Gå til innhold

Yttertøy til barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt skal starte i barnehage dette året og vi må kjøpe inn blant annet vinterdress, parkdress og regntøy. Vi bor en plass hvor vinteren er lang og kald så det er helt klart nødvendig med en god og varm dress. Babyen vår er per nå ganske rund så det må være klær som er gode og romslige uansett. Det jeg bemerker meg er at «alle» kjøper de dyreste merkene av yttertøy, men finnes det ikke andre gode og rimeligere merker enn wheat, reima osv. som «alle» snakker om?

Har du tips til merker som er gode, romslige og rimeligere til parkdress (bør tåle litt vann), regntøy og vinterdress som tåler litt vann? 

Anonymkode: ff360...2bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med de små er Reima det beste, menee jeg. Dressene er lette, enklere å bevege seg i for en liten kropp, de er romslige og har god passform, og holder varmen i kulda.

Jeg er ingen 'merke-freak', men har sverget til Reima da barna var små. Har prøvd andre dresser, men alltid gått tilbake til Reima 

Anonymkode: 99aec...8c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper reima, men kun på salg. Xxl, barnas hus og reima selv har iblant kampanjer på 40 % :) slår til da. 
Ellers liker jeg reflex (barnas hus eget merke), KappAhls merke samt har ofte kjøpt brukt på Finn, mye så godt som nytt :) 

Anonymkode: 397cf...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reima er fantastiske dresser, så det er en grunn til at "alle" kjøper det. Sjekk barnihagen.no. Dette feks. er en knallgod vinterdress til 479 kroner. 

Anonymkode: 36786...d89

• Liker 2
Gjest Geirfuglen
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Reima er fantastiske dresser, så det er en grunn til at "alle" kjøper det. Sjekk barnihagen.no. Dette feks. er en knallgod vinterdress til 479 kroner. 

Anonymkode: 36786...d89

Ja, Reima er gull til de minste, de er så varme uten at de blir tykke og klumpete. Jeg pleier å kjøpe vintertøy på salg hver vår og sommertøy hver høst, de skal jo gjennom alle størrelser som regel. 

AnonymBruker
Skrevet

Av de billigere merkene liker jeg Kuling veldig godt. De har en egen babyvinterdress som passer veldig godt til min baby som er god og rund. Til babyer foretrekker jeg dresser som har to glidelåser foran, myye lettere å kle på barnet da. 

Ellers har jeg hørt mye godt om Reima. Har også fått med meg at kappahl har gjort det bra i tester når det gjelder regntøy, vet ikke om det er det samme for andre vinterplagg. 

Ellers er jo så og si alt på salg for tiden, så du kan finne «merkedresser» på salg til samme pris som billigere merker også. :) 

Anonymkode: 9fc50...f20

AnonymBruker
Skrevet

Til min 1åring har vi Reima, den er helt super. Han holder seg veldig varm i den, den er veldig slitesterk og ikke minst fin og enkel, den er på salg nå (lite størrelser igjen.. men finnes nok på andre nettsider. https://www.babyshop.no/reimatec-aapua-kjeledress-svart/p/354867

Min skal ikke i barnehage før sommer/høst, men kommer kjøpe den samme neste vinter om de får inn. 

Anonymkode: dbfeb...63d

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Til den bruken er det vanskelig å finne noe OK som er billigere enn Reima.

Jeg synes Reima var best i den alderen, og Polarn O Pyret best senere.

Har brukt Didriksons og - den var helt grei.

AnonymBruker
Skrevet

Reima uten tvil. Didrikssons blir for stiv for så små barn. 
Kjøp på Finn ☺️ 

Anonymkode: 8ab7d...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig fornøyd med regndressen fra sparkjøp til 399,- mage i gruppa til barnet mitt som bruker den. Den har fôr inni som holder barnet varmt og dobbelt regntrekk ved føtter og armer som gjør at det tørker raskt. 

Dress til de minste er viktig å ha en god en, til vinteren. Men nå er det vel salg i januar, lurt å kjøpe en nå. Kjøp gjerne en str over, for tøyet kan brettes hvis det er fort stort, men blir fort kalde hvis de er for små. Bedre plass til ull og fleece inni. Nå er jo de fleste vinterdresser store i str uansett. De varer lenge, har selv en reimadress som er brukt av 4 barn, og enda er den god til bruk. 

Husk å kjøpe ekstra strikker til under beina. De ryker fort :)

Anonymkode: f2d52...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat til de aller minste, som beveger seg lite ute, og derfor lett blir kalde, har jeg ikke vært borti annet enn Reima som er godt nok. Men men den typen bruk slites ikke dressen så mye, og kan derfor fint kjøpes brukt, og brukes av både 4, 5 og 6 barn uten å slites ut. Dessuten er de fleste Reima-dresser romslige i størrelsen, og passer over lengre tid. 

Når de begynner å bevege seg litt mer selv, har jeg god erfaring med mange dresser. Men det det var lettest å få tak i brukt og på salg, var nok Reima. Det kan være greit å kjøpe en dress med god vannsøyle, som er lett og god å bevege seg i. 
Det er gjerne kombinasjonen av god vannsøyle og lett dress med god bevegelighet som skiller de beste fra de dårligste. 

