Gå til innhold

Når er pandemien ferdig?

Når er pandemien ferdig?  

40 stemmer

1. 1. Når er pandemien ferdig, slik at vi kan leve som før?

• Til sommeren
      4
    • Etter sommeren
      7
    • I 2022 en gang
      21
    • 2025
      2
    • Aldri
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lasox skrev (29 minutter siden):

Ja, kan jo blant annet sikte til de menneskene som tar å løfter opp fremmede sine babyer, spytter dem oppi munnen til babyen rett foran ansiktet til foreldrene. Kan bare tenke meg hvor mye frykt de kunne ha for at babyen kunne ha fått covid-19!! 😮

Folk er jo helt insane!

Heldigvis kun fåtall av dem, men ser også folk som spør om covid-19 er farlig. Svært mange som sprer fake news om det om hvor farlig viruset er slik at andre personer kanskje blir tvilsomme om det hva myndighetene forteller til oss. Det kan jo igjen øke risikoen for de som blir usikre og kan risikere å bli smittet ved å stole på det andre forteller om viruset.

Folk må slutte å bli så dumme! Og som du sier! Folk burde ta litt ekstra hensyn til hverandre, og seg selv. Det går bare utover seg selv i lengden dersom man ikke viser litt mere hensyn til andre.

Ja, herregud! Ble redd sjøl jeg når jeg leste det. Stakkars familie, og stakkars baby. 

Også kan man nevne disse som har fått påvist positivt prøvesvar og som fortsatt drar på fest f.eks 🙄 

Absolutt. Usikkerhet er et mareritt når det gjelder liv & død. Ihvertfall idag med som du sier fake news osv.

Jeg skjønner meg ikke på hvordan enkelte holder på. Jeg holder meg hjemme jeg om jeg ikke MÅ ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
marleneK92 skrev (18 minutter siden):

Ja, herregud! Ble redd sjøl jeg når jeg leste det. Stakkars familie, og stakkars baby. 

Også kan man nevne disse som har fått påvist positivt prøvesvar og som fortsatt drar på fest f.eks 🙄 

Absolutt. Usikkerhet er et mareritt når det gjelder liv & død. Ihvertfall idag med som du sier fake news osv.

Jeg skjønner meg ikke på hvordan enkelte holder på. Jeg holder meg hjemme jeg om jeg ikke MÅ ut. 

Jeg også er sånn! Vurderte faktisk i jula på om jeg skulle ha reist vekk til hytta nummer to for å isolere meg "helt" utenom mathandelen og eller om jeg skulle begynne å bestille mat igjen fra nettet slik jeg gjorde imens det var lockdown 12. Mars for jeg vet kommunen vår hadde diskusjoner om strengere restriksjoner i jula. Foreløpig så har tallene på smittede endret seg til synkende, men usikre tider fremover pga. jula og nyttårsaften. Så stoler ikke helt på de tallene som kommer frem nå egentlig. 

Dersom tallene øker igjen blir jeg mest sannsynligvis å reise til hytta eller bestille mat fra nettet igjen. Risikoen for å bli smittet i kommunen nå er høy! Grunnskolen ble tidligere i Desember stengt. Blir ikke overrasket om det blir lockdown i kommunen vår igjen for folk har vært hensynsløse frem til nå. Nærmere tusen personer i lille kommunen vår er i midlertider karantene i påvente av svar på testene. Får vel ikke se de ordentlige tallene før begynnelsen av neste uke tenker jeg.

Ja, helt tullete! Sånne folk man blir forbanna over hensynsløse folk som har fått påvist covid-19 reiser på fester etter fester og kan risikere å smitte flere hundrevis av mennesker med viten og vilje mens mange andre som faktisk prøver å begrense sin egen frihet for at det skal gå litt enklere for andre som er nødt til å jobbe og sånt. Økonomien til kommunene blir jo "ødelagt" dersom flere tusenvis av personer må bli i karantene/isolasjon samtidig!! For man må også øke beredskapen til smittesporingen i tillegg til de andre ekstra utgiftene.

Endret av Lasox
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor/hvordan gikk spanskesyken over? Er covid-19 et verre virus?

Anonymkode: 40542...7f3

Spanskesyken gikk ikke over sånn sett, men man fikk økt immunitet siden så ekstremt stor andel av verden var blitt smittet, og så kom jo etterhvert vaksiner og bedre behandlingsformer mot følgesykdommer som lungebetennelse.

Spanskesyken var forårsaket av det vi nå tenker på som en av de vanlige influensaformene (A), så den finnes fortsatt, men den er ikke lengre en pandemi. Dette er det også sannsynlig at skjer med korona etter man får flokkimunitet grunnet vaksiner. Om man hadde latt like mange bli smittet som under spanskesyken kunne man "sluppet" vaksiner, men det høres jo bedre ut å ha "litt færre" som dør.

Uten mye immunitet i befolkningen, og uten vaksiner og antibiotika og annen moderne medisin, så døde altså mer enn 50 millioner mennesker. Av "vanlig sesonginfluensa". Nye virus er skumle før immunforsvaret vendes til de, og de er skumle når man ikke har vaksine og behandlinger. Og det er derfor vi tar covid på alvor- selv med moderne medisin og tiltak dør fortsatt altfor mange verden over.

Spanskesyken var en ekstrem katastrofe, og "overforsiktighet" hindrer heldigvis covid19 fra å ha samme effekten i mange land.

De sammenliknes jo ofte siden begge har høy smittsomhet og mulighet til å gi dødelig lungebetennelse, selv om flere unge døde av spanskesyken (fordi de eldre trolig var mer immune, og fordi man ikke hadde behandlinger som ofte blir for sent for mange eldre) og mange derfor bagatelliserer det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et øyeblikk så skal jeg sjekke spåkulen min......

Anonymkode: bf3f9...a77

Skrevet (endret)

Siste registrerte tilfellet av viruset kommer til å bli funnet 23. september 2069.

I mellomtiden kommer mørke skyer til å samle seg over verden, og mystiske ting kommer til å skje.

Legg også merke til datoen 5. august 2741. Oj. Da kommer det til å skje saker og ting.

Og sist, men ikke minst - Manchester United er ikke ferdig med å lage mål i sesongen 2020-21, og de rykker ikke ned.

Nostradamus har talt.

- - - - -

Underforstått: Ingen av oss kjenner fremtiden. Hadde noen for ett år siden fortalt at vi idag skulle gå med munnbind i Oslo , og vaske hender med Antibac, hadde vedkommende blitt gjort til latter. Og hadde noen for nøyaktig 200 år siden fortalt at man ved å se på en liten skjerm kunne se hva som skjer på den andre siden av jordkloden, hadde vedkommende blitt sperret inne for godt.

Selv tror jeg den stabiliteten man har hatt i vår del av verden i etterkrigstiden er over, og når man blir ferdig med korona, kan det komme andre - og verre ting. Derfor kan det være en fordel å ikke se så mørkt på dagens situasjon; i fremtiden kan dette bli de gode, gamle dagene vi kommer til å se tilbake på med glede.

Endret av - Brian
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (2 timer siden):

23.07.2021.

Nei, det stemmer ikke. Det er 22.6.2021. Leste det her om dagen ;) 

Anonymkode: 6e0a4...da9

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det stemmer ikke. Det er 22.6.2021. Leste det her om dagen ;) 

Jo, men de tok ikke hensyn til sommertid:)

Edit. Ser i ettertid at det er et skrøpelig argument for 32 dagers forskjell. 

Endret av MortenMinstelønn
AnonymBruker
Skrevet

Hva er "leve som før"? Som før blir det aldri på grunn av diverse regler, restriksjoner og vaksinepass. 

Anonymkode: ec930...55d

Skrevet
Godhelg2019 skrev (7 timer siden):

Pandemien er over i 2022. Jeg tror ikke coronaviruset er over før noen tiår..

Jeg tror du har rett,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...