Prøver18 Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hei, dere som har planlagt og fått barn, og ikke angrer, hvordan visste du at du ønsket barn? jeg er ekstremt usikker og klarer ikke å vite når jeg har bestemt meg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har alltid hatt et iboende ønske om å bli mor helt fra barnbens av. Har alltid visst at jeg ønsket barn, har aldri angret på de barna jeg har fått. Det var mindre slitsomt enn jeg hadde trodd, men mindre søvn enn jeg hadde sett for meg. Anonymkode: efc08...ecf 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Nå ble jeg uplanlagt gravid da, men for min del var det snakk om morskjærliget fra første hjerteslag, har aldri angret og han er førstepriorietert og høyt elsket. Anonymkode: 1c4cf...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tror ingen angrer på barna de har fått ❤❤ Anonymkode: 1a276...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har alltid ønsket meg barn, helt fra jeg var barn selv. Jeg er en omsorgsperson som elsker å ta vare på familien, elsker å være sammen med barna mine. Man må kunne ha evne til å sette barnets behov foran sine egne behov. Anonymkode: 8f068...a35 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror ingen angrer på barna de har fått ❤❤ Anonymkode: 1a276...7a6 Du er i hvert fall utrolig naiv. Anonymkode: 27bbc...7b1 31
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ingen angrer på barna de har fått ❤❤ Anonymkode: 1a276...7a6 Det er mange som angrer på å ha fått barn. Hvorfor tror du det er så mange med aleneomsorg i dette landet? Anonymkode: a84c6...b53 15
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Har alltid sett for meg å få barn, så for meg falt det helt naturlig. Klarte ikke å se for meg å være 30-60 år uten å ha barn/barnebarn. Anonymkode: 532d3...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 For meg var det en selvfølge, familie er det viktigste i livet mitt! Har 3 stykker og ønsker meg flere 😀 Anonymkode: 76204...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror ingen angrer på barna de har fått ❤❤ Anonymkode: 1a276...7a6 Ny her på KG du? Anonymkode: ff8d6...d47 15
Anjatapinjata Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har vært av å på siden jeg var ca 18år.. Vært frem og tilbake. Alltid synes andre barn er nok i veldig små mengder. Men Etter det lengste forholdet mitt tok slutt da jeg var 26år var jeg helt sikker på at jeg ville ha barn. Jeg ble gravid fort når vi ble enige om å slutte med prevensjon. Og jeg ble så sykt dårlig allerede i uke 4 av svangerskapet. Ekstremt kvalm hele døgnet, og så trøtt at jeg bare sovnet hele tiden. Så da følte jeg meg litt ambivalent i forhold til graviditeten. Har det vært slitsomt? Ja. Har det vært lite søvn? Ja. Har man blitt totalt utslitt i perioder? Ja! Men angrer ikke et sekund ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 For meg har det å ha barn vært en del av meg og viktig del av min identitet. Jeg stortrives i morsrollen. Anonymkode: e6dd1...411 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har aldri ønsket meg barn, liker ikke barn. Og et tidspunkt for å få barn passet aldri. Men jeg var også nysgjerrig på hva er denne fantastiske kjærligheten alle snakket om. Hvirdan ville en mini meg se ut? Hvordan kjennes det å være mamma? Så for snart to år siden kom en liten en. Verdens skjønneste og mest fantastiske skapning. Med følelser jeg ikke viste eksisterte. Jeg ble aldri klar, måtte hoppe i det. Og har virkelig ikke angret et sekund. Anonymkode: 4bc89...eaf 14
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Har alltid ønsket meg barn og en egen familie. Drømte om alt det fine og morsomme vi skulle oppleve. Ville være gravid, oppleve fødsel etc. Bare visste det, på en måte. Det er ikke alle det passer for å ha barn. Selv om du ikke vil angre, er det tøft nok å få barn, uten å være usikker i tillegg. Det er mye gøy med barn, men det er ganske tøffe perioder og! Anonymkode: 3a3e6...689
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Da jeg var tenåring fikk jeg en diagnose som gir utfordringer med å få barn. Derfor tenkte jeg at kanskje det var like greit å innstille meg på å være barnefri. Men så gikk noen år, jeg traff én som jeg ønsket å få barn sammen med. Og nå venter vi barn sammen (tok noen år før det klaffet). Anonymkode: 0da23...84b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er mange som angrer på å ha fått barn. Hvorfor tror du det er så mange med aleneomsorg i dette landet? Anonymkode: a84c6...b53 Jeg er en av de. Alenemor til to små ❤❤ som ikke var planlagt. Så min uttalelse var på bakgrunn av min erfaring. Anonymkode: 1a276...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har aldri likt barn, synes de var ekle og bråkete og stupide. Skulle hvertfall ikke ha barn selv. Så traff jeg drømmemannen, og plutselig begynte eggstokkene å skrike etter å videreføre de fantastiske genene hans. Fikk første barn da jeg var 27, og andre 3 år etter. Og jeg elsket alt ved å være mamma fra det øyeblikket førstemann ble lagt på brystet mitt. Føles som om dette er selve meningen med livet, og jeg er så ekstremt lykkelig hver eneste dag! Valgte å gå All in, med amming, tilknytningsomsorg, bæring, samsoving osv, og det har lønnet seg tror jeg, dyp tilknytning gir barn som oppfører seg bedre, som gjør det mer givende og gøy å være forelder, som igjen gjør at man opplever det mer fantastisk å ha barn. Nå er de 8 og 5, og bare jeg tenker på dem blir jeg helt ør av lykke. Liker fortsatt ikke barn generelt da. Men tolererer enkelte spesielt søte og høflige barn greit, og håndterer resten bedre siden jeg kan mer om hvordan takle de. Anonymkode: 596d3...43e 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Jeg var som deg, veldig usikker. Egentlig har jeg vært fast bestemt på ikke å få barn hele livet. Så møtte jeg drømmemannen og vi var uforsiktige. Det er 5 år siden og jeg har fortsatt kun 1 barn. Det har vært tøffe tak, pga. redusert helse og mer stress i hverdagen, men jeg angrer ikke! Anonymkode: b124f...1d1
Hippogriff Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Visste det da jeg traff en, vi ble gjensidig stupforelsket og fikk lyst til å bygge oss et liv og en familie sammen. Jeg visste det ikke før da - men vi var da også temmelig unge da vi møttes. Fra det øyeblikket jeg ble mamma, ble barna det viktigste for meg. Endret 30. desember 2020 av Hippogriff 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ny her på KG du? Anonymkode: ff8d6...d47 Det stemmer. Og som sagt svarer jeg basert på egen erfaring. Andre kan svare for seg selv 🙂 Anonymkode: 1a276...7a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå