Gå til innhold

Babyen min vil ha pupp annenhver time 24/7. når går dette over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min på 1 mnd vil ha pupp annenhver time. Det hender hun sover litt lenger en gang på natta (Max 3 timer), men det er ikke hver gang. 
holder på å tørne, spes på natters tid. Hun spiser ikke så lenge i gangen før hun sovner igjen på natta, så mulig det er grunnen til at hun spiser så ofte. 

Men hvor lenge holder de på med dette? Når begynner det å gå lengre tid mellom ammingene? Kjenner det går utover humøret og alt. Teller bare dager til dette går over, isteden for å kose meg med babyen. Rekker nesten ikke komme oss ut og trille tur heller før det er pån igjen med pupperunde. Blir sittende i sofaen hele dagene og jeg kjenner jeg blir smådeprimert av det. Hadde jeg bare fått en dato å motivere meg mot, vet det ikke går men, da hadde det vært lettere å stå i det. 

Anonymkode: b6157...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det løsnet etter 2-3 mnd her 🙂👍Det er beintøft når det står på, men du gjør der beste for barnet ditt. Hold ut! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over til mme på flaske. Kan nesten garantere deg minst 4 t mellom mat, gjerne lengre på natt.

Anonymkode: df031...88d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppen er ikke bare mat, det er trygghet også å ligge inntil mor. Prøv bæretøy og se om kan roe seg mer da? Samtidig er hun liten ennå og med liten mage.

Anonymkode: 620eb...26d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Det er sånne det er å amme for de aller fleste.

Om du opplever at det går for mye ut over psyken har du 3 valg:

1. Pumpe og få far til å gi flaske innimellom

2. Delamme

3. Gå helt over på mme

Det er ingen garanti for at barnet spiser sjeldnere med mme, men de fleste vil gå 3-4 timer imellom altettersom.

Om du velger delamming kan det tenkes at produksjonen går mer ned enn ønsket, så man må gjerne jobbe for produksjon med delamming også (økedøgn osv). 

Ulempen med mme mtp tidsbruk er jo at flaskene må vaskes/steriliseres, så tidsbruken er mye større enn bare selve måltidet. På den alderen brukte jeg vel ca 30-60 min hvert måltid, og så vasking/sterilisering. 

Fordelen var at pappaen kunne ta ting når han kom hjem, og på natt. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå over til mme på flaske. Kan nesten garantere deg minst 4 t mellom mat, gjerne lengre på natt.

Anonymkode: df031...88d

Ja. Alle burde virkelig gå over til morsmelkerstatning for sitt eget beste. Skjønner ikke folk gidder å amme engang da det er et helvettes styr med hele greia! I tillegg så blir puppene ødelagt til slutt. Det beste for barnet er at mor faktisk har det bra. Morsmelkerstatning har fått et dårlig rykte på seg. 

Anonymkode: 0fcfb...24e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg samsov og hadde puppene ute. Babyen forsynte seg når hen ville og jeg sov gjennom hele natten. 
 

Skjønner ikke problemet... Babyen er en måned gammel! 

Anonymkode: a64f1...410

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg samsov og hadde puppene ute. Babyen forsynte seg når hen ville og jeg sov gjennom hele natten. 
 

Skjønner ikke problemet... Babyen er en måned gammel! 

Anonymkode: a64f1...410

De færreste sover natten gjennom amming eller ikke ;) 

Ikke så rart at du ikke skjønner problemet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg samsov og hadde puppene ute. Babyen forsynte seg når hen ville og jeg sov gjennom hele natten. 
 

Skjønner ikke problemet... Babyen er en måned gammel! 

Anonymkode: a64f1...410

Du skjønner ikke problemet..?🙄 Tror du bare skal prise deg lykkelig over at du får gjøre det på den måten, for det er nemmlig ikke vanlig å få til med 1 mnd gamle babyer.

Anonymkode: df031...88d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på to mnd har sovet 5-6t i strekk to ganger. Han våkner hver 2 til hver 3 time  for mat på natt og har mye våkentid på dagen også. 
 

Amming er bra for barn fordi melka inneholder det barnet trenger ut ifra forespørsel. Er baby forkjøla får baby melk med antistoffer fra mor osv. 

Selv gir jeg en flaske mme innimellom, men bare dersom begge brystene føles helt kjørt og tomme. Baby våkner fortsatt hver 2-3 time på natt. Det eneste jeg merker av forskjell er at baby har mer vondt i magen etter mme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Babyen min på 1 mnd vil ha pupp annenhver time. Det hender hun sover litt lenger en gang på natta (Max 3 timer), men det er ikke hver gang. 
holder på å tørne, spes på natters tid. Hun spiser ikke så lenge i gangen før hun sovner igjen på natta, så mulig det er grunnen til at hun spiser så ofte. 

Men hvor lenge holder de på med dette? Når begynner det å gå lengre tid mellom ammingene? Kjenner det går utover humøret og alt. Teller bare dager til dette går over, isteden for å kose meg med babyen. Rekker nesten ikke komme oss ut og trille tur heller før det er pån igjen med pupperunde. Blir sittende i sofaen hele dagene og jeg kjenner jeg blir smådeprimert av det. Hadde jeg bare fått en dato å motivere meg mot, vet det ikke går men, da hadde det vært lettere å stå i det. 

Anonymkode: b6157...534

Du vil få det bedre om du aksepterer situasjonen og ikke fokuserer på at det må bli bedre.

Min er snart seks måneder og ammes fortsatt annenhver time døgnet rundt... 

Det er skikkelig slitsomt, men jeg har innfunnet meg med at slik er det. Min sover i tillegg kun oppå meg så det blir mange timer på ræva i løpet av en dag. Jeg ser serier/filmer, nettshopper, leser bøker. Det er mye annet jeg heller gjerne skulle ha gjort, men har akseptert at tilværelsen er slik en stund.

Jeg er heldig og har begge bestemødrene i nærheten så de triller tur på 1,5 t innimellom så jeg får en liten pause.

Anonymkode: 3cd88...fe4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå over til mme på flaske. Kan nesten garantere deg minst 4 t mellom mat, gjerne lengre på natt.

Anonymkode: df031...88d

Jesus hjelpes.  

Hei Ts- dette er helt normalt.  Babyen bruker deg som smokk, og dette er helt vanlige!  Noen er super amme-nazi og vil ikke at barnet skal ha noe annet i munnen, som betyr at du kommer til å være brukt som smokk hver annen time.  Noen andre er litt mer oppegående og erstatte litt pupp med smokk, da de fleste nyfødte her sterke sugebehov.   Det kan være litt krevende å introdusere smokk nå at ungen er 4 uker, men du kan prøve å bytte ut puppen med smokk den gange babyen ammer og ha begynt å sovne og smalsytte.  Ta ut puppen forsiktig, erstatte med smokken, og deretter legge ungen inntil deg igjen slik den ikke markerer noe stor forskjell. 

For all del, ikke bytte over til mme fordi du vil at ungen sover mer.  Helt hårreisende at noen folk sier dette.  Du kan bli en av de "heldige" som har barn som ikke tåler MME, som kan være ganske krevende for tarmen, og da får du et haug av andre problemer i tillegg. 

Anonymkode: 1208b...c01

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Gå over til mme på flaske. Kan nesten garantere deg minst 4 t mellom mat, gjerne lengre på natt.

Anonymkode: df031...88d

Det skjedde ikke her. Ingen garanti for at en baby på 30 dager sover 4 timer, MME eller amming.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mye feilskrevet norsk dere haha ....sorry. 

Anonymkode: 1208b...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jesus hjelpes.  

Hei Ts- dette er helt normalt.  Babyen bruker deg som smokk, og dette er helt vanlige!  Noen er super amme-nazi og vil ikke at barnet skal ha noe annet i munnen, som betyr at du kommer til å være brukt som smokk hver annen time.  Noen andre er litt mer oppegående og erstatte litt pupp med smokk, da de fleste nyfødte her sterke sugebehov.   Det kan være litt krevende å introdusere smokk nå at ungen er 4 uker, men du kan prøve å bytte ut puppen med smokk den gange babyen ammer og ha begynt å sovne og smalsytte.  Ta ut puppen forsiktig, erstatte med smokken, og deretter legge ungen inntil deg igjen slik den ikke markerer noe stor forskjell. 

For all del, ikke bytte over til mme fordi du vil at ungen sover mer.  Helt hårreisende at noen folk sier dette.  Du kan bli en av de "heldige" som har barn som ikke tåler MME, som kan være ganske krevende for tarmen, og da får du et haug av andre problemer i tillegg. 

Anonymkode: 1208b...c01

Finnes mange varianter utover NAN ;) 

Melkefrie og allergitilpassede også. 

Alle barn tåler mme - de med allergi får allergitilpasset, og man merker godt allergien også med brystmelk. 

Allergi er allergi uansett om maten kommer fra pupp eller flaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

mye feilskrevet norsk dere haha ....sorry. 

Anonymkode: 1208b...c01

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
10 minutter siden, Fnuggolina said:

Finnes mange varianter utover NAN ;) 

Melkefrie og allergitilpassede også. 

Alle barn tåler mme - de med allergi får allergitilpasset, og man merker godt allergien også med brystmelk. 

Allergi er allergi uansett om maten kommer fra pupp eller flaske. 

Babyer kan få vondt av mme uten å ha allergi. All mme er mer tungt fordøyelig. Det er dette som gjør at babyen ikke trenger å spise så hyppig, men samme årsak til at den kan få vondt i magen av mme. Allergivennlig eller ei. 

TS, amming hver andre time er ganske normalt og kan (dessverre) fortsette i mange måneder til. Det er uhyre individuelt, så kanskje er det bedre i morgen, kanskje om 1 år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta kontakt med ammehjelpen TS ❤ Der kan du få luftet deg litt ang. hvor krevende og viktig amming her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vil få det bedre om du aksepterer situasjonen og ikke fokuserer på at det må bli bedre.

Min er snart seks måneder og ammes fortsatt annenhver time døgnet rundt... 

Det er skikkelig slitsomt, men jeg har innfunnet meg med at slik er det. Min sover i tillegg kun oppå meg så det blir mange timer på ræva i løpet av en dag. Jeg ser serier/filmer, nettshopper, leser bøker. Det er mye annet jeg heller gjerne skulle ha gjort, men har akseptert at tilværelsen er slik en stund.

Jeg er heldig og har begge bestemødrene i nærheten så de triller tur på 1,5 t innimellom så jeg får en liten pause.

Anonymkode: 3cd88...fe4

Det går ofte fint med første barnet. Har du flere blir det vanskeligere å sitte å amme 24/7.

Anonymkode: df031...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jesus hjelpes.  

Hei Ts- dette er helt normalt.  Babyen bruker deg som smokk, og dette er helt vanlige!  Noen er super amme-nazi og vil ikke at barnet skal ha noe annet i munnen, som betyr at du kommer til å være brukt som smokk hver annen time.  Noen andre er litt mer oppegående og erstatte litt pupp med smokk, da de fleste nyfødte her sterke sugebehov.   Det kan være litt krevende å introdusere smokk nå at ungen er 4 uker, men du kan prøve å bytte ut puppen med smokk den gange babyen ammer og ha begynt å sovne og smalsytte.  Ta ut puppen forsiktig, erstatte med smokken, og deretter legge ungen inntil deg igjen slik den ikke markerer noe stor forskjell. 

For all del, ikke bytte over til mme fordi du vil at ungen sover mer.  Helt hårreisende at noen folk sier dette.  Du kan bli en av de "heldige" som har barn som ikke tåler MME, som kan være ganske krevende for tarmen, og da får du et haug av andre problemer i tillegg. 

Anonymkode: 1208b...c01

Hårreisende? Altså er man lei av å amme allerede etter 1 mnd, så er alternativet å la være, dvs gå over på mme. Så enkelt er det. Det er ingen sluttdato å se frem til. Kanskje det går seg til om 2 uker, kanskje om 6 mnd. Enten står du i det eller lar være. Det blir folk av mme barn også, uansett årsak til at de får det.

Anonymkode: df031...88d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...