Gå til innhold

SVKs drøm om å ta seg selv på tærne.


SVK

Anbefalte innlegg

Nyttårsmålet mitt er å bli myk nok til å ta meg selv på tærne. Foreløpig kan jeg kun ta meg selv på knærne.  Jeg har sagt til meg selv i mange år at jeg må begynne å tøye ut, men jeg har aldri klart å begynne. Så derfor lager jeg denne tråden som motivasjon. 

Jeg burde tøye ut hele kroppen daglig for jeg er stiv som en stokk, men vet av erfaring at jeg aldri vil klare å gjennomføre et slikt nyttårsløfte.  Målet er derfor i stedet å bruke 5 minutter 3 ganger i uka  på å tøye ut leggene. Håper det at jeg setter målet lavt vil gjøre at jeg faktisk klarer å gjennomføre nyttårsforsettet mitt.

 

image.png.3221d13b68734f4849af0e7db6f6f9b4.png

Endret av SVK
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!

Jeg jobber litt mot samme mål, men glemmer det igjen stadig vekk. Så jeg skal følge deg her og satse på å bli inspirert til å bøye og tøye litt jeg også :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare motivere med å se at jeg har alltid vært stiv, ikke engang da jeg var barn hadde jeg ingen sjans til å nå i gulvet. Så bestemte jeg meg plutselig en dag for å begynne å tøye, kanskje en måned eller halvannen måned siden. Nå når jeg nesten med håndflatene ned i gulvet etter litt oppvarming, og det føles så bra! 

Det tok altså litt tid for min del, men det er fullt mulig. 👍

Forresten så tøyer ikke jeg etter en fast plan, antall minutter om gangen. Jeg tøyer litt når kaffetrakteren jobber, litt når jeg pusser tenner, litt her og litt der. 

Endret av Tistelblad
Legge til mer tekst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2021 at 10:20 AM, Nuith said:

Lykke til!

Jeg jobber litt mot samme mål, men glemmer det igjen stadig vekk. Så jeg skal følge deg her og satse på å bli inspirert til å bøye og tøye litt jeg også :lur:

Hei og tusen takk! :hallo:  Satser på at du kan inspirere meg også, for jeg har utsatt tøyingen hele livet. Hadde min første tøyeøkt i dag. Var kun 5 minutter, men da har jeg i hvert fall startet. :Nikke:

32 minutter siden, Tistelblad said:

Jeg vil bare motivere med å se at jeg har alltid vært stiv, ikke engang da jeg var barn hadde jeg ingen sjans til å nå i gulvet. Så bestemte jeg meg plutselig en dag for å begynne å tøye, kanskje en måned eller halvannen måned siden. Nå når jeg nesten med håndflatene ned i gulvet etter litt oppvarming, og det føles så bra! 

Det tok altså litt tid for min del, men det er fullt mulig. 👍

Forresten så tøyer ikke jeg etter en fast plan, antall minutter om gangen. Jeg tøyer litt når kaffetrakteren jobber, litt når jeg pusser tenner, litt her og litt der. 

Hei og tusen takk! :hallo: Gøy å se at du klarte å bli mykere i løpet av kun en halvannen måned. Jeg burde absolutt begynne å tøye litt her og litt der i tillegg til min faste plan.  Satte opp en fast plan for å ha noe litt håndfast og et mål som er såpass lavt at jeg vet jeg burde klare det. Tror om jeg kun satser på å tøye litt her og litt der, så blir det fort til ingenting. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har målt hvor langt jeg har igjen før langefingeren min er i bakken. Jeg var 52 cm fra bakken da jeg startet, det er målt uten at jeg varmet opp eller tøyde ut først. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Tistelblad said:

Hvor langt rekker du når du varmer opp og tøyer litt først, da?😊

Jeg har 45 cm til bakken om jeg varmer opp og tøyer litt først. 

Jeg har tøyd ut 2 ganger denne uken så jeg følger skjemaet.  

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har klart å tøye ut 3 ganger denne uken også. Planen er å måle progresjonen min på slutten av måneden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 1/7/2021 at 3:42 PM, SVK said:

Jeg har 45 cm til bakken om jeg varmer opp og tøyer litt først. 

Jeg har tøyd ut 2 ganger denne uken så jeg følger skjemaet.  

I dag var jeg 40 cm fra bakken etter å ha tøyd ut og varmet opp først. Det er 5 cm fremgang på rundt 1 måned.  Jeg er ikke helt nøyaktig når jeg måler så tar forbehold om målefeil. Klarer jeg 5 centimeter fremgang denne måneden også blir jeg svært fornøyd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe: Kanskje jeg blir inspirert etterhvert til å prøve jeg også, det hadde vært gøy å få til. Man må vel bare være konsekvent :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Frøkensina said:

Så bra :hoppe: Kanskje jeg blir inspirert etterhvert til å prøve jeg også, det hadde vært gøy å få til. Man må vel bare være konsekvent :P 

Tusen takk!  Sleng deg på, så kan vi motivere hverandre!  

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

On 3/11/2021 at 8:34 PM, Yoshi1987 said:

Hvordan går det? 🙂

Velkommen til tråden! :hallo: 

Målte nå og var null fremgang siden sist. Det henger nok sammen med at jeg har skulket en god del tøyinger. Derfor er jeg veldig glad for at du svarte i tråden! Minner meg på at jeg må følge opp nyttårsforsettet mitt. Hjelper på motivasjonen når folk svarer i tråden. 

Tror også deler av problemet er at å tøye ut er ubehagelig og jeg er en som skyr å ha det ubehagelig. Tror ikke jeg presser meg lenge nok. Tror jeg denne måneden må prøve å ikke bare tøye ut 3 ganger i uka, men også holde strekken lenge nok. 

 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! 😄 Jeg begynte med yoga for nybegynnere (youtube videoer) i januar, vil bli litt mindre stiv og anspent, veit ikke om det hjelper for å bli myk men det er kjempegodt for kroppen og vonde spenninger. Skal følge med hvordan det går for deg, jeg ble inspirert nå hvertfall! 😃 Har så korte bein jeg, så distansen ned til tærne er ikke så lang 😄 Men jeg er ved knærne ja. (enn så lenge ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Emet said:

Så gøy! 😄 Jeg begynte med yoga for nybegynnere (youtube videoer) i januar, vil bli litt mindre stiv og anspent, veit ikke om det hjelper for å bli myk men det er kjempegodt for kroppen og vonde spenninger. Skal følge med hvordan det går for deg, jeg ble inspirert nå hvertfall! 😃 Har så korte bein jeg, så distansen ned til tærne er ikke så lang 😄 Men jeg er ved knærne ja. (enn så lenge ) 

Velkommen til tråden! :hallo: 

Yoga høres supert ut. Føler du at du har blitt mindre stiv og anspent? Jeg har vurdert yoga, men siden jeg er dårlig til å følge opp nyttårsforsetter så satte jeg målet til kun 5 minutter tøying av ben. Jeg er svært stiv i hele kroppen så tror absolutt jeg burde startet med yoga. :pinar:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...