Gå til innhold

SVKs drøm om å ta seg selv på tærne.


SVK

Anbefalte innlegg

SVK skrev (30 minutter siden):

Velkommen til tråden! :hallo: 

Yoga høres supert ut. Føler du at du har blitt mindre stiv og anspent? Jeg har vurdert yoga, men siden jeg er dårlig til å følge opp nyttårsforsetter så satte jeg målet til kun 5 minutter tøying av ben. Jeg er svært stiv i hele kroppen så tror absolutt jeg burde startet med yoga. :pinar:

Takk! 😃 

Ja hjelper mye med nakke og rygg spenninger, tar bare noen minutter mens kaffetrakteren går på morgenen 😄 Du holder forsettene gående fortsatt da, det er jo lovende 😊 Flere av mine forsetter har gått rett vest allerede 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/21/2021 at 8:25 PM, Emet said:

Takk! 😃 

Ja hjelper mye med nakke og rygg spenninger, tar bare noen minutter mens kaffetrakteren går på morgenen 😄 Du holder forsettene gående fortsatt da, det er jo lovende 😊 Flere av mine forsetter har gått rett vest allerede 🙊

Så bra du føler det bedre i rygg og nakke!  Synes vi er superflinke begge to som i slutten av mars fortsatt holder oss til nyttårsforsettet. :jepp: Tror man må fokusere på hva man har klart og ikke hva man ikke har klart. Du har jo klart å få mindre stiv nakke og rygg og det er jo supert!  Håper selv at jeg i løpet av året vil føle meg mindre stiv. 

 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på her også, tøyer og bøyer. Det har blitt en vane og jeg koser meg med det. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tistelblad said:

Holder på her også, tøyer og bøyer. Det har blitt en vane og jeg koser meg med det. 😊

Så bra! Håper selv å få innarbeidet en vane med å tøye ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her fant jeg denne fine dagboka til en hyggelig medforumist....gratulerer med bok, mål
og fremdeles utføringer av øvelsene. :klappe:  Jeg vet ikke helt hva slags øvelser det dreier seg om, 
men hvis de ikke er noe ala Grete Waitz-løp i innsats...kan det lønne seg å gjøre dem hver dag? 
Alt etter som hva det er altså. Jeg blir med på å gå helt naturtro trimsteg på denne bøyetøyemåten
med bildebevis av SVK og meg selv i munter treningspassiar og dyype knebøy som kjennes både her
og her og der...etter ei hel mil. :sjokkbla:  Åhh...så støle vi blir etter dette du...
istock-1084604374-KhaoqHMetcBcWPcH5NUBsw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden. :hallo:

Jeg burde absolutt tøyd ut hver dag. Men har satt målet mitt svært lavt for at målet faktisk skal bli gjennomført.  Håper likevel at jeg i løpet av året eller neste år vil tøye ut oftere, lengre og flere kroppsdeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre med litt tøyinger enn ingen tøyinger i uka. :jepp: Tvi-tvi! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Velkommen til tråden. :hallo:

Jeg burde absolutt tøyd ut hver dag. Men har satt målet mitt svært lavt for at målet faktisk skal bli gjennomført.  Håper likevel at jeg i løpet av året eller neste år vil tøye ut oftere, lengre og flere kroppsdeler.

Det er 282 dager til nyttårs aften, så det går bra! 😄 Tror du har et godt poeng der, lettere å gjennomføre da :) 

Endret av Emet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften? Hvordan smaker engentlig sånn ekte nyttårs saft? :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Nyttårsaften? Hvordan smaker engentlig sånn ekte nyttårs saft? :fnise: 

Det er champagne vel! 😄 Nei oi jeg skal rette opp i den skrivefeilen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan komme med et lite pip, så er 30days with Adriene på youtube ganske bra! Er en yoga challenge. Man blir litt mykere og god i kroppen. Noen korte episoder, noen på ca 30 min. Anbefales. Flink du SVK, lykke til med mykheten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smakt sjampis. Ikke en gang for å feire at treningsregimet har vært gjennomført til nesten punkt og prikke
gjennom et helt år. Så er det nevnt. :rolleyes: Lager heller et stort fat med oppkuttede grønnsaker av ymse slag, med god rømmedip....det er svært nær den sunne himmelen for min del. Værsågod alle. 

411561-holiday-dippmix-26-g-mild-paprika<<< Dette er min absolutte favoritt. :rodmer: Gr%C3%B8nnsaksnacks_bdkxcndeud-Artikkel_

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/24/2021 at 9:24 PM, melatonin said:

Hvis jeg kan komme med et lite pip, så er 30days with Adriene på youtube ganske bra! Er en yoga challenge. Man blir litt mykere og god i kroppen. Noen korte episoder, noen på ca 30 min. Anbefales. Flink du SVK, lykke til med mykheten!

Velkommen til tråden. :hallo: 

Tusen takk for tipset om Adriene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Hoppetaujenta said:

Jeg har aldri smakt sjampis. Ikke en gang for å feire at treningsregimet har vært gjennomført til nesten punkt og prikke
gjennom et helt år. Så er det nevnt. :rolleyes: Lager heller et stort fat med oppkuttede grønnsaker av ymse slag, med god rømmedip....det er svært nær den sunne himmelen for min del. Værsågod alle. 

411561-holiday-dippmix-26-g-mild-paprika<<< Dette er min absolutte favoritt. :rodmer: Gr%C3%B8nnsaksnacks_bdkxcndeud-Artikkel_

Så flink du er som har trent et helt år! Hva slags trening driver du med?

Holiday-dipp er min favoritt også. :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/5/2021 at 12:53 AM, SVK said:

I dag var jeg 40 cm fra bakken etter å ha tøyd ut og varmet opp først. 

Nå er jeg 37 cm fra bakken. Ikke veldig stor fremgang på nesten to måneder, men det går i hvert fall i riktig retning denne måneden. :jepp:

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SVK skrev (På 26.3.2021 den 0.47):

Så flink du er som har trent et helt år! Hva slags trening driver du med?

Div. apparater, gåturer med litt tempo og høyere trimtempo med staver utendørs i kupert terreng.
Kjempefin trening som jeg anbefaler for den som vil. Straks tar jeg frem sykkelen i tillegg. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hoppetaujenta said:

Div. apparater, gåturer med litt tempo og høyere trimtempo med staver utendørs i kupert terreng.
Kjempefin trening som jeg anbefaler for den som vil. Straks tar jeg frem sykkelen i tillegg. :jepp: 

Så sprek du er! Foreløpig går jeg kun gåturer i rolig tempo, men håper å få økt tempoet i fremtiden. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt teller og jo mere jeg leser tittelen på din bok; du kunne ikke vært fornøyd med å ta deg på knærne da? :lur: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Alt teller og jo mere jeg leser tittelen på din bok; du kunne ikke vært fornøyd med å ta deg på knærne da? :lur: 

Håper at tøying blir like naturlig for meg som for katter. :ninuskapus:

1024px-Stretching_cat.jpg

FB_IMG_1617216463309.jpg

cat-stretching.jpg

 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...