Gjest theTitanic Skrevet 31. desember 2020 #21 Del Skrevet 31. desember 2020 La oss snu spørsmålet: 5 skapninger får plass i et redningshelikopter. Resten blir tatt i et ras. Hva ville du følt om naboens katt og hund fikk to av plassene i helikopteret mens ditt barn og din mor ble tatt av raset? Klart dyr er mye verd, men .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #22 Del Skrevet 31. desember 2020 Ja, men med visse unntak. Jeg vil påstå at en rotte er mer verdt enn en overgriper. Anonymkode: 5172c...a43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #23 Del Skrevet 31. desember 2020 Kommer an på: jeg ville redda livet til en rotte, før en pedofil, liksom. Anonymkode: 76f61...6e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #24 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men med visse unntak. Jeg vil påstå at en rotte er mer verdt enn en overgriper. Anonymkode: 5172c...a43 Denne er interessant! Jeg vet ikke hva svaret er. Edit: Hvis noen lå i sjøen og holdt på å drukne, og du visste vedkommende var en skikkelig drittsekk, ville du rettet ham/henne? Litt på siden her, men.. Endret 31. desember 2020 av T-Rex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #25 Del Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (27 minutter siden): Spørreundersøkelser er nokså ubrukelige, etter min mening. Jeg er interessert i hva folk tenker om saken. Jeg synes det er hva folk tenker om saken som er ubrukelig. Det eneste som er av signifikans er store data. Anonymkode: 9f786...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #26 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men med visse unntak. Jeg vil påstå at en rotte er mer verdt enn en overgriper. Anonymkode: 5172c...a43 Omg, vi tenkte det samme! Anonymkode: 76f61...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #27 Del Skrevet 31. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg synes det er hva folk tenker om saken som er ubrukelig. Det eneste som er av signifikans er store data. Anonymkode: 9f786...f68 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #28 Del Skrevet 31. desember 2020 Valget mellom å gi siste plassen i redningshelikopteret til A.B.Breivik eller den eldgamle hamsteren til naboen din... Anonymkode: 76f61...6e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #29 Del Skrevet 31. desember 2020 Er forskjell på mennesker, kjæledyr, fjøsdyr og ville dyr. Jeg hadde glatt reddet katten min over en person som har gjort meg vondt. Anonymkode: c8df6...5bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 31. desember 2020 #30 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Hadde reddet alle i min egen hustand først. Det vil si menneskene først, og så husdyrene om ikke alt gikk samtidig. Deretter andre fremmede som ikke tilhører hustand. Alt dette går på innstikt. Du vil redde den/,de som er mest nære deg i en nødsituasjon. Det vil si hvis du har barn og mann, og hund så vil du automatisk sørge for at barna kommer i sikkerhet først, så mannen, og så til slutt hunden. Endret 31. desember 2020 av tussi84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #31 Del Skrevet 31. desember 2020 Altså, jeg tenker som så at en katt feks fint kan sitte på et fang i et helikopter. Hvis man ikke er sikre på om det er flere mennesker å redde, mener jeg man skal ta med dyr. Dyr kan ha utrolig mye å si for enkeltpersoner❤️ Anonymkode: 0e012...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #32 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg ser slik på det: mennesker har lavest verdi kontra dyr, fordi mennesket er den største ødeleggeren av naturen. Det er mennesker som tar seg til rette og utraderer jorda og fører til at artsmangfoldet brytes ned. Vi ødelegger dermed ikke bare for andre arter, men også for oss selv og egen overlevelse (hvor intelligente er ikke vi, oh the irony..). Det er ikke mennesker som er best for naturen. Det er dyra. Dyra og bærekraftig utvikling styrer seg selv. Men mennesker forstyrrer de naturlige økosystemene og naturens finstemte harmoni. Mennesker har dermed liten verdi for andre enn oss selv. En samling av fluer har mer verdi for naturen enn en familie på to voksne og to barn, f.eks. Anonymkode: 02547...6e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 31. desember 2020 #33 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg vet bare at jeg har en helt spesiell plass i hjertet mitt for hunder. Samtidig er jeg ikke veganer, så det ville blitt litt dobbeltmoralsk å svare at man setter dyreliv høyere. Det er kanskje fordi jeg anser mennesket som høyere rang enn dyret, at jeg blir så ekstremt provosert når dyr lider. Vi mennesker har et enormt ansvar. Dyr trenger liksom ikke være menneske for å være verdt noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #34 Del Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (12 minutter siden): Denne er interessant! Jeg vet ikke hva svaret er. Edit: Hvis noen lå i sjøen og holdt på å drukne, og du visste vedkommende var en skikkelig drittsekk, ville du rettet ham/henne? Litt på siden her, men.. Ikke om det er lav sjanse for at jeg blir tatt og straffet for det. Hva ville du gjort? Anonymkode: 5172c...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #35 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke om det er lav sjanse for at jeg blir tatt og straffet for det. Hva ville du gjort? Anonymkode: 5172c...a43 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Det er vel noe sånt du ikke helt vet før du er der. Er nok for bløt til å ikke redde. Tross alt. Endret 31. desember 2020 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 31. desember 2020 #36 Del Skrevet 31. desember 2020 Slike tråder viser dessverre hvorfor mange av oss menn tillater oss å seriøst stille spørsmål om hvordan enkelte kvinner faktisk (ikke?) tenker........ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #37 Del Skrevet 31. desember 2020 1 minutt siden, Gorgonzola said: Slike tråder viser dessverre hvorfor mange av oss menn tillater oss å seriøst stille spørsmål om hvordan enkelte kvinner faktisk (ikke?) tenker........ Vi vet jo alle at menn har et behov for å føle seg elitistiske ovenfor andre. Dette underbygges blant gutter allerede på bleiestadiet og i barnehagen, hvor dere begynner å latterliggjøre jenter for å være svake, sensitive osv. Menn på gruppenivå søker seg til hierarkier, har overdimensjonerte egoer og underutviklet empati. Ikke rart man har eksemplarer som dette som kommer innom tråden og fremstiller seg, på vegne av sitt kjønn, som de som har fasitsvaret på hvordan man bør tenke/ikke tenke. Anonymkode: 02547...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #38 Del Skrevet 31. desember 2020 7 minutter siden, Gorgonzola said: Slike tråder viser dessverre hvorfor mange av oss menn tillater oss å seriøst stille spørsmål om hvordan enkelte kvinner faktisk (ikke?) tenker........ Rart med det. Anonymkode: 0be55...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 31. desember 2020 #39 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): ................ Mennesker har dermed liten verdi for andre enn oss selv. En samling av fluer har mer verdi for naturen enn en familie på to voksne og to barn, f.eks. Anonymkode: 02547...6e3 Naturen har ingen menneskelige egenskaper, eller evne til å verdsette noe som helst. Ville du byttet bort foreldrene og søskenene dine mot en bunke maggotter på et musekadaver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #40 Del Skrevet 31. desember 2020 Dyr er mest verdt. Anonymkode: 8bf01...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå