Gå til innhold

Inge Tittel

Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Hvem ville vunnet en krig mellom USA og Kina vist dette hadde skjedd

og at Kina har en militær styrke som er 4-5 ganger større en USA sin

Og det at Kina er det land med mest militære utenfor sitt eget land

iverfall etter CNN så det er nok sant da.

Men uansett hvem tror dere ville vunnet denne Krigen

USA eller Kina

jeg tror faktisk Kina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser helst at kina vinner ;)

Det er noe jeg gjerne vil vite hvorfor. Hvis Kina f. eks. tar en "Pearl Harbor", så håper du at Kina som henretter folk for sykkeltyverier vinner? Greit nok, det er dødsstraff i USA også, men man må tross alt ha blitt dømt for drap av verste slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg gjerne vil vite hvorfor. Hvis Kina f. eks. tar en "Pearl Harbor", så håper du at Kina som henretter folk for sykkeltyverier vinner? Greit nok, det er dødsstraff i USA også, men man må tross alt ha blitt dømt for drap av verste slag.

Det var veldig lite seriøst ment... Er bare ikke helt fornøyd med amerika for tiden.

Akkurat den diskusjonen tror jeg er endeløs. Man vet jo aldri følgene av ting som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Sexy*Cat*

Kina. Vet ikke hvorfor... men kinesere er "gale" (hmm det er jo egentlig amerikanere også).

Jeg heier også på Kina. Amerikanerne kunne fortjent å møte litt motstand.

Endret av *Sexy*Cat*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

Rutine er viktig her, og USA har jo etter hvert opparbeidet seg en omfattende erfaring fra kosekriger mot små land midt i østen.

Den dagen det eventuelt skulle bryte ut krig mellom USA og Kina ville ikke verden bestå lenger, så resultatet hadde definitivt blitt TILT - GAME OVER. Med mindre helten til LoisLane hadde ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Jeg fant ut det militære antal Kina og USA har

Kina har en styrke på 379.524.688 Millioner ( 2004 )

USA Sin er på 73.597.731 Millioner ( 2004 )

Regner jeg ikke helt feil noe jeg nok gjør så har Kina en hær som er 4-5 ganger større.

til sammenligning har Norge en hær på 1.016,482

det er litt fristene og skrive flere land men jeg skal ikke kjede dere mer med tall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil at USA ville vunnet en konvensjonell krig. At man har x antall millioner soldater hjelper ikke mye (Se hvordan det gikk med Saddam sin Nasjonalgarde)

Det er USA som har teknologien, de tyngre våpnene og erfaring i krigføring. Man må ikke tro at de siden de sliter i Irak nå pga gerilja-krigføringen ikke klarer å knuse Kina totalt på under 90 dager. De har baser i Korea, baser i Japan, alliert i Taiwan, krig gående i Afghanistan, baser ala Diego Garcia samt tusenvis av fly og tropper tilgjengelig gjennom hangarskip. Titusenvis av fly og annet materiell de har spart på siden 2. verdenskrig.

men tenk heller på dette.

1. Hvis det ble en krig ville NATO trolig bli involvert. Plutselig er Norge i krig med Kina!

2. Begge parter er stolte, begge land ville ikke akseptert et tap, begge land har nok atomvåpen. Armageddon is here!

:VJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Kina har nok en mye større efaring når det gjelder krig føring ja flere 1000 år mer efaring.

Og Kinas hær er faktisk svært teknologisk de har det 3 største militær budgjete

i verden.

Med antal våpen.Raketer alle slags våpen har de mest i verden.

Kinas bake styrker er ikke svakere en de amerikanse.

Fly våpenet som er det største i verden er heller ikke svakere

samt marinen er eller ikke svakere.

Kinas teknologi innenfor det militæret er faktisk mer utviklet en man skulle trodd.

samt at Kina og Russland har en militær alianse

Når du snakker om tyngste våpen så har Kina minst like tunge våpen som det USA har.

Når du snakker om baser så må du huske at Regjeringene i de land basene er i så må de få tilatlese og fly over landets teritorium.

Jeg har satt den amerikanse militære styrke i aksjon da jeg hvar med på en øvelse i USA og jeg har en ting og si den er sterkt overvuder.

Faktisk blandt militære verden over så er det Det Britiske Militære som blir regnet som de beste...

men uansett så får vi håpe at aldri det blir en Krig mellom Kina og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...