Parkdress og regntøy synes jeg det var lettere å kunne kjøpe litt diverse merker. Vi likte regntøyet til Lindex for noen år siden. Vanntett og mykt. Men mine barn ble våte uansett når det var mye regn, så vi måtte over i barnevader etter hvert. (Det "badet" i vanndammene) 

Anonymkode: 22891...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er veldig fornøyd med regndressen fra sparkjøp til 399,- mage i gruppa til barnet mitt som bruker den. Den har fôr inni som holder barnet varmt og dobbelt regntrekk ved føtter og armer som gjør at det tørker raskt. 

Dress til de minste er viktig å ha en god en, til vinteren. Men nå er det vel salg i januar, lurt å kjøpe en nå. Kjøp gjerne en str over, for tøyet kan brettes hvis det er fort stort, men blir fort kalde hvis de er for små. Bedre plass til ull og fleece inni. Nå er jo de fleste vinterdresser store i str uansett. De varer lenge, har selv en reimadress som er brukt av 4 barn, og enda er den god til bruk. 

Husk å kjøpe ekstra strikker til under beina. De ryker fort :)

Når jeg hadde barnehagebarn, gikk jeg på butikken med syutstyr og kjøpte en rull med "hullstrikk". Altså strikk med knappehull. Da var det lett å bare sette på en ny når den gamle røk. (Og jeg kunne klippe til den lengden vi trengte) . 

Disse strikkene ryker nesten uavhengig av hvilket merke klærne er. Og de har jo ingen annen funksjon enn å holde sko og bukse sammen. Så du trenger ingen dyr strikk så lenge du har noe som kan brukes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært fornøyd med Kapp Ahls vinterdresser.

Anonymkode: dcd99...faa

Skrevet

Jeg ville kjøpt en best i test dress jeg altså. Det er så viktig å ikke fryse. Reima er som sagt god, barnihagen.no har ofte salg. Vi har kjøpt fra der, og særlig i de minste størrelsene er det lett å finne dress. Ellers så har vi kjøpt isbjørn of sweeden til fjorårets treåring. Kjøpte den på salg en str større enn behovet, så i fjor var den litt stor, i år er den passe og inni har den opplegg som kan tas ned slik så armer og bein forlenges slik så den passer til neste år også. Tre vintre for 1200kr er ikke så gæli. Men jeg ville nok ikke kjøpt for stor dress til en som akkurat har lært seg å gå. 

• Liker 1
Gjest Wilma89
Skrevet

Første året hadde jeg Reflex sin vinterdress. Var da fornøyd med den, men da vi fikk Reima sin vinterdress i gave merket jeg at det var noe helt annet. Syns den var lettere og enklere å bevege seg i. Planlegger man litt er det som regel opp mot 50 prosent salg på reima-dresser mot slutten av sesongen. Er jo også mulig å kjøpe pent brukt på Finn.

Når det kommer til parkdress har vi kun hatt name it sin softshell dress. Den kommer vi til å fortsette med. Den er så myk og enkel å bevege seg i. I tillegg har sønnen vår aldri blitt våt,

Når det kommer til regntøy har vi vært veldig fornøyd med Helly Hansen. Kjøpte først Reflex, men han ble ofte våt. Så kommer til å fortsette med Helly Hansen😊

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde reima mens han gikk på småbarn, helt fantastisk bra. De gikk i arv til to av søskenbarna (gutter) og det vises så vidt at de er brukt. Den minste dressen hadde ekstra polstring i baken pga at barna gjerne sitter mye på bakken. Vinterdressen og spesielt når dere bor et sted med lang og kald vinter ville jeg ikke ha spart på pengene.

Anonymkode: b12d3...27a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holder til i Finnmark, og har prøvd litt forskjellig. Men har alltid havnet tilbake på Reima, varm, tåler en del vann, god passform og høy slitestyrke.

Har gjort 2 forsøk på Didrikson, men opplevde begge gangene at snøen satt seg fast, uansett temperatur og barna ble vår og kald. Ville helt klart ikke spart pengene på dress.

Søk på prisjakt, da får du opp hvis det finnes på salg noen plasser. Om du går inn på reima sine sider har de gode størrelsestabeller, og det står hvor mye større du kan kjøpe dressen.

Anonymkode: f28cc...37f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp på salg :) Selv bruker vi kun reima vinterdress, men til vår og høst har vi brukt name it softshelldress.

Anonymkode: 07a42...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp på salg :) Selv bruker vi kun reima vinterdress, men til vår og høst har vi brukt name it softshelldress.

Av regntøy så er det kun kattnakken som har holdt barnet tørt, men det er jo bare å teste ut. Didrikson regntøy feks har ekstra polstring på rompe og knær som kan være fint for de små.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg hadde barnehagebarn, gikk jeg på butikken med syutstyr og kjøpte en rull med "hullstrikk". Altså strikk med knappehull. Da var det lett å bare sette på en ny når den gamle røk. (Og jeg kunne klippe til den lengden vi trengte) . 

Disse strikkene ryker nesten uavhengig av hvilket merke klærne er. Og de har jo ingen annen funksjon enn å holde sko og bukse sammen. Så du trenger ingen dyr strikk så lenge du har noe som kan brukes. 

Ja, er egentlig det jeg og har gjort og i mitt hode så var det det jeg mente med ekstra strikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...