Shadowfyr Skrevet 5. januar 2021 #1 Del Skrevet 5. januar 2021 Utifra det jeg leste på wikipedia var det epidemi. Så kanskje dette var en hastesak? Men bare lurer bare? https://no.wikipedia.org/wiki/Balto_(hund) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Del Skrevet 5. januar 2021 Nå var vel dette på vinteren i Alaska tidlig på 1900-taller, så jeg vil tro veiforbindelse var heller dårlig og at det var en god det is langs kysten. Anonymkode: b0ce3...935 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naivsuper Skrevet 5. januar 2021 #3 Del Skrevet 5. januar 2021 Fordi det pga snø og is gikk raskere med hundesleder, og det var for kaldt til å bruke fly. Dette var i 1925 så det fantes ikke 4 - hjulstrekk. De var redd for at flyet skulle krasje og serumene bli ødelagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadowfyr Skrevet 5. januar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 5. januar 2021 naivsuper skrev (Akkurat nå): Fordi det pga snø og is gikk raskere med hundesleder, og det var for kaldt til å bruke fly. Dette var i 1925 så det fantes ikke 4 - hjulstrekk. De var redd for at flyet skulle krasje og serumene bli ødelagt. Tenkte også at Faks eksisterte så de kunne bruke det til nødmeldinger. Men gir mening antar jeg for den tiden de levde i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Del Skrevet 9. januar 2021 Shadowfyr skrev (På 5.1.2021 den 13.00): Tenkte også at Faks eksisterte så de kunne bruke det til nødmeldinger. Men gir mening antar jeg for den tiden de levde i. Ja, faxen i 1925 var kjent for sin lynraske overføringshastighet. Den fantes også som trådløs. Anonymkode: 60849...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Del Skrevet 9. januar 2021 Balto var ikke en ulvehund. Og det var ikke Balto, men Togo som var den virkelige helten av hundene i spannet. Anonymkode: 2414a...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Del Skrevet 9. januar 2021 Hunden er menneskets beste venn så ikke overraskende at det var hunder og ikke båt/lastebil som til reddet Alaskas befolkning. Anonymkode: 36c61...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå