Gå til innhold

Da mistet jeg lappen i dag, jaja, da blir det å gå på nav

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vegtrafikkloven gjelder ALL ferdsel, uavhengig hvor. Du kan heller ikke fyllekjøre med en atv midt i privat skog. 

Anonymkode: 4ecee...773

Hva jeg gjør på egen tomt er opp til meg selv, er dog enig i at kjøring i privat skog med promille bør være ulovlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De med lappen.

Alt som er i boka er noe du burde kunne fra før av da du fikk lappen.

Men det er helt ok, folk som ikke klarer å huske noe fra boka mister alltid lappen ;) Å det er jo deg!

Kos deg uten lappen, skal kose meg imorgen når jeg skal kjøre til jobb med god samvitighet :)

Anonymkode: 87353...82c

Glemmer det fort når teorien og oppkjøringen er bestått. Kan det viktigste, men hadde nok ikke bestått hverken teori eller oppkjøring nå. 

Ikke vær for rask, karma kan komme 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så lenge tomten ligger i Norge så må du følge norsk lov. Men det vet du vel egentlig, ikke sant. Bare tuller litt med oss.

Anonymkode: 79949...126

Den er min, kjøpt og betalt, leier ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Galdhøpiggen skrev (3 timer siden):

Hva jeg gjør på egen tomt er opp til meg selv, er dog enig i at kjøring i privat skog med promille bør være ulovlig

Jada, gjør hva du vil. Men ikke lev i den troen at enkelte ting ikke er straffbart bare fordi du eier grunnen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, gjør hva du vil. Men ikke lev i den troen at enkelte ting ikke er straffbart bare fordi du eier grunnen. 

Så jeg har ikke lov å starte bilen og flytte den 10 meter på min tomt nå ligsom om den står i veien? 

Kan du noe om sykkel? Funnet ut at jeg må krype til korset og kjøpe en...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 21.54):

Jeg tar ikke bot i tillegg, da tar jeg fengsel og lever herrens glade dager  på statens regning et par uker..... 

Nei, det gjør du ikke. Pengene blir tvangsinndratt da fengslene ikke gidder å belemres med bøtesonere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, Galdhøpiggen said:

Så jeg har ikke lov å starte bilen og flytte den 10 meter på min tomt nå ligsom om den står i veien? 

Kan du noe om sykkel? Funnet ut at jeg må krype til korset og kjøpe en...

Det synker inn etter hvert, det er bra. Nei, du kan ikke bryte loven, selv om det er på egen eiendom, og nei, selv ikke når du eier den og den er langt i bortvekkistan (dog innen Norges grenser).

Elsykkel høres ut som kan være fint for deg. Skaff deg en med litt feite dekk, og det går fint å sykle selv på denne årstiden. Husk at det er enkelte lover og regler du må huske også da.

Anonymkode: fb6d6...c88

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatwave skrev (7 minutter siden):

Nei, det gjør du ikke. Pengene blir tvangsinndratt da fengslene ikke gidder å belemres med bøtesonere.

Og Norge er en rettsstat? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det synker inn etter hvert, det er bra. Nei, du kan ikke bryte loven, selv om det er på egen eiendom, og nei, selv ikke når du eier den og den er langt i bortvekkistan (dog innen Norges grenser).

Elsykkel høres ut som kan være fint for deg. Skaff deg en med litt feite dekk, og det går fint å sykle selv på denne årstiden. Husk at det er enkelte lover og regler du må huske også da.

Anonymkode: fb6d6...c88

Tja det gjør vel det, kjenner mye mer på det nå, stresset av å ikke kunne kjøre bil. Kan ikke tro at noen hadde gjort noe om jeg hadde flyttet bilen noen meter på egen tomt, men skal ikke gjøre det. 

Har sett på fatbike både med og uten elmotor, vurderer fatbike pga lang vei som det tar tid før blir brøytet. 

Lover om sykling også? Påbudt med hjelm eller hva sier loven om det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (3 minutter siden):

Og Norge er en rettsstat? 

Hvordan kom du til konklusjon å betvile at Norge er en rettsstat ut i fra innlegget jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatwave skrev (4 minutter siden):

Hvordan kom du til konklusjon å betvile at Norge er en rettsstat ut i fra innlegget jeg skrev?

Norge er ikke en rettsstat om de nekter folk å ta fengsel fremfor bot. Så lenge det er en valgmulighet så skal de ikke kunne nekte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden):

Norge er ikke en rettsstat om de nekter folk å ta fengsel fremfor bot. Så lenge det er en valgmulighet så skal de ikke kunne nekte

Såklart er de en rettsstat om de nekter folk dette. Det handler om ressurser og prioriteringer. Bøtesoning er for de som ikke har råd til å betale bota. Den psykiske belastningen å sitte 30 dager i fengsel kan også være stor, spesielt for mennesker totalt blottet for selvinnsikt.

Hva du mener er kravet til en rettsstat er forøvrig totalt uinteressant.

Endret av Heatwave
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatwave skrev (1 minutt siden):

Såklart er de en rettsstat om de nekter folk dette. Det handler om ressurser og prioriteringer. Bøtesoning er for de som ikke har råd til å betale bota. Den psykiske belastningen å sitte 30 dager i fengsel kan også være stor, spesielt for mennesker totalt blottet for selvinnsikt.

Hva du mener er kravet til en rettsstat er forøvrig totalt uinteressant.

Ok, da får vi være enige om å være uenige angående dette 👍 

Å sitte inne og ikke gjøre en jævla drit hadde bare vært digg, hvertfall når man tenker på at man har spart penger for bota, gratis mat, gratis varme, slappe av og lade batteriene helt fulle, noe man ikke gjør hjemme da man alltid finner på noe å jobbe med. 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med psyken for å sitte inne 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (23 minutter siden):

Å sitte inne og ikke gjøre en jævla drit hadde bare vært digg, hvertfall når man tenker på at man har spart penger for bota, gratis mat, gratis varme, slappe av og lade batteriene helt fulle, noe man ikke gjør hjemme da man alltid finner på noe å jobbe med. 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med psyken for å sitte inne 

Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å se denne dokumentaren i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heatwave skrev (4 minutter siden):

Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å se denne dokumentaren i kveld.

Den har jeg sett, var ikke skremmende, synes de hadde det jævla fint der hvertfall med tanke på hva de har gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Den har jeg sett, var ikke skremmende, synes de hadde det jævla fint der hvertfall med tanke på hva de har gjort. 

Du må i så fall ha sittet på KG samtidig og ikke fulgt med om du ikke fikk med deg de psykiske påkjenningene, men det vitner jo samtidig om at du faller inn under kategorien jeg nevnte for noen innlegg siden...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 22.07):

En bil er ikke et leketøy- det er et transportmiddel. Bra at politiet endelig slår hårdt ned på de som "leker" med bilene sine. De skal bort fra trafikken. Du viste det ikke var lov så da får du ta staffen må som du ble fersket og ikke syt.

Anonymkode: ce75b...b45

For å bli en bedre sjåfør, som kjenner bilens grenser/oppførsel på glatt føre, så er det smart å finne seg en tom parkeringsplass for litt glattkjøringstrening med egen bil..

Da kan man lære seg hvordan den spesifikke bilen oppfører seg i dårlige situasjoner som kan oppstå på veiene vinterstid, og hvordan man best kan redde seg ut av de igjen. 

Hadde flere drevet med denslags egentrening, så er det stor sannsynlighet at antallet ulykker ville gått ned vinterstid.

Jeg har kjørt bil i en mannsalder snart, og hver gang jeg bytter bil (eller monterer nye vinterdekk) så er det rett til nærmeste tomme parkeringsplass som er dekket av snø og is, for å få følelsen av hvordan bilen oppfører seg på vinterføre. 

Den treningen har reddet meg maaaaaange ganger på veien! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Oppgitt78 skrev (3 timer siden):

, og hver gang jeg bytter bil (eller monterer nye vinterdekk) så er det rett til nærmeste tomme parkeringsplass som er dekket av snø og is, for å få følelsen av hvordan bilen oppfører seg på vinterføre. 

Tror du det er dette TS og kompisene gjorde?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (3 timer siden):

Er nok vesensforskjell fra TS sin situasjon.

Jeg har forøvrig gjort det samme, i politibil, etter veileders oppmuntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du det er dette TS og kompisene gjorde?

Heatwave skrev (1 time siden):

Er nok vesensforskjell fra TS sin situasjon.

Jeg har forøvrig gjort det samme, i politibil, etter veileders oppmuntring.

Resultatet er det samme.. Kall det lek eller trening, det spiller ingen rolle.

Alt for få sjåfører gjør dette, og resultatet er ofte at panikken da tar overhånd hvis de er så uheldige å få en sladd på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (3 minutter siden):

Resultatet er det samme.. Kall det lek eller trening, det spiller ingen rolle.

Nei, resultatet er ikke det samme. En kar som tar noen svinger på en tom parkeringsplass uten tilskuere mister ikke lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...