OlsenHansen Skrevet 11. februar 2021 #41 Skrevet 11. februar 2021 FaktabasertTroll skrev (På 3.1.2021 den 13.59): https://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme https://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing Bitcoin er ikke et pyramidespill. Det er en valuta. Kanskje du skal donere penger selv, for du bruker jo norske kroner regner jeg med? 1
Hr Solbakken Skrevet 13. februar 2021 #42 Skrevet 13. februar 2021 Gratulerer til TS for å ha tjent masse penger på Bitcoin. Mulig man kunne fått enda mer gevinst fremover, men det et vanskelig å trefff toppen. De fleste gjorde den feilen å aldri kjøpe. Mitt råd er å ikke sløse bort pengene på friår, eller ny TV osv. Sett heller pengene i arbeid ved å investere i aksjer, fond eller eiendom. Dette kan gi en årlig ekstrainntekt, som kan vare livet ut. Spre helst kapitalen på forskjellige aksjer, fond, eller andre typer investeringer. Det reduserer risikoen for å tape alt om en av investeringene skjærer seg. Ved aksjeinvestering er mitt råd å tenke langsiktig og kjøpe solide selskap som har gitt utbytte i mange år. Disse har på en måte bevist at dem er i stand til å tjene penger for eierne. Men se også på hvor mange prosent utbytte utgjør i forhold prisen på aksjen. Noen selskaper gir utbytte både to eller fire ganger i året, og det er veldig behagelig. Ved å satse på utbytteaksjer er man i mindre grad avhengig at kursen må gå opp. Alternativt kan man også investere i selskapet som ikke gir utbytte, men er i sterk vekst. Slik vekst vil som regel reflektere seg i at aksjekursen går opp. Men dette vil jeg påstå er vanskelig og man må sette seg godt inn i bransjen for å vite hvilke selskaper som vil vokse. Da kan det være lettere å kjøpe fond for den bransjen. Man bør uansett ha en lang investeringshorisont, altså mange år. Til slutt vil jeg advare mot kortsiktig spekulasjon. Altså kjøpe en aksje for noen dager/uker/måneder med håp om å selge til en høyere pris. Dette kan høres enkelt ut, men er i praksis svært vanskelig. De fleste vil tape pengene, bare noen få proffe som har drevet med dette i mange år klarer å få til dette. Også vil jeg advare mot mulige telefonselgere som plutselig begynner å ringe deg, for å selge fiffige finansproduker. Disse sakene har alltid skyhøy risiko og ender alltid med tragedie. Det tryggeste er å bare legge på røret med en gang, selv hvor uhøflig det kan virke. Husk, disse selgerne er kyniske folk som har ingen interesse i deg, bare å skaffe provisjonen til seg selv fra salget.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #43 Skrevet 17. mars 2021 Kjerstiy skrev (11 minutter siden): Last ned pi network (en app). Der kan en tjene pi ved å trykke innpå appen 1 gang i døgnet. Join mitt team for å tjene litt ekstra i timen! Denne coinen er ikke lansert enda, derfor kan en mine gratis på appen, senere i år vil den muligens vere verdt mellom 5-200 dollar https://minepi.com/Kjerstiy Invitasjonskode: kjerstiy Litt forskjell på om den er verdt 5 eller 200 dollar da. 🤣 hørtes ikke ut som dere har gjort gode analyser. Uansett er vel dette innlegget ulovlig på KG fordi det er reklame? Anonymkode: ac5c5...2bb
Bolthorn Skrevet 17. mars 2021 #44 Skrevet 17. mars 2021 Reklame og rekruttering til en app som ikke gjør noe annet enn å samle data. Er det mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå