Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #241 Del Skrevet 4. januar 2021 Heatwave skrev (3 minutter siden): Nei, resultatet er ikke det samme. En kar som tar noen svinger på en tom parkeringsplass uten tilskuere mister ikke lappen. Det kan h*n fort gjøre, hvis «feil» person tilfeldigvis kjører forbi.. Noen er jo mer nidkjære i tjenesten enn andre, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #242 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (2 minutter siden): Det kan h*n fort gjøre, hvis «feil» person tilfeldigvis kjører forbi.. Noen er jo mer nidkjære i tjenesten enn andre, dessverre. Da får man gjøre det på et sted uten biler da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #243 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) Heatwave skrev (32 minutter siden): Da får man gjøre det på et sted uten biler da. De færreste har tilgang på egen stor parkeringsplass, der andre ikke kan plutselig dukke opp. Jeg synes det er kjempebra at politet luker ut sjåfører som herjer på offentlig vei, men når det foregår på områder som f.eks. tomme parkeringsplasser, så bør de heller være glade for at folk tilegner seg kunnskaper som kan redde både de og andre fra ulykker som kunne vært unngått ved at sjåføren har bedre kontroll på bilen i en panikksituasjon. Jeg regner med det var derfor veilederen din oppfordret deg til å gjøre det samme... 😉 Endret 4. januar 2021 av Oppgitt78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #244 Del Skrevet 4. januar 2021 10 hours ago, Galdhøpiggen said: Glemmer det fort når teorien og oppkjøringen er bestått. Kan det viktigste, men hadde nok ikke bestått hverken teori eller oppkjøring nå. Ikke vær for rask, karma kan komme 👍 Da har du ikke noe på veien å gjøre. Karma nei, jeg kjører etter reglene jeg. Man glemmer ikke det som står i boka, det er bare du som ikke gidder og huske på ting som er viktig, noe som fikk deg til å miste lappen. Anonymkode: 87353...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryzorman Skrevet 4. januar 2021 #245 Del Skrevet 4. januar 2021 13 minutter siden, Oppgitt78 said: De færreste har tilgang på egen stor parkeringsplass, der andre ikke kan plutselig dukke opp. Jeg synes det er kjempebra at politet luker ut sjåfører som herjer på offentlig vei, men når det foregår på områder som f.eks. tomme parkeringsplasser, så bør de heller være glade for at folk tilegner seg kunnskaper som kan redde både de og andre fra ulykker som kunne vært unngått ved at sjåføren har bedre kontroll på bilen i en panikksituasjon. Jeg regner med det var derfor veilederen din oppfordret deg til å gjøre det samme... 😉 kan ikke sammenligne tullekjøring på en parkerings plass og når en situasjon oppstår der bilen går ut av kontroll. Når du leker så er du ganske observant. Når ting plutselig skjer så tenker du ikke, det bare skjer. Det er derfor man havner i grøfta, fordi man klarer ikke og tenke raskt nok og andrealine kicker inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #246 Del Skrevet 4. januar 2021 Ryzorman skrev (3 minutter siden): kan ikke sammenligne tullekjøring på en parkerings plass og når en situasjon oppstår der bilen går ut av kontroll. Når du leker så er du ganske observant. Når ting plutselig skjer så tenker du ikke, det bare skjer. Det er derfor man havner i grøfta, fordi man klarer ikke og tenke raskt nok og andrealine kicker inn. Det er nettopp i slike tilfeller det er j***a smart å ha litt trening i bakhånd, slik at sannsynligheten øker for at man handler/henter inn på autopilot når ulykken først er på vei til å skje.. Erfaring er viktig for å være en habil sjåfør. Hvis ikke, så ville vel ikke politiets veiledere oppfordre aspiranter til å gjøre det samme selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #247 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (2 timer siden): Resultatet er det samme.. Kall det lek eller trening, det spiller ingen rolle. Alt for få sjåfører gjør dette, og resultatet er ofte at panikken da tar overhånd hvis de er så uheldige å få en sladd på bilen. Nei, det er ikke det samme. Og det tror jeg du vet selv. Anonymkode: 4ecee...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #248 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (1 time siden): Det kan h*n fort gjøre, hvis «feil» person tilfeldigvis kjører forbi.. Noen er jo mer nidkjære i tjenesten enn andre, dessverre. Eller hvis det er andre på parkeringsplassen. Som det var her. Anonymkode: 4ecee...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #249 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det samme. Og det tror jeg du vet selv. Anonymkode: 4ecee...773 «Lek» med bil gir trening, så resultatet blir det samme uansett hva man kaller det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #250 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (53 minutter siden): «Lek» med bil gir trening, så resultatet blir det samme uansett hva man kaller det. Trening under veiledning gir trening. Trening på lukket område gir trening. Trening hvor man har et mål gir trening. "Lek" på en offentlig plass med 2 tonn metall i fart gir et så begrenset resultat at det ikke er verdt risikoen. Det blir som å møte på en skytebane og skyte litt her og der for å kalle det "trening". Eller gå tilfeldig rundt og turne på appsratene på et treningssenter og si at man "har trent". Det som er rart er at av alle rånermiljøene i Norge er det ekstremt få som har klart å sy sammen faste banedager med litt opplegg. Og ikke si at "det er ingen baner i nærheten" for disse miljøene kan kjøre flere titalls mil på måfå, da klarer de å kjøre 20 mil tur/retur til en vane. At så få klarer å få sammen et opplegg er et vitne til at de ikke er interessert i å lære seg noe under kontrollerte former. De vil leke seg rundt på bekostning av andre. Anonymkode: 4ecee...773 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 4. januar 2021 #251 Del Skrevet 4. januar 2021 Til pass for deg, Ts. Dette har du valgt helt selv, så forstår ikke helt hva du syter for. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #252 Del Skrevet 4. januar 2021 On 1/1/2021 at 10:44 PM, AllahBallah said: Nå som alle biler har abs og esp-systemer er det vel strengt tatt ikke nødvendig å kjenne bilen på denne måten lengre. De færreste behersker uansett kjøretøyet noe særlig godt når skrenser kommer plutselig (ikke jeg heller). Man handler fort på impuls (brå brems og maks sving). Dette er heldigvis ikke noe problem med abs og esp. Siterer dette til glede for nye deltakere i tråden. Det man lærer av den type "lek" TS har bedrevet kan ikke forsvares lenger. På 90-tallet, kanskje. Anonymkode: 79949...126 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #253 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trening under veiledning gir trening. Trening på lukket område gir trening. Trening hvor man har et mål gir trening. "Lek" på en offentlig plass med 2 tonn metall i fart gir et så begrenset resultat at det ikke er verdt risikoen. Det blir som å møte på en skytebane og skyte litt her og der for å kalle det "trening". Eller gå tilfeldig rundt og turne på appsratene på et treningssenter og si at man "har trent". Det som er rart er at av alle rånermiljøene i Norge er det ekstremt få som har klart å sy sammen faste banedager med litt opplegg. Og ikke si at "det er ingen baner i nærheten" for disse miljøene kan kjøre flere titalls mil på måfå, da klarer de å kjøre 20 mil tur/retur til en vane. At så få klarer å få sammen et opplegg er et vitne til at de ikke er interessert i å lære seg noe under kontrollerte former. De vil leke seg rundt på bekostning av andre. Anonymkode: 4ecee...773 Ikke uenig i at banetrening i samråd med profesjonelle førere er lurt, men nå har det seg slik at hver bil/dekk kombinasjon oppfører seg forskjellig, og da skal man ikke undervurdere nytten av det mange ser på som «unyttig lek». Banekjøring vil ofte ikke være spes representativt for alle mulige varianter av vinterføre man kan komme ut for, så nytteverdien blir noe begrenset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #254 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (39 minutter siden): Ikke uenig i at banetrening i samråd med profesjonelle førere er lurt, men nå har det seg slik at hver bil/dekk kombinasjon oppfører seg forskjellig, og da skal man ikke undervurdere nytten av det mange ser på som «unyttig lek». Banekjøring vil ofte ikke være spes representativt for alle mulige varianter av vinterføre man kan komme ut for, så nytteverdien blir noe begrenset. Sladding på en offentlig og trafikkert parkeringplass er vel heller ikke representativt for vanlig kjøreforhold. Da er breisladd i rundkjøring mer relevant, men det regner jeg med du ikke mener bør være lov. Eller breisladd gjennom mørk kurve? For all del - kanskje en og annen lærer noe på denne parkeringsplassen. Men det er ikke nok til å rettferdiggjøre risikoen / ubehaget man utsetter andre for. Anonymkode: 4ecee...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #255 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sladding på en offentlig og trafikkert parkeringplass er vel heller ikke representativt for vanlig kjøreforhold. Da er breisladd i rundkjøring mer relevant, men det regner jeg med du ikke mener bør være lov. Eller breisladd gjennom mørk kurve? For all del - kanskje en og annen lærer noe på denne parkeringsplassen. Men det er ikke nok til å rettferdiggjøre risikoen / ubehaget man utsetter andre for. Anonymkode: 4ecee...773 Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere i tråden, så ser du at jeg synes det er bra at de som herjer ute på offentlig vei blir luket ut. En tilnærmet tom/øde parkeringsplass byr ofte på langt mer variable kjøreforhold enn en preparert bane, og da blir også utbyttet av «treningen» bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #256 Del Skrevet 4. januar 2021 Oppgitt78 skrev (18 minutter siden): Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere i tråden, så ser du at jeg synes det er bra at de som herjer ute på offentlig vei blir luket ut. En tilnærmet tom/øde parkeringsplass byr ofte på langt mer variable kjøreforhold enn en preparert bane, og da blir også utbyttet av «treningen» bedre. Og du leser forutsetningen til TS, var det verken tomt eller øde selv om de ikke var i sentrum. Heldigvis tar ikke vegtrafikkloven parti med de som leker seg på offentlige plasser. Så bare bra med et par førerkort mindre. Skal sies da jeg var 18 år og idiot, skrenset jeg på en -helt- øde plass 2-3 ganger. Tenkte ikke lærdom i det hele tatt, kun fordi det var gøy i den lille bilen jeg lånte av foreldrene mine. Heldigvis ble jeg voksen og sluttet med det før jeg skadet noen andre, meg selv eller mistet førerkortet. Anonymkode: 4ecee...773 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. januar 2021 #257 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og du leser forutsetningen til TS, var det verken tomt eller øde selv om de ikke var i sentrum. Heldigvis tar ikke vegtrafikkloven parti med de som leker seg på offentlige plasser. Så bare bra med et par førerkort mindre. Skal sies da jeg var 18 år og idiot, skrenset jeg på en -helt- øde plass 2-3 ganger. Tenkte ikke lærdom i det hele tatt, kun fordi det var gøy i den lille bilen jeg lånte av foreldrene mine. Heldigvis ble jeg voksen og sluttet med det før jeg skadet noen andre, meg selv eller mistet førerkortet. Anonymkode: 4ecee...773 Synd du ikke fortsatte! Det hadde mest sannsynlig gjort deg til en bedre sjåfør i dag.. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #258 Del Skrevet 4. januar 2021 On 1/1/2021 at 10:44 PM, Galdhøpiggen said: Ofrer gjerne lappen for å ha det litt moro, å miste lappen for dette er latterlig, jeg anser det ikke som hverken straffbart eller noe Du anser det ikke som straffbart? Den likte jeg! Fem poeng for kreativitet. Anonymkode: 46e08...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #259 Del Skrevet 4. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (På 3.1.2021 den 21.14): Ingen kan nekte meg det, min tomt er min tomt, mitt hus er mitt hus. Om jeg går naken på egen tomt eller i huset har ingen noe med og ingen kan gjøre noe med det, vil jeg spole opp hele gårdsplassen har ingen noe med det og ingen kan gjøre noe med det. Om jeg har sex med ei kvinne ute på egen tomt, har ingen noe med det og ingen kan stoppe det bortsett fra kvinnen jeg ligger med. Bra det gikk bra, gikk lenge bra for oss også, til nå. Jeg har liten tro på alt dilldallet på nye biler, folk stoler altfor mye på det, og feiler det en gang sitter folk som pinner i bilen og ikke klarer en drit 👍 selv skrur jeg alltid av dilldallet på min bil, spesielt den forpulte antispinnen som gjør så det er umulig og komme opp litt glatte og bratte bakker om vinteren, uten den på spinner bilen seg enkelt opp uten problemer. Blir uten i 6 mnd Har vært på piggen 4 ganger 👍 Politiets eord er lov som det så fint heter, politiet gjør jo aldri feil ifølge dem selv. Nå er jeg bare irritert på snuten, gått fra å være oppgitt og likegyldig til å være direkte irritert. Får se hva sjefen kommer med av muligheter, jeg gjør ikke hva som helst. Politiet fokuserer på helt feil ting, kriminalitet driter de i, men å ta noen uskyldige folk på en parkeringsplass uten folk og biler gjør de (bortsett fra de andre som var med) Forskjell på privat vei og på tomten sin, her er det masse private veier mange bruker, men ingen kjører inne på gårdsplassene til husa langs de private veiene Nei, gidder ikke å lære slikt, alle forstår hva jeg mener Nei jeg skal ikke kjøre uten lappen Å ha sex og løpe naken rundt på egen tomt, bryter ikke veitrafikkloven. Anonymkode: 60dca...70c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #260 Del Skrevet 4. januar 2021 17 hours ago, Galdhøpiggen said: Hva jeg gjør på egen tomt er opp til meg selv, er dog enig i at kjøring i privat skog med promille bør være ulovlig Nei, dette er faktisk ikke USA. Les denne du TS: Anonymkode: 30b01...adf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå