Gå til innhold

Når er pandemien ferdig?

Når er pandemien ferdig?  

40 stemmer

1. 1. Når er pandemien ferdig, slik at vi kan leve som før?

• Til sommeren
      4
    • Etter sommeren
      7
    • I 2022 en gang
      21
    • 2025
      2
    • Aldri
      8

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er pandemien ferdig slik at vi kan leve som før???? Til sommeren? 

Anonymkode: 40542...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23.07.2021.

Skrevet (endret)

Når den enkelte personen i gata slutter å tror den kan alt om pandemier! 😜

Endret av marleneK92
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Til sommeren er nok uaktuelt. Selv om vaksinen(e) skulle funke så vet vi fortsatt ikke om de vil forsette å smitte andre. Dersom det viser seg at den vil forsette å smitte andre så tror jeg vi kommer aldri til å få se en normal hverdag igjen. Ihvertfall ikke på veldig, veldig lang tid...

Med mindre det vil bli lover, regler og restriksjoner for turismen blant annet. Vi ser allerede tegn til at det vil bli obligatorisk testing så det er et riktig steg på veien og dersom det vil bli en "pass" krevet for å få bevis for og ha tatt vaksinen før man kan reise inn så kan mye være unnagjort, men dersom det gjenstår noen som aldri tar vaksinen som mange hevder de ikke kommer til å ta. Så vil vi "alltid" være nødt til å ta hensyn til dem selv om vi andre kommer til å ta vaksinen. Det kan bli svært problematisk for både samfunnet som vi kjenner til, arbeidsplasser, og økonomien til landet.

Et annet problem er jo at noen vaksiner krever 2 omganger for å være ordentlig vaksinert. Mange som kommer til å ta det kun en runde, og det hjelper ikke.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
Lasox skrev (1 minutt siden):

Til sommeren er nok uaktuelt. Selv om vaksinen skulle funke så vet vi fortsatt ikke om den vil forsette å smitte andre. Dersom det viser seg at den vil forsette å smitte andre så tror jeg vi kommer aldri til å få se en normal hverdag igjen. Ihvertfall ikke på veldig, veldig lang tid...

Med mindre det vil bli lover, regler og restriksjoner for turismen blant annet. Vi ser allerede tegn til at det vil bli obligatorisk testing så det er et riktig steg på veien og dersom det vil bli en "pass" krevet for å få bevis for og ha tatt vaksinen så kan mye være unnagjort, men dersom det gjenstår noen som aldri tar vaksinen som mange hevder de ikke kommer til å ta. Så vil vi "alltid" være nødt til å ta hensyn til dem selv om vi andre kommer til å ta vaksinen. Det kan bli svært problematisk for både samfunnet som vi kjenner til, arbeidsplasser, og økonomien til landet.

Hvorfor/hvordan gikk spanskesyken over? Er covid-19 et verre virus?

Skrevet
marleneK92 skrev (4 minutter siden):

Når den enkelte personen i gata slutter å tror den kan alt om pandemier! 😜

Egentlig ganske så godt sagt, til tross for at det er midt på natten:)

Uttalelsen står til en sekser hos meg!

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor/hvordan gikk spanskesyken over? Er covid-19 et verre virus?

Det gidder jeg ikke engang å begynne og ta diskusjonen på. Har du enda ikke fått med deg at covid-19 er ei veldig alvorlig virus etter snart 9 mnd. med daglige nyheter om det så er det du som har et problem.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
Lasox skrev (2 minutter siden):

Det gidder jeg ikke engang å begynne og ta diskusjonen på. Har du enda ikke fått med deg at covid-19 er ei veldig alvorlig virus etter snart 9 mnd. med daglige nyheter om det så er det du som har et problem.

Å, så sinna. God natt og godt nyttår

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lasox skrev (1 minutt siden):

Det gidder jeg ikke engang å begynne og ta diskusjonen på. Har du enda ikke fått med deg at covid-19 er ei veldig alvorlig virus etter 9 mnd. med daglige nyheter om det så er det du som har et problem.

Hun spurte jo ikke om det var alvorlig eller ikke. Spørsmålet var jo om hvorfor spanskesyken gikk over og om covid-19 er verre.

Anonymkode: 1f856...91b

• Liker 6
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (2 minutter siden):

Egentlig ganske så godt sagt, til tross for at det er midt på natten:)

Uttalelsen står til en sekser hos meg!

Man får virkelig se hvor dumme det går ann å bli når en pandemi slår til. Trenger ikke å utdype det mer for fyy så mye dumt man har "sett" i disse tider hvor man burte ta ekstra hensyn til hverandre, og seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
marleneK92 skrev (Akkurat nå):

Man får virkelig se hvor dumme det går ann å bli når en pandemi slår til. Trenger ikke å utdype det mer for fyy så mye dumt man har "sett" i disse tider hvor man burte ta ekstra hensyn til hverandre, og seg selv. 

Mennesker er akkurat smarte nok til å lage gode våpen, men dessverre ikke smarte nok til å beholde freden. Tror det var en kanin i en drøm som satt og røykte og hadde solbriller som fortalte meg dette. Jeg skrev deg ned da jeg våknet:)

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun spurte jo ikke om det var alvorlig eller ikke. Spørsmålet var jo om hvorfor spanskesyken gikk over og om covid-19 er verre.

Anonymkode: 1f856...91b

Greit nok, men det har vært nok av trollebrukere her inne som bare elsker å terge litt. Hun er ikke den eneste som har spurt om det og har bare vært ei troll. Behøver man virkelig å spørre om slike ting? En hel verden gikk ikke under i lockdown når spanskesyken gikk rundt omkring. Ja, den var ille, men ikke sammenlignbart med covid-19.

Grunnen til at spanskesyken gikk over var naturligvis fordi det ikke spredde seg på samme måte, like raskt og over flere land på så kort tid som covid-19 gjorde. Den var heller ikke like alvorlig i smittespredning R-tallet eller dødeligheten som covid-19.

Endret av Lasox
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (2 minutter siden):

Mennesker er akkurat smarte nok til å lage gode våpen, men dessverre ikke smarte nok til å beholde freden. Tror det var en kanin i en drøm som satt og røykte og hadde solbriller som fortalte meg dette. Jeg skrev deg ned da jeg våknet:)

Haha! Den var god 😂 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å, så sinna. God natt og godt nyttår

Sorry, skrev svaret litt ovenfor* her til en annen AB-kommentar. :)

Endret av Lasox
Skrevet
Lasox skrev (4 minutter siden):

Greit nok, men det har vært nok av trollebrukere her inne som bare elsker å terge litt. Hun er ikke den eneste som har spurt om det og har bare vært ei troll. Behøver man virkelig å spørre om slike ting? En hel verden gikk ikke under i lockdown når spanskesyken gikk rundt omkring. Ja, den var ille, men ikke sammenlignbart med covid-19.

Grunnen til at spanskesyken gikk over var naturligvis fordi det ikke spredde seg på samme måte, like raskt og over flere land på så kort tid som covid-19 gjorde. Den var heller ikke like alvorlig i smittespredning R-tallet eller dødeligheten som covid-19.

Spanskesyken krevde nesten like mange liv som idag er friskmeldt av korona. (som idag ligger på over 47 millioner) å vi er snart halvveis inn i lengden av spanskesyken. Befolkningen var mindre på den tiden, men det var svært smittsomt og flest unge personer gikk bort. 

• Liker 3
Gjest Godhelg2019
Skrevet

Pandemien er over i 2022. Jeg tror ikke coronaviruset er over før noen tiår..

Skrevet (endret)
marleneK92 skrev (10 minutter siden):

Spanskesyken krevde nesten like mange liv som idag er friskmeldt av korona. (som idag ligger på over 47 millioner) å vi er snart halvveis inn i lengden av spanskesyken. Befolkningen var mindre på den tiden, men det var svært smittsomt og flest unge personer gikk bort. 

Tenkte på en annen pandemi, men jeg antar at de vi reiste mye mindre til de forskjellige landene som gjorde at det ble allikevel begrenset. Grunnen til at den spredde seg slik omfang idag var pga. det var treige politikere som ikke ville stenge landegrensene og lot flyene få fly som om ingenting var galt. Tidligere så reiste vi mye, mye mere slik at det fikk en større "fotfeste" blant befolkningen som igjen kunne spre seg til familiene sine også videre til kollegaer, bekjente og ukjente fordi smitten varer så mye lengre uten at vi er klar over at vi har covid-19. Det kan gå 10 dager uten å få noen symptomer i det hele tatt og iløpet av den tiden så kan vi ha hatt nærkontakt med flere hundre personer. De andre hundre personene kan ha hatt enda flere hundre personer igjen som nære kontakter og slik sprer det seg og siden covid-19 er så smittsom som den er. Mere enn spanskesyken så vil naturligvis alvorligheten øke deretter.

Endret av Lasox
Skrevet
marleneK92 skrev (9 minutter siden):

Ja, kan jo blant annet sikte til de menneskene som tar å løfter opp fremmede sine babyer, spytter dem oppi munnen til babyen rett foran ansiktet til foreldrene. Kan bare tenke meg hvor mye frykt de kunne ha for at babyen kunne ha fått covid-19!! 😮

Folk er jo helt insane!

Heldigvis kun fåtall av dem, men ser også folk som spør om covid-19 er farlig. Svært mange som sprer fake news om det om hvor farlig viruset er slik at andre personer kanskje blir tvilsomme om det hva myndighetene forteller til oss. Det kan jo igjen øke risikoen for de som blir usikre og kan risikere å bli smittet ved å stole på det andre forteller om viruset.

Folk må slutte å bli så dumme! Og som du sier! Folk burde ta litt ekstra hensyn til hverandre, og seg selv. Det går bare utover seg selv i lengden dersom man ikke viser litt mere hensyn til andre.

Skrevet

WHO mener at den kommer til å vare langt inn i 2022. Ikke alle land har råd til vaksine.

Skrevet
Lasox skrev (30 minutter siden):

Tenkte på en annen pandemi, men jeg antar at de vi reiste mye mindre til de forskjellige landene som gjorde at det ble allikevel begrenset. Grunnen til at den spredde seg slik omfang idag var pga. det var treige politikere som ikke ville stenge landegrensene og lot flyene få fly som om ingenting var galt. Tidligere så reiste vi mye, mye mere slik at det fikk en større "fotfeste" blant befolkningen som igjen kunne spre seg til familiene sine også videre til kollegaer, bekjente og ukjente fordi smitten varer så mye lengre uten at vi er klar over at vi har covid-19. Det kan gå 10 dager uten å få noen symptomer i det hele tatt og iløpet av den tiden så kan vi ha hatt nærkontakt med flere hundre personer. De andre hundre personene kan ha hatt enda flere hundre personer igjen som nære kontakter og slik sprer det seg og siden covid-19 er så smittsom som den er. Mere enn spanskesyken så vil naturligvis alvorligheten øke deretter.

Alvorlighetsgraden skal jeg ikke si noe på. Har ikke lest meg så godt opp på spanskesyken, men verden var jo annerledes da. Også med tanke på medisiner etc.

Men koronaen. 

Man burte ha reagert allerede når man fikk vite hva som foregikk i Wuhan. Sånn jeg forstår det syns du også det. Da hadde vi vært mer forberedt å bedre utrustet. Når det er sagt så se bare på forskjellene mellom oss her i Norge å Sverige. Det er helt sykt ville forskjeller på dødstallene blandt annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...