Gå til innhold

SVKs drøm om å ta seg selv på tærne.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SVK skrev (30 minutter siden):

Velkommen til tråden! :hallo: 

Yoga høres supert ut. Føler du at du har blitt mindre stiv og anspent? Jeg har vurdert yoga, men siden jeg er dårlig til å følge opp nyttårsforsetter så satte jeg målet til kun 5 minutter tøying av ben. Jeg er svært stiv i hele kroppen så tror absolutt jeg burde startet med yoga. :pinar:

Takk! 😃 

Ja hjelper mye med nakke og rygg spenninger, tar bare noen minutter mens kaffetrakteren går på morgenen 😄 Du holder forsettene gående fortsatt da, det er jo lovende 😊 Flere av mine forsetter har gått rett vest allerede 🙊

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 3/21/2021 at 8:25 PM, Emet said:

Takk! 😃 

Ja hjelper mye med nakke og rygg spenninger, tar bare noen minutter mens kaffetrakteren går på morgenen 😄 Du holder forsettene gående fortsatt da, det er jo lovende 😊 Flere av mine forsetter har gått rett vest allerede 🙊

Så bra du føler det bedre i rygg og nakke!  Synes vi er superflinke begge to som i slutten av mars fortsatt holder oss til nyttårsforsettet. :jepp: Tror man må fokusere på hva man har klart og ikke hva man ikke har klart. Du har jo klart å få mindre stiv nakke og rygg og det er jo supert!  Håper selv at jeg i løpet av året vil føle meg mindre stiv. 

Endret av SVK
Skrevet

Holder på her også, tøyer og bøyer. Det har blitt en vane og jeg koser meg med det. 😊

Skrevet
4 hours ago, Tistelblad said:

Holder på her også, tøyer og bøyer. Det har blitt en vane og jeg koser meg med det. 😊

Så bra! Håper selv å få innarbeidet en vane med å tøye ut. 

Skrevet

...og her fant jeg denne fine dagboka til en hyggelig medforumist....gratulerer med bok, mål
og fremdeles utføringer av øvelsene. :klappe:  Jeg vet ikke helt hva slags øvelser det dreier seg om, 
men hvis de ikke er noe ala Grete Waitz-løp i innsats...kan det lønne seg å gjøre dem hver dag? 
Alt etter som hva det er altså. Jeg blir med på å gå helt naturtro trimsteg på denne bøyetøyemåten
med bildebevis av SVK og meg selv i munter treningspassiar og dyype knebøy som kjennes både her
og her og der...etter ei hel mil. :sjokkbla:  Åhh...så støle vi blir etter dette du...
istock-1084604374-KhaoqHMetcBcWPcH5NUBsw

Skrevet

Velkommen til tråden. :hallo:

Jeg burde absolutt tøyd ut hver dag. Men har satt målet mitt svært lavt for at målet faktisk skal bli gjennomført.  Håper likevel at jeg i løpet av året eller neste år vil tøye ut oftere, lengre og flere kroppsdeler.

Skrevet

Det er bedre med litt tøyinger enn ingen tøyinger i uka. :jepp: Tvi-tvi! 

Skrevet (endret)
SVK skrev (3 timer siden):

Jeg burde absolutt tøyd ut hver dag. Men har satt målet mitt svært lavt for at målet faktisk skal bli gjennomført.  Håper likevel at jeg i løpet av året eller neste år vil tøye ut oftere, lengre og flere kroppsdeler.

Det er 282 dager til nyttårs aften, så det går bra! 😄 Tror du har et godt poeng der, lettere å gjennomføre da :) 

Endret av Emet
Skrevet

Nyttårsaften? Hvordan smaker engentlig sånn ekte nyttårs saft? :fnise: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Nyttårsaften? Hvordan smaker engentlig sånn ekte nyttårs saft? :fnise: 

Det er champagne vel! 😄 Nei oi jeg skal rette opp i den skrivefeilen :fnise:

Skrevet

Hvis jeg kan komme med et lite pip, så er 30days with Adriene på youtube ganske bra! Er en yoga challenge. Man blir litt mykere og god i kroppen. Noen korte episoder, noen på ca 30 min. Anbefales. Flink du SVK, lykke til med mykheten!

Skrevet

Jeg har aldri smakt sjampis. Ikke en gang for å feire at treningsregimet har vært gjennomført til nesten punkt og prikke
gjennom et helt år. Så er det nevnt. :rolleyes: Lager heller et stort fat med oppkuttede grønnsaker av ymse slag, med god rømmedip....det er svært nær den sunne himmelen for min del. Værsågod alle. 

411561-holiday-dippmix-26-g-mild-paprika<<< Dette er min absolutte favoritt. :rodmer: Gr%C3%B8nnsaksnacks_bdkxcndeud-Artikkel_

Skrevet
On 3/24/2021 at 9:24 PM, melatonin said:

Hvis jeg kan komme med et lite pip, så er 30days with Adriene på youtube ganske bra! Er en yoga challenge. Man blir litt mykere og god i kroppen. Noen korte episoder, noen på ca 30 min. Anbefales. Flink du SVK, lykke til med mykheten!

Tusen takk for tipset om Adriene! 

Skrevet
11 hours ago, Hoppetaujenta said:

Jeg har aldri smakt sjampis. Ikke en gang for å feire at treningsregimet har vært gjennomført til nesten punkt og prikke
gjennom et helt år. Så er det nevnt. :rolleyes: Lager heller et stort fat med oppkuttede grønnsaker av ymse slag, med god rømmedip....det er svært nær den sunne himmelen for min del. Værsågod alle. 

411561-holiday-dippmix-26-g-mild-paprika<<< Dette er min absolutte favoritt. :rodmer: Gr%C3%B8nnsaksnacks_bdkxcndeud-Artikkel_

Så flink du er som har trent et helt år! Hva slags trening driver du med?

Holiday-dipp er min favoritt også. :arwen:

Skrevet (endret)
On 2/5/2021 at 12:53 AM, SVK said:

I dag var jeg 40 cm fra bakken etter å ha tøyd ut og varmet opp først. 

Nå er jeg 37 cm fra bakken. Ikke veldig stor fremgang på nesten to måneder, men det går i hvert fall i riktig retning denne måneden. :jepp:

Endret av SVK
Skrevet
SVK skrev (På 26.3.2021 den 0.47):

Så flink du er som har trent et helt år! Hva slags trening driver du med?

Div. apparater, gåturer med litt tempo og høyere trimtempo med staver utendørs i kupert terreng.
Kjempefin trening som jeg anbefaler for den som vil. Straks tar jeg frem sykkelen i tillegg. :jepp: 

Skrevet
1 hour ago, Hoppetaujenta said:

Div. apparater, gåturer med litt tempo og høyere trimtempo med staver utendørs i kupert terreng.
Kjempefin trening som jeg anbefaler for den som vil. Straks tar jeg frem sykkelen i tillegg. :jepp: 

Så sprek du er! Foreløpig går jeg kun gåturer i rolig tempo, men håper å få økt tempoet i fremtiden. :jepp: 

Skrevet

Alt teller og jo mere jeg leser tittelen på din bok; du kunne ikke vært fornøyd med å ta deg på knærne da? :lur: 

Skrevet (endret)
39 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Alt teller og jo mere jeg leser tittelen på din bok; du kunne ikke vært fornøyd med å ta deg på knærne da? :lur: 

Håper at tøying blir like naturlig for meg som for katter. :ninuskapus:

1024px-Stretching_cat.jpg

FB_IMG_1617216463309.jpg

cat-stretching.jpg

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...