Gå til innhold

Forslått halebein, kan ikke sitte. Går man til legen da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller ser man det bare an? Fint om noen som har skadet det eller kjenner noen som har det kan svare. Dere som har hatt brudd: hva skjer da?

Anonymkode: e1030...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg falt ganske kraftig på isen for et par år siden, men hørte ikke noe knas. Så for min del ble det å sitte på en ring jeg la på stolen. Gikk ikke til legen med det, for jeg tenkte bare det var en kraftig forslåelse. Men gjør det du tenker er best 🙂

Anonymkode: 8173a...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids kontakte legen, men en lege får ikke gjort noe med det. Halebein må bare gro seg til igjen. Har selv knekt halebeinet, gikk vel et halvt år uten å kunne sitte ordentlig. Få deg en badering å sitte på :) 

Anonymkode: 30780...b70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bristet halebeinet flere ganger(fall fra hest), oppsøkte bare lege første gangen for å utelukke brudd. Det er som de andre sier, legen kan ikke gjøre noe uansett. 

Anonymkode: 43443...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har bristet halebeinet flere ganger(fall fra hest), oppsøkte bare lege første gangen for å utelukke brudd. Det er som de andre sier, legen kan ikke gjøre noe uansett. 

Anonymkode: 43443...111

Tok de røntgen da?

Anonymkode: e1030...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan operere, men det gjøres sjelden fordi utfallet er svært usikkert, man kan risikere permanente smerter. Man skal også ha gått med plager lenge før en operasjon vurderes.

Anonymkode: a961e...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tok de røntgen da?

Anonymkode: e1030...497

Man kan få røntgen, men det er bare unødvendig stråling til bekkenområdet. Brudd får man ikke gjort noe med uansett. Du kan selvsagt få resept på smertestillende så man ikke har så innmari vondt

Anonymkode: 17f08...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...