 Del Skrevet 5. januar 2021 Mange er redde og reagerer sterkere enn de ville gjort ellers. Ville ikke tatt meg nær av det. Kjefte nei men visst søren kan de si fra! Svært få har munnbind problematikk. Kanskje 4 av de 100 de snakker til. Så det sier seg selv at de må si fra. Jeg har munnbind allergi men tilpasser med annen type som ikke er engangs. Ved sykdom å munnbind bruk bør man kunne finne en god løsning. Visir eller annet .. bare for at andre skal føle seg beskyttet. Anonymkode: 00757...133 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. januar 2021 #68 Del Skrevet 5. januar 2021 Det finnes ikke noe forbud mot å kjefte på kundene sine, nei. Særlig lurt er det imidlertid ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #69 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi det er ikke det som er poenget. Anonymkode: 497d4...9aa Jo, det er et poengene! Du finner flere av poengene i tidligere svar fra andre brukere her inne. Anonymkode: 34f5b...497 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #70 Del Skrevet 5. januar 2021 På senteret jeg jobber er det påbudt med munnbind. Er vel påbud i hele kommunen hvis jeg ikke tar feil. Er heldigvis dager og uker mellom hver gang jeg ser noen uten. Da henvender jeg meg til dem og sier at her er det påbudt med munnbind for alle kunder og spør om de har et med seg eller om de vil ha et nytt av meg. Å bli sint hadde jeg kun blitt hvis jeg hadde fått noen stygge gloser til svar. Anonymkode: 59705...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 5. januar 2021 #71 Del Skrevet 5. januar 2021 Her er det kanskje 1% av alle handlende som bruker munnbind, her er så godt som ingen kjent smitte. Uansett er kjeft frå butikkansatte lite effektivt for noko som helst. Det resulterer gjerne i at vedkomande gjer ein iherdig innsats for å aldri handle i den butikken igjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #72 Del Skrevet 5. januar 2021 Medlemmer av Koronapolitiet er verste sorten. Fei for egen dør og hold grundig kjeft. Anonymkode: b788f...b65 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #73 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi det er ikke det som er poenget. Anonymkode: 497d4...9aa Hvis du vil ha sympati og forståelse fra folkene på kg må du oppgi grunn til hvorfor søsteren din gikk uten munnbind! Anonymkode: 4c26d...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 5. januar 2021 #74 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg har kraftig astma og klarer å gå med munnbind hele dagen når jeg jobbe. og jeg har en venninne som også har astma som ikke klarer å bruke munnbind, så det er forskjell på folk. Selv har jeg også fått tilsnakk av en butikkansatt da jeg ikke hadde munnbind på en dag (rett etter at butikken åpnet, det var 3 stk i butikken og hun som jobbet der) og sa klart og tydelig fra til henne og jeg sendte mail til butikken etterpå. Man kan godt snakke til folk for at de ikke har munnbind, men ikke kjefte. Det syns jeg ikke er ok under noen omstendigheter egentlig. Jeg fikk en unnskyldning fra lederen i butikken. Og jeg har vel skrevet det her inne før en gang, folk er liksom mer gira på å ta hverandre enn å passe på hverandre nå. Og det irriterer meg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #75 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har veldig smale neseganger, og med dette ofte tett nese pga slim/gørr som setter seg fast oppe i bihulene. Har du prøvd å puste med kun munn i munnbind? Det er passe jævlig å ikke få nok oksygen Så jeg som enslig skal ikke kunne bevege meg utendørs? Her har alle 4 kommunene i nærområdet munnbindpåbud Anonymkode: 45c35...d0c Du får nok oksygen, må du rulle inn. Ta på deg munnbindet eller handle på nett. Anonymkode: a24f6...bfa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #76 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mange er redde og reagerer sterkere enn de ville gjort ellers. Ville ikke tatt meg nær av det. Kjefte nei men visst søren kan de si fra! Svært få har munnbind problematikk. Kanskje 4 av de 100 de snakker til. Så det sier seg selv at de må si fra. Jeg har munnbind allergi men tilpasser med annen type som ikke er engangs. Ved sykdom å munnbind bruk bør man kunne finne en god løsning. Visir eller annet .. bare for at andre skal føle seg beskyttet. Anonymkode: 00757...133 Ja, enig. Si fra er viktig. Hvorfor kjefte? Hvorfor ikke bare be høflig om å bruke munnbind eller spørre hvorfor man ikke bruker det? Anonymkode: 497d4...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #77 Del Skrevet 5. januar 2021 Munnbindpolitiet er den verste sorten. Tror de jublet da det kom påbud for de elsker munnbind og går sikkert med det hjemme og. Anonymkode: 75ab7...e38 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #78 Del Skrevet 5. januar 2021 Fjaselina skrev (22 minutter siden): Her er det kanskje 1% av alle handlende som bruker munnbind, her er så godt som ingen kjent smitte. Uansett er kjeft frå butikkansatte lite effektivt for noko som helst. Det resulterer gjerne i at vedkomande gjer ein iherdig innsats for å aldri handle i den butikken igjen. Stemmer. Handler ikke der igjen. Googlet butikken nå og ser at mange skriver i anmeldelsene "frekke ansatte". Anonymkode: 497d4...9aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #79 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Svigermor har kols og sliter veldig med å puste generelt. Jeg tror hun ville slitt veldig med munnbind. Hun holder seg hjemme nå for å slippe kjeft og stygge blikk. Anonymkode: c692f...09a Hun bør vel uansett holde seg hjemme for å unngå smitte. Det veier vel tyngre enn stygge blikk? Anonymkode: cecd7...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seshat Skrevet 5. januar 2021 #80 Del Skrevet 5. januar 2021 Hva sier reglene i kommunen om bruk av munnbind, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg