AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Del Skrevet 3. januar 2021 Hei, Jeg har en jente på 4 mnd som jeg er litt bekymra for. Fra ca 4 uker gammelt var hun veldig god på blikkontakt, og «snakka» masse med oss. Da hun nærmet seg rundt 3 mnd gikk hun fra å «snakke» med oss til å lage masse bobler, presselyder og grynta. Sakte, men sikkert forsvant dette også og nå bare skriker hun, skriket kommer fra bakerst i ganen/halsen, det er liksom ikke ordentlig skrik. Men hun skriker sjeldent til oss, «snakker» ikke med oss lenger, det krever en del arbeid å få henne til å smile, når jeg lager høye lyder eller roper etter henne så snur hun seg ikke hver gang, sjeldent. Hun er derimot veldig interessert i leker og alt annet rundt seg. Er også en ordentlig sovebaby. Sover mye og lenge og trenger ik hjelp med å sovne inn. hun gir meg blikkontakt med på stellebordet og når hun ligger flatt på ryggen, ikke på magen(hun liker ik å ligge på magen da). Jeg får sjeldent kontakt i vippestolen. Hun elsker «lek», altså at jeg dytter rundt på henne og kiler henne. Da ler hun til og med. Men jeg kiler jo henne så hun har ikke akkurat noe valg😂 jeg blir gal her. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hun sikler masse om dagen. Noen ganger virker det som om tunga hennes er i veien for «snakkinga». Jeg har ett barn fra før av og hun prata tidlig. Både helsesøster og bhg var veldig imponert med hu fordi hun var tidlig ute med språket. Så nr 2 gjør meg sef bekymra når jeg sammenligner henne med nr 1. noen som har opplevd det samme og som kan dele en solskinnshistorie? Anonymkode: 9fb82...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Del Skrevet 3. januar 2021 Helsesøster på Helsestasjonen kan dette. Anonymkode: 8e5c1...a81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg vet ikke da men høres jo nesten ut som at babyen er plaget av noe slag. Foreldrene mine plaget meg, men det var fordi jeg syntes de var uinteressante. Anonymkode: fc3ae...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Hei! Dette høres veldig kjent ut!! Vi har en baby på 4,5 mnd. som for ca en måned siden sluttet å pludre. Jeg lurte bare på hvordan det gikk etter hvert med babyen din? Anonymkode: df6d4...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Dette høres veldig kjent ut!! Vi har en baby på 4,5 mnd. som for ca en måned siden sluttet å pludre. Jeg lurte bare på hvordan det gikk etter hvert med babyen din? Anonymkode: df6d4...f88 Hei, jenta mi er 4,5 år gammel nå og alt er helt normalt❤️ det var litt vanskelig å akseptere at babyer er født med personligheter den gang da, men jeg ser så tydelig at den oppførselen som bekymret meg, var kun en del av hennes personlighet fordi hun fortsatt har disse trekkene, men uten at det er bekymringsverdig. Alt løsna veldig idt hun bikka 1 år. Begynte å pludre/si ord, ble mye sterkere motorisk en storesøster, er det fortsatt. Nå er hun fortsatt litt «introvert», litt sjenert og mest trygg foran de hun kjenner best, men allikevel sosial, leker godt med både store og små barn. Hun er fortsatt en skeptiker oxo, noe jeg nå syns er veldig greit hehe. Hun snakker så det renner, synger, koser seg i bhg. Alt er bra! Og som sagt- det løsna da hun ble rundt 1 år gammel. Hun er liksom et sånt barn som er det vi ofte kaller «tøff publikum», hun er ik den som ler av absolutt alt, en litt mer seriøs type, men skikkelig luring som stadig finner på mye rart for å plage storesøster. Hun er virkelig gøy, og nå er jeg så glad for at ikke alle babyer/barn er like. For dem skal jo ik være det. Så legg vekk milepælene og ikke sammenlign med andre. Selvfølgelig skal man følge med å ta ting på alvor hvis man ser at barnet har store utfordringer, men se på helhetsbilde. Er barnet ditt ellers kontaksøkene? Legg merke til om barnet kanskje gir deg respons, men på en annen måte enn dt u forventer. Er barnet den typen som liker å observere, også gjøre ting når barnet selv føler seg klar og er trygg. Føler vi forhaster oss veldig og forventer at babyene våres skal være genier og få alt til med en gang. Vokse opp så fort som mulig. Og når jeg tenker tilbake på det så stresset jeg henne veldig og jg ble veldig masete. Jeg merker den dag idag at hun bare trekker seg unna hvis dt blir mye mas og stress. Hun merket det sikkert som baby. jeg har fått barn etter henne, og ja, det er stooooor variasjon mellom barn og hva de får til, når, og hva de vil og ik vil gjøre, og disse milepælene, når de nås osv. Jeg la bort alt denne gangen og bare koste meg md babyen. Og selv om dette barnet var da enda tregere på alt, var jeg ik bekymret. Og alt løsnet med sistemann oxo etterhvert. ❤️ Anonymkode: 9fb82...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå