AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #21 Skrevet 3. januar 2021 FaktabasertTroll skrev (12 minutter siden): Synes du bør opprette et fond, hvor fondet brukes på å gi penger til de som får livene sine ødelagt av pyramidespillet/MLM du har profitert på. (og ja jeg innser at dette er oppspinn, men kan leke leken uansett) Hva i all verden er du prater om? Anonymkode: 2cb2b...f64
FaktabasertTroll Skrevet 3. januar 2021 #22 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva i all verden er du prater om? Anonymkode: 2cb2b...f64 https://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme https://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #23 Skrevet 8. januar 2021 Kan noen gi meg et kurs please eller peke meg til tips man kan stole på? Jeg prøver å sette meg litt inn io det. Skjønner det er ulike sider man kan bruke med varierende trygghet og kostnader. Jeg har ikke så masse penger å avsette, har bare lyst til å investere litt for å se hva det blir ut av det. Kult at du tjente såpass mye på det TS! Anonymkode: 2107e...309
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #24 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 16.43): Så du mener at jeg skal kjøpe BTC av salget av BTC? Beklager, men det virker jo helt feil. Anonymkode: 2fe48...9b6 Wow - gratulerer med en sykt bra fortjeneste! Så utrolig deilig! Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du solgte alle dine BTC, når du hadde så mange av dem? Hvorfor ikke selge en viss prosentandel av del og la noen stå igjen? Bare nysgjerrig, for det er det jeg selv har fått anbefalt å gjøre og som jeg selv vurderer. Jeg har selv kun 1 BTC, kjøpt «for gøy» på et tidspunkt som nå gjør at verdien har tredoblet seg. Ikke så heftig fortjeneste, men uansett et helt annet nivå enn hva som kan forventes noe annet sted. Jeg ble sterkt rådet til å kjøpe BTC i 2013 da, kan si jeg angrer ganske heftig på at jeg ikke gjorde det😅 Anonymkode: f9aa5...f19 3
Skiftenøkkel Skrevet 8. januar 2021 #25 Skrevet 8. januar 2021 Indeksfond eller utleiebolig. Er det lov å spørre om hvor en handler bitcoin? Google gir så mange treff, og jeg er skeptisk av natur.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #26 Skrevet 8. januar 2021 Skiftenøkkel skrev (12 minutter siden): Indeksfond eller utleiebolig. Er det lov å spørre om hvor en handler bitcoin? Google gir så mange treff, og jeg er skeptisk av natur.. Lurer på det samme. Anonymkode: 2107e...309
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #28 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Coinbase Anonymkode: 23499...cc5 hva er forskjellen på den og feks miraiex, som er en norsk kryptovalutabørs? spør fordi jeg er grønn, men interessert🤗 Anonymkode: dddcd...f07 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #29 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 11.09): Jeg ville kjøpt bitcoin, det forventes selv av profesjonelle aktører at Bitcoin når 50000 dollar i 2021 - Noen mener faktisk man kan se 500 000 dollar før valutaen stabiliserer seg og blir et fullverdig betalingsmiddel. Anonymkode: 31d4d...b59 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 11.20): Fond eller aksjer om du vil fortsette bygge formuen. Jeg bygger formue til jeg kan leve av avkastning resten av livet. Å "leve litt" et noen år er meningsløst når man har sjansen til å bygge en formue der man kan "leve litt" resten av livet. Jeg vil dit at jeg ikke trenger jobbe om jeg ike føler for det, fordi jeg har høy nok årlig utbetaling på avkastning til at det tilsvarer en årslønn Det kan skje, men det kan også skje at Btc går ned igjen slik det gjorde for et par år siden. Om du baserer meningen din på at "profesjonelle aktører tror det", så er det et meget utrygt grunnlag å investere store penger for. Så jeg anbefaler ts å se bort fra denne kommentaren. Synsing er ikke investeringsgrunnlag. Anonymkode: 91d62...309 Dette var absolutt ikke synsing..., les deg opp - Kjøp tilgang til markedsanalyser og trendanalyser så vil du se det samme. Har selv 43% avkastning på mine Bitcoins bare siden årsskiftet når du skrev dette - kanskje flaks, men all investering i dag har blitt basert på hvor massene legger pengene (markedstrender), samme kan sies i aksjemarkedet hvor fremtidig mulig inntjening er det som betyr noe - om et selskap tjener penger i dag har plutselig "ingen betydning" lenger. Blir det overvekt av eufori så vil verdier stige - (nå er dette ikke noe sunnhetstegn i finansmarkedet, men det er en annen sak) Nå tror jeg nok BTC kommer til å være mye slakkere videre i 2021/2022, men håper jeg tar feil. Anonymkode: 31d4d...b59
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #30 Skrevet 8. januar 2021 On 12/31/2020 at 9:13 AM, AnonymBruker said: Jeg har nå gått til det skritt at jeg har solgt mine 10 Bitcoin som jeg har hatt siden hypen var ny. Skaffet meg 10 stk som jeg kjøpte fra en investor for $0,08. Har vurdert å selge dem tidligere men har klart å ha is i magen, men nå som en BTC var verdsatt til NOK 247,203,- klarte jeg ikke å holde meg lenger. Så det ble en aldri så fin fortjeneste da salgssum ble 2,373,000,- etter å ha betalt ca 100.00,- i «kommisjon» til investor jeg kjøpte dem av (privat avtale) Spørsmålet nå er hva skal jeg gjøre videre, investere i andre ting eller «leve livet» litt. Før noen begynner, ja, jeg har rapporter gevinst inn til Skatteetaten da de har jaktet på oss Bitcoin eiere i en stund og jeg vil ikke skjønnslignes og straffes. Noen smarte hjerner her inne som har noen gode tips? Skal sies at jeg har nedbetalt bolig og bil. Anonymkode: 2fe48...9b6 Du må lære av andre svindlere: trikset er å la seg avbilde med en dyr sportsbil. Ellers er det ingen som tror på deg. Anonymkode: 0d04a...534 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #31 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hva er forskjellen på den og feks miraiex, som er en norsk kryptovalutabørs? spør fordi jeg er grønn, men interessert🤗 Anonymkode: dddcd...f07 Lurer på det samme som deg, men miraiex virker jo lettvint siden man kan bruke vips og bank-id der, men hadde ikke forundra meg om kostnadene var høyere. Anonymkode: 2107e...309
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #32 Skrevet 8. januar 2021 Jeg så en AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Lurer på det samme som deg, men miraiex virker jo lettvint siden man kan bruke vips og bank-id der, men hadde ikke forundra meg om kostnadene var høyere. Anonymkode: 2107e...309 Hørte at det er bedre å linke bankkontoen til profilen der enn å betale fra visa/mastercard fordi da kommer det ekstra kostnader. Anonymkode: 2107e...309
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #33 Skrevet 10. januar 2021 On 1/2/2021 at 11:05 PM, AnonymBruker said: Hadde jeg betalt dyrt for mine BTC så hadde jeg nok hatt litt mer is i magen, men med tanke på at 1 BTC kostet meg $0,08 så ser jeg på dette som en god investering. Jeg har jo nå mye mer penger enn når jeg startet. Det var gøy så lenge det varte, nå kan andre ta over stafettpinnen og kose seg med litt mer oppgang før den igjen raser ned til $7.000-10.000 i løpet av de første 6 månedene av 2021. Anonymkode: 2fe48...9b6 Hvis den raser så skal jeg kjøpe mer. Jeg kjøpte først i juli 2019 og glemte dette helt begynte først å interessere meg igjen for noen måneder siden, men burde ha fulgt bedre med under korona lockdown i mars /april da kunne jeg ha kjøpt mer. Men kommer nok til å investere litt i andre krypto som kan kanskje på sikt gi god avkastning også. Anonymkode: c8c24...23f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #34 Skrevet 10. januar 2021 On 1/8/2021 at 10:55 AM, AnonymBruker said: Wow - gratulerer med en sykt bra fortjeneste! Så utrolig deilig! Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du solgte alle dine BTC, når du hadde så mange av dem? Hvorfor ikke selge en viss prosentandel av del og la noen stå igjen? Bare nysgjerrig, for det er det jeg selv har fått anbefalt å gjøre og som jeg selv vurderer. Jeg har selv kun 1 BTC, kjøpt «for gøy» på et tidspunkt som nå gjør at verdien har tredoblet seg. Ikke så heftig fortjeneste, men uansett et helt annet nivå enn hva som kan forventes noe annet sted. Jeg ble sterkt rådet til å kjøpe BTC i 2013 da, kan si jeg angrer ganske heftig på at jeg ikke gjorde det😅 Anonymkode: f9aa5...f19 D er veldig gøy å følge med nå. Jeg kjøpte en halv bitcoin for ett og halvt år siden, og som du sier nå har den mer en tredoblet seg i pris. D er helt utrolig å se hva avkastningen blir av den "lille" investeringen jeg gjorde. Jeg hadde et vennepar som hadde kun prøvd seg med 1000 kr men de var så negative til det og tok pengene ut i desember 2019 bare et par måneder etter de satt disse inn på en crypto wallet og nå når de treffer meg spør dem alltid hvordan det går eller at jeg har gjort det bra. Vel d som er bra er at alle vi nå har begynt å bruke vettet og investerer pengene enn å la banken spise de opp i en dårlig sparekonto avtale. Nå er de gira på alle tesla aksjene... Men bitcoin har gitt mer avkastning enn tesla i d siste. Anonymkode: c8c24...23f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #35 Skrevet 10. januar 2021 Hvor mye koster en bitcoin? Og hvor mye bør man investere? Lønner det seg å gjøre det nå? Anonymkode: 21bda...2f3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #36 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye koster en bitcoin? Og hvor mye bør man investere? Lønner det seg å gjøre det nå? Anonymkode: 21bda...2f3 325'000 kroner . (men du trenger iikke kjøpe en hel mynt, de deles i små biter også ) 0 . Nei. Anonymkode: 809b6...dd6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #37 Skrevet 11. januar 2021 On 1/8/2021 at 12:54 PM, AnonymBruker said: Har selv 43% avkastning på mine Bitcoins bare siden årsskiftet når du skrev dette - kanskje flaks Anonymkode: 31d4d...b59 Ring meg når du sitter på flere 1000% avkastning, da skal jeg bli imponert. Anonymkode: 91d62...309
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #38 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 9.52): Ring meg når du sitter på flere 1000% avkastning, da skal jeg bli imponert. Anonymkode: 91d62...309 Har nå passert 1300% avkastning på mine første investeringer i BTC, hva var telefonnummeret ditt? BTC har gått fra 279000 til 406000 bare siden du skrev dette for en måned siden;) Trådstarter hadde snart doblet gevinsten om hun/han hadde solgt i dag. Har også bare siste måneden 515% urealisert avkastning på en investering i The Graph. Anonymkode: 31d4d...b59 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #39 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har nå passert 1300% avkastning på mine første investeringer i BTC, hva var telefonnummeret ditt? BTC har gått fra 279000 til 406000 bare siden du skrev dette for en måned siden;) Trådstarter hadde snart doblet gevinsten om hun/han hadde solgt i dag. Har også bare siste måneden 515% urealisert avkastning på en investering i The Graph. Anonymkode: 31d4d...b59 Hei. Hvordan velger du hva du ønsker å investere i? Kun magefølelse? Sitter å vurderer bitcoin eller den kinesiske varianten (om det er mulig å kjøpe den i det hele tatt). Har foreløpig noen aksjer i norske selskaper, men de er litt kjedelig og har stort sett holdt seg ganske stabil over lang tid. Anonymkode: 9ae58...bf5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #40 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei. Hvordan velger du hva du ønsker å investere i? Kun magefølelse? Sitter å vurderer bitcoin eller den kinesiske varianten (om det er mulig å kjøpe den i det hele tatt). Har foreløpig noen aksjer i norske selskaper, men de er litt kjedelig og har stort sett holdt seg ganske stabil over lang tid. Anonymkode: 9ae58...bf5 Investering i Cryptovaluta / Blockchain er selvfølgelig mye styrt av magefølelse og flaks, men jeg leser meg også på de krypto som jeg investerer i - litt som i aksjemarkedet at du må føle teknoligien den gitte blockchain vil kunne tilby i fremtiden kan gjøre akkurat dette til å være noe som vil overleve og fortsette å øke i verdi - samt at du bør følge litt med på hva som hausses opp i diverse forum hvis du ønsker å trade på kort sikt. Det er så mange crypto som eksisterer at det åpenbart ikke er plass til alle i fremtiden. Jeg er nå investert i Bitcoin, The Graph, Etherum, Cosmos, Zcash, Litecoin (eneste jeg har et tap i, men har ikke kjøpt siden 2017), Augur, Civic, Celo og Stella Lumens. Med det har jeg noe differensiering , men helt klart største verdier ligg i Bitcoin, mens The Graph for min del nå har største verdi i og med jeg solgte en del Bitcoin og kjøpte The Graph tidlig i januar - og bare siden i går er den opp 77%. Jeg har solgt og realisert mer en jeg har investert, så alt jeg har inne nå kan jeg tape uten å ha tapt på krypto, dvs jeg tør å gamble og ikke selge meg ut når en valuta en dag dobler seg (som the Graph har gjort siste døgn) - Dette kan vare i åresvis og man kan bli styrtrik med bare noen titusen ivestert, eller alt kan over natten falle sammen - Jeg vil ikke anbefale noen å bytte ut fond med crypto, men man må følge med på hvor verden går videre.., legg noen egg her og der så faller man iallfall ikke av teknologitoget som går dit massene vil.. Som endel har nevnt, internett var det mange som ikke så noe behov, å bytte ut kontanter med kort i butikken kom aldri skje.. Jeg nevnte Stellar Lumens, om denne vil være løsningen gjenstår å se - men tar den som et eksempel på blockchain teknologi (Se stellar.org - hvordan betaler vi i fremtiden?) Mht aksjemarkedet, så har det aldri vært mindre kjedelig i norske aksjer - det er så mange som nå dukker opp innenfor fornybar energi at det nok er der du bør legge de fleste av eggene for å redusere risiko. Men har du laaang horisont, så invester gjerne endel i Crypto - men ikke mer en du kan tape. I 2017 var det aufori når Bitcoin peaket over 160 000kr i desember 2017, i mars 2020 kunne du kjøpe for under 39000, denne tråden startet med noen som solgte for 243 000 i desember 2020 som var skyhøyt, i dag må du ut med 410 000.. Noen mener en BTC vil koste 4 millioner kroner om får år, andre mener den vil bli verdiløs - avløst av ny teknologi / annen crypo.. Den som kunne spådd fremtiden.. Anonymkode: 31d4d...b59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå