AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Jeg har nå gått til det skritt at jeg har solgt mine 10 Bitcoin som jeg har hatt siden hypen var ny. Skaffet meg 10 stk som jeg kjøpte fra en investor for $0,08. Har vurdert å selge dem tidligere men har klart å ha is i magen, men nå som en BTC var verdsatt til NOK 247,203,- klarte jeg ikke å holde meg lenger. Så det ble en aldri så fin fortjeneste da salgssum ble 2,373,000,- etter å ha betalt ca 100.00,- i «kommisjon» til investor jeg kjøpte dem av (privat avtale) Spørsmålet nå er hva skal jeg gjøre videre, investere i andre ting eller «leve livet» litt. Før noen begynner, ja, jeg har rapporter gevinst inn til Skatteetaten da de har jaktet på oss Bitcoin eiere i en stund og jeg vil ikke skjønnslignes og straffes. Noen smarte hjerner her inne som har noen gode tips? Skal sies at jeg har nedbetalt bolig og bil. Anonymkode: 2fe48...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Jeg ville kjøpt bitcoin, det forventes selv av profesjonelle aktører at Bitcoin når 50000 dollar i 2021 - Noen mener faktisk man kan se 500 000 dollar før valutaen stabiliserer seg og blir et fullverdig betalingsmiddel. Anonymkode: 31d4d...b59 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Fond eller aksjer om du vil fortsette bygge formuen. Jeg bygger formue til jeg kan leve av avkastning resten av livet. Å "leve litt" et noen år er meningsløst når man har sjansen til å bygge en formue der man kan "leve litt" resten av livet. Jeg vil dit at jeg ikke trenger jobbe om jeg ike føler for det, fordi jeg har høy nok årlig utbetaling på avkastning til at det tilsvarer en årslønn 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville kjøpt bitcoin, det forventes selv av profesjonelle aktører at Bitcoin når 50000 dollar i 2021 - Noen mener faktisk man kan se 500 000 dollar før valutaen stabiliserer seg og blir et fullverdig betalingsmiddel. Anonymkode: 31d4d...b59 Det kan skje, men det kan også skje at Btc går ned igjen slik det gjorde for et par år siden. Om du baserer meningen din på at "profesjonelle aktører tror det", så er det et meget utrygt grunnlag å investere store penger for. Så jeg anbefaler ts å se bort fra denne kommentaren. Synsing er ikke investeringsgrunnlag. Anonymkode: 91d62...309 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Gratulerer, så utrolig fett! Du skriver lite om din økonomiske situasjon ellers, så vanskelig å være altfor konkret, men her er noen muligheter: hytte spare til et friår og reise nærmest blir trygt igjen (2022 kanskje..?) sette av en god klunk til «trygg og kjedelig sparing» - som indeksfond hvis du f eks ikke har spart til pensjon investere en andel i ville prosjekter med høy risiko - hva om du fordeler noen hundre tusen på alt som er av krypto - kanskje «den neste bitcoin» er blant de? utleieleilighet har du familie/ barn du kan ta med på drømmeferien, når det er lov igjen? Så utrolig gøy! Hadde en diskusjon med en venn om Bitcoin rundt ca 2010, og jeg hadde virkelig ikke trua. Hadde jeg bare hørt på ham og satt noen kroner i det da 🙄 Anonymkode: 48389...072 7
skrue Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen smarte hjerner her inne som har noen gode tips? Skal sies at jeg har nedbetalt bolig og bil. Anonymkode: 2fe48...9b6 Jeg ville ikke ha brukt noe på «fest&gøy». Det får man bruke lønnen på. Jeg liker indeksfond og utbytteaksjer. Kjedelig antagelig, men det tror jeg kan være greit som en start iallfall etter noen år med jallaspekulasjon.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det kan skje, men det kan også skje at Btc går ned igjen slik det gjorde for et par år siden. Om du baserer meningen din på at "profesjonelle aktører tror det", så er det et meget utrygt grunnlag å investere store penger for. Så jeg anbefaler ts å se bort fra denne kommentaren. Synsing er ikke investeringsgrunnlag. Anonymkode: 91d62...309 Poenget mitt var vel egentlig at å selge seg helt ut var kanskje en litt voldsom avgjørelse når man sitter i bitcoin, jeg ville også solgt meg noe ut (kanskje halvparten) for å realisere gevinst og spre risikoen. men nedsiden i bitcoin er trolig langt mindre nå en da ingen meglerhus og større profesjonelle aktører var inne i krypto. https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/12/31/7602069/bitcoin-til-toppnotering-strateg-spar-videre-oppgang Anonymkode: 31d4d...b59 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Poenget mitt var vel egentlig at å selge seg helt ut var kanskje en litt voldsom avgjørelse når man sitter i bitcoin, jeg ville også solgt meg noe ut (kanskje halvparten) for å realisere gevinst og spre risikoen. men nedsiden i bitcoin er trolig langt mindre nå en da ingen meglerhus og større profesjonelle aktører var inne i krypto. https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/12/31/7602069/bitcoin-til-toppnotering-strateg-spar-videre-oppgang Anonymkode: 31d4d...b59 https://www.bloomberg.com/professional/blog/10000-is-2021-bitcoin-base-for-more-of-the-same-toward-50000/ Anonymkode: 31d4d...b59
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/30/7593681/winklevoss-tvillingene-spar-bitcoin-pris-pa-500.000-dollar Anonymkode: 31d4d...b59
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Et annet spørsmål er hvorfor du solgte før nyttår? Du sitter nå med et skattekrav på over en halv million som må betales om 4 måneder. Hadde du ventet til etter midnatt så hadde du kunnet beholde en halv million i 12 måneder ekstra med den avkastning det ville gitt - også om kun på høyrentekonto.. Anonymkode: 31d4d...b59 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville kjøpt bitcoin, det forventes selv av profesjonelle aktører at Bitcoin når 50000 dollar i 2021 - Noen mener faktisk man kan se 500 000 dollar før valutaen stabiliserer seg og blir et fullverdig betalingsmiddel. Anonymkode: 31d4d...b59 Så du mener at jeg skal kjøpe BTC av salget av BTC? Beklager, men det virker jo helt feil. Anonymkode: 2fe48...9b6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Et annet spørsmål er hvorfor du solgte før nyttår? Du sitter nå med et skattekrav på over en halv million som må betales om 4 måneder. Hadde du ventet til etter midnatt så hadde du kunnet beholde en halv million i 12 måneder ekstra med den avkastning det ville gitt - også om kun på høyrentekonto.. Anonymkode: 31d4d...b59 Det var et av mine vurderinger. Min økonomiske situasjon tilsier at de ekstra skattekronene ikke utgjør så veldig mye, men jeg forstår godt din tankegang. Anonymkode: 2fe48...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at jeg skal kjøpe BTC av salget av BTC? Beklager, men det virker jo helt feil. Anonymkode: 2fe48...9b6 Var selvfølgelig litt ironi i dette.. Burde ikke solgt alt etter mitt syn Anonymkode: 31d4d...b59 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Første gang bitcoin gikk kraftig opp var det mange som kjøpte med tanke på at prisen skulle gå opp, men så kollapset alt av krypto. Det var flere som tapte en god del penger på kjøpet. Og dette her er ren spekulasjon. Du kan også kjøpe Tesla før verdien går opp flere hundre prosent og få god avkastning, men hvordan kan du vite dette med ren sikkerhet? https://www.nrk.no/norge/kraftmilliardaeren-einar-aas-konkurs-1.14206912 Her er en sak for referanse Anonymkode: 1c17b...b93
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 9.13): Jeg har nå gått til det skritt at jeg har solgt mine 10 Bitcoin som jeg har hatt siden hypen var ny. Skaffet meg 10 stk som jeg kjøpte fra en investor for $0,08. Har vurdert å selge dem tidligere men har klart å ha is i magen, men nå som en BTC var verdsatt til NOK 247,203,- klarte jeg ikke å holde meg lenger. Så det ble en aldri så fin fortjeneste da salgssum ble 2,373,000,- etter å ha betalt ca 100.00,- i «kommisjon» til investor jeg kjøpte dem av (privat avtale) Spørsmålet nå er hva skal jeg gjøre videre, investere i andre ting eller «leve livet» litt. Før noen begynner, ja, jeg har rapporter gevinst inn til Skatteetaten da de har jaktet på oss Bitcoin eiere i en stund og jeg vil ikke skjønnslignes og straffes. Noen smarte hjerner her inne som har noen gode tips? Skal sies at jeg har nedbetalt bolig og bil. Anonymkode: 2fe48...9b6 I dag, 2 dager kunne solgt for 2 760 000 som en forklaring på tidligere kommentarer om det å selge seg helt ut (Uansett hvilken investering kan det å realisere være litt kjip i etterkant, selv om du har hatt en fantastisk avkastning frem til i dag) Om 365 dager kunne du kanskje solgt for 4,8 mill om markedet går slik mange tror. Om 3-5 år vil verdien din kanskje blitt 47,8 million. But who knows.. Kanskje gjorde du helt rett 😇 Anonymkode: 31d4d...b59 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: I dag, 2 dager kunne solgt for 2 760 000 som en forklaring på tidligere kommentarer om det å selge seg helt ut (Uansett hvilken investering kan det å realisere være litt kjip i etterkant, selv om du har hatt en fantastisk avkastning frem til i dag) Om 365 dager kunne du kanskje solgt for 4,8 mill om markedet går slik mange tror. Om 3-5 år vil verdien din kanskje blitt 47,8 million. But who knows.. Kanskje gjorde du helt rett 😇 Anonymkode: 31d4d...b59 Hadde jeg betalt dyrt for mine BTC så hadde jeg nok hatt litt mer is i magen, men med tanke på at 1 BTC kostet meg $0,08 så ser jeg på dette som en god investering. Jeg har jo nå mye mer penger enn når jeg startet. Det var gøy så lenge det varte, nå kan andre ta over stafettpinnen og kose seg med litt mer oppgang før den igjen raser ned til $7.000-10.000 i løpet av de første 6 månedene av 2021. Anonymkode: 2fe48...9b6 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hadde jeg betalt dyrt for mine BTC så hadde jeg nok hatt litt mer is i magen, men med tanke på at 1 BTC kostet meg $0,08 så ser jeg på dette som en god investering. Jeg har jo nå mye mer penger enn når jeg startet. Det var gøy så lenge det varte, nå kan andre ta over stafettpinnen og kose seg med litt mer oppgang før den igjen raser ned til $7.000-10.000 i løpet av de første 6 månedene av 2021. Anonymkode: 2fe48...9b6 Når kjøpte du 1 BTC for $0,08? Hvordan fikk du gjennomført kjøpet? Har du hele avkastningen din på norsk konto nå? Og ellers: gratulerer med avkastningen 🙂 Anonymkode: 9fd97...c36
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 En venn av meg fikk også ca 30.000.000 kroner i gevinst. Han har blitt kontaktet av skatteetaten tror jeg nå. De etterspør skatten han skal betale. Anonymkode: 38545...dd2 1
FaktabasertTroll Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 9.13): Spørsmålet nå er hva skal jeg gjøre videre, investere i andre ting eller «leve livet» litt. Noen smarte hjerner her inne som har noen gode tips? Skal sies at jeg har nedbetalt bolig og bil. Anonymkode: 2fe48...9b6 Synes du bør opprette et fond, hvor fondet brukes på å gi penger til de som får livene sine ødelagt av pyramidespillet/MLM du har profitert på. (og ja jeg innser at dette er oppspinn, men kan leke leken uansett)
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Hvis du har 50k å avse kjenner jeg ei som kunne sårt trengt det til å betale ned gjeld 😅 Anonymkode: c412d...040
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: En venn av meg fikk også ca 30.000.000 kroner i gevinst. Han har blitt kontaktet av skatteetaten tror jeg nå. De etterspør skatten han skal betale. Anonymkode: 38545...dd2 jada, det er 22% skatt på dette. No big deal. Anonymkode: 45d4e...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå