Gå til innhold

Tips til god kjøkkenmaskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen gode tips til god kjøkkenmaskin?

Skal hovedsakelig brukes til å lage kaker og gjærbakst, så må være god på å elte osv.

Anonymkode: e7d37...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste årene å har vel Kenwood Chef XL titanium vunnet alle testene. Men den er stor og dyr. 

Av litt nettere maskiner vinner alltid KitchenAid Artisan 125. Den kommer i kulere farger, så hvis den skal stå fremme på benken, så kan man få en maskin i den fargen man liker godt.

Jeg har brukt begge mye, moren min har den ene jeg har den andre. Til store deiger er absolutt Kenwooden best. Og den har mye bra ekstrautstyr som jeg faktisk bruker ofte. Men KitchenAid er penere.

Uansett maskin - kjøp en med kraftigst mulig motor hvis du skal elte deiger.

Anonymkode: 6fa46...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kenwood, og har nå en ankarsrum. Er helt klart mest fornøyd med ankarsrum. Kan elte store deiger uten problem, og fungerer veldig fint til kaker, krem osv også. Synes også den bråker mye mindre enn kenwood. 

Anonymkode: d8c6a...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke levd uten min kenwood chef xl 🙈 ja man kan elte for hånd, men guri så deilig det er å slippe. Chef xl har stor bakebolle, så jeg kan fint lage en stor deig når jeg først holder på. Den klarer også de små deigene, slik som pizzadeig til to små tynne pizzabunner (tallerkenstørrelse). Det er MASSE tilbehør man kan kjøpe til kenwood (sikkert mye på de andre å). Forventer å ha min i mange mange år fremover. Svigermor har en som hun har hatt siden samboer var liten 😅

Anonymkode: 5550a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Kenwood her og :) Tror min heter Kenwood Major. Hatt den i over 10 år, den fungerer veldig bra.

Anonymkode: 92d46...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har noen gode tips til god kjøkkenmaskin?

Skal hovedsakelig brukes til å lage kaker og gjærbakst, så må være god på å elte osv.

Anonymkode: e7d37...58a

Jeg har Kenwood 17ookw maskinen, er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kenwood major som er gammel, men fremdeles like god. Mye ekstrautstyr som følger med også :) den er ikke veldig pen på kjøkkenbenken, men har mye bedre kapasitet og motor til sammenligning med eksempelvis kitchenaid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ankarsrum, superfornøyd. Den tar tunge deiger, små deiger, visper, har masse ekstrautstyr man kan kjøpe utenom om man trenger - oog den kommer i fine farger og ser kul ut. 

Anonymkode: bb23e...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to typer Kenwood. Eneste som irriterer meg med de, er at de bråker noe voldsomt! Ellers er super!

Noen med tips om maskin som bråker lite?

Anonymkode: ada09...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankarsrum til deiger

Kenwood til visping osv.

Anonymkode: 3bc93...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt fornøyd med min Kenwood Major. Den ble kjøpt for snart 12 år siden, og fungerer like bra fortsatt. Har også mye av tilleggsutstyret til den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankarsrum! Den har egen beholder til pisking også. 

Anonymkode: b0d0a...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ankersrum til elting. 

Både jeg og moderen kjøpte oss kenwood major, og både jeg og moderen irriterte oss såpass over hvor rævva den var til elting at vi kjøpte oss ankersrum i tillegg.. Kenwooden er grei til kakedeiger og rører og pisking og sånt, men rævva til elting. 

Anonymkode: bd036...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ankersrum til elting. 

Både jeg og moderen kjøpte oss kenwood major, og både jeg og moderen irriterte oss såpass over hvor rævva den var til elting at vi kjøpte oss ankersrum i tillegg.. Kenwooden er grei til kakedeiger og rører og pisking og sånt, men rævva til elting. 

Anonymkode: bd036...c11

Jeg har ingen problemer med å bruke kenwooden til elting, aldri hatt så smidige deiger som etter at jeg fikk tak i den 😛 

Anonymkode: 5550a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ankersrum til elting. 

Både jeg og moderen kjøpte oss kenwood major, og både jeg og moderen irriterte oss såpass over hvor rævva den var til elting at vi kjøpte oss ankersrum i tillegg.. Kenwooden er grei til kakedeiger og rører og pisking og sånt, men rævva til elting. 

Anonymkode: bd036...c11

Jeg har også Kenwood Major, og har ingen problem med elting, den er jo helt super til det?😅

Anonymkode: 43922...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har slitt ut 2 Kenwood major og vært veldig fornøyd i over 30 år. Nå kjøpte jeg en Ankarsrum og den er helt suveren! Trodde Kenwood var den beste inntil nå. ..

Anonymkode: 71ff1...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ankersrum til elting. 

Både jeg og moderen kjøpte oss kenwood major, og både jeg og moderen irriterte oss såpass over hvor rævva den var til elting at vi kjøpte oss ankersrum i tillegg.. Kenwooden er grei til kakedeiger og rører og pisking og sånt, men rævva til elting. 

Anonymkode: bd036...c11

På hvilken måte er den dårlig til elting? Jeg har vært fornøyd.

Anonymkode: 540f6...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har prøvd slike kjøkkenmaskiner man får som velkomstgave i ulike klubber? Ser at i Bokklubben nå, får man en «Chef Home» kjøkkenmaskin. Kan aldri tenke meg at den er noe bra, men finner ingen informasjon om den på nett. Noen må vel ha prøvd en sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarieKa skrev (26 minutter siden):

Men er det noen som har prøvd slike kjøkkenmaskiner man får som velkomstgave i ulike klubber? Ser at i Bokklubben nå, får man en «Chef Home» kjøkkenmaskin. Kan aldri tenke meg at den er noe bra, men finner ingen informasjon om den på nett. Noen må vel ha prøvd en sånn?

Det er en grunn til at sånne er «gratis». Likt som symaskin man får i en hobbyklubb, bare søppel. 

Anonymkode: 5550a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...